Laskettelu suksie pituus

laskettelija 124312

Olen harrastanut jo pitkään laskettelua ja nyt tuli uusien suksien hankinta ajakohtaiseksi. eli minkä pituiset laskettelu sukset minun kannattaisi ostaa olen 171 cm pitkä poika ja painan noin 60 kg olen noin 16 vuotias.

5

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

Ostaisin 170 senttiset, koska:

- osaat jo lasketella
      - kasvat vielä pituutta
      - sinulle tulee painoa lisää

En tosin tiedä minkälaiseen laskemiseen olet suksia hankkimassa ja minkä säteisiä.

• ertrff

Pituus ei ole kovin tärkeä juttu, nykyään ostetaan ihan liian pitkiä skimboja. Olen itse 188/90 ja minulla on puikkarit 163 cm ja yleishöylät 170 cm pitkät. Omalla pojallani (163 cm) on puikkarit 145 cm ja 155 cm (lyhyemmät ovat nykyiset käyttösukset), suurpuikat 170 cm ja twinarit 155 cm. Jos esim. hypit paljon niin itsesi mittaiset ovat aika hyvät. Äläkä hyvä mies osta mitään kasvunvaraa, pari ekaa vuotta menee muuten ihan takeltelussa.

• Åkare

Laskettelusuksen pituudella ei ole mitään tekemistä oman pituuden kanssa.
        Suksen pituutta (ja leveyttä) valittaessa on otettava huomioon mm. miten aikoo laskea
        ja tutkailtava suksen sivukaarevuutta (Radius saks.). Henkilön painolla on merkitystä
        suksea valittaessa. Pitkästä suksesta löytyy yleensä
        loivempi kaarevuus, joka sopii pitkään leikkaavaan käännökseen.

Ihmeen sitkeässä on mantra jota nyk. suksien kohdalla hoetaan, että älä vain osta
        liian pitkiä... Jopa vuokraamot ja alan liikkeet antavat tästä virheellistä informaatiota.
        Ihmiset on jopa peloiteltu hankkimasta itsensä mittaisia suksia, joita ei enää voisi hallita
        rinteessä. Bull shit! Jokainen, joka omaa laskettelun perusteet pystyy hallitsemaan 180cm:t
        sukset. Ennen mentiin 205-210cm:lla mitättömillä sivukaarevuuksilla ja pidoilla. Suurin
        syy tähän on siinä, että kansa ei juurikaan tänä päivänä osaa enää laskea. Tullaan
        alas sauvoja käyttämättä, jalat jäykkinä, paino milloin missäkin. Positiivisena asiana
        on kypärän käytön yleistyminen, joka totta vieköön on tarpeenkin.

• ...

Joku suksi joka osuu 160 - 168 cm väliin saattaisi toimia hyvinkin.

• >>>

Lasketko normaalia puikkaa vai suurpojottelua (pientä vai laajaa käännöstä)?

Normaali pujottelusuksi on pääsääntöisesti 10 - 15 cm lyhyempi kuin laskian oma pituus. Suurpuojottelusuksi (vauhdikkaaseen menoon) on taas jopa hieman pitempi kuin laskian oma pituus. Pääsäätöisesti myynnissä oleva "yleissuksi" on sopiva noin 10 - 15 cm lyhyempänä kuin oma pituus (suksen kärkin osuu suurin piirtein nenän ja leuvan väliselle alueelle).

Aloittelevilla lapsilla voi suksi olla 15 - 20 cm lyhyempi kuin oma pituus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6928
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2046
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1108
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe