Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Halvin tapa kiertää afrikkaa??

Syksyllä Afrikkaan.

Sisäiset lennot on ainaki aika pilvissä.. Mites Junan hinta, entäs millanen on junarata verkosto? Bussit?

Kertokaa te jotka olette reissanneet Afrikassa.

6

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syksyllä Afrikkaan.

      Millasella budjetilla olitte liikkeellä ja kuinka kauan? Suunnitelmissa olla reilu kk afrikassa..

      • Afrikkaa ympäri

        Jos ette ole aikaisemmin olleet afrikassa, niin suosittelen rekkareissua. Kilroyn kautta löytää useita eri vaihtoehtoja lähteä matkalle. Gap-adventures ja Drifters järjestää useita erilaisia afrikan kiertomatkoja. Matkan hintaan kuuluu yleensä kaikki pääsymaksut eri luonnonpuistoihin, joihin mennään, kaikki opastetut palvelut, ruuat koko matkan ajan ja telttamajoitus. Itse olimme sellaisella viime keväänä ( Etelä-Afrikka-Namibia-Botswana-Zimbabwe-kierros) ja olimme tosi tyytyväisiä. Homma pelasi hyvin ja hintaan nähden saimme reissusta tosi paljon irti. Bonuksena kansainvälinen matkaseura. Eivät kyllä nämäkään mitään kovin halpoja reissuja ole, mutta loppujen lopuksi afrikka ei nyt kuitenkaan ole niin kauhean halpa kuin mitä luullaan, joten omatoimimatkailu voi tulla jopa kalliiimmmaksi. Kiertomatkojen, varsinkin pidempien sellaisten hinnat liikkuvat noin 2000-2500 euron välillä ja BA:n kautta ainakin me olemme löytäneet halvimmat lennot tyyliin 800-900 euroa/nenä.
        Matkoissa on vielä se etu, että paikallisina matkanjärjestäjinä he tietävät parhaiten minne mennä.
        Esim. meidän reissulla saimme tosi kattavan kuvan Namibiasta, mikään suomalainen matkanjärjestäjä ei vie porukkaa sellaisiin paikkoihin, joissa itse olimme.
        Suosittelen!


      • Jose78
        Afrikkaa ympäri kirjoitti:

        Jos ette ole aikaisemmin olleet afrikassa, niin suosittelen rekkareissua. Kilroyn kautta löytää useita eri vaihtoehtoja lähteä matkalle. Gap-adventures ja Drifters järjestää useita erilaisia afrikan kiertomatkoja. Matkan hintaan kuuluu yleensä kaikki pääsymaksut eri luonnonpuistoihin, joihin mennään, kaikki opastetut palvelut, ruuat koko matkan ajan ja telttamajoitus. Itse olimme sellaisella viime keväänä ( Etelä-Afrikka-Namibia-Botswana-Zimbabwe-kierros) ja olimme tosi tyytyväisiä. Homma pelasi hyvin ja hintaan nähden saimme reissusta tosi paljon irti. Bonuksena kansainvälinen matkaseura. Eivät kyllä nämäkään mitään kovin halpoja reissuja ole, mutta loppujen lopuksi afrikka ei nyt kuitenkaan ole niin kauhean halpa kuin mitä luullaan, joten omatoimimatkailu voi tulla jopa kalliiimmmaksi. Kiertomatkojen, varsinkin pidempien sellaisten hinnat liikkuvat noin 2000-2500 euron välillä ja BA:n kautta ainakin me olemme löytäneet halvimmat lennot tyyliin 800-900 euroa/nenä.
        Matkoissa on vielä se etu, että paikallisina matkanjärjestäjinä he tietävät parhaiten minne mennä.
        Esim. meidän reissulla saimme tosi kattavan kuvan Namibiasta, mikään suomalainen matkanjärjestäjä ei vie porukkaa sellaisiin paikkoihin, joissa itse olimme.
        Suosittelen!

        Olipa kiva kuulla suomalaisen kokemuksia Kilroyin reissusta! Kun harvemmin näistä kuulee
        Minulla on suunnitelmissa lähteä GAPin kolmen viikon reissulle Afrikkaan ja reitti melkein sama
        ETELÄ-AFRIKKA- NAMIBIA- BOTSWANA-ZAMBIA
        Siinä myös enimmäkseen teltta majoitusta. Ne "rekka-autot" joilla liikutaan, niissä siis kulki koko ajan mukana kaikki retkeily- ja teltta varusteet? Oliko teillä omat makuupussit tai jotain?
        Oliko siellä oma kokki koko ajan mukana? Millaista ruoka oli?
        Miten peseytymis mahdollisuudet oli järjestetty?
        Kuinka iso ryhmä teillä oli?

        Olen aikaisemmin reissannut vastaavilla seikkailu ryhmämatkoilla Kambodzassa, Vietnamissa ja Intiassa.
        Intiassa olin just nyt tammikuussa 2011.
        Tykkään tosi paljon näistä tämän tyyppisistä reissuista!
        Niin kuin sanoit, niissä näkee todella paljon ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin muuten ei ikinä pääsisi ns.normi turistina.
        Ja sama fiilis on jäänyt joka kerrasta, että rahoilleen on saanut vastinetta.
        Mulle on onnekseni osunut joka kerta loistava porukka.

        Nyt siis suunitteen tätä Afrikan reissua syys-lokakuulle.
        Mihin aikaan vuodesta te siellä olitte?


      • afrikkaa ympäri
        Jose78 kirjoitti:

        Olipa kiva kuulla suomalaisen kokemuksia Kilroyin reissusta! Kun harvemmin näistä kuulee
        Minulla on suunnitelmissa lähteä GAPin kolmen viikon reissulle Afrikkaan ja reitti melkein sama
        ETELÄ-AFRIKKA- NAMIBIA- BOTSWANA-ZAMBIA
        Siinä myös enimmäkseen teltta majoitusta. Ne "rekka-autot" joilla liikutaan, niissä siis kulki koko ajan mukana kaikki retkeily- ja teltta varusteet? Oliko teillä omat makuupussit tai jotain?
        Oliko siellä oma kokki koko ajan mukana? Millaista ruoka oli?
        Miten peseytymis mahdollisuudet oli järjestetty?
        Kuinka iso ryhmä teillä oli?

        Olen aikaisemmin reissannut vastaavilla seikkailu ryhmämatkoilla Kambodzassa, Vietnamissa ja Intiassa.
        Intiassa olin just nyt tammikuussa 2011.
        Tykkään tosi paljon näistä tämän tyyppisistä reissuista!
        Niin kuin sanoit, niissä näkee todella paljon ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin muuten ei ikinä pääsisi ns.normi turistina.
        Ja sama fiilis on jäänyt joka kerrasta, että rahoilleen on saanut vastinetta.
        Mulle on onnekseni osunut joka kerta loistava porukka.

        Nyt siis suunitteen tätä Afrikan reissua syys-lokakuulle.
        Mihin aikaan vuodesta te siellä olitte?

        Hei !
        Vastaan nyt aika myöhään, kun minun ei tule kovin paljoa käytyä näillä sivuilla, toivottavasti kuitenkin luet tämän.
        Olimme Driftersin reissulla.
        Meillä kuski hoiti myös kokkaamisen ja sitten oli kiertävä duty-vuoro, jolloin aina kaksi porukan jäsentä auttoi Miltonia (meidän kuski/opas/kokki) tiskaamisessa ja siivoamisessa. Ruoka oli ihan OK, aamiainen jogurttia, muroja, leipää ym. Lounas yleensä leipää salaatin kera, koska se syötiin pääasiassa tien päällä lyhyellä lounastauolla. Päivällinen sitten kunnon ruokaa, leiritulilla grillattua lihaa lisukkeineen. Leirintäalueet olivat hyviä, vain kahtena yönä leiriydyimme keskellä ei mitään, koska välimatkat olivat niin pitkiä, muutoin aina kunnon leirintäalueet suihku- ja saniteettitiloineen. Välillä pääsi myös pesemään pyykkiä. Meillä piti olla omat makuupussit, mutta itse otimme mukaan myös pumpattavat ilmapatjat ja omat tyynyt nukkumismukavuuden vuoksi. Lisäksi, vaikka teltoissa on hyttysverkot ikkuna- ja oviaukoissa, niin meillä oli myös oma moskiittoverkko "sänkyjen" ympärillä. Permetriinillä kyllästetty verkko kun suojaa myös kaikenlaisilta muilta ötököiltä (hämyrit, murkut yms.). Otsalamppu on must! Siellä pimeys tulee nopeasti ja parina kertana, vaikka ajomatkat on suunniteltu niin, että ennen auringonlaskua ollaan leiripaikalla, niin välillä piti teltta pystyttää pimeässä.
        Meillä oli täysi lasti 18 henkilöä, nuo reissut on aika suosittuja. Pääasiassa nuoria, mutta meidän lisäksemme yksi Kanadalainen vanhempi pariskunta. Muita suomalaisia emme koko reissun aikana nähneet, mukana oli norjalaisia, sveitsiläisiä, hollantilaisia, englantilaisia ja itävaltalaisia muun muassa. Porukka oli kiva ja yhteishenki koko matkan hyvä.
        Näimme reissullamme myös GAP:n autoja, joten veikkaan, että aika sama kierros on heilläkin.
        Reissu oli upea! Varsin Namibian eteläiset semiaavikkoalueet ovat todella vaikuttavia ja kokonaisuudessaankin olemme varmoja, ettemme millään muulla tavalla olisi saaneet niin kattavaa kuvaa eteläisestä Afrikasta.
        Me olimme siellä huhti-toukokuussa heti sadekauden jälkeen. Silloin sadekausi oli ollut tosi raju, ja esim. Okavango Delta oli aika vetinen. Toisaalta Victorian putoukset olivat komeimmillaan ja luonto tosi vihreää.
        Toi syys- lokakuu on kanssa hyvä aika, koska silloin ollaan kuivan kauden lopuilla ja eläimien näkeminen on "helpompaa" koska ne ovat pakotettuja tulemaan veden perässä Waterhole:lle. Myös maastossa ei korkea ruohikko yms. ole niin esteenä eläinten näkemiseen kuin sadekauden jälkeen.
        Yöt voivat olla viileitä, jopa kylmiä, koska siellä ollaan keväässä, meillä oli Zimbabwessa parina yönä melkein pakkasta. Itse otimme aina välillä leirintäalueilla lodgemajoituksen omalla kustannuksella, koska olemme jo vähän vanhempia ihmisiä, lodget kustansivat n, 50 dollaria/yö ( paitsi Etoshan alueella, se oli liian kallista, n. 180 USD/yö). Mutta esim. Zimbabwessa lodget tulivat tarpeeseen. Mutta kyllä porukka teltoissakin pärjäsi.
        Mekin tykättiin, ja sydän jäi sinne. Lähdemme varmasti uudelleen ja seuraavaksi juuri syksyllä, jolloin näemme kuivan kauden lopun, mutta nyt ensin olemme jo varanneet reissun Ugandaan vuorigorilloja katsomaan.
        Kannattaa lähteä, et varmasti pety!


    • Ken uskaltaa

      Fillarilehdessä on seurattu jo pitkään Jukka Salmisen matkantekoa. Nyt näyttää olevan jo USA:ssa, mutta hän viihtyi melko pitkään Afrikassa.

      http://jukkasalminen.com/

      • afrikkaa ympäri

        Kiitos hienosta linkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe