Onko hammaslääkärissä käynti pakollinen ennen tekonivelleikkausta?
Ilmeisesti röntgenkuvaus hammaslääkärin tarkastus?
Itselleni on tehty iso operaatio aikaisemmin, mutta sanoivat että olen niin nuori (30v) ettei tartte hammaslääkäriin mennä.
Ja tosiaan itselläni KAUHEA hammaslääkäripelko! :-[
Hampaiden hoito ennen tekonivelleikkausta?
3
1858
Vastaukset
- jhdajhfkhfkdjs
Ainakaan leikkausosastioilla, jossa olen ollut töissä, niin potilaalle ei ole lonkka tai polviproteesia vaihdettu, jos se on jätetty väliin. Infektioriskit moninkertaistuvat jos suussa onkin joku tulehdus.
- pakollinen!
Ainakin minulle lätkäistiin poliklinikalla lomake käteen ja siihen piti saada hammaslääkäriltä vakuutus että hampaat on kunnossa eikä tulehduksia ole. Vasta kun tämä todistus oli allekirjoitettu, paperit siirtyi sairaalassa lopulliseen leikkausjonoon.
Tekonivelleikkaus on niin kriittinen leikkaus että tuo hammastarkastus tarvitaan ja hampaiden kuntokin pitää olla parempi kuin muissa isommissakin leikkauksissa. Minullakin oli joitakin vuosia ennen tekonivelleikkausta iso leikkaus ja sitä ennen hammaslääkäri sanoi että tekonivelleikkaukseen mennessä olisi jouduttu poistamaan pari hammasta. Onneksi sain hampaistoni omalla huolellisella hoidolla kuntoon välivuosina ja kun tekonivelleikkaus tuli eteen nuo poistotuomion saaneet hampaat olikin parantuneet niin hyvin ettei tarvinnutkaan poistaa.
Koska olet nuori, todennäköisesti hampaistosi on kunnossa jos olet vähänkin paremmin hoitanut niitä pesemällä (myös hammasvälit) eikä hammaslääkärikäyntiä tarvitse pelätä. Vaikka olen iältäni tuplaten ja hampaani on aika huonosti hoidettu, tekonivelleikkausta varten ei tarvittu kuin hammasröntgen ja hammaslääkärin tarkastus. Todistus täytettiin ja olin leikkauspöydällä 1,5 kk kuluttua (peruutuspaikalla).- Anonyymi
Kerryttääkö hampaiden pakollinen hoito ennen tekonivel leikkausta maksukattoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882