Stera Technologies (ent. Levyosa, Kaavi)

danube

Millainen paikka? Eivät ilmeisesti saa sinne helposti työntekijöitä, kun on aina paikkoja auki, vaikka paljon työttömiä? Päteviä (?) eivät saa, onkohan firmassa ongelmia? Viime laman jäljiltä, kun on vielä paljon työttömiä metallimiehiä....

57

10708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyy6g5fde4de4e

      eiköhän sijainti ainakin vähän vaikuta

    • öyrinki

      Kyllä on ainakin ympäröivissä kunnissa paljon "työvoimaresursseja". Surkea palkka/olosuhteet?

    • petelius

      itte olin loppuvuodesta seillä toissä 3 kk, pienellä palkalla.Jouduin työpaikka kiusaamisen kohteeksi työnjohtajan taholta.Töitä pitää painaa niskalimassa ja silti saa vaan moitteet ja haukut.ei hyvä

      • Terkut Saikulta

        Nyt muuten puhuu kaveri asiaa. Ite oon tällä hetkellä 3kk sopparilla Kaavilla raatamassa. Eikä oo kertakaan tullu kiitosta mutta valitusta kuulee joka päivä, Oon ollu yhellä työpisteellä ja aattelin jo että täähän alkaa sujua kun ei kukaan oo tuonu mitään takas, mut työnjohto oli errimieltä ja siirti toiseen hommaan.


    • Jaksaanko

      Stera technologies on paikkana aivan kamala. Raskasta orjatyötä 9e palkalla turun tehtaalla. Summerit soi kuin neuvostoliitossa milloin saa lopettaa 1000 kappaleen sarjan ja lähteä kahville. Itse olin 2kk. Kahvi myös maksaa työpaikalla.

    • Juli Breznev

      Teit aivan oikean analyysin viiltävän terävästi.

    • Heinäsorsa

      Myös Levyosan saunaosastolla voi kokeilla löylykauhaa.

    • Urpo2342

      Rekrykoulutus, ah mitä ihanaa aikaa. Verstaspäälikkö toteaa että 20 kurssille otetusta 6 pääsee töihin, tuosta kuukauden kestävästä kurssista kaksi viikkoa painetaan hiki hatussa töitä kelan/liiton korotetuilla rahoilla, idols/talent -tyylisellä menolla että eniten töitä tehneet ja parhaiten hikoilleet pääsee jatkoon. Palkkaus selitettiin hienosti, kone- ja metallialan TVR 3:lla mennään pohjapalkan mukaan, siihen lisätään sitten jotain naamakertoimia ja aiemman työhistorian tuomia kertoimia. Summerit soi kahden tunnin välein ja ruokalassa taukoa pitävät paskovat housuun kun tuo raastava 80dB summeri päräyttää tauon lopuksi duuniin juoksemisen äänimerkin. Tupakoivilla pitää olla joko kanttia pidättäytyä nikotiinista koko työpäiväksi tai sitten pitää käyttää kaupan hyllyiltä löytyviä myrkkyjä koska työpaikan alue on täysin savuton.

      • voi voi

        kuulostaa eläintarhalta, eihän tuo mikään työpaikka ole, sirkus korkeintaan.


    • kookoomm

      Ulkomaalaisia työntekijöitä siellä ainakin on, Puolalaisia ilmeisesti ainakin. Onkohan tuolla minkälaiset palkat 6-12€/h? Miksiköhän ulkomaisia työntekijöitä? Onkohan siellä niin keljuja töitä? Metalliala ei ole ainakaan parhaimpia aloja.

      • eijumalauta

        Pari vuotta sitten 7 eroa max palkat. Pysykää nyt helvetti kaukana tuollaisesta keskitysleiristä.


    • TAM37

      Onko kellään kokemusta tuolla steralla työskentelystä? Miten keljuja/raskaita hommia? esim: maalaus?

    • Väsynyt1

      Olen kantahämeen tehtaalla ollut 5v koneistajana palka ei nouse millään 11.68eh ja töitä pitää painaa ihan hulluna jos naama ei miellytä niin tulee oleeen tuskaa steta on surkea työpaikka.

      • Aapelis774

        Kunnon koneistaja saa 15€/h koska vaan. Kannattaisiko sun kysyä töitä muista firmoista?


      • Uusiutuminen

        Koko ajan pitää olla antennit ulkona. Hakea toista duunipaikka. Ja uusiutua. Sinulla on varmaan jo aika lailla ammattitaitoa kehittynyt 5v aikana nykyisessä työpaikassasi. Samaan paikkaan ei saa jumittua koskaan liiaan pitkäksi aikaa. Viisi vuotta on aika kintaalla yhdessä työpaikassa. Palkka nousee vain vaihtamalla työpaikkaa riittävän usein. Rupea ajattelemaan omaa etuasi. Sinulla on siihen täysi oikeus ja lupa. Opit samalla muutakin kuin oman nykyisen työpaikkasi suppean tavan tehdä metallihommia.


      • mietihännytvähänhei

        Lopetappas se nöyristely ja konttaaminen, sanot työkavereillesi, että tekevät saman. Sitten menette kaikki yhtä aikaa pomonne luokse ja sanotte, että jos ei liksat nouse, niin koko lössi ottaa lopputilin.

        Mistä teitä sinisilmiä vielää löytyy, jotka pitävät itsensä hyväksikäytöstä.

        Sahaatte omaa oksaanne ja samalla muiden, poljette palkkoja, voi helvetti.

        Ei ammattimiestä voi pitää töissä oppipojan palkalla, sulla on pomosi meisseli hanurissasi.


    • mietihänkaksikertaa

      olkaa tyytyväisiä kun on työpaikka , Forssan ja Kaavin seudulla ei juuri muualla ole tarjolla ja jos ei maita niin uusia tulee tilalle

    • hyysätty

      Mitä jos meen sanomaan pomolle että lähden jossei palkka nouse....se sano et no lähde..mihin meet jossei työpaikkaa..näin olen kokenut .

    • 12d

      Stera on kyllä huonoin työpaika missä oon ollut. En tajua ihmisiä ketkä on ollut siä yli 10v töissä

      • Oswiecim

        On kyl melkonen keskitysleiri. Ei kannata, ellei kirjaimellinen nälkäkuolema uhkaa.


      • Nostanukytkinta

        Kokemuksia Paimion tehtaalta,tosiaan keskitysleiri isolla K.lla.Työntekijöitä pistetään 10-0.vuorotyö puolentunnin ruokkiksella,maanantaista perjantaihin,nykyään myös ennalta sovittuja lauantai vuoroja.Hommat hoidetaan niin,ettei tarvitse maksaa ylkkyjä.Ex luottamusmieskin rupes nuolee pers....ja ehdotteli,ettei vessassa käytäisi kun tauoilla.Palkkataso vähintään surkea yli 20vuotta hommis 12egee tunnisJos tippaakaan kunnioittaa itseään ,niin kiertää kaukaa.


      • nkygreopm

        taas hakevat ammattimiehiä kaavin tehtaalle 9e tunti kannattaa hakea.


      • Anonyymi
        Nostanukytkinta kirjoitti:

        Kokemuksia Paimion tehtaalta,tosiaan keskitysleiri isolla K.lla.Työntekijöitä pistetään 10-0.vuorotyö puolentunnin ruokkiksella,maanantaista perjantaihin,nykyään myös ennalta sovittuja lauantai vuoroja.Hommat hoidetaan niin,ettei tarvitse maksaa ylkkyjä.Ex luottamusmieskin rupes nuolee pers....ja ehdotteli,ettei vessassa käytäisi kun tauoilla.Palkkataso vähintään surkea yli 20vuotta hommis 12egee tunnisJos tippaakaan kunnioittaa itseään ,niin kiertää kaukaa.

        näin on


    • arvaa-hainko

      Turkuun on myös rekrykoulutus vireillä.

      Itse kävin tilaisuudessa ja kauhistellen lähdin pois kun homma paljastui pelkäksi vitsiksi.

      Jos metalliala alkaa olemaan tällaista banaanipoikien etsintää ja halvimmalla palkalla tekemään surkeilla ehdoilla niin nostan kädet ylös koko alalle.

      Tuo tilaisuus oli oikeastaan älykkyystesti jossa tyhmät hakee sinne"töihin" ja viisaat nauravat jälkeenpäin makeasti koko sirkukselle.

      • YrittäjäFacta

        Yrityksen tehtävä on hankkia halvimmalla mahdollisella hinnalla ja huonoimmilla mahdollisilla työehdoilla työntekijöitä tekemään mahdollisimman paljon ja nopeasti työtä. Vai ostatko itse kaupasta aina kalleinta?

        Tervetuloa yrittämään.


      • LoLLLLL

        Omistatko rannekellon?
        Onko se Omegan chronometri vai Zengzhou merkin "kello".
        Minä yritän. Me emme kilpaile kiinalaisten tai romanialaisten kanssa "lowest bidder" kisassa, vaan sveitsiläisten ja saksalaisten kanssa "top quality" kisassa. Onnea yritykseen steralle, kyllä romaniasta kerjäläisiä löytyy.


    • Seppo7788

      Jaa kyllä ne lupas vuokrafirmankin kautta 14€/h Forssasta kun metallialalta 11v kokemusta ja 7v omasta hommasta, kannattaiskohan opetella tekee niitä hommia tai sitte aukasee se suunsa työhön haettaessa? Nöyrät koirat ei osaa pyytää :) Vaan eipä houkuta tuo Forssa mamuineen :/

    • valmistapaus

      Naapuri kunnasta (oho,sehän onkin kaupunki) löytyy yks firma,että taatusti on vittumaisempi paikka. Olin 5v aikoinaan. Oli perkeleen kiire,kaksi vakanssia muutama `sinähän ehdit`nakkeja viuhu lähes päivittäin. Sitte riitti. Olin hakenu silloin vielä Levyosa oy:n kurssille,mut tämä firman boss ehti palkata minut. Talvella tämä kyseinen pulju,jossa olin, voitanee kuvailla paikaksi Icy Hell.

    • Zeetor3233
      • pohjoiskore

        luottamusmies tekee historiaa on hyvissä väleissä pomojen kanssa)


      • Paskaaaaa

        Hommat vaihtuu ja palkat ei nouse ihan sama paljon siä tekee töitä koko paska sais mennä konkurssiin


    • Kylävainio

      Tässä syksyn aikana Steralta on lähtenyt pois jo useampi työntekijä. 4-5 henkilöä on irtisanonut itsensä ja jokusen henkilön määräaikainen sopimus on jäänyt jatkamatta

    • Vlk

      Millaista on olo Steran Tammelan tehtaalla?

      • Ceedess1

      • Anonyymi

        Millaista on Stera paimion tehtaalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista on Stera paimion tehtaalla?

        En oo pal kehuja kuullu...Paimio kuulemma pahimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista on Stera paimion tehtaalla?

        Palkka tulee ajallaan.


    • Anonyymi

      Eiköhän se ole normaali, ihan mukava työpaikka tämä Stera. Firman nettisivuillakin on hymyileviä ihmisiä, jotka kertovat viihtyvänsä työssään.
      Ei ne tänne palstoille tule valittamaan.

      • Anonyymi

        Syy miksi Steran työntekijät eivät kirjoittele tälle palstalle on kylläkin se, että eivät osaa kirjoittaa suomea.

        Aamukuuden maissa ja päivällä kahden tienoilla slaavilaisia poikia kävelee pitkät jonot kohti tehdasta, päät painoksissa.

        Tehtaalla vierailleena voin sanoa, että siitä paikasta kyllä mukavuudet todella kaukana. Ei metallialalla tosin mukavia paikkoja ole olemassakaan.


    • Anonyymi

      P A R A S !

      • Anonyymi

        Heh hee, Paras tutkituttaa päänsä.


    • Anonyymi

      Steralla olin kaksi vuotta. Vittuunnuin siihen toimintaan, jokapäivä kuulet jostain aiheesta nupinaa ja narinaa. Milloinkaan mikään ei ollut oikeasti herrojen mieleen. Palkkaa sait kuukaudessa noin 1400e nettona, joka vitutti.

      Lopulta irtisanoin itseni, lähdin toisaalle, palkani tuplaantui.

    • Anonyymi

      Kaavin stera on hyvä työpaikka. Työilmapiiri on leppoisa ja rento, huumori lentää. Työnjohdolta saa kehua ja kannustusta, kunhan vaan hoitaa hommansa sekä on tehokas työntekijä. Palkka ei varmastikaan ole mikään paras, mutta jos työstä tykkää, osaa ja jaksaa tehdä, niin kovasti tulee kehuja. Stera pitää myös lupauksistaan kiinni eikä kuse työntekijöitään silmään, jos on työhön liittyviä ongelmia niin menee johtoon puhumaan, asiat kyllä selviää. Itse ollut tyytyväinen

      • Anonyymi

        Eikös YT:t ollu justiinsa Kaarinassa ja sai moni kenkää?


      • Anonyymi

        Ei kuse silmään '':D''. Ei firman tapoihin kuulu maksaa sunnuntaikorvauksia, kun tulee sunnuntaina klo 22:00 töihin. Asiasta kysyttäessä luottarikaan ei tehnyt mitään asialle.

        Rehellinen firma maksaa palkat oikein ja hoitaa ongelmat ilman vinkumista.

        Nykyisissä hommissa työt ovat kehittäviä, oppii uusia asioita useinkin ja firma maksaa suhteellisen hyvää liksaa. Pelkästään aamuvuoroa tehden tienaan parisenkymppiä tunnille. Tuohon tulee päälle vuorolisät. 12h:n työvuorot ja näitä 3-4 putkeen.

        Tuon jälkeen pitkät vapaat ja tiliä tulee mukavasti.


    • Anonyymi

      Kaavin työnjohto v*ttumaisen oloista porukkaa. Onneksi ei tarvitse olla tuolla töissä. Sääliksi käy työntekijöitä, tai orjiahan nuo taitavat ennemminkin olla, kun palkkatasosta puhutaan.

      • Anonyymi

        Stera ei jatkoon, ei näin.


    • Anonyymi

      Pakko kyllä arvostaa steran työväkeä. Arvokasta ja kovaa työtä tekevät, joka ei ihan joka tekijältä onnistu. Yhden kerran olen vieraillut ko. paikassa ja työväki on erittäin mukavaa sakkia. Keskustelua on ollut mm. siitä, että palkkaukset saisivat olla paremmat. Naapuritehtaassa on ilmeisesti paremmat palkat.

      • Anonyymi

        Arvostus tulee vain ja ainoastaan palkan muodossa,
        Kiitoksella ei kissakaan elä, ts. kiitos sanomalla työnantajan suusta on yhtä tyhjän kanssa.

        Nykyään yritetään paljon vedättää duunaria erilaisin tittelein tai jopa kehumalla häntä.
        Kaikkea tätä yhdistää se ettei makseta duunarille latiakaan tai sitten päinvastoin maksetaan mitätön korvaus ja työkuorman yllättäin kasvaessa entisestään kohtuuttomaksi, esim. 50 centin korotuksen jälkeen ja tuolloin voidaankin jo puhua palkanalennuksesta suhteessa uusiin tehtäviin ja palkankorotukseen.

        Koko ala on kuollut ja kuopattu, keksikää joktain uutta.


    • Anonyymi

      Oli kyllä hyvä päätös lähteä puljusta kävelemään, ihan paras päätös ikinä.

      • Anonyymi

        Kyllä näin on, saman itsekin tehnyt.


    • Anonyymi

      Itse lähdin aikoja sitten lätkimään. Muuta hyvää paikassa ei ollut kun työkaverit. Palkka 1400/kk nettona ja kuulemma joillain yhä vielä on. Töitä piti tehdä kun hurja

      • Anonyymi

        Lähdin sen jälkeen ajamaan vaihtolava autoa ja palkkaa sain alussa 15€/h


    • Anonyymi

      Sotasireeni soi Turun puljussa tauoilla kun kerran kävin "rekrybileissä" siellä, en jaksanut touhua katella kuin huumorimielessä, läpi paistoi asenneilmasto ja palkkaus ihan hanurista.

    • Anonyymi

      Heh hee työnsankarit kuten autotehtaan sankarit, onkohan teille vittuiltu koko ikänne kun palkat ovat noin surkeat?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe