Näin se menee:
http://www.kaarina24.fi/paihde/a-riippuvuus.html
Jos rakkaus sen parantaisi, äidin, vaimon tai kumppanin, ei alkoholisteja olisi. Parasta rakkautta on jättää juomari selviytymään itse juomisen aiheuttamista harmeista. Tätä ei rakastava hevin usko ja tulee hoivaamisellaan vain hidastaneeksi tosiasioiden tajuamista.
Tiedän tapauksia, joissa alkoholistin jättäminen oman onnensa nojaan on saanut hänet ymmärtämään oman tilansa ja hakemaan apua. Mutta juovan puolison asioista huolehtivien kavereideni kumppanit juovat edelleen ja juuri tuon riippuvuuskalenterin mukaan.
Alkoholiriippuvuuden kehittyminen
7
627
Vastaukset
- Näin se on
Ei ole sellaista sairautta kuin alkoholismi, on vain ihmisiä joilla on heikko tahto, tai ei ollenkaan. Oma tahto herää, jos on koskaan herätäkseen, silloin kun juoppo jätetään rypemään omaan paskaansa ja havahtumaan mitä pahaa saa aikaan.
- 19+4
Sitte on niitä jotka ripustautuu juoppoihin eikä tajua päästää irti. Tulevat sitte tänne kirjoittelemaan katkerana kun meni 10-20 vuotta elämästä hukkaan.
Ei sääliä. - jaksava
Kokemusta ja koulutusta omaavana on ihan pakko ottaa kantaa tuohon yksisilmäiseen diagnoosiin.Alkoholismi on määritelty sairaudeksi,joka vaatii hoitoa.Oletko tietoinen,että KELA jopa maksaa osan tämän sairauden hoidosta ja tosi hyvä niin.Ne,jotka tajuavat tilanteensa vakavuuden,saavat mahdollisuuden parempaan elämään,mitä juominen koskaan voisi tuoda.Laske huviksesi---juovan ja töissäkäyvän välinen ero tuottavuudessa euroina yhteiskunnalle.Alko saa tuloja,mutta mitä sen jälkeen??Joskus on hyvä katsoa ihan faktoja.Suomessa on eri arvioiden mukaan 300000-500000 alkoholin suurkuluttajaa ja karu totuus on myös se,että naisten osuus joukossa kasvaa koko ajan.Tässä on päättäjien ja rahakirstun vartijoiden linjaus: ei kannata satsata tuottamattomaan väestöön ja kaikki laskelmat tehdään niin fiksusti,että alkoholistit ovat jonon viimeisiä,kun maksusitoumuksia eri hoitoihin jaetaan.Pikaisella kaavalla liika juominen vähentää luontaisen poistuman kautta hoidettavien määrää.Eikä hoidettavat silti lopu.Alkoholismissa on kyse riippuvuudesta mielihyvää tuottavaan juomaan= kemiallinen riippuvuus.Sairaus kehittyy pitkän ajan kuluessa käyttökertojen ja määrien lisääntyessä.Tarve juoda on pakonomainen ja hallitseva syrjäyttäen kaiken muun tieltään--työ,perhe,asunto ym. jäävät täysin sivuun.AUDIT-testi löytyy netistä,jos jollakulla on tarve arvioida omaa alkoholinkulutustaan.
- alkua
jaksava kirjoitti:
Kokemusta ja koulutusta omaavana on ihan pakko ottaa kantaa tuohon yksisilmäiseen diagnoosiin.Alkoholismi on määritelty sairaudeksi,joka vaatii hoitoa.Oletko tietoinen,että KELA jopa maksaa osan tämän sairauden hoidosta ja tosi hyvä niin.Ne,jotka tajuavat tilanteensa vakavuuden,saavat mahdollisuuden parempaan elämään,mitä juominen koskaan voisi tuoda.Laske huviksesi---juovan ja töissäkäyvän välinen ero tuottavuudessa euroina yhteiskunnalle.Alko saa tuloja,mutta mitä sen jälkeen??Joskus on hyvä katsoa ihan faktoja.Suomessa on eri arvioiden mukaan 300000-500000 alkoholin suurkuluttajaa ja karu totuus on myös se,että naisten osuus joukossa kasvaa koko ajan.Tässä on päättäjien ja rahakirstun vartijoiden linjaus: ei kannata satsata tuottamattomaan väestöön ja kaikki laskelmat tehdään niin fiksusti,että alkoholistit ovat jonon viimeisiä,kun maksusitoumuksia eri hoitoihin jaetaan.Pikaisella kaavalla liika juominen vähentää luontaisen poistuman kautta hoidettavien määrää.Eikä hoidettavat silti lopu.Alkoholismissa on kyse riippuvuudesta mielihyvää tuottavaan juomaan= kemiallinen riippuvuus.Sairaus kehittyy pitkän ajan kuluessa käyttökertojen ja määrien lisääntyessä.Tarve juoda on pakonomainen ja hallitseva syrjäyttäen kaiken muun tieltään--työ,perhe,asunto ym. jäävät täysin sivuun.AUDIT-testi löytyy netistä,jos jollakulla on tarve arvioida omaa alkoholinkulutustaan.
mennä hukkaan . Eiköhän näitä yhteiskunnan ylläpitämiä hoitolaitoksia ole Suomessa riittämiin . Mutta kun juoppo on vetäny ittensä siihen kuntoon ei enää jaksa ryypätä yhteiskunta tulee vastaaan ja kustantaa ylläpidon . Muutama viikko hyvää ruokaa ja lepoa taas ollaaan jatkamaan samaa rallia . Ainoa keino on juopolla tajuta oma tilanne ja halu lopettaa.
- suurin rakkaus
on alkoholi ja jos jaksaa kakkosena sen kanssa kamppailla voi menettää omasta elämästään paljon. Juopolle on kaikkein tärkeintä pedata tilanne niin, että hän saa juoda ja kaikki hänen toimintansa on tavalla tai toisella tähän tähtäävää.
Mitään ei tapahdu ilman syytä. Jos joku juo viinaa, hänellä on siihen syy; hyvä tai huono. Alkoholisti tekee harvoin läheisilleen tai muille ihmisille juomisellaan pahaa silkkaa pahuuttaan. Miksi puhun näin? Saahan murhamieskin puolustautua meidän järjestelmässämme.
Mielestäni juoppoa omaista ei pidä jättää kylmiltään "rypemään omaan paskaansa", vaan perheen ja/tai luotettujen ystävien on selvitettävä hänen kanssaan REHELLISESTI miltä hänen juomisensa tuntuu. Esimerkiksi niin, että sanotaan juopolle hänen puhujan mielestä juovan liikaa. Tämä ei ole yksinkertaistamista, monet rapajuopot luulevat juovansa normaalisti tai eivät ole ajatelleen asiaa. Kerrotaan, että juopon juominen on ongelmallista ja selvitetään millä tavoin se on ongelmallista: esimerkiksi että se tuntuu omaisista pahalta, että hän on juodessaan heistä vastenmielinen, jopa pelättävä ja että hän pilaa terveytensä, maineensa ja toimeentulonsa. Juoppouden asteesta riippuen suositellaan tai vaaditaan häntä hakeutumaan hoitoon. Juoppo asetetaan valinnan eteen, selkeästi ja ehdoitta; joko hän lopettaa juomisen tai perhe hajoaa/ystävyys loppuu. Ja myös pidetään vaateesta kiinni. Vasta jos hän tieten tahtoen valitsee juoppouden, toimitaan uhatulla tavalla.
Kirjallisuutta:
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta- puhuva pää
Soo soo juot liikaa siitä juoppo säikähtää ja lopettaa juomisen ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483