Teksti polulle

Ystävänpäiväsydän

Mitä kohtaa ohjeessa en ymmärrä, kun en millään saa tekstiä kulkemaan viivalle Photoshop 7:llä. Teen pentoolilla haluamani muotoisen polun. Klikkaan tekstityökalua ja vien sen polulle ja kirjoitan. Ohjeen mukaan tekstityökaluun tässä tapauksessa pitäisi ilmestyä myös joku pieni viiva sen merkiksi, että kirjoitus lähtee kulkemaan polkua pitkin. Mutta kun ei, kirjoitus ei pätkän vertaa huomioi koko polkua, vaan tekee pelkkää suoraa kirjainpötköä niin kuin kirjoitustyökalu tekee. Eipä tosin merkkiviivaakaan kirjoitustyökaluun ilmesty. Voisiko joku ystävällisesti auttaa.

6

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rt 4r 4g 4g gh 4 fg

      Valitse teksityökaluksi viivaa seutaava kirjoitus, ei suora.


      Homman voi toki tehdä ihan käsinkin, mutta ilmeisesti osaamisesi ei riitä siihenkään.

      • Ystävänpäiväsydän

        Joo, ei riitä. Olen kyllä yrittänyt kaikkea, mikä ikinä päähän pälkähtää. Eikä riitä taito, ikävä kyllä siihenkään, että löytäisin "viivaa seuraava kirjoitus" -tekstityökalun. No, se nyt arvattavasti olikin vinoilua, koska mitään sen tapaistakaan en ohjekirjastakaan (tosi paksu) löytänyt. Vaivauduit kuitenkin vastaamaan, joten kiitos siitä.

        Bairövei, käyristystyökalua kyllä osaan käyttää, mutta sillä ei saa tekstiä sydämen muotoiseen kaareen. Teksti pitäisi saada seuraamaan itse tekemäni (sydämenmuotoista) polkua. Siihen en nyt keksi keinoa.


      • lootrey54
        Ystävänpäiväsydän kirjoitti:

        Joo, ei riitä. Olen kyllä yrittänyt kaikkea, mikä ikinä päähän pälkähtää. Eikä riitä taito, ikävä kyllä siihenkään, että löytäisin "viivaa seuraava kirjoitus" -tekstityökalun. No, se nyt arvattavasti olikin vinoilua, koska mitään sen tapaistakaan en ohjekirjastakaan (tosi paksu) löytänyt. Vaivauduit kuitenkin vastaamaan, joten kiitos siitä.

        Bairövei, käyristystyökalua kyllä osaan käyttää, mutta sillä ei saa tekstiä sydämen muotoiseen kaareen. Teksti pitäisi saada seuraamaan itse tekemäni (sydämenmuotoista) polkua. Siihen en nyt keksi keinoa.

        Viivaa seuraava kirjouitustyökalu on ihan sama kuin oletustekstityökalukin mutta sepä kirjoittaa myös polkuun kunhan sen vie tarpeeksi lähelle sitä.

        Ellei se sitten ole poissa tuosta versiosta jolloin jäljelle jää ainostaan tämä:
        http://etceteraetcetera.wordpress.com/2008/03/17/text-in-a-circle-photoshop-7/


      • Ystävänpäiväsydän
        lootrey54 kirjoitti:

        Viivaa seuraava kirjouitustyökalu on ihan sama kuin oletustekstityökalukin mutta sepä kirjoittaa myös polkuun kunhan sen vie tarpeeksi lähelle sitä.

        Ellei se sitten ole poissa tuosta versiosta jolloin jäljelle jää ainostaan tämä:
        http://etceteraetcetera.wordpress.com/2008/03/17/text-in-a-circle-photoshop-7/

        Versioni on tooosi vanha seiska, joten tekstityökalu ei kai sitten vaan osaa kirjoittaa polkua pitkin. Olettamusta tukee sekin, kuten aiemmin kerroinkin, ettei työkaluun ilmesty pientä ohjeessa mainittua poikkiviivaa.

        Linkkisi ohjekaan ei tässä tapauksessa pelasta pulasta. Ohje juoksuttaa tekstin ympyrän muotoon, joka on "suljettu polku". Minä kaluaisin kuitenkin tekstin (useampi rivisen), joka noudattaa sydämen yläkaaren muotoa eli polku pitää aina jokaisen rivin päässä "katkaista". jotta koko kappale tulisi samanlaiselle mutkalle. Nythän olisi helppo käyttää joka riville tähän muotoon tehtyä polkua, mutta kun tekstityökalu ei vaan lähde polkua noudattamaan. On kai sitten vaan convertoitava ja ryhdyttävä käsipelillä siirtämään kirjaimia yksi kerrallaan, mihin (tod.näk.) herra "rt 4r 4g 4g gh 4 fg":kin viittasi. Käy tietysti niinkin vaikka vähän hommaa onkin monen rivin käsittelyssä, mutta pointti olikin siinä, että olisin halunnut osata tehdä ohjeen mukaan. Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Enpä tiennyt, että saman numeroisesta ohjelmasta saattaa olla useampia versioita. Minulle näköjään on sattunut versioista "köyhempi".


      • Ystävänpäiväsydän kirjoitti:

        Versioni on tooosi vanha seiska, joten tekstityökalu ei kai sitten vaan osaa kirjoittaa polkua pitkin. Olettamusta tukee sekin, kuten aiemmin kerroinkin, ettei työkaluun ilmesty pientä ohjeessa mainittua poikkiviivaa.

        Linkkisi ohjekaan ei tässä tapauksessa pelasta pulasta. Ohje juoksuttaa tekstin ympyrän muotoon, joka on "suljettu polku". Minä kaluaisin kuitenkin tekstin (useampi rivisen), joka noudattaa sydämen yläkaaren muotoa eli polku pitää aina jokaisen rivin päässä "katkaista". jotta koko kappale tulisi samanlaiselle mutkalle. Nythän olisi helppo käyttää joka riville tähän muotoon tehtyä polkua, mutta kun tekstityökalu ei vaan lähde polkua noudattamaan. On kai sitten vaan convertoitava ja ryhdyttävä käsipelillä siirtämään kirjaimia yksi kerrallaan, mihin (tod.näk.) herra "rt 4r 4g 4g gh 4 fg":kin viittasi. Käy tietysti niinkin vaikka vähän hommaa onkin monen rivin käsittelyssä, mutta pointti olikin siinä, että olisin halunnut osata tehdä ohjeen mukaan. Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Enpä tiennyt, että saman numeroisesta ohjelmasta saattaa olla useampia versioita. Minulle näköjään on sattunut versioista "köyhempi".

        tuo ominaisuus. Mutta jos nyt kuitenkin teet käsin tuon, niin tee sillä tavalla, että kun olet sen ensimmäisen rivin saanut valmiiksi, kokoa kirjaimista muodostuvat tasot yhdeksi tasoksi, jonka voit sitten kopioida, kun teet seuraavan rivin. Uuteen riviinl sitten vain kirjoitat mitä haluat.


      • Ystävänpäiväsydän
        ThreeMice kirjoitti:

        tuo ominaisuus. Mutta jos nyt kuitenkin teet käsin tuon, niin tee sillä tavalla, että kun olet sen ensimmäisen rivin saanut valmiiksi, kokoa kirjaimista muodostuvat tasot yhdeksi tasoksi, jonka voit sitten kopioida, kun teet seuraavan rivin. Uuteen riviinl sitten vain kirjoitat mitä haluat.

        No niin just. Kerkesin jo aloittaa kirjain kerrallaan, huh, ennenkuin kipaisin täällä käymään. Kauhia homma. Nyt teen loput rivit ed. ohjeen mukaan. Helpottaa hurjasti. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      819
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      738
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      502
    Aihe