Missä vika

skodaman

Kannettava kone, Windovs Xp, Optoma EX615 videotykki. Kun kytken tykin välijohdolla ei tule kuvaa, tietokone ilmoittaa että on löytänyt laitteen. Sit kysyy asennuslevykettä. Mulla ei sitä ole, miten saan toimimaan. Asennusohjelman jälkeen ilmoittaa että (koodi 28) puuttuu jotakin.
Apuva, olen ekakertaa laittamassa tykkiä.
Kiitos neuvosta.

7

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrität?

      Ensinnäkin mitä kautta yrität kytkeä kannettavan tykkiin? Aivan kuin yrittäisit käyttää USB-liitäntää. Se ei ole kuvan siirtoon tarkoitettu. Lue käyttöohjeet.
      Toiseksi, tykki ei ole elokuvien katseluun soveltuva videotykki, vaan sitä kuvaa paremmin nimitys datatykki. Sille on tyypillistä erittäin kirkas kuva, käytettävksi valaistussa tilassa esimerkiksi koulutuksessa yms. toiminnassa. Ominaisuuksista johtuen kuvalaatu on enintään välttävä. Väriensäätö on tyypillisesti surkea, filmimäistä kuvaa on turha toivoa. Tietokone osaa skaalata kuvan hyvinkin monenlaiseen resoluutioon. Tykin yhteydessä on aina syytä käyttää tykin natiiviresoluutiota parhaan kuvanlaadun saamiseksi, tässä tapauksessa 1024 x 768 pikseliä.

      • skodaman

        sitä, että voisin näyttää videotykillä esim PowerPointtia. Tykin mukana oli vain kaksi johtoa, toinen on virtajohto ja toinen johto joka tosiaan kytketään USBporttiin.
        katsos kun ei ole ohjekirjaa eikä muitakaan johtoja tai hilavitkuttima. Kone on ilmestynyt "tyhjästä".


      • vga...
        skodaman kirjoitti:

        sitä, että voisin näyttää videotykillä esim PowerPointtia. Tykin mukana oli vain kaksi johtoa, toinen on virtajohto ja toinen johto joka tosiaan kytketään USBporttiin.
        katsos kun ei ole ohjekirjaa eikä muitakaan johtoja tai hilavitkuttima. Kone on ilmestynyt "tyhjästä".

        Tietokonessasi on varmaankin ulkoisen monitorin liitäntää varten vga-liitin. Siitä vga-vga -kaapeli tykkiin ja jo pitäisi kuvan tulla.


    • ole hyvä vaan
    • murkas10

      tarvitset hdmi tai scart johdon. parempi valinta taitaa olla scart johto koska yleisimmissä tietokoneissa on scart johdon paikka. itselläkin scart johdon paikka muttei hdmi paikkaa.

      • »parempi valinta taitaa olla scart johto koska yleisimmissä tietokoneissa on scart johdon paikka.»

        En ole kyllä IKINÄ nähnyt scart-liitintä tietokoneessa.


      • humpsuli

        Olen samaa mieltä Töppösen kanssa! Missään tietokoneessa en ole IKINÄ NÄHNYT SCART LIITÄNTÄÄ !!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe