Päätoimittaja, homofoobikko Hannu Nyman kirjoitti Sana -lehdessään otsikolla ”Varjele vakainen Luoja” 16.12.2010. Siinä hän oli ottanut nokkiinsa itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksessa pidetystä rukouksesta jossa Kaikkivaltiasta pyydettiin varjelemaan kirkkoaan homofobialta.
Minusta se oli hyvä rukous, onhan homofobia hyvin todellista tietyissä kirkkokunnissa ja herätysliikkeissä erityisesti viidesläisyydessä johon Nyman ja KRS kuuluvat. Nyman kuuluu ajatuksineen jonnekin viime vuosisadan alkupuoliskolle, ei enää nykypäivään.
Viidesläiset äänestivät viime syksyn kirkolliskokouksessa jopa homoparien rukoushetkeäkin vastaan, rekisteröidyn parisuhteen siunaamisesta tai avioliittoon vihkimisestä puhumattakaan. Homofobiaa ja homovihaa vietynä äärimmilleen.
http://www.sana.fi/paakirjoitukset/varjele_vakainen_luoja/
Homofoobikko Hannu Nyman
51
1322
Vastaukset
- ....................
jatkuva homofoobikoksi haukkuminen. Pitäisiköhän vetää sinun nimimerkkisi poliisitutkintaan vihanlietsonnasta ja viharikoksesta.
Suomessa on nimittäin edelleenkin oikeus kertoa mielipiteensä asiasta, eikä se ole vihaa.
Joten nämä viestisi ovat minusta viharikos, ja ellei kirkko kuulolla näihin meinaa puuttua, niin saatan palstan vaikka käräyttää kohta.
Ainakaan tämä homofoobikoksi haukkuminen ei pätkän verran lisää sitä toivomaasi suvaitsevaisuutta, vaan päinvastoin avaa silmiä asialle toisinpäin. - eyksenoidi
Jos kirkon jonkin fobian vuoksi pitää rukoilla, niin ehdottomasti kristillistä uskoa kohtaan tunnetun fobian.
Rasismi ja sitten olemassa sellainen käsite kuin postiivinen rasismi. Siinä ihmiset on niin yhden asian puolella, etteivät näe enää mitään negatiivista, jos osapuolena on ulkomaalaistaustainen.
Homofobia ja sitten kai tämän pitää olla positiivinen homofobia kun teki homot mitä tahansa ja jos jotain vain kommentoidaankin homoista, mitä positiivinen homofoobikkon maailman ei sovi, niin silloin asian esittäjän pitää olla vähintäänkin homofoobikko.
Tuollaiset positiiviset homofoobikko ja positiiviset rasistit tekee niin paljon hallaa tärkeänä pitämilleen asioille, että ihmisiltä loppuu huumorintaju molempiin asioihin ja he ärsyyntyy.- Simpsiön Tomba
Sun tapas kirjoitella homoista on ainakin äärimmäisen ikävä. Jos yrität olla vaan humoristinen, niin epäonnistut siinä kyllä pahasti. Homoseksuaalisuus on tänä päivänä vielä valitettavasti usein aikamoinen taakka henkilölle itselleen ja siksi olen itse kyllä aika tarkka siitä mitä asiasta ympäristööni heittelen.
Tunnen ja tiedän nuoria alle 20-v. homoseksuaaleja jonkin verran ja tiedän sen, kuinka paljon ikäviä asioita he joutuvat kokemaan siitä ympäristössään.
En itse pidä itseäni niin hyvänä ja aina täysin tilannetajuisena huumorinviljelijänä ja siksi yleensä vältän niin arkaa aihetta huumoriltani, kuin homoseksuaalisuus vielä yhteiskunnassamme valitettavasti on. Kehoittaisin kyllä sinuakin samaan, koska sillä ei sinultakaan tuota viisautta ja harkintaa tunnu asiassa löytyvän. Simpsiön Tomba kirjoitti:
Sun tapas kirjoitella homoista on ainakin äärimmäisen ikävä. Jos yrität olla vaan humoristinen, niin epäonnistut siinä kyllä pahasti. Homoseksuaalisuus on tänä päivänä vielä valitettavasti usein aikamoinen taakka henkilölle itselleen ja siksi olen itse kyllä aika tarkka siitä mitä asiasta ympäristööni heittelen.
Tunnen ja tiedän nuoria alle 20-v. homoseksuaaleja jonkin verran ja tiedän sen, kuinka paljon ikäviä asioita he joutuvat kokemaan siitä ympäristössään.
En itse pidä itseäni niin hyvänä ja aina täysin tilannetajuisena huumorinviljelijänä ja siksi yleensä vältän niin arkaa aihetta huumoriltani, kuin homoseksuaalisuus vielä yhteiskunnassamme valitettavasti on. Kehoittaisin kyllä sinuakin samaan, koska sillä ei sinultakaan tuota viisautta ja harkintaa tunnu asiassa löytyvän.Et tunne siis homoja. Mikäli tuntisit, niin tietäisit heidän vasta viljelevänkin erittäin rankkaa huumoria homoudesta. Wannabe-homot elävät vain kuvitelmissa ja heillä on irtaantunut todellisuus ja haavemaailma kaus toisistansa.
- Simpsiön Tomba
mave kirjoitti:
Et tunne siis homoja. Mikäli tuntisit, niin tietäisit heidän vasta viljelevänkin erittäin rankkaa huumoria homoudesta. Wannabe-homot elävät vain kuvitelmissa ja heillä on irtaantunut todellisuus ja haavemaailma kaus toisistansa.
Minä tiedän heistä vähän enemmänkin. Tunnen läheltä myös nuoria homoseksuaaleja ja tiedän minkälaisia karikkoja heidän maailmansa mahtuu, mistä kaltaisillasi heteroilla ei näytä olevan aavistustakaan.
Kuinka paljon olet yleensä tekemisissä nuorten ihmisten kanssa? Sulla tuskin on omia lapsia. Nuoria homoseksuaaleja et taida tuntea yhtäkään.
Koitappa edes yrittää ajatella asiaa vähän laajemmin, jos mielikuvuvituksesi siihen riittää.
Millainen on sinun elämäsi yleens? Löytyykö siitä rakkautta? Minkä takia sinulla on noin suuri tarve mollata homoseksuaaleja, että availet täälläkin jopa omia avauksia tuossa tarkoituksella?
Sanoisinko, että sulla heittää suhteellisuuden taju asiassa ja pahasti. Simpsiön Tomba kirjoitti:
Minä tiedän heistä vähän enemmänkin. Tunnen läheltä myös nuoria homoseksuaaleja ja tiedän minkälaisia karikkoja heidän maailmansa mahtuu, mistä kaltaisillasi heteroilla ei näytä olevan aavistustakaan.
Kuinka paljon olet yleensä tekemisissä nuorten ihmisten kanssa? Sulla tuskin on omia lapsia. Nuoria homoseksuaaleja et taida tuntea yhtäkään.
Koitappa edes yrittää ajatella asiaa vähän laajemmin, jos mielikuvuvituksesi siihen riittää.
Millainen on sinun elämäsi yleens? Löytyykö siitä rakkautta? Minkä takia sinulla on noin suuri tarve mollata homoseksuaaleja, että availet täälläkin jopa omia avauksia tuossa tarkoituksella?
Sanoisinko, että sulla heittää suhteellisuuden taju asiassa ja pahasti.Niitä karikkoja on monella muullakin tässä elämässä kuin homoilla. EI kukaan pääse elämässä eteenpäin ilman karikkoja, ellei sitten ole narsisti, joka jyrää kaikki allensa.
Miksi mollaan homoseksuuleja? Minä herätän keskustelua vastapainona näille wannabe-homoille. Minä en ole oikeassa, mutta eipä ole noi wannabe-homotkaan. Minä esitän kantani ja yritän perustella sen ja samoin tekee wannabeet. Lukijat saa sitten miettiä omassa päänupissaan mikä niistä on sitten lähimpänä heidän arvomaailmaansa."Totuus" on sitten jossain muualla kuin kenenkään kirjoituksissa.
Et sinä minua voi loukata arvioillasi minusta. Minun pitäisi ensinnäkin kunnioittaa sinua, että voisit loukata minua, mutta en koe tarvetta kunnioittaa idiootteja. Sääliä kyllä tunnen sinuakin kohtaan. Lasketaanko se rakkaudeksi?- Simpsiön Tomba
mave kirjoitti:
Niitä karikkoja on monella muullakin tässä elämässä kuin homoilla. EI kukaan pääse elämässä eteenpäin ilman karikkoja, ellei sitten ole narsisti, joka jyrää kaikki allensa.
Miksi mollaan homoseksuuleja? Minä herätän keskustelua vastapainona näille wannabe-homoille. Minä en ole oikeassa, mutta eipä ole noi wannabe-homotkaan. Minä esitän kantani ja yritän perustella sen ja samoin tekee wannabeet. Lukijat saa sitten miettiä omassa päänupissaan mikä niistä on sitten lähimpänä heidän arvomaailmaansa."Totuus" on sitten jossain muualla kuin kenenkään kirjoituksissa.
Et sinä minua voi loukata arvioillasi minusta. Minun pitäisi ensinnäkin kunnioittaa sinua, että voisit loukata minua, mutta en koe tarvetta kunnioittaa idiootteja. Sääliä kyllä tunnen sinuakin kohtaan. Lasketaanko se rakkaudeksi?Kuvasi homoseksuaaleista on äärimmäisen rajattu. Minun maailmassani he elävät täällä meidän keskellä ja läheskään aina emme edes tiedä kuka ympärillämme olevista ihmisistä on homoseksuaali, koska ulostulo asiassa vaatii heiltä vieläkin paljon ympäristössä, jossa heihin vieläkin suhtaudutaan kuin jotenkin sairaisiin. Veikkaanpa että sinullekkaan ei olisi helppo kenenkään läheisesi kertoa olevansa homoseksuaali.
Et sitten edes yritä ymmärtää sitä millainen "karikko" on olla homoseksuaali ympäristössä, jossa sinua ei sen vuoksi hyväksytä normaalina ihmisenä, vaan jopa vanhempasi hylkäävät sen vuoksi.
Homoseksuaaleille tuo on usein sellainen "alkukarikko" josta ei päästä koskaan eteenpäin.
Minä en kirjoittele tänne sinun tähtesi, vaan sen tähden mitä sinä tänne kirjoitat. En kertakaikkiaan enää jaksanut katella millaista soopaa tänne jaksat kirjoitella ilman mitään syvempää ymmärrystä asiasta. Ihan joidenkin pintajuttujen takia vedät johtopäätöksiä koko ihmisryhmästä yhtään tajuamatta mitä kokonaisuuteen sisältyy.
En ala kanssasi typerään kilpalaulantaan tuosta säälistä, mutta jotenkin sinusta tulee esille se, että rakkautta elämästäsi puuttuu. Minulle sitä on onnekseni elämässäni ainakin vielä olemassa, mutta olisikohan sillä jotakin tekemistä sen asian kanssa, että tunnen sen olevan minulle jonkinlainen "palkkio" siitä, että olen itse sitä myös elämässäni osannut antaa muille. - häirikköuskis
Simpsiön Tomba kirjoitti:
Kuvasi homoseksuaaleista on äärimmäisen rajattu. Minun maailmassani he elävät täällä meidän keskellä ja läheskään aina emme edes tiedä kuka ympärillämme olevista ihmisistä on homoseksuaali, koska ulostulo asiassa vaatii heiltä vieläkin paljon ympäristössä, jossa heihin vieläkin suhtaudutaan kuin jotenkin sairaisiin. Veikkaanpa että sinullekkaan ei olisi helppo kenenkään läheisesi kertoa olevansa homoseksuaali.
Et sitten edes yritä ymmärtää sitä millainen "karikko" on olla homoseksuaali ympäristössä, jossa sinua ei sen vuoksi hyväksytä normaalina ihmisenä, vaan jopa vanhempasi hylkäävät sen vuoksi.
Homoseksuaaleille tuo on usein sellainen "alkukarikko" josta ei päästä koskaan eteenpäin.
Minä en kirjoittele tänne sinun tähtesi, vaan sen tähden mitä sinä tänne kirjoitat. En kertakaikkiaan enää jaksanut katella millaista soopaa tänne jaksat kirjoitella ilman mitään syvempää ymmärrystä asiasta. Ihan joidenkin pintajuttujen takia vedät johtopäätöksiä koko ihmisryhmästä yhtään tajuamatta mitä kokonaisuuteen sisältyy.
En ala kanssasi typerään kilpalaulantaan tuosta säälistä, mutta jotenkin sinusta tulee esille se, että rakkautta elämästäsi puuttuu. Minulle sitä on onnekseni elämässäni ainakin vielä olemassa, mutta olisikohan sillä jotakin tekemistä sen asian kanssa, että tunnen sen olevan minulle jonkinlainen "palkkio" siitä, että olen itse sitä myös elämässäni osannut antaa muille.olet lähellä asian ydintä.
Kuka eniten tarvitsee ymmärtämystä ja lähimmäisenrakkautta . Ne joiden itsetunnon ns. normaalit on lytänneet.
Valoa elämääsi. Simpsiön Tomba kirjoitti:
Kuvasi homoseksuaaleista on äärimmäisen rajattu. Minun maailmassani he elävät täällä meidän keskellä ja läheskään aina emme edes tiedä kuka ympärillämme olevista ihmisistä on homoseksuaali, koska ulostulo asiassa vaatii heiltä vieläkin paljon ympäristössä, jossa heihin vieläkin suhtaudutaan kuin jotenkin sairaisiin. Veikkaanpa että sinullekkaan ei olisi helppo kenenkään läheisesi kertoa olevansa homoseksuaali.
En ala kanssasi typerään kilpalaulantaan tuosta säälistä, mutta jotenkin sinusta tulee esille se, että rakkautta elämästäsi puuttuu. Minulle sitä on onnekseni elämässäni ainakin vielä olemassa, mutta olisikohan sillä jotakin tekemistä sen asian kanssa, että tunnen sen olevan minulle jonkinlainen "palkkio" siitä, että olen itse sitä myös elämässäni osannut antaa muille.Jokainen puolustaa mielestään oikeaa asiaa, etkä sinä ole siinä mitenkään poikkeus.
- Simpsiön Tomba
mave kirjoitti:
Jokainen puolustaa mielestään oikeaa asiaa, etkä sinä ole siinä mitenkään poikkeus.
Oikeutta riekkua ihmisten synnynnäisiä ominaisuuksia?
- Ev. lut.
KRS:n Sana -lehden Hannu Nymanin seksuaalisten vähemmistöjen ihmisoikeuksia syrjivät kannanotot, yliopistoteologian vastustaminen ja ateismin demonisoiminen kielii hänen amerikkalaistyyppisestä fundamentalismistaan.
Sana -lehden linja on sellainen että se sensuroi kaiken aineiston mikä on vähänkin heidän oman ideologiansa vastaista. Tästä on esimerkkinä haastattelut joista järjestään poistetaan mm. homoseksuaalisuuteen myönteisesti suhtautuvat ajatukset. Tämä on lukijoiden tahallista harhaanjohtamista. Lukemalla samojen haastateltavien ajatuksia muista lehdistä saa todenmukaisemman kuvan asianomaisten mielipiteistä (mm. viimeksi Pauliina Kainulaisen haastattelu).
Sana -lehti on myös valitettavan pinnallinen. Otsake saattaa luvata paljon, mutta sisältö ei kerro varsinaisesti mitään. Tämän huomasin lukemalla artikkelia Albert Schweitzerista. Siinä ei sanallakaan kerrottu hänen teologisista ajatuksistaan, ja varmasti yksinkertaisesti siitä syystä koska ne eivät olisi olleet KRS.n ideologiaa tukevia. Tämä on mielestäni hyvin niljaksta journalismia.- ev.lutikka
Nimimerkkisi ansiosta lyhenteestä ev.lut tulee aika monille melko vastenmielinen mielleyhtymä.
Oletko joko katkera yksinäinen käntty vai pelkkä ajanvietettä harrastava trolli.
- eimen.
"Toisten vähemmistöjen puolesta halutaan suojelua, ja samalla toivotaan suojelua, etteivät toiset vähemmistöt saa liikaa valtaa."
On mennyt puurot ja vellit, lauseet ja sisällöt ohi ja lujaa sinulta.
Herra varjele näitä fobialukijoita kaikkinaisilta fobioilta ja anna heille ymmärrys edes, mitä fobia tarkoittaa, ettei he käyttäisi sitä sellaisissa yhteyksissä, jossa se antaa kirjoittajastaan vain ahdasmielisen kokonaisuutta hahmottamaan kykenemättömän vääristelijän. Raamatun Sana on totuus tänään,,ja huomenna..Synti on synti..vaikka kuin hoetaan Jumala on rakkaus,,niin Jumala on myös PYHÄ. Jumala on maksanut kalliin hinnan Golgatalla keskimäisellä Ristillä. Että Ihminen voi päästä oikeaan asemaan Taivaan Isän edessä,,,Joka antaa elämänsä Jeesukselle, pelastuu ja siihen tulee myös synnistä luopuminen ja paranuksen teko.
Tulkitsemalla vanhaa testamenttia mieleisellään tavalla voi tietenkin tulla siihen tulokseen, että homoseksi on Jumalan tahdon vastainen ilmiö. Kuitenkaan kaikki kristityt eivät tulkitse homoseksiä synniksi. Siksi kristinuskon piirissä ja uskonnon ulkopuolellakin monet hyväksyvät seksin samaa sukupuolta olevien välillä.
Monet ovat sitä mieltä, että Jumalan tahdon vastaiseksi tulisi nähdä vain jumalan pilkka ja moraaliton toiminta. Pystyykö joku perustelemaan, miksi homoseksuaalisuus tai sen harjoittaminen edustaisi jompaa kumpaa nuista?
- Kräsäläinen(evp)
tekee niin paljon työtä yhteiskunnallisen hyvinvoinnin lisäämiseksi , että valtiovallan pitäisi tukea sitä . Nyt se on vain vapaaehtoisten lahjoittajien varassa .
On tärkeää tukea homoja , mutta niin tekevät jo niin monet yhteisöt ja järjestöt , että annetaan yhdelle mahdollisuus tukea muita ryhmiä. Ei kai tänä päivänä jokaisen toimijan AINOA asia ole homojen puolustaminen. Tarvitaan ihan tavallisille ihmisille tarkoitettuja vertaistukiryhmiä ihan tavallisen arkielämän tukemiseen .Vaikka vähentämään yksinäisyyttä , mitä voi tuntea vaikka kuinka olisi ihmisiä , rakkaitakin , ympärillä. Löytää itsestään ja elämästä uusia ulottuvuuksia hyvin monella tavalla hyvin monenlaisen toiminnan keinoin . Tai vaeltaa vaikka Lapin raikkaassa luonnossa turvallisessa porukassa. Tai opetella netin käyttöä....jne jne.
Minulle on ehdotettu että Kirkon perheasiainkeskus olisi näitä varten , vaan kun ei ole . Kun ei ole ongelmaa olemassa , vaan ihan päästä ihmisten kanssa rauhassa muun seurustelun ohessa juttelemaan itselle tärkeistä tai muuten mielenkiintoisista asioista . Mitä minä kostuisin nenäkkäin psykologin kanssa istumisesta?
Nyt tämä monella eri nimerkillä itseään ja KRSfobiaansa esille tuova henkilö keskustelee itsensä kanssa tässäkin aloittamassaan ketjussa . Seuraavaksi sitten tulee hänen ottamansa alunperin minun "kräsäläinen" jo kaikkien ulkoa osaamalla liturgialla, ellei jo tätä kirjoittaessani ole tullut . No , sana on vapaa. Järkevät palstan lukijar osaavat jättää herjaukset omaan arvoonsa.
Muuten , KRSn tapahtumissa käyvien ihmisten kanssa on helppo puhua aroistakin asioista , koskaan näitä juttuja ei ole tullut jälkijunassa vastaan . On kiva joskus viihtyä luotettavien ihmisten kanssa , ihan liian harvoin pääsee. Olen näin auttamattoman aivopesty :D:D:D
Mainosta , mainosta..... Vaan kenenkään ei ole pakko tulla mainoksen uhriksi. Eikä varmaan kaikki koe samoin , on hyvä jos löytyy muitakin hienoja latautumisen paikkoja.- Vivamossa
Kirjoitit ihan hyvin, mutta unohdit tärkeimmän asian. Kaiken tarkoitus on evankeliointi. Me rakastamme myös homoja ja toivotamme heidät tervetulleiksi Vivamoon, mutta heidän syntielämäänsä me emme hyväksy koska jumalakaan ei sitä hyväksy. Saanko rukoilla puolestasi?
- kräsäläinen(evp)
Vivamossa kirjoitti:
Kirjoitit ihan hyvin, mutta unohdit tärkeimmän asian. Kaiken tarkoitus on evankeliointi. Me rakastamme myös homoja ja toivotamme heidät tervetulleiksi Vivamoon, mutta heidän syntielämäänsä me emme hyväksy koska jumalakaan ei sitä hyväksy. Saanko rukoilla puolestasi?
olet keksinyt näämmä taas uuden nimimerkin.
Ei kiinnosta väittely . Minua ei ole siellä "evankelioitu " vuosien aikana , muiden puolesta en voi puhua . Tuohon fundamentalistiseen paskaasi en viitsi puuttua. - Vivamossa
kräsäläinen(evp) kirjoitti:
olet keksinyt näämmä taas uuden nimimerkin.
Ei kiinnosta väittely . Minua ei ole siellä "evankelioitu " vuosien aikana , muiden puolesta en voi puhua . Tuohon fundamentalistiseen paskaasi en viitsi puuttua.Saanko kysyä? Oletko sinä uskossa ensinkään? Oletko ottanut Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena vapahtajanasi, vai et?
- Heterouskis
Vivamossa kirjoitti:
Saanko kysyä? Oletko sinä uskossa ensinkään? Oletko ottanut Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena vapahtajanasi, vai et?
Kyllä Kansan Raamattuseuraan voi tulla vaikka ei vielä olekaan uudestisyntynyt ja elävässä uskossa. Sitähän varten me järjestämme evankelioimistilaisuuksia ja erilaisia kampanjoita. Erityisesti ateistit ja ne, joita luterilainen nimikristillisyys ei ole vielä pilannut, toivotetaan tervetulleiksi.
KRS:n Krito (kristillinen toipuminen) on juuri tarkoitettu eheytymiskurssiksi mm. homoille. Toinen kristillinen ryhmä on Aslan ry. Toivotonta tapausta ei Jeesuksella olekaan.
Järjestämme paljon myös kursseja aviopareille, onhan heteroseksuaalinen avioliitto ollut yksi tärkeimmistä teemoistamme vuosien varrella. Monet meistä ovat olleet jo useammankin kerran avioliitossa, joten kokemusta on.
Vivamossa jäjestetään myös tanssia (gospel). Olemme siis hyvin suvaitsevaisia ja avoimia joka suuntaa. - Sinapinsiemen
Heterouskis kirjoitti:
Kyllä Kansan Raamattuseuraan voi tulla vaikka ei vielä olekaan uudestisyntynyt ja elävässä uskossa. Sitähän varten me järjestämme evankelioimistilaisuuksia ja erilaisia kampanjoita. Erityisesti ateistit ja ne, joita luterilainen nimikristillisyys ei ole vielä pilannut, toivotetaan tervetulleiksi.
KRS:n Krito (kristillinen toipuminen) on juuri tarkoitettu eheytymiskurssiksi mm. homoille. Toinen kristillinen ryhmä on Aslan ry. Toivotonta tapausta ei Jeesuksella olekaan.
Järjestämme paljon myös kursseja aviopareille, onhan heteroseksuaalinen avioliitto ollut yksi tärkeimmistä teemoistamme vuosien varrella. Monet meistä ovat olleet jo useammankin kerran avioliitossa, joten kokemusta on.
Vivamossa jäjestetään myös tanssia (gospel). Olemme siis hyvin suvaitsevaisia ja avoimia joka suuntaa.Kyllä te kräsäläiset voisitte luopua siitä ihmisten jaottelemisesta hyviin ja huonoihin, uskoviin ja ei-uskoviin. Ei sitä toinen ihminen voi toiselle sanoa eikä tietää. Moinen kadotustuomioiden jakaminen ei ole kristitylle sopivaa. Sitäpaitsi uskoa on aika vaikea millään mitalla. Kyllä se sinapinsiemenenkin verran uskoa riittää.
Eiköhän tässä olisi paikka rukoilla yhteisymmärryksen ja lähimmäisenrakkauden puolesta. Rukoilla sen puolesta, että näkisimme ihmisen sanojen ja tekojen takana niin tällä palstalla kuin muualla mediassa ja rukoilla, että katsoisimme lähimmäistämme rakastaen, ei tuomiten. Lähimmäistä voi rakastaa, vaikka hänen kanssaan olisi eri mieltä. Rukoillaan ykseyttä ja yhteistä näkyä ihmisten parhaaksi. Aamen.
pappi Sonja- :D:D
ja iloiset naurut päälle, niin turhaa tämä "keskustelu" on . Mustamaalaaminen nyt sattuu olevan joillekin elämän pääsisältö . Saahan sellaisella hetkeksi egoaan omissa silmissään kohotettua . Rakentaako vai tuhoaako se lopulta mustamaalaajaa itseään ??
- Kräsäläinen
:D:D kirjoitti:
ja iloiset naurut päälle, niin turhaa tämä "keskustelu" on . Mustamaalaaminen nyt sattuu olevan joillekin elämän pääsisältö . Saahan sellaisella hetkeksi egoaan omissa silmissään kohotettua . Rakentaako vai tuhoaako se lopulta mustamaalaajaa itseään ??
Siunausta sinulle!
- Lukija...
:D:D kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä on ollut mustamaalausta? Kertomani asiat ovat olleet kaikkien nähtävissä Sanan -lehden pääkirjoituksissakin joita voi lukea netissäkin. Maamme suurimman seurakuntayhtymän lehdessä on käsitelty aivan samoja asioita joihin minäkin viittasin aloituksessai.
- Kristitty kuulolla
Lukija... kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä on ollut mustamaalausta? Kertomani asiat ovat olleet kaikkien nähtävissä Sanan -lehden pääkirjoituksissakin joita voi lukea netissäkin. Maamme suurimman seurakuntayhtymän lehdessä on käsitelty aivan samoja asioita joihin minäkin viittasin aloituksessai.
Minäkin haluaisin tietää mikä on ollut mustamaalausta. Rehellistä ja suoraa puhetta jotkut eivät näytä sulattavan.
- häirikköuskis
Valo muodostaa varjoja . On ihmisiä,joilla on niin synkkä varjo sisimmässään , etteivät voi sitä kestää ilman että ulkoistavat tuon varjon itsensä ulkopuolelle . Myöskään valoisia ihmisiä he eivät voi kestää. Ystävien kesken aihe on usein lohduttanut sellaista , jonka elämän ilon joku varjossa elävä ihminen on saanut toviksi sumentumaan.
Valoisa ihminen voi olla uskova tai ateisti ja kaikkea siltä väliltä . Uskolla ei väliä , hän on kuitenkin Jumalan lähettämä enkeli joka levittää myötätuntoa , positiivisuutta , toivoa . Hän ymmärtää , että nuo varjoihmiset eivät pysty ottamaan noita tunteita vastaan sisäisen haavansa tähden .
Ei noita varjoihmisiä pidä hylätä , vaikka hetkellisessä inhimillisessä heikkoudessa joskus tekeekin mieli . Saattaahan heitä jonkun kotonakin asua . He seuraavat valoihmistä varjon tavoin salaisena toiveenaan päästä edes hetkeksi eroon sisäisestä kivustaan samaan huolettomuuteen . He toivovat tuskansa hellittävän edes hetkeksi , jos saisivat tuon valon ilkeydellä sumennettua.
Valoihminen on voimakas , varjoihminen heikko . Valoihmisellä on sisäinen valon lähde , mikä kumpuaa positiivista voimaa ja levittää sitä ympärilleen. Useimmat ihmiset valostuvat itsekin sellaisen l'äheisyydessä , vain varjoihmisen katkeruus syvenee , hän on niin perusteelisesti ilman jotain , mitä on lähes mahdoton korvata . Siellä sielun syvyydessä itkee laiminlyöty vauva , ja varjon toimintatavat ovat tämän vauvan näkyvää itkua.
Nämä varjoihmiset ovat valoihmisen peili . Katkeruuden varjo yrittää imeä voimaa valosta , mutta se ei onnistu , koska valo ja varjo pakenevat toisiaan . Varjoihmisen parannus olisi mennä itseensä , mutta hän ei voi , koska se tekee liian kipeää .
Tätä sielussa piilevän vauvan itkua on liian paljon tällä palstalla . Täällä on myös valoihmisiä . Nuo sielulliset vauvat tarvitsevat valoihmisiä , he ovat kuin sarjakuvan Kiroileva siili , joka kääntää kaiken negatiiviseksi ja rumaksi.
Sielullista vauva-termiä ei saa käyttää lyömäaseena , eikä valoihminen niin teekään. Sellainen on kuin raamatulla päähän hutkimista , valoihminen ei sellaiseen sorru . Kritisointia hän sen sijaan ei välttele.
Varjoihminen torjuu valoihmisen keittiöpsykologina, ja minusta se on arvonimi . Sillä arjessa syntyvät suurimmat oivallukset ja juuri perheen kanssa keittiössä oppii elämää. Siis kantakoon valoihminen ylpeänä keittiöpsykologin viittaa!! - Kräsäläinen
häirikköuskis kirjoitti:
Valo muodostaa varjoja . On ihmisiä,joilla on niin synkkä varjo sisimmässään , etteivät voi sitä kestää ilman että ulkoistavat tuon varjon itsensä ulkopuolelle . Myöskään valoisia ihmisiä he eivät voi kestää. Ystävien kesken aihe on usein lohduttanut sellaista , jonka elämän ilon joku varjossa elävä ihminen on saanut toviksi sumentumaan.
Valoisa ihminen voi olla uskova tai ateisti ja kaikkea siltä väliltä . Uskolla ei väliä , hän on kuitenkin Jumalan lähettämä enkeli joka levittää myötätuntoa , positiivisuutta , toivoa . Hän ymmärtää , että nuo varjoihmiset eivät pysty ottamaan noita tunteita vastaan sisäisen haavansa tähden .
Ei noita varjoihmisiä pidä hylätä , vaikka hetkellisessä inhimillisessä heikkoudessa joskus tekeekin mieli . Saattaahan heitä jonkun kotonakin asua . He seuraavat valoihmistä varjon tavoin salaisena toiveenaan päästä edes hetkeksi eroon sisäisestä kivustaan samaan huolettomuuteen . He toivovat tuskansa hellittävän edes hetkeksi , jos saisivat tuon valon ilkeydellä sumennettua.
Valoihminen on voimakas , varjoihminen heikko . Valoihmisellä on sisäinen valon lähde , mikä kumpuaa positiivista voimaa ja levittää sitä ympärilleen. Useimmat ihmiset valostuvat itsekin sellaisen l'äheisyydessä , vain varjoihmisen katkeruus syvenee , hän on niin perusteelisesti ilman jotain , mitä on lähes mahdoton korvata . Siellä sielun syvyydessä itkee laiminlyöty vauva , ja varjon toimintatavat ovat tämän vauvan näkyvää itkua.
Nämä varjoihmiset ovat valoihmisen peili . Katkeruuden varjo yrittää imeä voimaa valosta , mutta se ei onnistu , koska valo ja varjo pakenevat toisiaan . Varjoihmisen parannus olisi mennä itseensä , mutta hän ei voi , koska se tekee liian kipeää .
Tätä sielussa piilevän vauvan itkua on liian paljon tällä palstalla . Täällä on myös valoihmisiä . Nuo sielulliset vauvat tarvitsevat valoihmisiä , he ovat kuin sarjakuvan Kiroileva siili , joka kääntää kaiken negatiiviseksi ja rumaksi.
Sielullista vauva-termiä ei saa käyttää lyömäaseena , eikä valoihminen niin teekään. Sellainen on kuin raamatulla päähän hutkimista , valoihminen ei sellaiseen sorru . Kritisointia hän sen sijaan ei välttele.
Varjoihminen torjuu valoihmisen keittiöpsykologina, ja minusta se on arvonimi . Sillä arjessa syntyvät suurimmat oivallukset ja juuri perheen kanssa keittiössä oppii elämää. Siis kantakoon valoihminen ylpeänä keittiöpsykologin viittaa!!Kiitos näistä sanoista! Homoseksuaalisuuden synnin puolustelijat ja muut Kansan Raamattuseuran mustamaalaajat ovat juuri näitä mainitsemiasi "varjoihmisiä".
Kun ihminen tulee valoon, hän tunnustaa homouden synniksi ja ottaa Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena vapahtajanaan. - häirikköuskis
Kräsäläinen kirjoitti:
Kiitos näistä sanoista! Homoseksuaalisuuden synnin puolustelijat ja muut Kansan Raamattuseuran mustamaalaajat ovat juuri näitä mainitsemiasi "varjoihmisiä".
Kun ihminen tulee valoon, hän tunnustaa homouden synniksi ja ottaa Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena vapahtajanaan.miten väärin olet ymmärtänyt , olipa nimimerkkisi tarkoitus mikä tahansa. Kerrot itsestäsi paljon tuskaista tarinaa tuolla toistelemallasi liturgialla.
Homoudessa ei ole mitään syntiä sen enempää kuin heteroudessa , Jumalan antamia tasavertaisia ominaisuuksia ovat kumpikin . Ihmisen tuomitseminen on taas iso synti , ihminen tuomitsee sillä itsensä.
Jos haluat olla ratkaisu-uskovainen , niin ihan vapaasti . Jos siitä tulee valo elämääsi , se on sinulle hyvä . Älä vain vaadi kanssaihmisiltä sellaista , sillä se on pelkkää mielikuvitusta ja monelle ahdistava asia.
Tällä nikilläsi tahdot mustamaalauksen jatkuvan , mutta ei sillä ole väliä. Annat tällä tavalla vain katkeruudellesi lisää kasvuvoimaa ja vahingoitat itseäsi.
Ehkä teitä on monta siellä porukassa nikkien takana,päätellen jatkuvasta päivystyksestä palstalla . Surullista että joidenkin pitää kantaa niin suurta tuskaa , että se on ulkoistettava(projisoitava) viattomiin kanssaihmisiin. Pitäisi löytää terveempiä purkukanavia pahoinvoinnilleen , vaikka ymmärrän että kun on heikko, niinei jaksa hakea apua.
Voisiko joku muu auttaa näitä , minulla ei ole keinoja. Valohoito ei tehoa.
Nyt olen ihan vakavissani , ei naurata yhtään toisten tuskan edssä. - Kräsäläinen
häirikköuskis kirjoitti:
miten väärin olet ymmärtänyt , olipa nimimerkkisi tarkoitus mikä tahansa. Kerrot itsestäsi paljon tuskaista tarinaa tuolla toistelemallasi liturgialla.
Homoudessa ei ole mitään syntiä sen enempää kuin heteroudessa , Jumalan antamia tasavertaisia ominaisuuksia ovat kumpikin . Ihmisen tuomitseminen on taas iso synti , ihminen tuomitsee sillä itsensä.
Jos haluat olla ratkaisu-uskovainen , niin ihan vapaasti . Jos siitä tulee valo elämääsi , se on sinulle hyvä . Älä vain vaadi kanssaihmisiltä sellaista , sillä se on pelkkää mielikuvitusta ja monelle ahdistava asia.
Tällä nikilläsi tahdot mustamaalauksen jatkuvan , mutta ei sillä ole väliä. Annat tällä tavalla vain katkeruudellesi lisää kasvuvoimaa ja vahingoitat itseäsi.
Ehkä teitä on monta siellä porukassa nikkien takana,päätellen jatkuvasta päivystyksestä palstalla . Surullista että joidenkin pitää kantaa niin suurta tuskaa , että se on ulkoistettava(projisoitava) viattomiin kanssaihmisiin. Pitäisi löytää terveempiä purkukanavia pahoinvoinnilleen , vaikka ymmärrän että kun on heikko, niinei jaksa hakea apua.
Nyt olen ihan vakavissani , ei naurata yhtään toisten tuskan edssä.Sanoit jossain uskovasi Jeesukseen, mutta jos uskoisit Raamatun olevan Jumalan sanaa, et puolustelisi syntiä. Et ole koksydämisesti Herran oma, etkä uudestisyntynyt kristitty? Jos olisit, olisit huolissasi homojen sieluista, miten heidän käy tämän elämän jälkeen. Jeesukselle ei mikään ole mahdotonta! Jos homo TAHTOO tehdä parannuksen synnistään, sillä Raamatun mukaan homous on synti, ja hän nöyrtyy Jumalan edessä, tunnustaa syntinsä ja pyytää kokosydämisesti Jeesusta antamaan anteeksi ja tunnustaa Jeeesuksen Herrakseen ja vapahtajakseen, niin homo vapautuu synnistään. Ilman Jeesusta se ei onnistu!
Lue rukoillen Karas Sanan julkaisema traktaatti: "Jumala rakastaa sinua. Neljä asiaa jotka Jumala tahtoo sinun tietävän" - Kräsäläinen
häirikköuskis kirjoitti:
miten väärin olet ymmärtänyt , olipa nimimerkkisi tarkoitus mikä tahansa. Kerrot itsestäsi paljon tuskaista tarinaa tuolla toistelemallasi liturgialla.
Nyt olen ihan vakavissani , ei naurata yhtään toisten tuskan edssä.Onko sinulla jotain ongelmia seksuaalisen identiteettisi kanssa? Et tiedä kummasta sukupuolesta tykkäät enemmän?
Tule Kritoon. Rukoilemme puolestasi että ymmärtäisit ettei kirkkovene ole ainoa tykästymisen kohde, vaan airojakin tarvitaan. Jeesus auttaa sinua!
Haluatko että rukoilen puolestasi? - eimen.
häirikköuskis kirjoitti:
Nyt olen ihan vakavissani , ei naurata yhtään toisten tuskan edssä.Oletko sinä valohoitojen antaja "fundisuskovaisten" haukkujana?
Ratkaisu-uskovaisuudesta:
Jeesus kysyy: 'Tahdotko seurata minua'? Kyllä siihen on ihmisen tehtävä ratkaisu. Suoraan kysymyksen suora ratkaisu.
Tuomitsemisesta:
"Jeesus ei kiellä tuomitsemasta eli arvostelemasta ihmisiä vaan käskee meidän tuomita (krino) oikein eli puolueettomasti (ja henkilöön katsomatta). (Joh 7:24.) Elämä seurakunnassa ja sen ulkopuolella on jatkuvaa tuomitsemista. Jos emme tuomitse seurakunnan sisällä olevia, niin miten me voisimme erottaa joukostamme väärät profeetat ja väärät opettajat sekä valheveljet? (1Kor 5:1-13; Fil 3:1-3; Gal 2:1-8; 2Piet 2:1ss.) Jeesus sanoi, että tunnemme heidät heidän hedelmistään, sanoistaan ja teoistaan. (Matt 7:15-29; 12:33-37; Tiit 1:5-16.) Jos seurakunnassa kielletään erottamasta pyhien keskuudesta valheveljiä, vääriä opettajia ja vääriä profeettoja, niin seurakunta eksyy kadotukseen vievälle tielle. Jos seurakunnassa hyväksytään terve arvostelu ja erottaminen (eli tuomitseminen, kreikan 'krino'), niin seurakunta pysyy evankeliumin suoralla tiellä ja monet pelastuvat. On siis tärkeää, ettei kielletä veljiä tekemästä Jumalan tahtoa seurakunnan sisällä ja arvostelemasta oikein veljiä, että erottaisimme valheveljet, väärät profeetat ja väärät opettajat voidaksemme varoittaa heistä ja heidän eksytyksistään.
Ei ole tarpeen siis pelkästään erottaa "harhaoppeja" vaan on tärkeää erottaa myös "väärät opettajat", jotka levittävät harhaoppeja. Tuomitsemisen tulee mennä sydämen asenteiden tuomitseen asti eikä jäädä pelkän ulkonaisen ja näkyvän kuvan arvioimiseen. (Apt 8:20-24; 1Kor 14:20-26) Ulkoisia pystyy arvostelemaan kuka tahansa, mutta sisäisiä ihmisiä vain Hengen johdossa vaeltavat vanhurskaat ja hengelliset veljet sekä sisaret Herrassa Kristuksessa. (2Kor 2:14-1; 4:15-18.)
__Harhaoppisen tai eksyneen ja ulkokullatun sielun tunnistaa siitä, että hän kieltää itseensä kohdistuvan kaiken arvostelun ja oikean tuomitsemisen perustellen kantansa virheellisellä Raamatun tulkinnalla, jonka perusteella hän väittää arvostelun olevan syntiä ja vieläpä kadottavaa sellaista.__
Jeesus puhui "ulkokullatuille", ettei näillä ole vara tuomita muita, koska elävät itse synnissä."
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/oppi/tuomita.html eimen. kirjoitti:
Oletko sinä valohoitojen antaja "fundisuskovaisten" haukkujana?
Jeesus kysyy: 'Tahdotko seurata minua'? Kyllä siihen on ihmisen tehtävä ratkaisu. Suoraan kysymyksen suora ratkaisu.
Tuomitsemisesta:
"Jeesus ei kiellä tuomitsemasta eli arvostelemasta ihmisiä vaan käskee meidän tuomita (krino) oikein eli puolueettomasti (ja henkilöön katsomatta). (Joh 7:24.) Elämä seurakunnassa ja sen ulkopuolella on jatkuvaa tuomitsemista. Jos emme tuomitse seurakunnan sisällä olevia, niin miten me voisimme erottaa joukostamme väärät profeetat ja väärät opettajat sekä valheveljet? (1Kor 5:1-13; Fil 3:1-3; Gal 2:1-8; 2Piet 2:1ss.) Jeesus sanoi, että tunnemme heidät heidän hedelmistään, sanoistaan ja teoistaan. (Matt 7:15-29; 12:33-37; Tiit 1:5-16.) Jos seurakunnassa kielletään erottamasta pyhien keskuudesta valheveljiä, vääriä opettajia ja vääriä profeettoja, niin seurakunta eksyy kadotukseen vievälle tielle. Jos seurakunnassa hyväksytään terve arvostelu ja erottaminen (eli tuomitseminen, kreikan 'krino'), niin seurakunta pysyy evankeliumin suoralla tiellä ja monet pelastuvat. On siis tärkeää, ettei kielletä veljiä tekemästä Jumalan tahtoa seurakunnan sisällä ja arvostelemasta oikein veljiä, että erottaisimme valheveljet, väärät profeetat ja väärät opettajat voidaksemme varoittaa heistä ja heidän eksytyksistään.
Ei ole tarpeen siis pelkästään erottaa "harhaoppeja" vaan on tärkeää erottaa myös "väärät opettajat", jotka levittävät harhaoppeja. Tuomitsemisen tulee mennä sydämen asenteiden tuomitseen asti eikä jäädä pelkän ulkonaisen ja näkyvän kuvan arvioimiseen. (Apt 8:20-24; 1Kor 14:20-26) Ulkoisia pystyy arvostelemaan kuka tahansa, mutta sisäisiä ihmisiä vain Hengen johdossa vaeltavat vanhurskaat ja hengelliset veljet sekä sisaret Herrassa Kristuksessa. (2Kor 2:14-1; 4:15-18.)
__Harhaoppisen tai eksyneen ja ulkokullatun sielun tunnistaa siitä, että hän kieltää itseensä kohdistuvan kaiken arvostelun ja oikean tuomitsemisen perustellen kantansa virheellisellä Raamatun tulkinnalla, jonka perusteella hän väittää arvostelun olevan syntiä ja vieläpä kadottavaa sellaista.__
Jeesus puhui "ulkokullatuille", ettei näillä ole vara tuomita muita, koska elävät itse synnissä."
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/oppi/tuomita.htmlSuoraa käskyä ei kehdannut nettipalstalla Jumalallensa antaa, mutta pikkuisen pyrki tuuppaamaan.
H.F.H.N. kirjoitti: >>>Onko...niin, että kirkossamme...rukoillaan Jumalaa varjelemasta meitä ...homofobialta?...Pohjoismaissa...missä kaikki muut vähemmistöt katselevat kateudesta vihreinä homoseksuaalien saamaa huomiota ja huolenpitoa.
Herra, käytä edes Sinä tervettä maalaisjärkeä johdattaessasi omaa kansaasi!- magdalan maria
häirikköuskis kirjoitti:
Nyt olen ihan vakavissani , ei naurata yhtään toisten tuskan edssä.Kiitos, häirikköuskis, että jaksat kirjoittaa viisaita ja rakentavia kirjoituksia. Niinhän se vain on. Missä on Kristuksen henki, missä on nöyryys tuomitsijoiden ja ihmisten erottelijoiden kirjoituksista? He ovat ottaneet Jumalan oikeudet itselleen. Ymmärrystä puuttuu myös Raamatun tekstien syntyhistoriasta.
Voimia, uskis. Kiitos, kun jaksat. - häirikköuskis
Kräsäläinen kirjoitti:
Onko sinulla jotain ongelmia seksuaalisen identiteettisi kanssa? Et tiedä kummasta sukupuolesta tykkäät enemmän?
Tule Kritoon. Rukoilemme puolestasi että ymmärtäisit ettei kirkkovene ole ainoa tykästymisen kohde, vaan airojakin tarvitaan. Jeesus auttaa sinua!
Haluatko että rukoilen puolestasi?on nyt kräsäläinen , joko yksin tai useampi mieleltään nyrjähtänyt säälittävä henkilö , ties kuinka monella muulla nimimerkillä .
Aliarvioitko noin pahasti palstan lukijoiden ymmärrystä , etteivät he tajua että juuri sinä rakas Lukija nimimerkki olet niin ylläoleva kräsäläinen kuin muidenkin KRS-vihaviestien takana .
Jokaiselle ajattelevalle palstalla kävijälle on jo selvää , että homoista ja heidän kohtelustaan et välitä pennin vertaa , käytät vain heitä narsistisesti hyväksesi omiin sairaisiin tarkoitusperiisi . Olet aiheuttanut homoille paljon pahaa mieltä ja vahingoittanut heidän asemaansa loputtomalla propagandallasi minkä tarkoitus on yksinomaan palvella sinun säälittävän egosi kohotusta.
Liturgiasi jatkoon kuuluu , että seuraavaksi itket , miten minä ja KRS nimittelemme sinua häiriintyneeksi ja narsistiksi kun sinä vain esität asiallista kritiikkiä , ja varmaan taas nimimerkkikin muuttuu. Ja että häirikköuskis lähettää sinulle väärinymmärretylle ressukalle vihaviestejä eikä osaa suhtautua oikein asialliseen kritiikkiin.
No niin , annapa tulla taas koko repertuaarisi , odotan innolla. Ja keksi ihmeessä uusia nimimerkkejä , varmaan jotain käyttämättömiä vielä löytyy .
Nyt ei ole kyse enää varjosta vaan täydellisestä sielun pimeydestä , johon ei auta rakkaus , ei valo , ei varmaan mikään . Onneksi uhriksesi osuin minä , jolla on voimaa ja tietoa ottaa vastaan häiriintyneen mielesi tuotokset , ajattelen kauhulla että joku herkkä persoona olisi osunut vainosi kohteeksi , miten tällainen olisi vaikuttanut . Omaatuntoahan sinulla ei ole , ja ihmiset ovat sinulle vain omia egoistisia tarkoitusperiäsi varten.
Nyt voit vetää marttyyrinviitan harteillesi ,miten olet joutunut häirikköuskiksen panettelun ja vihan kohteeksi . Kerron sinulle että mm. Kritossa olen oppinut , en tuota sontaa millä yrität mustamaalata hyvää juttua , mutta sen , että viha on hyvä tunne kun sitä käyttää oikein , eli tässä tapauksessa itseni ja muiden viattomien hyökkäystesi kohteiden puolustamiseen rakentavalla tavalla . Eli tässä pyydän sinua menemään itseesi ja näkemään arveluttavat tarkoitusperäsi ja hakemaan apua loputtomaan katkeruuteesi, sitä löydät lähimmästä mielenterveystoimistosta . Se vaatii vain nöyrtymistä , ja sitä voi sinulle rukoilla koko Kirkko kuulolla-seurakunta uskovaisineen ja uskonnottomineen..
Saakoon valo tulla elämääsi , haluaisin keskustella kanssasi terveeltä pohjalta ,sitten kun kykenet terveeseen keskusteluun .Turha on enää jatkaa liturgiaasi , mutta et sinä ressukka osaa lopettaa. - häirikköuskis
magdalan maria kirjoitti:
Kiitos, häirikköuskis, että jaksat kirjoittaa viisaita ja rakentavia kirjoituksia. Niinhän se vain on. Missä on Kristuksen henki, missä on nöyryys tuomitsijoiden ja ihmisten erottelijoiden kirjoituksista? He ovat ottaneet Jumalan oikeudet itselleen. Ymmärrystä puuttuu myös Raamatun tekstien syntyhistoriasta.
Voimia, uskis. Kiitos, kun jaksat.en ole viisas ja tuskinpa kovin rakentavakaan osaan olla . Omia mielipiteitä kirjoittelen ja haluaisin tuoda valoa lähimmäisten elämään . Mutta koska olemme kaikki erilaisia , niin toisen valo on toisen pimeys.
Yhtään fundamentalistia en vihaa kuten en ketään ihmistä , mutta kritisoin sitä , että fundamentalistit väittävät omistavansa ainoan totuuden ja että kaikkien on se pakko omaksua elleivät halua joutua kuolremanjälkeiseen kidutukseen . Sellainen on väärin ja ihmisten turhaa pelottelua . - häirikköuskis
häirikköuskis kirjoitti:
en ole viisas ja tuskinpa kovin rakentavakaan osaan olla . Omia mielipiteitä kirjoittelen ja haluaisin tuoda valoa lähimmäisten elämään . Mutta koska olemme kaikki erilaisia , niin toisen valo on toisen pimeys.
Yhtään fundamentalistia en vihaa kuten en ketään ihmistä , mutta kritisoin sitä , että fundamentalistit väittävät omistavansa ainoan totuuden ja että kaikkien on se pakko omaksua elleivät halua joutua kuolremanjälkeiseen kidutukseen . Sellainen on väärin ja ihmisten turhaa pelottelua .voisitteko vaikka viestillä palstalla vielä kertoa , millaiset ovat palstan säännot . Ymmärtänette , etten viestilläni nimimerkille Lukija tarkoita häntä loukata vaan puolustan omaa sanan vapauttani , enkä ketään henkilöä missään halua solvata , kuten nimimerkki Lukija monine muine nimimerkkeineen on hyökännyt myös nimeltä mainittuja henkilöitä vastaan . Toivon , että puolustuskirjoitukseni saa pysyä palstalla.
Kiitos ymmärtämyksestä! - häirikköuskis
eimen. kirjoitti:
Oletko sinä valohoitojen antaja "fundisuskovaisten" haukkujana?
Tuomitsemisesta:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/oppi/tuomita.htmlväärä enkä suora enkä minkäänlainen opettaja , ihan elämän rapakoissa kahlaava peruskansalainen vain . Anteeksi etten jaksanut muuta lukea kirjoituksestasi , koska olet niin täysin vikaan ymmärtänyt juttuni . Valoa elämääsi!!
ikiateisti kirjoitti:
Suoraa käskyä ei kehdannut nettipalstalla Jumalallensa antaa, mutta pikkuisen pyrki tuuppaamaan.
H.F.H.N. kirjoitti: >>>Onko...niin, että kirkossamme...rukoillaan Jumalaa varjelemasta meitä ...homofobialta?...Pohjoismaissa...missä kaikki muut vähemmistöt katselevat kateudesta vihreinä homoseksuaalien saamaa huomiota ja huolenpitoa.
Herra, käytä edes Sinä tervettä maalaisjärkeä johdattaessasi omaa kansaasi!Mielenkiintoista on se, että Jumala on todistettavasti ollut homofoobikko, kun on käskenyt tappamaankin homot. Siitä ei ole olemassa mitään näyttöä, että homot olisi Jumalan toimesta hyväksytty. Tämä on tietenkin vain totta, jos pitää Raamattua totena....tai siihen riittäisi se, että pitää Mooseksen saaneen lain Jumalalta, minkä asian myöskin Jeesuksen väitetään vahvistaneen. Mielenkiintoista tuossa on sekin, että kristityt rukoilee Jumalalta apua homofoobikkoja vastaan, vaikka todistettavasti on itse sellainen...ainakin ollut.
- !!!
häirikköuskis kirjoitti:
voisitteko vaikka viestillä palstalla vielä kertoa , millaiset ovat palstan säännot . Ymmärtänette , etten viestilläni nimimerkille Lukija tarkoita häntä loukata vaan puolustan omaa sanan vapauttani , enkä ketään henkilöä missään halua solvata , kuten nimimerkki Lukija monine muine nimimerkkeineen on hyökännyt myös nimeltä mainittuja henkilöitä vastaan . Toivon , että puolustuskirjoitukseni saa pysyä palstalla.
Kiitos ymmärtämyksestä!Jos sinä saisit päättää, tänne ei saisi näköjään kukaan muu kirjoittaa kuin sinä itse.
- häirikköuskis
!!! kirjoitti:
Jos sinä saisit päättää, tänne ei saisi näköjään kukaan muu kirjoittaa kuin sinä itse.
Ainoastaan olen pyytänyt että vihaviestit loppuisivat . Sellaisia et luullakseni itsekään haluaisi.
Lienet pannut merkille , mikä liturgia seuraa säännöllisesti viestejäni . Eihän ole pakko lukea saatikka vastata jos ei pidä niistä , saa vapaasti hypätä yli. Ja kirjoittaa itse parempia kommentteja.
En usko että vainoaminen on kenenkään mielestä asiallista keskustelua . Ikävää jos jollakulla on vain negatiivisia ajatuksia eikä pääse yli vihastaan yhtä ja samaa kohdetta vastaan.
Kiitos kun noteerasit , ei jokaisen tarvitse noteerata positiivisesti. - Jokke vaan
häirikköuskis kirjoitti:
on nyt kräsäläinen , joko yksin tai useampi mieleltään nyrjähtänyt säälittävä henkilö , ties kuinka monella muulla nimimerkillä .
Aliarvioitko noin pahasti palstan lukijoiden ymmärrystä , etteivät he tajua että juuri sinä rakas Lukija nimimerkki olet niin ylläoleva kräsäläinen kuin muidenkin KRS-vihaviestien takana .
Jokaiselle ajattelevalle palstalla kävijälle on jo selvää , että homoista ja heidän kohtelustaan et välitä pennin vertaa , käytät vain heitä narsistisesti hyväksesi omiin sairaisiin tarkoitusperiisi . Olet aiheuttanut homoille paljon pahaa mieltä ja vahingoittanut heidän asemaansa loputtomalla propagandallasi minkä tarkoitus on yksinomaan palvella sinun säälittävän egosi kohotusta.
Liturgiasi jatkoon kuuluu , että seuraavaksi itket , miten minä ja KRS nimittelemme sinua häiriintyneeksi ja narsistiksi kun sinä vain esität asiallista kritiikkiä , ja varmaan taas nimimerkkikin muuttuu. Ja että häirikköuskis lähettää sinulle väärinymmärretylle ressukalle vihaviestejä eikä osaa suhtautua oikein asialliseen kritiikkiin.
No niin , annapa tulla taas koko repertuaarisi , odotan innolla. Ja keksi ihmeessä uusia nimimerkkejä , varmaan jotain käyttämättömiä vielä löytyy .
Nyt ei ole kyse enää varjosta vaan täydellisestä sielun pimeydestä , johon ei auta rakkaus , ei valo , ei varmaan mikään . Onneksi uhriksesi osuin minä , jolla on voimaa ja tietoa ottaa vastaan häiriintyneen mielesi tuotokset , ajattelen kauhulla että joku herkkä persoona olisi osunut vainosi kohteeksi , miten tällainen olisi vaikuttanut . Omaatuntoahan sinulla ei ole , ja ihmiset ovat sinulle vain omia egoistisia tarkoitusperiäsi varten.
Nyt voit vetää marttyyrinviitan harteillesi ,miten olet joutunut häirikköuskiksen panettelun ja vihan kohteeksi . Kerron sinulle että mm. Kritossa olen oppinut , en tuota sontaa millä yrität mustamaalata hyvää juttua , mutta sen , että viha on hyvä tunne kun sitä käyttää oikein , eli tässä tapauksessa itseni ja muiden viattomien hyökkäystesi kohteiden puolustamiseen rakentavalla tavalla . Eli tässä pyydän sinua menemään itseesi ja näkemään arveluttavat tarkoitusperäsi ja hakemaan apua loputtomaan katkeruuteesi, sitä löydät lähimmästä mielenterveystoimistosta . Se vaatii vain nöyrtymistä , ja sitä voi sinulle rukoilla koko Kirkko kuulolla-seurakunta uskovaisineen ja uskonnottomineen..
Saakoon valo tulla elämääsi , haluaisin keskustella kanssasi terveeltä pohjalta ,sitten kun kykenet terveeseen keskusteluun .Turha on enää jatkaa liturgiaasi , mutta et sinä ressukka osaa lopettaa.Et sunkka sä vaan oo käyny saamas valohoitoi Kritossa?
- häirikköuskis
Jokke vaan kirjoitti:
Et sunkka sä vaan oo käyny saamas valohoitoi Kritossa?
minut sai nauramaan koko naamalla sun vitsillesi Jokke , eikä pahasti . Nyt ainakin katsoin netistä munamiestä ja se jos mikä on valohoitoa parahasta päästä.
Kyllä , olen saanut valohoitoa Kritossa usiamman keltan ja sitäköhän pitäis kiittää että on sopivasti hullu . Se on kuule tervettä hulluutta se!
Mee siekii , tuut terveeks hulluks!!
;D;D;D;D;D
Vakavasti puhuen kerroin kokemuksistani Kritossa tuossa toisessa haukkumaketjussa. Lue sieltä jos kiinnostaa . - häirikköuskis
häirikköuskis kirjoitti:
minut sai nauramaan koko naamalla sun vitsillesi Jokke , eikä pahasti . Nyt ainakin katsoin netistä munamiestä ja se jos mikä on valohoitoa parahasta päästä.
Kyllä , olen saanut valohoitoa Kritossa usiamman keltan ja sitäköhän pitäis kiittää että on sopivasti hullu . Se on kuule tervettä hulluutta se!
Mee siekii , tuut terveeks hulluks!!
;D;D;D;D;D
Vakavasti puhuen kerroin kokemuksistani Kritossa tuossa toisessa haukkumaketjussa. Lue sieltä jos kiinnostaa .kellekään kauaaa vihotella
- pertsa2010
mave kirjoitti:
Mielenkiintoista on se, että Jumala on todistettavasti ollut homofoobikko, kun on käskenyt tappamaankin homot. Siitä ei ole olemassa mitään näyttöä, että homot olisi Jumalan toimesta hyväksytty. Tämä on tietenkin vain totta, jos pitää Raamattua totena....tai siihen riittäisi se, että pitää Mooseksen saaneen lain Jumalalta, minkä asian myöskin Jeesuksen väitetään vahvistaneen. Mielenkiintoista tuossa on sekin, että kristityt rukoilee Jumalalta apua homofoobikkoja vastaan, vaikka todistettavasti on itse sellainen...ainakin ollut.
Kukas se olikaan maailmanhistorian suurin fundis , kun sanoi :
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. pertsa2010 kirjoitti:
Kukas se olikaan maailmanhistorian suurin fundis , kun sanoi :
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.Ihmettelen vain, että mitä vittua noi rusinat on koulussa oikein lukenut, kun ei edes Jumalansa tekoja tiedä...
- häirikköuskis
Kräsäläinen kirjoitti:
Onko sinulla jotain ongelmia seksuaalisen identiteettisi kanssa? Et tiedä kummasta sukupuolesta tykkäät enemmän?
Haluatko että rukoilen puolestasi?miinuksia hyvälle vitsille . Tätä en huomannutkaan aiemmin .
Se kirkkovene mitä diggasin , ja nyt munamies valohoidon antajana . Olen saanut nauruterapiaa tänä iltana että riittää ensi kesään saakka . Kiitos rakas LUKIJA kaikkine nimivariaatioinesi , en malttaisi lähteä seurastasi mutta kun pitää herätä aikaisin sorvin ääreen.
Siis siunausta sinulle oikein fundamentalistisen hartaasti ja kaikille rakkaille vihamiehille . Herra ja herra Nyman kanssanne!! - pertsa2010
häirikköuskis kirjoitti:
en ole viisas ja tuskinpa kovin rakentavakaan osaan olla . Omia mielipiteitä kirjoittelen ja haluaisin tuoda valoa lähimmäisten elämään . Mutta koska olemme kaikki erilaisia , niin toisen valo on toisen pimeys.
Yhtään fundamentalistia en vihaa kuten en ketään ihmistä , mutta kritisoin sitä , että fundamentalistit väittävät omistavansa ainoan totuuden ja että kaikkien on se pakko omaksua elleivät halua joutua kuolremanjälkeiseen kidutukseen . Sellainen on väärin ja ihmisten turhaa pelottelua .Eikö Raamatusta löydykään se ainoa totuus.Onko muitakin ainoita totuuksia?
Kyse on tietysti lukutavasta ja tällä foorumilla Raamatun totuus on kirosana papeille homoille ja lesboille jne. ? - juutas.
pertsa2010 kirjoitti:
Eikö Raamatusta löydykään se ainoa totuus.Onko muitakin ainoita totuuksia?
Kyse on tietysti lukutavasta ja tällä foorumilla Raamatun totuus on kirosana papeille homoille ja lesboille jne. ?"Eikö Raamatusta löydykään se ainoa totuus."
- Ei tietenkään. Raamatunkin totuus on vain Raamattuun valittuja kirjoja kirjoittaneiden ihmisten totuuksia.
"Onko muitakin ainoita totuuksia?"
- Ainoita totuuksia ei ole, vaan jokaisella on omat totuudet. Uskontoa käytetään välineenä saada toisetkin omaksumaan omat totuudet, eli saamaan valtaa toisiin ihmisiin.
"Kyse on tietysti lukutavasta ja tällä foorumilla Raamatun totuus on kirosana papeille homoille ja lesboille jne. ? "
- Toisen totuudet ovat toisen harhaluuloja ja yhden usko on toisen taikauskoa. - eimen.
häirikköuskis kirjoitti:
väärä enkä suora enkä minkäänlainen opettaja , ihan elämän rapakoissa kahlaava peruskansalainen vain . Anteeksi etten jaksanut muuta lukea kirjoituksestasi , koska olet niin täysin vikaan ymmärtänyt juttuni . Valoa elämääsi!!
Kirjoitit:
"Ihmisen tuomitseminen on taas iso synti, ihminen tuomitsee sillä itsensä."
Ja minä laitoin tekstiä tuomitsemis-sanasta, joka kannattaisi kyllä lukea, niin ei tarvitsisi viljellä tuota tuomita-sanaa väärissä merkityksissä.
Ymmärsin juttusi, toivottavasti sinä ymmärrät tuon tuomita-sanana merkityksen. Kannattaa opiskella Raamattua ahkerasti, se palkitsee ja vapauttaa kun pääsee irti vääristä käsityksistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702950Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672849On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli331841- 601627
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181609- 351575
- 591526
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,151430