Mikä turvaistuin?

Äityli-10

Mitä turvaistuinta olette ajatelleet/hankkineet kaukalosta seuraavaksi?
Mitä olette ottaneet huomioon hankkiessanne istuinta?
Saa antaa haukkuja ja kehuja eri merkeistä.
Meillä poika nyt reilu 70 cm puolivuotiaana ja alkaa kaukalo pikkuhiljaa käydä ahtaaksi :)

Ja tiedän, ettei tämä aihe varsinaisesti kuulu tänne, mutta täällä näyttää
kuitenkin olevan paljon kävijöitä.
Olen hyvin kiitollinen vastauksista. :)

8

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkytrewqfgh

Meillä kriteereinä oli, että selkä menosuuntaan, mielellään käännettävä, ettei sitten tarvitse uutta ostaa, EI tehty Kiinassa, turvallinen (testeissä pärjännyt), mielellään tuttu merkki (laatu?). Näillä kriteereillä valittiin Britaxin Multi Tech.

• kuu-ukkeli

Me siirryimme myös puolenvuoden kieppeillä istuimeen. Merkki on Wavo ja harvinainen istuin siinä mielessä, että sen saa kiinnitettyä isofixillä selkä - ja naama menosuuntaan. Eli pysyy paikallaan kolaritilanteessa. Oli myös saanut hyvät arvostelut autoliiton testissä. Istuimessa on kallistus mahdollisuus, siksi uskalsimme ottaa jo näin varhain käyttöön. Poika on tykännyt istuimestaan koska sieltä näkee hyvin ulos. Miinusta voisi antaa siitä, että isofix telakka on automerkki kohtainen eikä istuinta myydä suomessa. Netin kautta tilattuna tosin tuli kotiovelle melko nopeasti :)

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/wavo_fix_xl_isofix/

• eeeeaaaaaaaauuuuuuuu

Meillä olisi kanssa pian turvaistuimen osto edessä. Vauva on yli 70 cm jo nyt ja ikää noin 4 kk... Kaukalo on ahdas, mutta sitä on kai vielä pakko käyttää kun vauva ei vielä istu...

Meillä on Maxi Cosin kaukalo isofix-kiinnityksellä. Tarkoitus olisi hankkia joku isofix-kiinnitteinen turvaistuin. Vinkkejä siis tarviaan täälläkin. Hinnalla ei väliä. Laatu ja turvallisuus ratkaisevat.

• meille hankittiin

• arkaajalkaa
        meille hankittiin kirjoitti:

meille ostettiin tollanen ku kaukalo ei tuntunu olevan enää hyvä, vaikka olis ollu käyttöikää vielä pitkään... en jaksanu mm kantaa tyttöä kaukalossa, ja paremmin vielä viihtyy auton kyydissä kun on parempi istuin...

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=445599&shopId=10007&compartmentId=10060&categoryId=10348&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

meillä myös turvaistuimen osto edessä ku poika 8kk ja reilu 73cm (neuvola pitkästä aikaa parin päivän päästä) kattelin noita mitä olitte laittanu ni tuli mielee että minkä ikäsenä/kokosena "pitää laittaa" lapsi kasvot meno suuntaan??? tässä edellisessä oli asennus selkä menosuuntaan 0-10 kiloisille lapsille ja kasvot menosuuntaan 10-18 kiloisille lapsille. meillä varmasti ollaan jo yli tuon 10kiloo enkä kyllä haluisi vielä laittaa kasvoja meno suuntaan. jos sattuu kolari tulemaa ni eikös siinä noin pienellä mene niskat poikki?? vai olenko vaa liian "arka"??? :D

• arkaajalkaa
        arkaajalkaa kirjoitti:

meillä myös turvaistuimen osto edessä ku poika 8kk ja reilu 73cm (neuvola pitkästä aikaa parin päivän päästä) kattelin noita mitä olitte laittanu ni tuli mielee että minkä ikäsenä/kokosena "pitää laittaa" lapsi kasvot meno suuntaan??? tässä edellisessä oli asennus selkä menosuuntaan 0-10 kiloisille lapsille ja kasvot menosuuntaan 10-18 kiloisille lapsille. meillä varmasti ollaan jo yli tuon 10kiloo enkä kyllä haluisi vielä laittaa kasvoja meno suuntaan. jos sattuu kolari tulemaa ni eikös siinä noin pienellä mene niskat poikki?? vai olenko vaa liian "arka"??? :D

itse olen miettinyt tällaswta.. onko kokemuksia??

http://www.orashop.fi/www/order.php?af=&card=4

• fisutt

Meillä on 1-vuotiaalla Graco Cosmic Comfort S. Otettiin käyttöön joskus 10kk ikäisenä ja ollaan oltu istuimeen tyytyväisiä. Tärkein valintakriteeri oli selkä menosuuntaan asennus, voi pitää 0-25kg painoisena. Kasvot menosuuntaan voi asentaa 9-18kg istuimen turvavöillä ja auton turvavöitä käyttäen 15-25kg. Istunta voi siis käyttää ihan sinne 6-vuotiaaksikin asti.

• yykaakoo2

Meillä Britaxin Multi-tech. Saa sekä selkä menosuuntaan että kasvot menosuuntaan. Tilava ja hyvät säädöt. Meillä lapsi tykännyt istua siinä, kaukalossa oli melkein jatkuvaa narinaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe