Laskettelukypärä

????

Kokemuksia miten kypärä suojaa, millainen olisi hyvä kypärä?

Käytättekö yleensä kypärä kun laskettelette?

3

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234234234

Ehdottomasti kypärä päähän vaikka tuntisi itsenäs kuink varmaksi laskijaksi. Itse olen parilta sairaalareissulta säästynyt kypärän ansiosta.

esim. Giro tekee erinomaisia kypäriä jotka ainakin omaan päähän istuvat hyvin. Lisäksi esim Giro Encore 2 kypärässä on tarralla kiinnitettävät toppaukset jotka voi säätää oman pään mukaan. Hintaa noill on 50-90e yleensä. Giroa muuten käyttää moni freeride laskija (siis nämä hullut jotka päästää niitä jyrkkiä kalliorinteitä alas).

Toki muitakin hyviä kypärämerkkejä on. Pääasia että käyttää kypärää. Halpa henkivakuutus oikeasti.

• nike-

Hyvä kypärä on sellainen mikä istuu hyvin päässä. Päälaelle ei jää tyhjää tilaa, eli kypärä ei lepää otsan ja takaraivon varassa vaan istuu kaikkialta. Pehmeillä tai kovilla korvallisilla ei ole juuri väliä jos ei harrasta kilpalaskettelua. Tietysti kovat suojaavat vähän enemmän, mutta korvat harvoin ovat se vaarassa oleva alue.

Ymmärrän vielä kymmenisen vuotta sitte, miksi kukaan ei halunnut käyttää kypärää. Puolipallot olivat oikeasti tyhmän näköisiä ja varmasti epämukavia. Nykyään kypäriä valmistetaan kuitenki jokaiseen makuun ja malliin ja niitä voi sanoa tyylikkäiksi. Itse urheiluliikkeessä työskennelleenä ja kilpa-alppihiihtoa harrastaneena voin sanoa että kypärä päässä laskevat ovat a) fiksumpia suojatessaan päätään ja b) huomattavasti ammattitaitoisemman näköisiä. Kypärät päähän!

• AlpineSci

Itse käytän Carreran Viper´ia, on mukavan kevyt päässä, istuu hyvin ja päälella on säädettävät tuuletusaukot. Selvästi asiansa osaavien suunnittelema.

Tyttäreni laskee päässään CSI:n Stardust. Hieman painavamman oloinen, mutta tukeva ja asiallinen rakenne. CSI näyttää olevan melko yleinen merkki.

Kypärää kannattaa käyttää laskettelussa AINA, sillä koskaan ei tiedä milloin vahinko voi tapahtua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5147
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3470
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2818
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      9
      1972
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      261
      1464
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1372
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe