Venton Virranjakajan asennus..

nerkaliii

VW Vento -96 1,8L bensa.

Piti vaihtaa virranjakajasta hall-anturi, joten otin virranjakajan irti, enkä hoksannu merkitä mihinkään mihin kohtaan olis pitäny työntää virranjakaja takaisin..
Olen yrittänyt laittaa takaisin paikoilleen lähes kaikissa asennoissa takaisin mutta virranjakaja ei meinaa upota kunnolla pohjaan?
Jos joku tietää miten sen saa takas paikoilleen nii olis tosi hyvä?
Muuten pitäs hinata auto korjaamolle korjattavaksi, mieluiten ite laitan jos joku osaa neuvoa :/

5

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasvarisko

      Eikös siellä pohjassa ole semmonen tasapäinen juttu, mikä pyörittää öljypummpua. Se, jos ei osu yhteen jakajan kanssa ni ei pujahda paikoilleen. Olikos se vielä jopa epäkeskeisesti?


      Oliko hall oikeesti rikki?

      • nerkaliii

        Onhan sielä se, ja minusta oon saanu sen siihen kohtaan mut ei silti meinaa upota takas..
        Joo otettiin vikadiagnoosit ja hall-anturia näytti että ei antanu edes poistaa.. :s


      • nerkaliii
        nerkaliii kirjoitti:

        Onhan sielä se, ja minusta oon saanu sen siihen kohtaan mut ei silti meinaa upota takas..
        Joo otettiin vikadiagnoosit ja hall-anturia näytti että ei antanu edes poistaa.. :s

        Niin joo ja onhan se vähän epäkeskeisesti sen hammasrattaan alapuolella se "viiva" mihin se työnnetään.. mut sain vähän siirrettyä sitä.. silleen että olis pitäny mennä kaiken järjen mukaan aivan alas mut ei menny.. voisko olla niinkin yksinkertainen asia että on menny se tiiviste homma siitä virranjakajan yläosasta ku johonkin siihen kohtaan jää.. :s


      • Rasvarisko
        nerkaliii kirjoitti:

        Niin joo ja onhan se vähän epäkeskeisesti sen hammasrattaan alapuolella se "viiva" mihin se työnnetään.. mut sain vähän siirrettyä sitä.. silleen että olis pitäny mennä kaiken järjen mukaan aivan alas mut ei menny.. voisko olla niinkin yksinkertainen asia että on menny se tiiviste homma siitä virranjakajan yläosasta ku johonkin siihen kohtaan jää.. :s

        Se on aika tiukka menemään yleensä.
        Se antaa aina hallivian, jos auto ei käy.


      • nerkaliii
        Rasvarisko kirjoitti:

        Se on aika tiukka menemään yleensä.
        Se antaa aina hallivian, jos auto ei käy.

        Siis antoi se muitakin vikakoodeja mutta kaikki muut vikakoodit sai poistettua muttei tätä hall-anturia.. ja autohan silloin kävi jotenkin mut pätki aina kun lämpesi..
        Vikakoodit:
        515
        -hall -tunnistin
        -signaali puuttuu
        -Jatkuva

        282
        -Kaasuläppäventtiili
        -Virheellinen signaali
        -katkonainen

        525
        -Happitunnistin
        -Signaali puuttuu
        -katkonainen

        670
        -Potentiometri kaasuläppäventtiili
        -Signaali puuttuu
        -katkonainen

        Eli 282, 525 ja 670 saatiin poistettua..

        hmm, eli pitää käyttää hieman voimaa että se uppoais pohjaan asti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe