Samoa

missgray

Onko teistä kukaan matkustanut Samoaan? Kuulisin mielelläni kokemuksistanne - suunnitteilla olisi matka sinne päin maailmaa:)

7

1985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Steveson-

      Mitä haluaisit tietää??

      • missgray

        Kävitkö Samoassa ihan lomailemassa? Minun olisi tarkoitus mennä Apiaan pariksi kuukaudeksi ja mietin erilaisia majoitusvaihtoehtoja. Onko sinulla kokemusta asunnon tai huoneiston vuokraamisesta tai muita vinkkejä kohtuuhintaiseen pidempiaikaiseen majoitukseen? Kiitän jo etukäteen vastauksestasi.


      • -Steveson-
        missgray kirjoitti:

        Kävitkö Samoassa ihan lomailemassa? Minun olisi tarkoitus mennä Apiaan pariksi kuukaudeksi ja mietin erilaisia majoitusvaihtoehtoja. Onko sinulla kokemusta asunnon tai huoneiston vuokraamisesta tai muita vinkkejä kohtuuhintaiseen pidempiaikaiseen majoitukseen? Kiitän jo etukäteen vastauksestasi.

        ...no kyll se harmaus tulee muuttumaan huomattavast valoisammaksi tuol Upolulla ja viimeistään Sava'i:in saarella :)
        Olin siel 2003 2xja sellaset 2-3 viikkoa kerralaan ja ihan maksimit.
        Englantilaisia lääketieteenopiskelijoita siel oli työharjoittelus etupäässä jä kämppiksinä!
        Olin silloin 38v.
        Apia on aika pieni paikka loppupeleissä.
        Paskanen silloin jo... mut en tiedä nykyään?
        Majoitusta on monenhintaista,josdta laitan sulle yhden linkin.
        www.samoa-experience.com/Tanu_Beac_Fales.htm
        ja jos ei aukee niin cookleta tota tanu bech faleta!

        Apialla olis Seipepa nimisessä majapaikassa.

        Ruotsalais mies Mats Sia nimisen samoalais vaimonsa kans piti sitä paikkaa tyylillä...

        ..maksa mitä tykkäät!
        No halpaahaa oli aamiaisen kanssa!
        Suihkuvesi oli sitä mitä aurinko lämmitti (sama muuallakin faleissa ei HOTELLEISSA)


        Rannat ihan paskat siel Apiassa ja kannattaa suunnata muualle eli eteläpuolelle saarta-
        Lalomanu on ihan kiva rantapaikka ja varmast löytyy edullista majapaikkaa moskiittoverkolla!
        (vuokraa auto,jos mahdollista mut bussiovuorotkin pelaa keskustan bussiasemalta,mut silloin aika harvast vuoroja)...Joudut hankkiimaan paikallisen ajokortin paoliisiasemalta!!

        Siel on muutama hyvä paikka mut löydät ne kyl netist.
        Sava'in saari on kyll se must!
        Se Tanu Beach:ille,siel on Suomalaiset kovas huudos!
        No voin sen kertoakii,kun yks hesalainen on naimisis paikallisen yrittäjäperheen tyttären kans naimisis :)
        No olin silloi 2003 jo todistamas heidän ''naimakauppaa''.
        Mee sinne tanu Beachi:lle ja eti falee No.10:n ja löydät sielt yläparrulta kirjoitukset :)

        Yöelämä oli silloin rauhallista ja ehkä nykyäänkiin??
        Eli sulkivat kuppilat jo 20.00.kun perheen jartkaminen oli ensisijaisessa tärkeysjärjestyksessä!!
        Eli siel oli kersaa pihalla,kuin Dalttonin-velveksissä:)

        Mut kysele lisää,jos kiinnostaa...?


    • samoa

      Palasin viime viikolla Samoalta ja voin suositella! Upea, vihreä saari ja lisäksi edullinen. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja mukavia. Helppo paikka liikkua, vuokrasimme auton ja kiersimme saarta, siis Upolua, joka on pääsaari ja siellä sijaitsee pääkaupunki Apia.

    • Matti Lappalainen

      Samoa oli ihan mukava paikka sen jälkeen kun olin saanut vihoittelevan hampaani kuntoon. Vietin siellä muutaman viikon venettä kunnostaen ja kävin tietenkin naapurisaarilla. Amerikan Samoa oli myös kaunis saari, eikä tonnikalan haju häirinnyt vaikka jotkut niin väittivät. Sattui olemaan South Pacific olympialaiset ja Apiassa oli 4000 henkeä vierailevia joukkueita. Me seilorit oltiin hengessä mukana hurraamassa. Urheilijoiden iltajuhlat olivat lähes yhtä railakkaita kuin Suomen jääkiekkojoukkueen. Vietin myös mielenkiintoisen päivän Samoa open ammattilaisgolfin kilpailuissa. Koska olin ainoa eurooppalainen katsoja sain erikoiskohtelun PGA:n (järjestäjän) taholta ja mua vietiin golffareiden mukana aussi päätuomarin sähköautossa ja selostettiin koko kisa. Samoassa on muutamia nähtävyyksia ja erikoista kulttuuria, johon kannattaa tutustua, mutta muutamassa viikossa saariin alkaa normaali ihminen kyllästyä. www.snoopy.fi

    • Turbojyrki

      Minun äidin isä on sieltä. Itseasiassa minun äidin puolelta moni on samoalaisia. Vaarini omisti hotellin sieltä nimeltä Tanu Beach Fales, mutta hän kuoli viime vuonna, joten se on nyt enon. Ette saata uskoa, mutta olen kyllä aivan tosissani.

    • JyrkiMueseReimavuo

      Se yrittäjän tytär oli mun ÄITI!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe