ESTA:n ehdot

VAO

NÄMÄ ON ESTA:N EHTOJA JOS YMMÄRSIN OIKEIN:

WARNING: If upon application for admission to the United States at a port of entry you are admitted under the Visa Waiver Program (VWP) by a US Customs and Border Protection Officer, you may not accept unauthorized employment; or attend school; or represent the foreign information media during your visit under the program. You may not apply for: 1) a change of nonimmigrant status, 2) an extension of stay, or 3) adjustment of status to temporary or permanent resident, unless eligible under section 245(c)(4) of the Immigration and Nationality Act. Violation of these terms will subject you to REMOVAL.


VAROITUS: Jos hakemuksesta ottamista Yhdysvalloissa tulosatamassa sinut otetaan mukaan Visa Waiver-ohjelman (VWP) on Yhdysvaltain tulli-ja rajavartiolaitos Officer, et voi hyväksyä luvatonta työtä tai käydä koulua, tai edustamaan ulkomaisten tiedotusvälineiden vierailun aikana ohjelman puitteissa. Et voi hakea: 1) muutos nonimmigrant tila, 2) oleskelun pidentäminen tai 3) mukauttaminen aseman tilapäinen tai pysyvä asuinpaikka, ellei saada § 245 (c) (4) Maahanmuutto-ja kansalaisuutta koskevan lain . Rikkoo näitä ehtoja sovelletaan sinua poistamista.


Sanotaanko siis edellä tai jossakin muualla, että jos ottaa ESTA:n viisumin sijaan, niin ei voi enää koskaan muuttaa Yhdysvaltoihin asumaan? Olen jostain kuullut tällaisen jutun.

2

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4-5

      Ei se onneksi tuollaista tarkoita. Tuossa tarkoitetaan sita, etta et voi tuolla kyseisen matkan aikana vaihtaa statustasi siina kerrotulla tavalla. Eli et voi menna viisumivapauden puitteissa USA:han ja vaihtaa siella ollessasi tyoviisumiin tai pidentaa sallittua maassaoloaikaa. Kun olet palannut taas takaisin Suomeen, niin voit toki anoa eri viisumeita yms. aivan kuten ennenkin.

      • tarkoita.........

        Täsmälleen kuten edellä todettiin, eli ESTA ei vaikuta tulevaisuutesi mahdollisuuksiin muuttaa Yhdysvaltoihin vaan ohjeet kertovat mitä ei saa tehdä viisumivapauden perusteella tapahtuvan matkustamisen aikana. Itse olen käynyt aikaisemmin Yhdysvalloissa Visa Waiverilla/ESTAlla monet kerrat. Nyt minulla on pysyvä oleskelulupa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe