Onko hammaslääkärissä käynti pakollinen ennen tekonivelleikkausta?
Ilmeisesti röntgenkuvaus hammaslääkärin tarkastus?
Itselleni on tehty iso operaatio aikaisemmin, mutta sanoivat että olen niin nuori (30v) ettei tartte hammaslääkäriin mennä.
Ja tosiaan itselläni KAUHEA hammaslääkäripelko! :-[
Hampaiden hoito ennen tekonivelleikkausta?
3
1924
Vastaukset
- jhdajhfkhfkdjs
Ainakaan leikkausosastioilla, jossa olen ollut töissä, niin potilaalle ei ole lonkka tai polviproteesia vaihdettu, jos se on jätetty väliin. Infektioriskit moninkertaistuvat jos suussa onkin joku tulehdus.
- pakollinen!
Ainakin minulle lätkäistiin poliklinikalla lomake käteen ja siihen piti saada hammaslääkäriltä vakuutus että hampaat on kunnossa eikä tulehduksia ole. Vasta kun tämä todistus oli allekirjoitettu, paperit siirtyi sairaalassa lopulliseen leikkausjonoon.
Tekonivelleikkaus on niin kriittinen leikkaus että tuo hammastarkastus tarvitaan ja hampaiden kuntokin pitää olla parempi kuin muissa isommissakin leikkauksissa. Minullakin oli joitakin vuosia ennen tekonivelleikkausta iso leikkaus ja sitä ennen hammaslääkäri sanoi että tekonivelleikkaukseen mennessä olisi jouduttu poistamaan pari hammasta. Onneksi sain hampaistoni omalla huolellisella hoidolla kuntoon välivuosina ja kun tekonivelleikkaus tuli eteen nuo poistotuomion saaneet hampaat olikin parantuneet niin hyvin ettei tarvinnutkaan poistaa.
Koska olet nuori, todennäköisesti hampaistosi on kunnossa jos olet vähänkin paremmin hoitanut niitä pesemällä (myös hammasvälit) eikä hammaslääkärikäyntiä tarvitse pelätä. Vaikka olen iältäni tuplaten ja hampaani on aika huonosti hoidettu, tekonivelleikkausta varten ei tarvittu kuin hammasröntgen ja hammaslääkärin tarkastus. Todistus täytettiin ja olin leikkauspöydällä 1,5 kk kuluttua (peruutuspaikalla).- Anonyymi
Kerryttääkö hampaiden pakollinen hoito ennen tekonivel leikkausta maksukattoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486217
- 431634
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes361245- 45988
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320963Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45883Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384846Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835