Jekaterinburg

Ensi heinäkuun alussa on varattu menomatka Finnairilla Jekaterinburgiin.
- mitähän nähtävyyksiä sieltä kannattaisi bongata?
- paluu on junalla. mitähän rautatiereittiä kannattaisi käyttää Moskovaan maisemien kannalta?
- onko mitään vinkkiä mistä halvimmalla liput välille Jekaterinburg-Moskova ?
- varmaankin Moskova- Helsinki onnistuu parhaiten VR:ltä ?

4

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hullule puuroa

      Entäs jos olisit kysyt tätä asiaa vasta reissun jälkeen, mitä olisi kannattanut tehdä ja mitä reittiä takaisin.
      Jos meno matkalput o varattu etkä ole vielä selvää tulokyydistä ottanut etkä lippuja varannut mihinkään kulkuneuvoon niin varmaan on parasta jos liftaamalla tulet ja kerrot sitten seikkailuistasi

      • Tämä on taas tätä vittuilua. Kysymys on ihan asiallinen, mutta vastaaja taitaa olla niitä nojatuolimatkailijoita. Itse ei uskalla lähikauppaa pitemmälle mennä, mutta onhan siinäkin jännitystä.
        Sen enempiä kommentoimatta kerron sulle vain että myöhässä en ole, koska aikaisin aika jolloin lipun voi ostaa paluujunaan on n. 15.6.11. Parempi kun et enää vastaile


      • Ansu kirjoitti:

        Tämä on taas tätä vittuilua. Kysymys on ihan asiallinen, mutta vastaaja taitaa olla niitä nojatuolimatkailijoita. Itse ei uskalla lähikauppaa pitemmälle mennä, mutta onhan siinäkin jännitystä.
        Sen enempiä kommentoimatta kerron sulle vain että myöhässä en ole, koska aikaisin aika jolloin lipun voi ostaa paluujunaan on n. 15.6.11. Parempi kun et enää vastaile

        Kannattaa se paluujunalippu hankkia heti kun pystyy, heinäkuun alusta elokuun loppuun Venäjällä rautatiet ovat sen verran täynnä matkustajia että joillain reiteillä myydään viikkotolkulla eioota. Suoria juonia Mosseen saa, mutta jos aikaa ja halua, voit useammassakin paikassa matkan varrella pysähdellä jos saat liput sopivasti sopimaan. Vähän hintaa tulee junalippujen pätkimisestä mutta jos et usein Moskovan takana käy, se kannattaa. Varmaan mielenkiintoisin välietappi olisi Tatarstanin pääkaupunki Kazan, mutta myös muut etniset pääkaupungit Ufa, Tsheboksary ja suomalais-ugrilaiset Joshkar-Ola ja Izhkar (jotka parhaiten sopivat matkaan) ovat mielenkiintoisia. Toisaalta voit myös koukata etelän kautta esimerkiksi tehden Samarassa välipysähdyksen. Mieti omat kiinnostuksen kohteesi, aikatauluraamisi ja ala sen mukaan rakentaa paluureittiä.
        Jekaterinburgin nähtävyyksiin kelpaa sama neuvo: mieti mikä sinua itseäsi kiinnostaa. Bolshevikit esimerkiksi repivat kirkot aika lahjakkaasti ja vaikka yhtä ollaan uudelleenrakentamassa, ei se vanhojen kirkkojen ystävälle ole mikään paratiisi. Synagogakin on uusi. Tsaariperheen murhapaikka toki historiallinen ja Jeltsin sekä Sverdlov ja muutama muukin sieltä päin kotoisin. Vaikka kaupunki iso, ei sen keskusta ole kovin kummoinen, kuten yleensä ei venäläisissä kaupungeissa. Päivässä parissa kävelet kaikki olennaiset keskustan paikat turistiteknisesti läpi ja sen jälkeen voit alkaa syvätutustumisen paikkakuntaan ja ympäristöön. Suosittelisin, ellei tuttuja tms. ajanviettoteknistä velvoitetta, 4-5 päivää max olla Jekassa ja loput ympäristössä tai sitten matkalla Moskovaan pysähdellä kunnolla.
        Linkkejä:
        http://www.ekburg.ru/ Kaupungin viralliset sivut, löytyy myös english version
        http://ru.wikipedia.org/wiki/Екатеринбург on venäjänkielinen wiki kaupungista


      • lumiska
        Enologi kirjoitti:

        Kannattaa se paluujunalippu hankkia heti kun pystyy, heinäkuun alusta elokuun loppuun Venäjällä rautatiet ovat sen verran täynnä matkustajia että joillain reiteillä myydään viikkotolkulla eioota. Suoria juonia Mosseen saa, mutta jos aikaa ja halua, voit useammassakin paikassa matkan varrella pysähdellä jos saat liput sopivasti sopimaan. Vähän hintaa tulee junalippujen pätkimisestä mutta jos et usein Moskovan takana käy, se kannattaa. Varmaan mielenkiintoisin välietappi olisi Tatarstanin pääkaupunki Kazan, mutta myös muut etniset pääkaupungit Ufa, Tsheboksary ja suomalais-ugrilaiset Joshkar-Ola ja Izhkar (jotka parhaiten sopivat matkaan) ovat mielenkiintoisia. Toisaalta voit myös koukata etelän kautta esimerkiksi tehden Samarassa välipysähdyksen. Mieti omat kiinnostuksen kohteesi, aikatauluraamisi ja ala sen mukaan rakentaa paluureittiä.
        Jekaterinburgin nähtävyyksiin kelpaa sama neuvo: mieti mikä sinua itseäsi kiinnostaa. Bolshevikit esimerkiksi repivat kirkot aika lahjakkaasti ja vaikka yhtä ollaan uudelleenrakentamassa, ei se vanhojen kirkkojen ystävälle ole mikään paratiisi. Synagogakin on uusi. Tsaariperheen murhapaikka toki historiallinen ja Jeltsin sekä Sverdlov ja muutama muukin sieltä päin kotoisin. Vaikka kaupunki iso, ei sen keskusta ole kovin kummoinen, kuten yleensä ei venäläisissä kaupungeissa. Päivässä parissa kävelet kaikki olennaiset keskustan paikat turistiteknisesti läpi ja sen jälkeen voit alkaa syvätutustumisen paikkakuntaan ja ympäristöön. Suosittelisin, ellei tuttuja tms. ajanviettoteknistä velvoitetta, 4-5 päivää max olla Jekassa ja loput ympäristössä tai sitten matkalla Moskovaan pysähdellä kunnolla.
        Linkkejä:
        http://www.ekburg.ru/ Kaupungin viralliset sivut, löytyy myös english version
        http://ru.wikipedia.org/wiki/Екатеринбург on venäjänkielinen wiki kaupungista

        Toiset reissailee Archangelskiin, jonne haaveilen kans meneväni joskus, ja sit vielä väläytellään kaikkia Tatarstaneja, keväällähän tää matkakuume alkaa nousta.
        Toinen haave on Baikal, niinkuin kaikilla, ja sinnepäin Vladivostokiin asti. Ja Kultainen rengas, edes osittain.
        Mutta joo, elämä ilman haaveita ja tavoitteita ei olis elämää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe