Full-HD näyttöjä on sekä VGA että HDMi liittimillä. Mitä eroa näillä on?
Mihin HDMI kaapelia tarvitaan näytössä
9
743
Vastaukset
- 12
HDMI on digitaalinen ja saattaa siirtää myös äänen.
- eayga9peyfg89
Khyllä näin on
eayga9peyfg89 kirjoitti:
Khyllä näin on
Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.
vapunen kirjoitti:
Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.
Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.
Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.
Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...- LukijaX
Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?
- 18
LukijaX kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?
Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...
18 kirjoitti:
Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...
DVI on käytännössä saman laatuinen kuin Hdmi, mutta se on "tietokoneille" tehty digitaalinen liitin.
- SeiNoTuAlchol
sfinski80 kirjoitti:
Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.
Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.
Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...Muista ottaa aamulla hörppy niin ei tule krapulaa, paitsi jos aiot olla tuiterissa koko viikonlopun jolloin on vaara että susta tulee alkkis.
- --------------------
http://fi.wikipedia.org/wiki/HDMI
Joko käytätte sähkövaloa vai yhäkö luotatte pärevalakiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634