Bulldogit ja "sen tyyliset"

ja muut samanmoiset

Eli, on Englannin ja Ranskan Bulldogia.
On mopsia, on bostonin terrieriä, meikäläisen silmään nuo on aika samantyylisiä kaikki.
Ei nyt näytä ihan samalta mutta siis, lähellä. Ja kaikki mielestäni todella hellusia ja samankaltasia.

Kysymys kuuluu yksinkertaisesti: Mikä on yleisesti "tervein" tai vähiten hengitysongelmia.

En tiedä onko se totta mutta joka puolella höpötetään siitä että bulldogit ovat niin sairaita eivätkä kykene hengittämään jne.

Olen harkinnut myös muita rotuja mutta ei, pakko se on joku bulldogin kaltanen öpö saada, ei auta, on ollut mulla hoidossa 2viikkoa sellanen englannin öpö ja hyvin tulin toimeen sen rontin kanssa. Todella ihania koiria ja mielestäni helppo hoitoisia(rypyt kuivaksi ;))
Mulla on ollut aina unen saanti vaikeuksia ja kun se rontti nukkui samassa huoneessa sain nukuttua, jotenkin se bulldogin ääntely rauhottaa meitsiä, mikä lie :D.

Takas pointtiin nyt kirjotin vähän liikaa ja ihmisiltä loppu kiinnostus lukea: Haluan jonkun yllämainituista, mieluiten mahdollisimman terveen rodun. Ja tietty saa kertoa vähän hintaa ja että onko pohjanmaalta (vaasa seinäjoki yM) alueelta mahdollista ostaa.

9

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^.^

      Eiköhän tuo bostonin terrieri ole kaikkein tervein, samoin kun harvinaisin. Englannin bulldoggi ehdottomasti sairain.

    • Inkassa

      Mulla itselläni on ranskanbulldoggi, ja ne on yleisesti terveitä. Suosittelet bostonia tai ranskista, ranskis on bostonia enemmän hellyydenkipeä ja vähän pulskempi. Bulldoggi jos sen sinusta olla pitää, niin ranskanbulldoggi. Se on niistä tervein.
      Kyllä sieltä suunnalta koiria löytyy, selaa nettipalstoja/soittele kenneleihin :-)

    • keisarinleikkauksia

      Ainakin noilla kaikilla roduilla on synnytysvaikeuksia liian leveän kallon vuoksi.

    • mhk09

      Itse olen myös ollut aina ihastunut näihin lyttykuonoihin :) Mopsia olen haaveillut jo pitkään mutta sen sairaudet on arvelluttanut ja toisekseen pidän ulkoilusta niin koiran olisi hyvä olla vähän aktiivisempi, joten löysin itselleni Griffonin!
      Niitä on sekä lyhyt että pitkäkarvaisena ja itse olen ihan hullaantunut lyhyt karvaiseen. Se on muuten Mopsin näkoinen mutta solakampi ja vähemmän nahkaa.

      Varmasti löydät itsellesikin sopivan kun mietit myös omaa innostustasi käydä ulkona :)

      • keisarinleikkauksia

        Tuollainen lyttynokkakoirien suosiminen on huolestuttavaa koirarotujen jalostuksen kannalta. Minun mielestäni tuollaiset lyttynokkarodut tulisi saada takaisin pitkäkuonoisiksi, jotta ne pystyisivät hengittämään syvemmin sekä synnyttämään luonnollisesti.


      • lyttykuonot <3
        keisarinleikkauksia kirjoitti:

        Tuollainen lyttynokkakoirien suosiminen on huolestuttavaa koirarotujen jalostuksen kannalta. Minun mielestäni tuollaiset lyttynokkarodut tulisi saada takaisin pitkäkuonoisiksi, jotta ne pystyisivät hengittämään syvemmin sekä synnyttämään luonnollisesti.

        Meillä on enkku ja ranksis. Maailman ihanimmat koirat


    • pugs``

      Kaksi mopsia on ollut, eikä kummallakaan ole mitään sairauksia tai hengitysongelmia ollut! Ihana rotu!

    • msf74

      Itselläni on ranskis ja on perusterve, yksi silmätulehdus ja anaalirauhastulehdus, joka on iän tuoma. Herra täytti joulukuussa 8v. Päivääkään en vaihtaisi kun kaikki ovat erilaisia... riippuu millä tuulella koira milloinkin on. Kovin lapsi rakas ei meidän yksilö ole, dominoiva mutta hauska.

    • T

      Itsellä nyt 6kk enkku. Mietin pitkään ranskiksen ja enkun välillä mutta kookkampi vei voiton. Olin myös huolissani enkkujen terveydestä kun siitä joka paikassa höyrytään niimpä lähdin ottamaan selvää. Kysyin asiasta menestyksekkäältä kasvattajalta ja hän toikaisi että jos enkut olisivat niin sairaita kuin väitetään niin ei hänellä olisi varaa pitää ja kasvattaa kyseistä rotua. Toki enkuilla on sairauksia niinkuin kaikilla muillakin roduilla, mutta ei se todellakaan ole niin sairas rotu mitä ihmiset puhuu. (Itse sanoin vielä 2v sitten etten ikinä ota enkkua kun se on niin sairas, mutta nytte tuossa vieressähän sellainen tuhisee) Joten minun mielestä kannattaa ottaa roduista kunnolla selvää ennen kuin tuomitsee täysin (niinkuin itse tein)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe