Full-HD näyttöjä on sekä VGA että HDMi liittimillä. Mitä eroa näillä on?
Mihin HDMI kaapelia tarvitaan näytössä
9
716
Vastaukset
- 12
HDMI on digitaalinen ja saattaa siirtää myös äänen.
- eayga9peyfg89
Khyllä näin on
eayga9peyfg89 kirjoitti:
Khyllä näin on
Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.
vapunen kirjoitti:
Ja Hdmi on paljon laadukkaampi kuin Vga. Siis kuvanlaatu.
Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.
Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.
Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...- LukijaX
Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?
- 18
LukijaX kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi mun näytössä on HDMI-liitäntä, vaikka siinä ei ole kaiuttimiakaan. DVI löytyy ja oliko VGA myös. Joten..?
Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...
18 kirjoitti:
Minä taas huomasin että näytössäni on kuin onkin kaiuttimet, kun HDMI:llä tuon mediaplayerin siihen kytkin. Ei sitä musaa tosin erkkikään kuuntele niillä kajareilla...
DVI on käytännössä saman laatuinen kuin Hdmi, mutta se on "tietokoneille" tehty digitaalinen liitin.
- SeiNoTuAlchol
sfinski80 kirjoitti:
Suositus: Älä osta näyttöä pelkällä vga liitännällä, se on kohta kuitenkin historiaa. Vga kaapelin laatukin vaikuttaa kuvan laatuun. Hdmi ei ehkä niin kallista edes tarvi hyvään kuvalaatuun.
Jos et oikeasti tarvitse enää vga:ta (kuten vanhaa dvd soitinta, vhs missä vain vga) unohda koko vga.
Hdmi on helpompi liittää ja ääni samassa.Tärkein etu kuitenkin on ehkä ,Hdmi sopii suoraan melkein kaikkiin laitteisiin kuten vahvistin, ps3, xbox...Muista ottaa aamulla hörppy niin ei tule krapulaa, paitsi jos aiot olla tuiterissa koko viikonlopun jolloin on vaara että susta tulee alkkis.
- --------------------
http://fi.wikipedia.org/wiki/HDMI
Joko käytätte sähkövaloa vai yhäkö luotatte pärevalakiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h403556- 743323
- 1042794
- 1452707
- 1582144
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201978Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa281836- 401599
- 591165
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261095