Olemme lähdössä (13.2.2011) Beruwalan alueelle (Tropical Villas) ja haluaisin tietää, kannattaako malarilääkitys hankkia. Olen lukenut, että se ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta suositellaan........
Malaria lääkitys?
6
835
Vastaukset
- maaghe nama
Ei ollu mulla malarialääkitystä.
- vm. 1968
Ei ollut mullakaan malarialääkitystä. Soitin paikkakuntani matkailijoiden rokoteneuvontaan ja sieltäkin sanottiin, ettei turisti tarvitse malarialääkitystä sriLankalla ellei jää sinne asumaan ;)
- ninniliiloo
en suosittele malaria lääkitystä. itsellä paraikaa Lariam-kuuri päällä (jatkettava 4vkoa matkan jälk) ja sivuoireita on ihan riittämiin....pelkästään suosituksen takia ei kannata ottaa kuuria.
- Alibaug
Mitä sivuoireita sait Lariamista? Meinaan mulla itselläni ja koko perheellä (yhdellä tosin Malarone lääkitys) on menossa sama kuuri ja ei olla vielä huomattu sivuvaikutuksia.
Sen verran kyllä olisin erimieltä kanssasi, että malaria on aika kelju tauti, jos niikseen tulee.
- kuuri..
afrikassa oltiin ja siellä kuuri pakollinen ml keltakuumerokotus...sri lankalle ei vaadita lääkitystä...oireina väsymystä ja samalla unettomuutta, outoja unia jne, olen 6kk syönyt malaronea,joka paljon parempi lääke
- khasf
Ite olen syönyt nyt pari kuukautta Lariamia enkä jatka kuuria loppuun. Otan siis ennemmin tietoisen riskin malariasta kuin jatkan näiden sivuvaikutuksien kanssa. Osapuilleen kaikki mahdolliset on tullut ja muutamia, joita en listasta edes löytänyt. Raju tauti, mutta niin ovat nämä lääkkeetkin eli itsekään en pelkkien suosituksien takia ottaisi. Paljon vaan hyttysmyrkkyä, tämän lisäksi lääkäri kertoi että malariahyttyset ovat liikkeellä lähinnä öisin ja dengueta levittävät päivisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595650Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1844587En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164102Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513561
- 823328
- 113241
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah423112- 322792
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371