Mihin HDMI kaapelia tarvitaan näytössä

en ymmärrä.

Full-HD näyttöjä on sekä VGA että HDMi liittimillä. Mitä eroa näillä on?

9

716

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

HDMI on digitaalinen ja saattaa siirtää myös äänen.

• eayga9peyfg89

Khyllä näin on

• eayga9peyfg89 kirjoitti:

Khyllä näin on

Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.

• vapunen kirjoitti:

Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.

Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.

Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.

Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...

• LukijaX

Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?

• 18
        LukijaX kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?

Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...

• 18 kirjoitti:

Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...

DVI on käytännössä saman laatuinen kuin Hdmi, mutta se on "tietokoneille" tehty digitaalinen liitin.

• SeiNoTuAlchol
        sfinski80 kirjoitti:

Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.

Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.

Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...

Muista ottaa aamulla hörppy niin ei tule krapulaa, paitsi jos aiot olla tuiterissa koko viikonlopun jolloin on vaara että susta tulee alkkis.

• --------------------

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3556
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      74
      3323
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      104
      2794
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2707
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2144
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1978
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      1836
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1599
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      59
      1165
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1095
    Aihe