Laajakaista yhteyden suojaus

2+333

Kertokaas millä/miten pystyy suojata oman laajakaista yhteydensä ulkopuolisilta?En tarkota palomuuriohjelmistoja vaan lähinnä salausjuttuja?

11

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laajakaistayhteys on suojaukseltaan postikortin tasoa, ellei käytetä esim. pankin ja sähköpostin SSL-salattuja ja autentikoituja yhteyksiä. Suojaamattoman sähköpostin saa salattua kahdenkeskisellä sopimuksella esim. PGP:llä (Thunderbird Enigma esim.).

Esimerkiksi anonyymeillä proxyillä voi hämärtää alkuperäisen viestinnän lähdettä mutta ei itse viestintää. Kaikki luottamukselliseksi aiottu data pitää aina suojata, vaikka sitten pakkaamalla se vahvan salasanan taakse ja lähettämällä salasana vastaanottajalle jollain luotetulla keinolla. Ei-kriittisissä tapauksissa voi käyttää vaikka kännykän tekstiviestiä, vaikka eihän sekään oikeasti turvallista ole...

• ojbnäjbäj oäljb älo

Kysymys epäselkeä. Tarkoitatko liikkuvan datan salaamista, vaiko mitä? Lyhyesti sanottuna, laajakaista suojataan ulkopuolisilta hyökkäyksiltä virustutkilla, kuten muutenkin. Jos haluat salata otain, siihen satavissa paljonkin ohjelmistoja ja kryptejä. Jos taas haluat suojata kaiken viestintäsi tunnistamattomaksi, kannattaa alkaa tutkailemaan ulkomaisia palveluntarjoajia, vaikkapa Tuwalusta :DDDD

• 2+333

Tarkotin internetissä surffausta selaimella lähinnä täs tapaukses.

• We Will Rock You
        2+333 kirjoitti:

Älä valehtele, eihän ensimmäinen viestisi viittaa tähän millään lailla. Miten muka laajakaistan salaaminen ulkopuolisilta ja netissä surffailu selaimella olis sama asia. Taas on varsinainen isänmaan toivo asialla, heh. Keep up the good work.

• ------->>
        2+333 kirjoitti:

kaikessa nettiliikenteessäsi proxyja ja TOR-teknikkaa yhdessä. Pelkkä välityspalvelin eri ratkaise asiaa.

https://www.torproject.org/

• ------->> kirjoitti:

kaikessa nettiliikenteessäsi proxyja ja TOR-teknikkaa yhdessä. Pelkkä välityspalvelin eri ratkaise asiaa.

https://www.torproject.org/

TOR ja anonyymit proxyt eivät salaa viestintää millään tavalla...

• ()
        Kollimaattori kirjoitti:

TOR ja anonyymit proxyt eivät salaa viestintää millään tavalla...

lähteen

• () kirjoitti:

lähteen

...mutta eivät itse viestintää.

• www123

Tarkoitat varmaan wlan verkkoa ? Laita wlanille salasana ja kun kaikki toimii aseta yhteytesi ssid näkymättömäksi, jolloin ulkopuoliset eivät näe yhteytesi nimeä langattomat yhteydet listassa.

• c=3

SSID:n piilottamisesta ei ole mitään hyötyä, mahdollinen murtautuja saa sen kyllä helposti selville. WPA2 salaus ja kunnollinen salasana ovat riittävä turva kotikäytössä.

• c=3 kirjoitti:

SSID:n piilottamisesta ei ole mitään hyötyä, mahdollinen murtautuja saa sen kyllä helposti selville. WPA2 salaus ja kunnollinen salasana ovat riittävä turva kotikäytössä.

Niin. Wpa2 ja pitkä salasana takaavat sen, että varas ei pääse verkkoosi. Mikään Mac suodatus ei auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe