Hei.
Saako väriavaruuden vaihdettua jotenkin Photoshopissa tai Camera Raw-:ssa ? Miten se tapahtuu jos sen pystyy tekemään. Eli kuvat on kuvattu väriavaruus sRGB:llä, mutta ne pitäisi olla AdobeRGB. Eli voiko vaihtaa vai pittääkö kuvata uusiksi?
Kiitos.
sRGB -> adobeRGB, saako käännettyä jotenkin ?
4
448
Vastaukset
- canonEOS
Tuo onnistuu niin että kun viet RAW-kuvia esim. JPG:ksi niin väriavaruuden voi valita joko sRGB, ProPhoto tai Adobe RGB. Luulisi pelaaavan jotenkin samaan tapaan myös PS:ssä koska samoja softapalikoita se käyttää kun tuo LR3:kin.
Eipä kai se kameran sRGB/AdobeRGB-asetus vaikuta mitään jos kuvaa RAW-formaatissa.
Jos taas kamera tekee JPG:n niin silloin on ihan sama vaikka vaihtaisit väriavaruuden miksikä laajemmaksi vaan koska ne on jo sovitettu kamerassa suppeampaan sRGB-avaruuteen. - talleta ....
RAW ei sisällä määrättyä väriprofiilia, vaan se määritellään konvertoinnissa. Muokkaa se laajimmalla mahdollisella väriprofiililla, minkä ohjelma tarjoaa ja talleta AdobeRGB:ksi.
valmista jpg sRGB kuvaa ei saa enää muunnettua. - 02o
”Saako väriavaruuden vaihdettua jotenkin Photoshopissa”
—saat ihan helposti PhotoShopin Edit-valikosta
Edit/Convert to Profile/Destination Space Profile: Adobe rgb/OK
Tee kuitenkin säädöt ProPhoto väritilassa ja käännä vasta ennen tallennusta Adobe RGB:ksi ja 8-bittiseksi- 02o
siellä Adoben RAW-konvertterissa klikkaa alareunan keskellä sinistä tekstiä niin aukeaa ikkuna jossa voit valita profiilin.
Kuvaa PhotoShoppiin avatessa kannattaa siis valita ProPhoto 16 Bits/Channel ja vasta sitten kun kuva on valmiiksi säädetty konvertoi profiili Photoshopissa Adobe RGB:ksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398