SÄÄNNÖT

kyseliJä444

Onko koirapuistoissa mikä sääntö siihen et jos tulee tappelu. Voihan ihan kiltti koirakin jonkun kanssa alkaa tappelemaan. Esim. Jos sinulla on koira joka on kiltti, mutta puistossa onkin toinen koira joka on myös kiltti,mutta niille tulee riitaa niin kumpi osapuoli maksaa vähingot ? Ja sitten se,että pidetäänkö koirapuistossa koiria vapaana ? Saako sinne tuoda urokset ja nartut samalle puolelle ? Vai mitä ? Miten iso puisto on ?

8

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysy poissa.

      Ei kannata mennä.

    • Rötkäle

      Koirapuiston idea on, että siellä leikitään vapaana. Urokset ja nartut sekasin, ei juoksusia narttuja kuitenkaan. Koirapuistojen koot vaihtelee sille varatun alueen mukaan. Ja joo, kannattaa lukea ne säännöt.
      Tappelun sattuessa maalaisjärjen käyttö on sallittua. Se joka tekee reikiä, maksaa viulut...

      • nfsj<gfnj

        Missään ei lue että se joka hyökkää, maksaa. Totta että maalaisjärkeä kannattaa käyttää, mutta niin paljon tiedän tapauksia jossa pikkukoira on ollut se ärsyttäjä ja aloittaja, ja isomman pinnan katkettua kaikki pistetty sen syyksi ja maine pilalla.

        JA kannattaa huomioda että jokaisen omalla vastuulla mennä puistoon. Jotkut ihmiset saa jopa nautintoa että vie vihaisen koiran muiden sekaan ja johan tapahtuu, joten en suosittele ihmisille jotka ei osaa lukea vieraita ihmisiä ja koiria, menemään puistoon muiden kuin tuttujen koirakkojen kanssa.


      • fdhgj
        nfsj<gfnj kirjoitti:

        Missään ei lue että se joka hyökkää, maksaa. Totta että maalaisjärkeä kannattaa käyttää, mutta niin paljon tiedän tapauksia jossa pikkukoira on ollut se ärsyttäjä ja aloittaja, ja isomman pinnan katkettua kaikki pistetty sen syyksi ja maine pilalla.

        JA kannattaa huomioda että jokaisen omalla vastuulla mennä puistoon. Jotkut ihmiset saa jopa nautintoa että vie vihaisen koiran muiden sekaan ja johan tapahtuu, joten en suosittele ihmisille jotka ei osaa lukea vieraita ihmisiä ja koiria, menemään puistoon muiden kuin tuttujen koirakkojen kanssa.

        Jokainen maksaa aiheuttamansa vahingot!!

        ja samaa mieltä koirien eleet on tunnettava ja viidakkorumpuja kannattaa kuunnella.

        Ja omata myös psykologista silmää eli isäntien tapaa käsitellä koiraansa komentaako vai ei, machoileeko etc

        Jos ei tunne rotuja ja niiden elekieltä kannattaa väistää puistot jos siellä on ns.taistelukoiria, laumanvartijoita, rotikoita, sakemanneja.
        ja mennä silloin kun siellä on labbiksia, cavaljeereja, shelttejä, setteritä, tai pikkukoiria ylipäätänsä


      • 9+11
        fdhgj kirjoitti:

        Jokainen maksaa aiheuttamansa vahingot!!

        ja samaa mieltä koirien eleet on tunnettava ja viidakkorumpuja kannattaa kuunnella.

        Ja omata myös psykologista silmää eli isäntien tapaa käsitellä koiraansa komentaako vai ei, machoileeko etc

        Jos ei tunne rotuja ja niiden elekieltä kannattaa väistää puistot jos siellä on ns.taistelukoiria, laumanvartijoita, rotikoita, sakemanneja.
        ja mennä silloin kun siellä on labbiksia, cavaljeereja, shelttejä, setteritä, tai pikkukoiria ylipäätänsä

        En tiedä velvoittaako mikään laki maksamaan mutta kyllä minulla ainakin on sen verran selkärankaa että jos oma koirani jotain tekisi niin että on selkesti sen syy niin minä maksaisin . Ovat minun koirani ja minä kannan vastuun niistä ja niiden tekemisistä .


    • p9p9p9pp9pppp

      Koirapuistoon ei kannata tuoda mitään nössöpuudeleita. ne ärsyttävät omalla käytöksellään rautaisia koiria. MInun koira ei aloita mitään tappeluita, mutta jos sille tulee aukomaan päätään joku räkyttäjä annan hyökkäyskäskyn jos omistaja ei vie rakkiaan heti pois

      • gnydgmdwklv

        Jaaha sitä on koulusta päästy onko läksyt tehty jo kun olet jo koneella? Jääkaapissa on siinä muumipeikkorasiassa ne äitin tekemät eväät muista syödä.


    • dgfgjk

      Ei kiltit koirat tappele ne toimivat vain eleillä ei tappelemalla. Rähinöitsijä voi kuitenkin rökittää toisen syyttäkin.

      Koirapuistoon ei pidä mennä jos ei hallitse koiraansa. (eli pitää korjata heti koiraansa jos se alkaa provosoimaan tai provosoituu)

      Koirapuistoon ei pidä mennä jos ei tunne koirien eleitä.(jotta tunnistat tilanteet oikein)

      Koirapuistoon voi mennä kun katsoo turvalliset tasapainoiset koirakaverit jotka ovat omistajansa hallinnassa . Ja pikkukoiran kanssa katsoa ettei kukaan hypi sen päälle. Toki jos erillinen aitaus niin vie sinne.

      Jokainen vastaa koiransa teosta ja maksaa vahingot. Kiimaista narttua ei saa viedä eikä kiukkuisia koiria eikä sellaisia jotka ei tule kaikkien kanssa toimeen eikä sellaisia jotka ei viihdy siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe