Bulldogit ja "sen tyyliset"

ja muut samanmoiset

Eli, on Englannin ja Ranskan Bulldogia.
On mopsia, on bostonin terrieriä, meikäläisen silmään nuo on aika samantyylisiä kaikki.
Ei nyt näytä ihan samalta mutta siis, lähellä. Ja kaikki mielestäni todella hellusia ja samankaltasia.

Kysymys kuuluu yksinkertaisesti: Mikä on yleisesti "tervein" tai vähiten hengitysongelmia.

En tiedä onko se totta mutta joka puolella höpötetään siitä että bulldogit ovat niin sairaita eivätkä kykene hengittämään jne.

Olen harkinnut myös muita rotuja mutta ei, pakko se on joku bulldogin kaltanen öpö saada, ei auta, on ollut mulla hoidossa 2viikkoa sellanen englannin öpö ja hyvin tulin toimeen sen rontin kanssa. Todella ihania koiria ja mielestäni helppo hoitoisia(rypyt kuivaksi ;))
Mulla on ollut aina unen saanti vaikeuksia ja kun se rontti nukkui samassa huoneessa sain nukuttua, jotenkin se bulldogin ääntely rauhottaa meitsiä, mikä lie :D.

Takas pointtiin nyt kirjotin vähän liikaa ja ihmisiltä loppu kiinnostus lukea: Haluan jonkun yllämainituista, mieluiten mahdollisimman terveen rodun. Ja tietty saa kertoa vähän hintaa ja että onko pohjanmaalta (vaasa seinäjoki yM) alueelta mahdollista ostaa.

9

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^.^

Eiköhän tuo bostonin terrieri ole kaikkein tervein, samoin kun harvinaisin. Englannin bulldoggi ehdottomasti sairain.

• Inkassa

Mulla itselläni on ranskanbulldoggi, ja ne on yleisesti terveitä. Suosittelet bostonia tai ranskista, ranskis on bostonia enemmän hellyydenkipeä ja vähän pulskempi. Bulldoggi jos sen sinusta olla pitää, niin ranskanbulldoggi. Se on niistä tervein.
      Kyllä sieltä suunnalta koiria löytyy, selaa nettipalstoja/soittele kenneleihin :-)

• keisarinleikkauksia

Ainakin noilla kaikilla roduilla on synnytysvaikeuksia liian leveän kallon vuoksi.

• mhk09

Itse olen myös ollut aina ihastunut näihin lyttykuonoihin :) Mopsia olen haaveillut jo pitkään mutta sen sairaudet on arvelluttanut ja toisekseen pidän ulkoilusta niin koiran olisi hyvä olla vähän aktiivisempi, joten löysin itselleni Griffonin!
      Niitä on sekä lyhyt että pitkäkarvaisena ja itse olen ihan hullaantunut lyhyt karvaiseen. Se on muuten Mopsin näkoinen mutta solakampi ja vähemmän nahkaa.

Varmasti löydät itsellesikin sopivan kun mietit myös omaa innostustasi käydä ulkona :)

• keisarinleikkauksia

Tuollainen lyttynokkakoirien suosiminen on huolestuttavaa koirarotujen jalostuksen kannalta. Minun mielestäni tuollaiset lyttynokkarodut tulisi saada takaisin pitkäkuonoisiksi, jotta ne pystyisivät hengittämään syvemmin sekä synnyttämään luonnollisesti.

• lyttykuonot <3
        keisarinleikkauksia kirjoitti:

Tuollainen lyttynokkakoirien suosiminen on huolestuttavaa koirarotujen jalostuksen kannalta. Minun mielestäni tuollaiset lyttynokkarodut tulisi saada takaisin pitkäkuonoisiksi, jotta ne pystyisivät hengittämään syvemmin sekä synnyttämään luonnollisesti.

Meillä on enkku ja ranksis. Maailman ihanimmat koirat

• pugs``

Kaksi mopsia on ollut, eikä kummallakaan ole mitään sairauksia tai hengitysongelmia ollut! Ihana rotu!

• msf74

Itselläni on ranskis ja on perusterve, yksi silmätulehdus ja anaalirauhastulehdus, joka on iän tuoma. Herra täytti joulukuussa 8v. Päivääkään en vaihtaisi kun kaikki ovat erilaisia... riippuu millä tuulella koira milloinkin on. Kovin lapsi rakas ei meidän yksilö ole, dominoiva mutta hauska.

• T

Itsellä nyt 6kk enkku. Mietin pitkään ranskiksen ja enkun välillä mutta kookkampi vei voiton. Olin myös huolissani enkkujen terveydestä kun siitä joka paikassa höyrytään niimpä lähdin ottamaan selvää. Kysyin asiasta menestyksekkäältä kasvattajalta ja hän toikaisi että jos enkut olisivat niin sairaita kuin väitetään niin ei hänellä olisi varaa pitää ja kasvattaa kyseistä rotua. Toki enkuilla on sairauksia niinkuin kaikilla muillakin roduilla, mutta ei se todellakaan ole niin sairas rotu mitä ihmiset puhuu. (Itse sanoin vielä 2v sitten etten ikinä ota enkkua kun se on niin sairas, mutta nytte tuossa vieressähän sellainen tuhisee) Joten minun mielestä kannattaa ottaa roduista kunnolla selvää ennen kuin tuomitsee täysin (niinkuin itse tein)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe