Ortoma HD 200x videotykissä vikaa

JooHyt92

Tervehdys kaikille!
Elikkäs Optoman HD200x ollut noin 10kk käytössä, ja lampputunteja ~900h. Toiminut tähän asti moitteettomasti, mutta nyt tuli jotain vikaa. Tykin jonkun aikaa lämmettya ilmenee kuvaan häiriöitä, kuva väreilee oudosti ja näyttää esim. ihmisten kasvojen päällä olevan jonkinlaiset kalvot ja värit muuttuvat "lämpimämmiksi". Epäilin ensin kaapeli-vikaa mutta ilmenee sekä Scartin että HDMI:n kautta katsottaessa. Kun kytkee päälle tuulettimen "High altitude"-moden, niin hetken päästä värinä ja muut häiriöt katoavat. Kun taas kytkee normaalin tuuletustehon niin häiriöt palaavat hetken kuluttua. Vika tuntuu ilmenevän vain kun tykki on lämmennyt. Missäköhän mahtaa olla vika ? Itsellä ei ole kokemusta näiden vehkeiden vioista juurikaan, ja mielestäni tämä on aika erikoinen vika.

Kiitos jo etukäteen !

10

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpöongelma

      Miten tykki on sijoitettu?
      Ovatko pölysuotimet puhtaat?

      • JooHyt92

        Kiitos vastauksesta. Tässä HD200X tykissä ei taida suotimia olla? Siis näyttää olevan vapaat ilmanottoaukot. Pölyä tykissä näyttäisi sisäpinnoilla olevan aika paljon, auttaisikohan huollossa puhdistus?


    • Tykkimies44

      Olisiko sijoitus huono? Kaiken näköistä on tullut vuosien mittaan nähtyä, jopa ahtaassa kaapissa on joillakin kavereilla tykki ollut! :D Itselläni on kattotelineessä ja kerran kahteen viikkoon tulee pölyt imaistua imurilla.
      Usein tykit on kyllä todella kestäviä, mutta väärällä käytöllä nekin kyllä saa rikki.

    • Pettynyt tykkimies

      Jostain kumman syystä Optoman ongelmista ei juurikaan puhuta. Suuri myyntivolyymihän niillä on, mutta laatu on kyllä aika lailla sieltä ja syvältä. "Laadulla" tarkoitan ihan fyysistä kestävyyttä. Kuvalaadultaan laitteet ovat hintaansa nähden erinomaisia, mutta turhan pitkä jono niitä on myös huoltofirmojen hyllyissä odottamassa vuoroaan.

      Ensimmäinen projarini oli Sony ja täytti uskollisesti tehtävänsä monen monituista vuotta. Sitten menin ja uskoin alan lehtien testejä ja pistin rahani Optomaan. Kahden viikon käytön jälkeen laite alkoi reistailla: laite syttyi ja sammui ihan miten itse halusi, keskelle kuvaa ilmestyi kirkkaan sininen pystyviiva ja lopulta lamppu alkoi vipattaa.

      Vein uuden laitteeni takaisin myyjälle, joka toimitti sen huoltoon. Uutta tykkiä en saanut tilalle. Kun kaksi kuukautta oli kulunut, soitin suoraan huoltofirmaan ja kysyin, että mikä perkele maksaa? Eivät osanneet korjata vikaa, jotain feelua kuulemma jännitelähteessä, joten laite lähetettiin sitten Englantiin. Sillä matkalla se viipyikin sitten seuraavat kaksi kuukautta. Lopulta kun sain laitteeni takaisin, päätin, että pulttaan sen perkele kattoon, enkä enää koskaan kiikuta ainakaan huoltofirmoihin.

      Nyt ollaan sitten kateltu Optoman kuvaa useampi vuosi - ja siedetty sitä saatana sinistä pystyviivaa edelleen siinä keskellä kuvaa. Huoltoon en sitä enää jaksa kiikuttaa, kun eivät siellä mitään osaa. Odotan vaan, että paukkuis paska lopullisesti, että saisin vihdoinkin hyvän syyn hankkia jonkin toisen merkin.

      • JooHyt92

        Kiitos vastauksesta. Eipä siis hyvältä näytä minun tilanne. Olen joutunut budjetin rajoissa tyytymään tuohon Optomaan eikä uutta ( tod.näk erimerkkistä) ole näillä näkymin varaa hankkia. Hitto kun ei jaksaisi ruveta puljaamaan takuuhuollon kanssa. Muiden kokemuksista päätellen yhtä helvettiä.


      • JooHyt92
        JooHyt92 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Eipä siis hyvältä näytä minun tilanne. Olen joutunut budjetin rajoissa tyytymään tuohon Optomaan eikä uutta ( tod.näk erimerkkistä) ole näillä näkymin varaa hankkia. Hitto kun ei jaksaisi ruveta puljaamaan takuuhuollon kanssa. Muiden kokemuksista päätellen yhtä helvettiä.

        No nyt on tykki korjattu, viikon oli InfoCarella. Olipa positiivinen yllätys kuinka nopeasti korjaus tapahtui, asiakaspalvelu myös viimesen päälle hyvä. Ei moittimista!


    • Kuvat seinille!

      No onpa sinulla käynyt hyvä tuuri. Kaverilla oli vastaavanlaisia ongelmia ja ne saatiin kuntoon nopeasti huollossa, nyt kun tykki on saatu takaisin niin samantien alkoi HDMI-liitin reistailemaan. Esims. Pleikkaria pelatessa kuva häviää ja tykki täytyy bootata, en kyllä kaverin kokemuksien perusteella suosittelisi. Hyvä että sulla JooHyt toimii nyt viimesen päälle kunnolla.

    • Aksu

      Minulla on sama ongelma tykissä ja on juuri lähdössä takuuhuolton. Mikä oli sinulla vikana kuvan huonouteen JooHyt92?

    • JooHyt92

      Joo jos jollakulla on samanlaista ongelmaa niin laitellaanpa tänne. Kone kävi silloin huollossa ja huoltolähetteessä luki että "photosencor cleaned" eli joku kuvasensori putsattiin. Kone pelas sen jälkeen hyvin pari kuukautta mutta reilu viikko ennen takuun loppumista alko samat ongelmat..ei muutakuin takuukorjuuseen takaste ja korjasivat,nyt luki siis että "kuvasensori vaihdettu uuteen" jotain muita osia...Hyvin korjasivat kun sen jälkeen on pelannut mainiosti:) Muutenkin voisin suositella kyseistä projektoria,takuuhommat Suomessa toimii hyvin ja ei noin edullista 1080p protskuu saa mistään. Itellä tulossa siihen 1900h täyteen eli lampun loppuja paukutellaan jo:D Projektori tulee olemaan mulla kyllä käytössä niin kauan kun pelaa ja sitten johonkin korkeamman hintaluokan 3D projektoriin vois siirtyä;)

    • Kuvat seinille!

      Tämä kaverini painii edelleen ko. hdmi-liitin ongelman kanssa. Ilmeisesti takuun kanssa jotain ongelmia tai sitten yksinkertaisesti on vain laiska kaveri :) Ihme että JooHyt viitsii suositella noin monien ongelmien jälkeen kyseistä merkkiä. Kaikki taablaa tyylillään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe