ECOBOOST KOEAJETTU - JUMALAUTA MIKÄ TYKKI ! ! ! !

tahtoo tällaisen

Sain vihdoinkin koeajovuoron uudella Focuksella. Moottorina 1,6 EcoBoost 182 hv.

Ja että liikkuiko uusi Focus: JUMALAUTA, KYLLÄ!!!!

Jo tyhjäkäynnillä kaasun polkaisu suorastaan räjäytti moottorin ja isompaa sai iskea sisään minkä ehti. Alavääntöä on kuin 400-heppaisissa joitakin vuosia sitten. EcoBoost-Focus repii, raivoaa ja linkoaa hurjalla vauhdilla. Ihan sama mikä vaihde on silmässä, auto linkoaa hurjiin ohitusnopeuksiin. Kylmä saksalainen asvalttitie ei kyllä tarjonnut parasta pitoa.

Sähköinen ohjaustehostin on selvästi parempi kuin edellisessä sukupolvessa. Nyt Focus on taas mahtava ajaa. Ja sisämelu on pienempi. Kävin kokeilemassa myös soratien pätkällä ja hiljainen on!

27

4921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Focus II

      joku vaatimattomampi peli, ettei tule sakkoja ja rumihia.

    • viel mut

      kyllä sillä pärjää tuol muiden seassa.

      • Teuvo, kuningas

        perusmaanteillä 80, isommilla teillä 100 ja motarilla kesällä 120. Revi ja raivoa ja linkoa siinä sit.


    • ruopii soralla

      sora lensi, eikö ollut jäätä ja lunta???

      • Zerro 5

        eh heh heh heh eiköhän sitä pärjää jopa vanhalla Taunuksella kun ajaa Suomessa olevien
        rajoitusten mukaan ei siihen mitään eko boostia tarvita!


      • SUTUKKI

        omistan tällaisen enkä suotuisi ajamaan millään tusina pelillä enää ikinä bemarit audit jne saa tyytyä katselemaan perävaloja.


    • hgaer

      Fordinmyyjä hehkuttaa...

    • ahda ny

      vw kaipaa kilpailijan ahdettuihin besoihin ja hyvä niin, onhan tuo ripeä peli hyvillä väännöillä. Toivottavasti tulee myös pienempitilavuuksinen ahdettu sillä itselleni riittää pienempikin teho, nyt 103kw vw enkä noitakaan tehoja juuri käytä, ehkä muutaman kerran vuodessa.

    • eboost

      Tyylistä huomaamme, että kirjoittaja lienee sama tyyppi, joka on kirjoittanut useampia ylistyskommentteja ykköskorin Focus 2.0 räjähtävästä ja repivästä suorituskyvystä. Liekö uutta mallia edes ajanut?

      Mutta silti ihan mielenkiintoinen malli. Kun tulevaisuudessa lisääntyy tilantarve, ratkaisu voisi olla tämä ecoboost farmarina. Toisaalta en usko, että koen varsinaista linkousefektiä. Tehoa on kuitenkin vähän vähemmän kuin nykyisessä ST:n "egoboost" - moottorissa.

      • FJHFH

        No Suomessa on taas myynnistä 80% sitä tuttua ja turvallista 1,6 manuaali ilmastoinnilla jos turbo on sen 1000 euroa kalliimmpi.


      • Ostajan ongelma
        FJHFH kirjoitti:

        No Suomessa on taas myynnistä 80% sitä tuttua ja turvallista 1,6 manuaali ilmastoinnilla jos turbo on sen 1000 euroa kalliimmpi.

        Ja lisätään tuohon päälle vielä harmaa väri. Näitä on jo nyt autoliikkeet pullollaan. Käytettyä 2.0-Focusta saa sen sijaan etsiä....


      • sopiva kone
        Ostajan ongelma kirjoitti:

        Ja lisätään tuohon päälle vielä harmaa väri. Näitä on jo nyt autoliikkeet pullollaan. Käytettyä 2.0-Focusta saa sen sijaan etsiä....

        No mikäs siinä, 1.6 100hp moottori on fokkeriin ihan kelpokone ja liikuttaa tuon kokoista autoa ihan mallikkaasti, ainakin yksin ajaessa.

        Tavallisen väristä autoa on kuitenkin helpompi myydä kuin jotain erikoisempaa.


      • rahalla saa...
        sopiva kone kirjoitti:

        No mikäs siinä, 1.6 100hp moottori on fokkeriin ihan kelpokone ja liikuttaa tuon kokoista autoa ihan mallikkaasti, ainakin yksin ajaessa.

        Tavallisen väristä autoa on kuitenkin helpompi myydä kuin jotain erikoisempaa.

        Eroa enemmän kuin yöllä ja päivällä. 100 pikkuhevosta ei yksinkertaisesti pärjää 130 isolle hevoselle. 1.6:ssa tuntuu kuin voimansiirto olisi kumia. 2-litraisen kytkin ottaa jämäkämmin kiinni ja moottorijarrutus tuntuu ja veto. En olisi uskonut, että ero 1:1,3 on näin suuri! :O

        2-litrainen kulkee jo tyhjäkäynnillä väkevästi vääntäen. Se aasinpotku mikä 2-litraisessa tulee 4 000 rpm:n kohdalla puuttuu 1.6:sta kokonaan. Selvästi sportimpi peli tuo isompi. Onhan 2-litraisen litratehokin suurempi. Tosin hintakin oli uutena suolainen.


    • Mites hinta ??

      Tuoko tuo ecoboosteri paljon lisähintaan peruskoneeseen nähden. Täytyy myöntää, että suorituskyky kuulostaapi hurjalta. Mitenhän nopeasti sillä mahtaa päästä kortista eroon : D

    • Focus II 2,0

      Kortti palaa välittömästi.

      Hiukan yli 28500e lähtöhintaan pääsee nauttimaan julkisen liikenteen kyydeistä.

      • jarseboob

        eihän ne kortit pala jos niitä ei polteta


    • boosterback

      jep c-max ecoboost 182 hp tuli laitettua,titanium varustetasolla,kyllä lähtee turhankin liukkaasti pieneks tila-autoks.mutku emännällä on aina kiire shoppaileen ja tarttee tavaratilaa

      • maksaa..?

        Mkä tuli kokonaishinaksi?


    • hah, vai tykki?

      Kyllä oli vaisun oloinen tuo ekopoosti 2,0 140 hv dieselin rinnalla...eihän tuollaisen pienikuutioisen pensaprutkun vääntö ole kaksinen, disukka vääntää ihan eri lailla ja kiihtyy kutosellakin tuntuvasti. Bensakonetta saa vinguttaa kovemmilla kiekoilla että liikkuisi, disukka menee eleettömästi matalilla kierroksilla ja polttoainetta palaa pihisti kaiken päälle.

      Ja menepäs joskus 3 v ja satatonnia ajettuna vaihtamaan:dieselille on ostajia, pikkubensaturbolle ei.

      • ohilaukaus..

        loppupeleissä pikkkubensalla ajaajan kukkaro kevenee vuodessa vähempi ,sillä diiselikuskilla kertyy kilsoja enempi sillonkin kun siirtyy pensasta diiseliin. eli se puolari on sorsastuksessa yhtä turha vert. 2piippuseen. saalismäärä ei lisäänny...


      • joopa joo

        Tälle 22.3.2011 viestin laittaneelle totean vain sen, ettet ole sitten ajanut 182hv versiota. Olet ajanut joko vapaasti hengittävällä (125hv) tai laimeammalla ecoboostilla (150hv). Ja puhun nyt kokemuksesta, sillä itselläni oli aiemmin nimenomaan tuo 140hv:n diesel Mondeo. Ja nyt kun dieselin hinta on paikoin jopa kalliimpi kuin bensan, niin enpä tuota tiedä siitä jälleenmyyntiarvosta...taitaapi olla juuri toisinpäin.


      • Molemmilla ajanut
        joopa joo kirjoitti:

        Tälle 22.3.2011 viestin laittaneelle totean vain sen, ettet ole sitten ajanut 182hv versiota. Olet ajanut joko vapaasti hengittävällä (125hv) tai laimeammalla ecoboostilla (150hv). Ja puhun nyt kokemuksesta, sillä itselläni oli aiemmin nimenomaan tuo 140hv:n diesel Mondeo. Ja nyt kun dieselin hinta on paikoin jopa kalliimpi kuin bensan, niin enpä tuota tiedä siitä jälleenmyyntiarvosta...taitaapi olla juuri toisinpäin.

        Mulla oli joskus sijaisautona 140-heppainen Econetic-diesel-Mondeo. Se ei valitettavasti mennyt mihinkään. Ilmeisesti ohjelmoitu siten, että vaste kaasuun on vaisu. Ei sitä saanut mitenkään lentoon. Muuten oli hyvä ajaa, mutta pikkukierroksilla (n. 1500 rpm ja alle) koko auto jyrisi moottorin takia. Bensakoneella voi ajaa pienemmillä kierroksilla.

        Tuono verrattuna 1-koppainen 130-heppainen bensa-Focus lähtee kuin hauki rannasta.

        Diesel ei tosin vienyt paljon, mutta ei kyllä antanutkaan.

        Vanhempi 2-litrainen TDCi-Mondeo oli paljon pirtsakampi...


    • Myös koeajolla käyny

      Olet vissiin ajellut mopolla. Kävin koeajamassa EcoBoostin ja aika onneton se oli liikkumaan. Etenkin moottoritienopeuksissa kiihtyvyys alkaa olemaan jo aika onnetonta.

      • näin on

        Focukseen Ecoboosteja on siis neljää (4) eri tehoa. 1.0 litraiset (3 sylinteriset), tehoiltaan 100 tai 125hv. Sitten löytyy myös 1.6litran koneet, tehot 150 tai 182hv.
        Eli valikoimaa on, tarkkana saa olla, millä ajaa siis..= )

        Mondeoon on sitten taas ihan eri tehoversiot, mutta tässä ketjussa taidettiin puhua siis nimenomaan Focuksesta. Focuksen 182hv ei jätä selittelyille tilaa..tehokas on!


      • 15+20
        näin on kirjoitti:

        Focukseen Ecoboosteja on siis neljää (4) eri tehoa. 1.0 litraiset (3 sylinteriset), tehoiltaan 100 tai 125hv. Sitten löytyy myös 1.6litran koneet, tehot 150 tai 182hv.
        Eli valikoimaa on, tarkkana saa olla, millä ajaa siis..= )

        Mondeoon on sitten taas ihan eri tehoversiot, mutta tässä ketjussa taidettiin puhua siis nimenomaan Focuksesta. Focuksen 182hv ei jätä selittelyille tilaa..tehokas on!

        Ei tuo 1.0 hassumpi ole. Onhan siinä enemmän tehoa kuin Audin 1.8 TSI:ssä.


    • kehityskehittyy

      Kaikki yhtä tyhjän kanssa jos ovat polkuautoja. Ei aikuinen mies ekä kauaa enää muutkaan suostu vaihdelaatikkoa vatkaamaan. Automaatti sen olla pitää. Ei suurta merkitystä ole koneen koolla näillä rajoituksilla. Kestävyys ja toimintavarmuus ovat tärkeimmät. Viiden vuoden kuluttua vain täysidiootti ostaa manuaalin. Katoavat markkinoilta kuin kaasarikoneet aikanaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3144
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2380
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2087
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      479
      2048
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1829
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1715
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1593
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      8
      1504
    9. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1204
    10. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      44
      1202
    Aihe