Oletteko lukeneet kyseisiä sarjakuvia?Mikä on uusin?Saisiko listan kaikista sarjaan kuuluvista sarjakuvista?Tykkäätkö ite?
Kiitos!
Sokal:Tarkastaja Ankardo
2
730
Vastaukset
- Kökkötraktori
Tässä olisi lista ilmeisesti kaikista sarjakuvista:
http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/ankardo.html
Taitaisi vain kaivata päivitystä, sillä Hoitajan veriset kädet on nyt julkaistu Suomessa. (Tuolta arvostelua: http://www.kvaak.fi/naytaarvostelu.php?articleID=220 )
Hyvä sarjakuvahan se on. Omistan itse vain Lempeän kuoleman, mutta Tapiirista olen joskus lukenut noita mustavalkoisia sarjoja ja kirjastoista lainaillut muita albumeja. Sokalin tyyli miellyttää ainakin minua kovasti. - friikki
Kökkötraktori jo löysikin näppärän luettelon kansikuvineen...
Ankardo on eeeerinomaista sarjakuvaa. Täys 10 ja Papukaijamerkki... Tuota uusinta suomennosta (Hoitajan veriset kädet) lukuunottamatta kaikki on hyllyssä. Samoin kaikki Tapiirin mustavalkopätkät.
Henk. koht. täytyy sanoa että rasputinin merkki on mielestäni albumisarjan heikoin. Ilmeisesti Sokal vasta kehitteli sarjaa. Väritys tökkii (jotain mätää tekniikassa, väripaletti ei ole yhtä harmoninen kuin muissa) ja piirretty Rasputinin hahmo ei vastaa imagoaan. Liian "söpö" ja ilmeettömät "nappisilmät". Myös muut hahmot ovat ko. albarissa aika ilmeettömiä. Kansikuva on ilmeisesti piirretty myöhemmin uusiksi Rasputinin aidolla imagolla. Albumissa Usvahäät Rasputin on sitä mitä pitääkin.
Koiran paluu ja Rasputinin merkki on muuten julkaistu uusintapainoksina Jalavan toimesta joku vuosi sitten. Ekapainoksen (80 luvun puoliväli) Tapiiri-albumeina niitä onkin jo vaikea löytää.
Jalavan Ankardo albumeiden kansista kyrsii vain yksi juttu: albumeiden selät ovat keltaiset (ihan kiva väri), mutta kun ensimmäiset on hommannut silloin kun ne on jo julkaistu, niin auringonvalo perhana haalistuttaa keltaisen ikävästi. Ekojen albumeiden selät ovat haalistuneet lähes kermanvärisiksi ja uudemmat ovat kirkkaan keltaiset.
Eli jos ketä tökkii moinen seikka, ja albumeita on vasta ostamassa, niin kannattaa säilyttää niitä kirjahyllyn varjoisimmassa osassa, mielellään ei suoraan kohti ikkunaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822