Hei!
Gradun tutkimusaineistosta pitäisi laatia raporttia ja ei oikein osaa käyttää ohjelmaa.
Miten toimin kun tutkin normaalijakautumaa tietystä muuttujasta ja lopputuloksena saan että osa mitatuista arvoista on normaalista jakautuneita ja osa ei.
Pitäisi ilmeisesti siis tehdä nonparametrinen testi, mutta pähkäiltyäni jo yritettyäni aikani en osaa tehdä tuota toimenpidettä.
Suoraan sanottuna aika vaikee ohjelma ymmärtää ja ennenkaikkea käyttää.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
SPSS-ongelma
2
529
Vastaukset
- maksammalla paras
Itse maksoin aikoinaan yhdelle opiskelijakaverilleni 50 euroa siitä että hän teki laskentatoimen seminaarityöni SPSS osuuden, annoin hänelle vain datan ja sanoin että tekee tarvittavat kaavat ja testit.
- Gradun selättänyt
Hei! Tsekkappas Lauri Nummenmaan teosta Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Siitä löydät vinkkejä spss:n käyttöön. Esim. juuri normaalijakaumaoletuksen testaamisesta on juttua ja vinkkejä ja ohjeita testintekoa varten nonparametrisilla menetelmillä. Eikös esim. Mann-Whitneyn U-testi ole nonparametrinen mentetelmä....mutta siis: ei kannata lannistua: Nummenmaan kirjasta löydät hyvin vastaukset näihin pulmiin. Siinä on myös kuvia tulostaulukoiden tulkintaa helpottamaan. Tsemppiä!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871704- 851212
- 1101113
- 67896
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33653