Kokemuksia miten kypärä suojaa, millainen olisi hyvä kypärä?
Käytättekö yleensä kypärä kun laskettelette?
Laskettelukypärä
3
970
Vastaukset
- 234234234
Ehdottomasti kypärä päähän vaikka tuntisi itsenäs kuink varmaksi laskijaksi. Itse olen parilta sairaalareissulta säästynyt kypärän ansiosta.
esim. Giro tekee erinomaisia kypäriä jotka ainakin omaan päähän istuvat hyvin. Lisäksi esim Giro Encore 2 kypärässä on tarralla kiinnitettävät toppaukset jotka voi säätää oman pään mukaan. Hintaa noill on 50-90e yleensä. Giroa muuten käyttää moni freeride laskija (siis nämä hullut jotka päästää niitä jyrkkiä kalliorinteitä alas).
Toki muitakin hyviä kypärämerkkejä on. Pääasia että käyttää kypärää. Halpa henkivakuutus oikeasti. - nike-
Hyvä kypärä on sellainen mikä istuu hyvin päässä. Päälaelle ei jää tyhjää tilaa, eli kypärä ei lepää otsan ja takaraivon varassa vaan istuu kaikkialta. Pehmeillä tai kovilla korvallisilla ei ole juuri väliä jos ei harrasta kilpalaskettelua. Tietysti kovat suojaavat vähän enemmän, mutta korvat harvoin ovat se vaarassa oleva alue.
Ymmärrän vielä kymmenisen vuotta sitte, miksi kukaan ei halunnut käyttää kypärää. Puolipallot olivat oikeasti tyhmän näköisiä ja varmasti epämukavia. Nykyään kypäriä valmistetaan kuitenki jokaiseen makuun ja malliin ja niitä voi sanoa tyylikkäiksi. Itse urheiluliikkeessä työskennelleenä ja kilpa-alppihiihtoa harrastaneena voin sanoa että kypärä päässä laskevat ovat a) fiksumpia suojatessaan päätään ja b) huomattavasti ammattitaitoisemman näköisiä. Kypärät päähän! - AlpineSci
Itse käytän Carreran Viper´ia, on mukavan kevyt päässä, istuu hyvin ja päälella on säädettävät tuuletusaukot. Selvästi asiansa osaavien suunnittelema.
Tyttäreni laskee päässään CSI:n Stardust. Hieman painavamman oloinen, mutta tukeva ja asiallinen rakenne. CSI näyttää olevan melko yleinen merkki.
Kypärää kannattaa käyttää laskettelussa AINA, sillä koskaan ei tiedä milloin vahinko voi tapahtua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875