kiinnostaisi tietää, onko tässä pelissä jonkinlainen juoni? Alkaako jostain ja päättyykö johonkin?
Olisi mukava, jos joku osaisi kertoa. kiitos etukäteen.
The Sims Medieval//The Sims: Keskiaika
51
2909
Vastaukset
- SomeBody:...
Google Google http://www.ea.com/the-sims-medieval
- Vastaajanpainajainen
Jos olet aiemmin pelannut sims 1-3:sen pelejä, niin keskiaika- lisäosa toimii samalla tavalla.
Rakennat siis itse juonesi. Tällä kertaa vain keskiajalla. - The Sims Mediaval
Niin voit itse valita esim.questin joka ohjaa valtakuntaasi johonkin suuntaan.
- Miettivä Maatushka
Tulin tässä miettineeksi, että onko tämä Medieval tavallinen lisäri Sims 3:een, vai onko se esimerkiksi Sims 2 Elämäntarinoiden tapaan oma itsenäinen pelinsä, eli ei vaadi pohjalle tuota Sims 3 peliä?
Ajattelin vain, että jos se on tavallinen lisäri niin eikös se silloin ikäänkuin "sulaudu" yhteen kaikkien muiden mahdollisten Sims 3 lisäreiden kanssa? Sims 3 en omista, mutta kakkosessahan jos ostat peruspeliin esim. 2 lisäosaa, niin ne laajentavat koko peliä kokonaisuudessaan omilla ominaisuuksillaan, esim. yöelämästä autot ja vapaa-ajasta harrastukset, eikä niitä voi sinänsä erottaa pelistä omiksi jutuikseen.
Jos siis Medieval on tavallinen lisäri, tuleeko se silloin osaksi myös esimerkiksi unelmaduunia ym. lisäosia, jolloin simit voivat esimerkiksi alkaa yllättäen miekkatappelun keskellä kauppakeskusta?
Omasta mielestäni voisi olla järkevämpää että tämä "lisäosa" siis olisi oma itsenäinen kokonaisuutensa The Sims 2 Elämäntarinoiden tapaan, eikä vaatisi toimiakseen The Sims 3 peruspelipohjaa.
Mutta, miten on? Onko Medieval lisäosa The Sims 3 peruspeliin, vai täysin oma itsenäinen pelinsä? :) - Tydie
käsittääkseni the sims medieval ei ole lisäosa vaan ihan uusi peruspeli. :)
- The Sims Mediaval
Juu kokonaan uusi peli,nimittäin siinä alla ei lue ''lisäosa''.
- Medieval10000
tähän on olemassa koodeja mutta en tiedä niitä siis ihan samanlaisia huijauskoodeja ku kakkosessa ja kolmosessa itse omistan Medieval pelin vieläpä limited editionin :D
- Cocon
Onko se sulla kokonaa suomeks vai onko iha manual suomeks ja tekstit enkuks??
- ollö
NIinku on sanottu jo, niin ihan oma pelinsä. Eroaa aikaisemmista Sims-peleistä sillä, että Medievalissa on juoni. Pelaat läpi erilaisia "tarinoita" jotka vievät kokonaisuutta eteenpäin. Nämä "tarinat"(questit) pelataan läpi eri sankareilla. Kaikki sankarit voit tehdä itse tai valita valmiista vaihtoehdoista.
Itse pidän siitä, että tarpeet on vähennetty kahteen; nälkään ja energiaan. Muuten aika samoja toimenpiteitä mitä edellisissä Sims-peleissä. Hieno juttu on keskiaikaiset kaksintaistelut. - PelinOmistava
Medieval on itsenäinen lisä osa eli ihan eri peli mutta vaatii the sims 3 peruspelin toimiakseen =(
- awajuhatopotop
Kiinnostaisi kuulla mitä porukat on tykänneet Medievalista tähän asti.
Omat tuntemukset toistaiseksi kahtalaiset:
Mukavaa:
hahmonluonti
keskiaika-teema
Harmillista:
- "pakkotahtisuus" (teet mitä käsketään silloin kun käsketään, tai et pääse eteenpäin)
- Valtakunta rakennetaan yhä uudelleen jokseenkin tyhjästä. Kokemus auttaa, mutta myös turhauttaa.Esim: Pitääkö TAAS ostaa samat kamppeet kuin viimeksi? Voit jättää ostamatta, mutta pian huomaat kuitenkin että olisi pitänyt.
Jotenkin tuntuu että pelissä on hyvät ainekset, vaan jokin mättää - yhä uudelleen.
- AlSimhara
Sims Medieval ei todellakaan tarvitse Sims 3:sta toimiakseen. Se on ihan oma, erillinen peli. :-)
- no good english...
Hei mä mietin että onko peli enkuksi? Kun nimikin on "Medieval" eikä "Keskiaika". Pelin omistavat kertokaa miten on! Huolestuin kun kuulin ihmisten höpöttävän jotain sellaista että olisi enkuksi :P Kai tääkin nyt käännetään kun kaikki aikaisemmatkin on suomeksi käännetty? o_O
Oma enkkuni ei välttämättä riitä jos on... XD Kiitti jo etukäteen tiedosta!- no good simlish
Minun Medieval-pelistäni en suomenkielen mahdollisuutta löytänyt. Ohjevihkosessa on suomenkielinen osa.
- räpitti
Ostin sims medievalin jo jonkun aikaa sitten, mutta vanha rousku (kone) ei suostunut sitä lukemaan): MUTTA onneksi saan pian oman koneen jolloin pääsen peliä pelaamaan:)
- koneei huippuluokkaa
Jos on just hidas ja vanha kone, niin toimiiko toi medieval yhtä hitaasti kuin perus kolmonen??
- SartsaSim
Epäilen että aika hitaasti toimii, jos toimii ollenkaan. Jos kone on kovin vanha, se ei jaksa pyörittää uusia pelejä kovin hyvin :/
- SartsaSim
Sims medieval on ihan pelattava, plussaa on se, että tarpeet tosiaan rajoittuvan nälkään ja energiaan. Inhottavaa on, kun kaikki tehtävät on pakko tehdä ja hero simeillä on vielä velvollisuudet erikseen joka päivä. Peli on hieman itseään toistava.. Peli on englannin kielinen ja mielestäni vielä suhteellisen vaikeata englantia... Kannattaa siis pelatessa pitää sanakirjaa tai google kääntäjää esillä :)
- Cocon
Tiedättekö onko se tulossa suomeks??
- Goure
Kyllä peli on englanniksi, ainoastaan ohjevihkossa on suomenkieliset ohjeet. Mutta minusta ei ole ollut yhtään vaikea pelata, vaan päinvastoin olen tykännyt tosi paljon. Pari viikkoa sitten tuon sain ja olen nyt pelaillut, tykkään paljon enemmän tuosta kuin perussimsistä. Keskiaika tietysti viehättää minua tosi paljon muutenkin, joten ehkä senkin vuoksi... mutta maisemat ja musiikit ja vaatteet ja kaikki on vaan paljon ihanampia kuin tavan simssissä ja tehtävät ovat minusta mielenkiintoisia. Minusta englanti ei ole ollenkaan vaikeaa, tähän mennessä olen ymmärtänyt kaiken, mutta sekin riippuu tietysti henkilöstä.. Itselläni on hyvä englanti muutenkin niin toki se helpottaa.
- shimashuu
1.3.13 - päivitys paransi joitakin asioita pelissä. Useita minua ja ilmeisesti useita muitakin pelaajia jurppineita juttuja muuteltiin - enimmäkseen parempaan suuntaan.
( Ehkä seuraava paikkasarja jo tekee Medievalistakin ihan kunnon pelin. Heh.)
Detaljit esim: http://www.realtorrentz.com/details.php?id=543237&torrent=Sims Medieval patch
- je.zz.ie
Siis se on enkuks ja pirun hyvä peli? Vaii? Jaja kannattaaks se ostaa? :)
- Simahtanut
Että kannattaako ostaa? Kyllä ja ei.
Nettiblogien ja pelisivustojen perusteella osa ostaneista oli oikein innoissaan, mutta joku väitti antavansa pois vaikka ilmaiseksi. Edelleen moni piti hintaa liian korkeana siihen nähden mitä peli tarjoaa.
Itse petyin aluksi melko pahoin, koska olin erehtynyt katsomaan mainosvideoita ja saanut niistä kovin optimistisen kuvitelman pelin toiminnoista ja ennenkaikkea strategiasta.
Jos olet tottunut mättämään kasapäin virtuaalivihollisia, petyt taatusti. Jos taas saat hupia siitä että heität "hyvämies Goodwinia" munalla tai tomaatilla turpaan tämän jouduttua häpeäpaaluun (siinä välissä kun rakentelet valtakuntaasi pelin antamien tarkoitusperien mukaan) saatat hyvinkin nauttia Medievalista.
Itse pelasin sitkeästi kaksi päivää ja pidin viikon tauon todettuani pelin sopivan paremmin masokisti-idiootille.
Sitten väänsi huumorintajuni pari pykälää alakanttiin, latasin kaikki löytämäni huijaukset ja aloin uudestaan. Nyt on oikein hauskaa, enkä ole vielä löytänyt puoliakaan peliin piilotetuista pikku hienouksista. :)
Pelin hyvyys on sen kyvyssä täyttää pelaajan odotuksia ja toiveita. Toivo vähän ja odota jotain ihan muuta kuin mainokset lupaa, niin Medieval on oikein mainio peli.
- :----)
Viime viikolla ostin Prismasta kolmellakympillä ja tyytyväinen olen. Ei haittaa, vaikka peli on kokonaan uusi "peruspeli" ja pelkästään englanniksi. Suosittelen lämpimästi! :)
- :)
Sims Medievalin juonesta lyhyesti.
Pelissä on juonena perustaa kuningaskuntia ja pelaamalla kerätä pisteitä, joilla rakennetaan taloja. Kunkin talon (linna, lääkärin asunto, paja, kauppa, majatalo jne.) mukana saa sankarin, joko valmiin tai (kenties paljonkin mieluummin) itse valmistellun sankarin. Joka taloa ei tarvitse suinkaan aina rakentaa. Monet tavoitteet ja tehtävät voi suorittaa vajaallakin miehistöllä.
Valtakunnan valmistuttua siellä voi pelailla edelleen ja sinne voi palata myöhemmin. Tallennus tai pari voi olla mukava säilyttää tätä varten. Mukaansa seuraavaan saa vain yhden "sankarin" - senkin ilman taloaan ja tavaroitaan, mutta kuitenkin sentään kokemuksensa säilyttäneenä.
Jokaisella perustettavalla kuningaskunnalla on oma tavoitteensa, jonka voi toteuttaa joko hyvin, huonosti, tai siltä väliltä. Pelaamalla melko hyvin saa jatkaa aikanaan seuraavaan kuningaskuntaan, joka on periaatteessa aivan eri paikka, mutta käytännössä näyttää tasan samalta. Kartalta ei aukene tähän uutta aluetta, vaan linna ja talot rakennetaan samoihin kohtiin kuin ennenkin.
Kuningaskunnat voi todellakin valita, mutta ei mielivaltaisessa järjestyksessä. Joihinkin päästäkseen on pelattava esim. 2 - 4 muuta kuningaskuntaa, kukin vähintään tietyn tavoitetason mukaisesti tai tason ylittäen.
Pelin edetessä pelaaja saa hiljalleen "katsojapisteitä" ja hilpeitä arvonimiä. Sankareista saa mukaansa seuraavaan valtakuntaan siirryttäessä (toistaiseksi) ainoastaan yhden, josta tulee uuden paikan kuningas tai kuningatar, sekä matkakumppaneiksi värvätyt kansalaiset (8 kpl). Uuden sankarin voi tietysti valita aina uudessa valtakunnassa, ei siinä mitään.
Pelattu kuningaskunta ei välttämättä mene hukkaan. Sinne voi palata halutessaan uudelleen ja vanhat sankarit koteineen löytyvät myös, jos on muistanut tallentaa pelinsä.
Kuningaskuntien tavoitteet ovat (mielestäni) ymmärrettäviä ja jokseenkin loogisia. Niiden pelaamisjärjestyksestä en välttämättä sano samaa, koska pelaaja voi joutua oman reittinsä vuoksi pelaamaan melko haasteellisen valtakunnan matkallaan helpompaan tavoitteeseen. Alku on aina hankalaa. Pelaajaa palkitaan kuitenkin myöhemmin, joten se siitä.
Eräitä huvittavuuksia pelissä:
- keskiajan simit eivät osaa juosta. Kumma juttu. (Edes Sims 3:ssa en käyttänyt näin paljon pikakelausta.)
- agnostikko haudankaivaja ehdottaa ensimmäisenä kirkon perustamista.
- tyhmäilystä saa paremmat pisteet kuin rationaalisesta toiminnasta ja hitaus on yleensä valttia.
- hyvin usein "nykyaikaisissa" videopeleissä tehtävän lopussa kohdataan vaativin vastustaja ja käydään joku erinomaisen näyttävä äänekäs kamppailu. Medievalissa pääpahikset nitistetään nurkan takana näkymättömissä.
-lääkärin ensiapu naurattaa vieläkin. Pläts!
- Simfan
Vanhenevatko simit pelissä lasta pidemmälle ja kuolevatko he vanhuuteen?
Omassa pelissäni minulla on prinsessa Cillian niminen sim lapsi joka ei ollenkaan näytä kasvavan teiniksi
Kasvavatko simit ollenkaan vai ovatko he vain hitaita kasvamaan?- simahtanut
Simfanille:
Medievalissa lapset aikuistuvat vain astuakseen vanhempansa asemaan.
Kokeilin pariin otteeseen ja näin todella kävi, vaikkakaan en erityisemmin nauttinut tästä pelin piirteestä. Syy: en voinut vaikuttaa sim-lasten luonteenpiirteisiin, vaan peli arpoi ne luullakseni satunnaisesti. Näin ollen sain uudeksi kuninkaaksi ja myöhemmin kuningattareksi varsin hankalia tyyppejä.
Oma vikani varmaan, kun en kasvattanut! :)
Onnea ja menestystä prinsessa Cillianille ja myös hänen vanhemmilleen.
Kohteliaimmin Tsap
- Simfan
Kiitos vastauksesta simahtanut =)
- Kata-
Itse en tykännyt siitä että peli on englanniksi,vaikka hyvin sitä osaankin.
Olisi niin paljon kivempaa kuitenkin suomeksi pelata,niin tehtävät olisi helpompi ymmärtää ja niin edespäin :) muuten olen tykännyt. - binnierien
höhö
- Friiduli
Ja tästähän on tulossa suomenkielinen versio. Jossakin jopa saattaa jo olla. Näin kirjoittaa EA Suomi.
- Simfanmedievalista
Ooooiiii!!!!! Sims medievalista sain taas lisää tietoa!! ostin sen juuuri :D
- meddari
missähän vika ku kone herjaa että "Käynnistyksessä tapahtui virhe, ja sovellus suljetaan". tai jotain tuon tapaista :( sain lahjaksi ton pelin. Missä voi olla vika? Käyttöjärkkäri on windows 7. :/
- Medievalkonkari
Itsellänikin on windows 7 ja pyörii mainiosti. Ehkä jokin koneestasi ei täytä pelin vaatimuksia tai yksinkertaisesti saattavat nuo software ja virusturvat blokata sen epäilyttävänä. Itselläni F-Secure ja se kyselee aina Sallitaanko pelin avaus.
Mutta sepistä bardeihin: The Sims Medieval on mielestäni kohtalaisen hyvä peli ja tahkoin sitä pitkän aikaa. Omat pettymykseni olivat tori, juhlien puute, ihmisten vähyys, vähäinen tekeminen tehtävien ohessa, turnajaiset (eli ne hetket kun piti tapella vierasmaalaisten kanssa harjoituskentällä), eläimiä ei laisinkaan, eri ammattikuntien ihmisten puuttuminen ja muuta sellaista pientä. Keskiaikaanhan kuuluu, että toreilla on paraateja, festareita sun muita juhlia. Olisi ollut myös mukavaa tehdä jotakin aina siinä tehtävien ohessa kuten vaikkapa käydä oman metsästyshaukan kanssa metsällä. Eläimiä ei varmasti kukaan muukaan huomannut: koiria ei juoksennellut pihoilla, hevosia ei näy edes turnajaisissa, lehmät, lampaat, siat, vuohet, kissat ja kaikki peruseläimet puuttuivat. Eri ammattikunnilla viittaan, että ei ollut maanviljelijää kyntämässä peltojaan tai hoitamassa lampaita, lehmiä, kanoja tai vaikka sikoja, vankkurikauppiaita ei näkynyt eikä hevostenhoitajia saatikka niiden kasvattajia. Olisi ollut kiva ratsatella hevosella valtakunnassa kuunnellen kansalaisten riemuhuutoja ja buuausta ja oma vartiokaarti ympärillä. Ja turnajaisissakin olisi ollut aika lystiä jysäyttää toinen peitsellä hevosen selästä niin, että haarniska kolisisi ;D
- mm, saatanpa ostaa
ehkä ostan, ehkä en (=
- (------------8
Nyt pelaan peliä ensimmäistä kertaa, tulin etsimään vain nettiin vinkkejä ! (--:
Mukavalta peliltä vaikuttaa, joskin englantini on sen verran heikko, että tuo kieli tuottaa hankaluuksia. Mutta ehkäpä tämä nostattaa enkun taitojani. (;
Mun mielestä hahmot on kauniita, ainakin iho on ihana. (--------:
Mutta vielä olen hieman pihalla tämän kanssa, mutta enköhän mä pian selvitä, mitä nyt tarvitsis tehdä ! :--D- simahtanut
Jees. Useimmat tehtävät on opastettu niin tarkkaan, että väliin hiukan harmittikin. Jos jossakin jäin ihmettelemään pitemmäksi aikaa, niin syötin hakukoneeseen "sims 3 medieval" ja perään tehtävän englanninkielisen nimen. Jo se yleensä riitti antamaan pitkän listan eriasteisia ratkaisuja.
Englanninkielisiä sivustoja on niin paljon ja niissä sen verran perinpohjaisia selostuksia, etten usko kannattavan tässä mennä detaljeihin. Jos joku kuitenkin askarruttaa, niin ainahan palstalla voi asiasta mainita. Itse vastaan, jos luulen jotain tietäväni - ja satun huomaamaan viestin. :)
- ?
Mistä löytää halvalla tän Medieval pelin ja kannattaako ostaa?
- Medievalkonkari
Mikä on budjettisi? Itse tilasin Puolenkuunpeleistä peruspelin ja peruspelin hinta oli 45,90e ja Collectors Edition on 57,90e. Mutta jos pitää pelistä mikä menee keskiajanpuolelle niin suosittelen ostoa. Turha toivoa kuitenkaan mitään suurta actionia. Kaksintaistelut ovat pelkkää toisen huitomista miekalla, mutta jos simisi on edennyt pelissä tarpeeksi niin sim oppii esim. latelemaan kovaa iskusarjaa, mutta jää tällöin lähes kokonaan puolustuskyvyttömäksi tai sitten voit tehdä niin, että sim puolustautuu enemmän kuin hyökkää mikä ei tosin ole omasta mielestäni mitenkään hyvä idea koska vihollinnekin pääsee puolustuksen läpi. Sim oppii myös hieman erikoisia liikkeitä edetessään pelissä.
Jos myös fantasioit suuresta armeijasta mikä rynnii vihollisten maille niin silloinkin voit unohtaa moiset aatelmat. Simisi armeija koostuu lähinnä henkivartijoista, satamavahdista, kaupunginvartijasta ja portinvartijoista ja näitä simejäkään ei ole erityisen runsaasti. Useat simit ovat myös vanhan näköisiä joten jos haluat, että simit olisivat nuorten näköisiä niin joudut ikävä kyllä tekemään lukuisia teloituksia ennen kuin saat haluamasi kaltaiset simit. Lapsiakin saat lähinnä kaksi per talous eivätkä ne kasva ennen kun vanhemmat ovat heittäneet henkensä.
Eli pähkinänkuoressa: ainut actioni on tehtävät ja se kun simisi joutuvat tekemään päivittäisiä töitään esimerkiksi maksamaan veroja, tekemään lääkkeitä, takomaan aseita, kirjoittamaan runoja ja muuta mukavaa. Jos haluat pelin missä komennat armeijoita ja ollaan keskiajassa niin suosittelen ostamaan silloin Total War pelisarjaan kuuluvia pelejä eikä leppoisia Sims-sarjan pelejä. - TÄRKEILIJÄ
Ostin the sims medievalin (limited edition) 24.95€ CDON.COMista, ja peli ei vaadi the sims 3 sta pohjakseen, siilä jos se vaatisi sen pitäisi pohjautua the sims 3 seen ja se taas johtaisi siihen että the sims 3 sen pitäisi myös sijoittua keski ajalle.
- wutsets
Olen ehkä idiootti, mutta miten jatkan kesken jäänyttä questiä?
Itse olen tykännyt todella paljon pelistä, mutta isoa miinusta epäselvyydestä. Olen pariinkin otteeseen joutunut jummailemaan ja funtsimaan pitkäänkin että mites nyt tehdään ja mistä painetaan ja mitäs sitten. - Med.ie.val
Ostin eilen pelin. Olin aivan pihalla enkä tiennyt mitä pitää tehdä ja olin jo valmis luopumaan pelistä. Tänään kuitenkin päätin vielä kokeilla ja kappas, ei ongelmia. Enää tahtoisin vain koodeja tietää.
- argooon
Tietääkö joku kyseiseen peliin koodeja?
- simahtanut
http://www.supercheats.com/pc/thesimsmedievalcheats.htm
http://www.gamespot.com/pc/sim/the-sims-medieval/cheats.html
http://www.cheatsguru.com/pc/the_sims_medieval/
vaikka noin ensi alkuun. Ovat siellä ainakin tietävinään jotain. :)
- Enkku oN pepusta!!!
Ostin The sims medievalin tänään ja en oikein älyä mitään siitä ja vahingossa poistinkin ukon jota loin 40 min. Koulussa keskiarvoni on jotain 9, mutta olen enkussa niin huono, että vain juttelen tunneilla, kun en ymmärrä esim. "Hello who are you?". Medieval vaikuttaa tosi hyvältä, mutta jos sen saa suomeksi kertokaa minulle. PS: Jos, joku pelaa BFH:ta niin voisiko kertoa uusia Redeem koodeja?
- MedieVallittaja
Miten voi suorittaa tehtävän "Practice with Wyrmslayer" ?
- Simahtanut
"Sharpen the sword, Equip and then go and practice like you would with any other sword"
(eli mätki harjoitusnukkea sillä miekalla. Luulisi sen riittävän.)
- MedieVallittaja
Minä kyllä kokeilin sitä mutta ei toiminut?
- the simsusiii jedsjdjwsk
huva peli ja oiken kiva ei lisäosa ja hyvä mutta ei suomennettu!
- uulakaleidee
Ihan paras Sims ikinä!!!
- auttakaaaa...
Kertokaapas minulle että miksi mun peli ei toimi... Asensin pelin ja se sujui moitteettomasti.
Peli aukeaa tuohon perusikkunaan, mikä tulee aina, kun kuvaketta klikkaa. Kun painan play-nappia nii tulee teksti:
Cannot start the process when the game is running. Please quite the game and try again.
Ja mulla on ennestään Sims 3 peruspeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082