Olemme lähdössä (13.2.2011) Beruwalan alueelle (Tropical Villas) ja haluaisin tietää, kannattaako malarilääkitys hankkia. Olen lukenut, että se ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta suositellaan........
Malaria lääkitys?
6
826
Vastaukset
- maaghe nama
Ei ollu mulla malarialääkitystä.
- vm. 1968
Ei ollut mullakaan malarialääkitystä. Soitin paikkakuntani matkailijoiden rokoteneuvontaan ja sieltäkin sanottiin, ettei turisti tarvitse malarialääkitystä sriLankalla ellei jää sinne asumaan ;)
- ninniliiloo
en suosittele malaria lääkitystä. itsellä paraikaa Lariam-kuuri päällä (jatkettava 4vkoa matkan jälk) ja sivuoireita on ihan riittämiin....pelkästään suosituksen takia ei kannata ottaa kuuria.
- Alibaug
Mitä sivuoireita sait Lariamista? Meinaan mulla itselläni ja koko perheellä (yhdellä tosin Malarone lääkitys) on menossa sama kuuri ja ei olla vielä huomattu sivuvaikutuksia.
Sen verran kyllä olisin erimieltä kanssasi, että malaria on aika kelju tauti, jos niikseen tulee.
- kuuri..
afrikassa oltiin ja siellä kuuri pakollinen ml keltakuumerokotus...sri lankalle ei vaadita lääkitystä...oireina väsymystä ja samalla unettomuutta, outoja unia jne, olen 6kk syönyt malaronea,joka paljon parempi lääke
- khasf
Ite olen syönyt nyt pari kuukautta Lariamia enkä jatka kuuria loppuun. Otan siis ennemmin tietoisen riskin malariasta kuin jatkan näiden sivuvaikutuksien kanssa. Osapuilleen kaikki mahdolliset on tullut ja muutamia, joita en listasta edes löytänyt. Raju tauti, mutta niin ovat nämä lääkkeetkin eli itsekään en pelkkien suosituksien takia ottaisi. Paljon vaan hyttysmyrkkyä, tämän lisäksi lääkäri kertoi että malariahyttyset ovat liikkeellä lähinnä öisin ja dengueta levittävät päivisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853627
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813260Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683092On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702740Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442242- 651822
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271799- 351755
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181709- 601668