Samoa

missgray

Onko teistä kukaan matkustanut Samoaan? Kuulisin mielelläni kokemuksistanne - suunnitteilla olisi matka sinne päin maailmaa:)

7

3772

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Steveson-

Mitä haluaisit tietää??

• missgray

Kävitkö Samoassa ihan lomailemassa? Minun olisi tarkoitus mennä Apiaan pariksi kuukaudeksi ja mietin erilaisia majoitusvaihtoehtoja. Onko sinulla kokemusta asunnon tai huoneiston vuokraamisesta tai muita vinkkejä kohtuuhintaiseen pidempiaikaiseen majoitukseen? Kiitän jo etukäteen vastauksestasi.

• -Steveson-
        missgray kirjoitti:

Kävitkö Samoassa ihan lomailemassa? Minun olisi tarkoitus mennä Apiaan pariksi kuukaudeksi ja mietin erilaisia majoitusvaihtoehtoja. Onko sinulla kokemusta asunnon tai huoneiston vuokraamisesta tai muita vinkkejä kohtuuhintaiseen pidempiaikaiseen majoitukseen? Kiitän jo etukäteen vastauksestasi.

...no kyll se harmaus tulee muuttumaan huomattavast valoisammaksi tuol Upolulla ja viimeistään Sava'i:in saarella :)
        Olin siel 2003 2xja sellaset 2-3 viikkoa kerralaan ja ihan maksimit.
        Englantilaisia lääketieteenopiskelijoita siel oli työharjoittelus etupäässä jä kämppiksinä!
        Olin silloin 38v.
        Apia on aika pieni paikka loppupeleissä.
        Paskanen silloin jo... mut en tiedä nykyään?
        Majoitusta on monenhintaista,josdta laitan sulle yhden linkin.
        www.samoa-experience.com/Tanu_Beac_Fales.htm
        ja jos ei aukee niin cookleta tota tanu bech faleta!

Apialla olis Seipepa nimisessä majapaikassa.

Ruotsalais mies Mats Sia nimisen samoalais vaimonsa kans piti sitä paikkaa tyylillä...

..maksa mitä tykkäät!
        No halpaahaa oli aamiaisen kanssa!
        Suihkuvesi oli sitä mitä aurinko lämmitti (sama muuallakin faleissa ei HOTELLEISSA)

Rannat ihan paskat siel Apiassa ja kannattaa suunnata muualle eli eteläpuolelle saarta-
        Lalomanu on ihan kiva rantapaikka ja varmast löytyy edullista majapaikkaa moskiittoverkolla!
        (vuokraa auto,jos mahdollista mut bussiovuorotkin pelaa keskustan bussiasemalta,mut silloin aika harvast vuoroja)...Joudut hankkiimaan paikallisen ajokortin paoliisiasemalta!!

Siel on muutama hyvä paikka mut löydät ne kyl netist.
        Sava'in saari on kyll se must!
        Se Tanu Beach:ille,siel on Suomalaiset kovas huudos!
        No voin sen kertoakii,kun yks hesalainen on naimisis paikallisen yrittäjäperheen tyttären kans naimisis :)
        No olin silloi 2003 jo todistamas heidän ''naimakauppaa''.
        Mee sinne tanu Beachi:lle ja eti falee No.10:n ja löydät sielt yläparrulta kirjoitukset :)

Yöelämä oli silloin rauhallista ja ehkä nykyäänkiin??
        Eli sulkivat kuppilat jo 20.00.kun perheen jartkaminen oli ensisijaisessa tärkeysjärjestyksessä!!
        Eli siel oli kersaa pihalla,kuin Dalttonin-velveksissä:)

Mut kysele lisää,jos kiinnostaa...?

• samoa

Palasin viime viikolla Samoalta ja voin suositella! Upea, vihreä saari ja lisäksi edullinen. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja mukavia. Helppo paikka liikkua, vuokrasimme auton ja kiersimme saarta, siis Upolua, joka on pääsaari ja siellä sijaitsee pääkaupunki Apia.

• Matti Lappalainen

Samoa oli ihan mukava paikka sen jälkeen kun olin saanut vihoittelevan hampaani kuntoon. Vietin siellä muutaman viikon venettä kunnostaen ja kävin tietenkin naapurisaarilla. Amerikan Samoa oli myös kaunis saari, eikä tonnikalan haju häirinnyt vaikka jotkut niin väittivät. Sattui olemaan South Pacific olympialaiset ja Apiassa oli 4000 henkeä vierailevia joukkueita. Me seilorit oltiin hengessä mukana hurraamassa. Urheilijoiden iltajuhlat olivat lähes yhtä railakkaita kuin Suomen jääkiekkojoukkueen. Vietin myös mielenkiintoisen päivän Samoa open ammattilaisgolfin kilpailuissa. Koska olin ainoa eurooppalainen katsoja sain erikoiskohtelun PGA:n (järjestäjän) taholta ja mua vietiin golffareiden mukana aussi päätuomarin sähköautossa ja selostettiin koko kisa. Samoassa on muutamia nähtävyyksia ja erikoista kulttuuria, johon kannattaa tutustua, mutta muutamassa viikossa saariin alkaa normaali ihminen kyllästyä. www.snoopy.fi

• Turbojyrki

Minun äidin isä on sieltä. Itseasiassa minun äidin puolelta moni on samoalaisia. Vaarini omisti hotellin sieltä nimeltä Tanu Beach Fales, mutta hän kuoli viime vuonna, joten se on nyt enon. Ette saata uskoa, mutta olen kyllä aivan tosissani.

• JyrkiMueseReimavuo

Se yrittäjän tytär oli mun ÄITI!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      73
      903
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      809
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      142
      760
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      732
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      647
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      629
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      546
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      539
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      503
    10. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      46
      502
    11. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      486
    12. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      69
      455
    14. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      442
    16. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      37
      441
    17. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      436
    18. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      433
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      426
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      415
    Aihe