Veloitetaanko radion kuuntelusta?

radiomatööri

Kauhistuin kun tiedustelin kk-saldoani operaattorin palvelusta. Summa oli miltei puolet suurempi mitä minulla on yleensä ollut. En ole vielä saanut laskua, eli en tiedä miten paljon mistäkin on laskutettu. En ole soitellut ulkomaanpuheluita enkä käyttänyt nettiä. Palvelunumeroihin olen soittanut, mutta nekin ovat olleet vain jonotuksia. Nämä numerot eivät olleet mitään viihenumeroita, vaan virastoja ja lehtikustantaja.

Mutta itse asiaan. Kelailin, että olen myös kuunnellut kävellessäni kännykän radiota. Jos kännykässä on oma FM-viritin, niin eihän se silloin vastaanota radiotaajuuksia minkään datayhteyden kautta, josta operaattori sitten veloittaa. Vai kuinka?

5

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FM-radio on ihan normaali ULA-vastaanotin. Se ei lähetä mitään, eikä kukaan tiedä milloin sitä käytät. Oletko saanut mitään erikoisia tekstiviestejä puhelimeen? Ettet vain olisi osallistunut johonkin peliin netissä ja antanut puhelinnumeroasi?

Yritysnumeroissa 010, 020 ,030 (erotuksena palvelunumeroista 0100, 0200, 0300) jonottaminen maksaa aivan saman kuin itse puhelukin.

• radiomatööri

Sitähän minäkin, että ei FM-radion käytöstä veloiteta. En ole saanut erikoisia tekstiviestejä tai puheluita enkä kyllä ole jaellut numeroani nettipalveluissa. Ne palvelunumerot joihin jouduin soittamaan ovat 030 ja 010-numeroita. Etenkin tuohon 030 numeroon piti jonottaa minuuttitolkulla, eikä välttämättä päässyt läpi. Alan epäillä että se kasvatti saldoa.

• earaerae
        radiomatööri kirjoitti:

Sitähän minäkin, että ei FM-radion käytöstä veloiteta. En ole saanut erikoisia tekstiviestejä tai puheluita enkä kyllä ole jaellut numeroani nettipalveluissa. Ne palvelunumerot joihin jouduin soittamaan ovat 030 ja 010-numeroita. Etenkin tuohon 030 numeroon piti jonottaa minuuttitolkulla, eikä välttämättä päässyt läpi. Alan epäillä että se kasvatti saldoa.

Niin kato jos palvelunumero on laitettu esim. muotoon 010-03456-325 jne, tällöinhän numerona on 0100 alkuinen.

• kiuikiut
        earaerae kirjoitti:

Niin kato jos palvelunumero on laitettu esim. muotoon 010-03456-325 jne, tällöinhän numerona on 0100 alkuinen.

kommunisteilla on tässäkin sopassa likaiset varpaat.Usko huviksesi.

• kiuikiut kirjoitti:

kommunisteilla on tässäkin sopassa likaiset varpaat.Usko huviksesi.

On myös olemassa Visual radio. Se on Nokian vanhemmissa kännyköissä. Sen tarkoitus on että pääset katsomaan että mikä biisi soi tällähetkellä ( Nettipalvelu)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe