Olemme lähdössä (13.2.2011) Beruwalan alueelle (Tropical Villas) ja haluaisin tietää, kannattaako malarilääkitys hankkia. Olen lukenut, että se ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta suositellaan........
Malaria lääkitys?
6
824
Vastaukset
- maaghe nama
Ei ollu mulla malarialääkitystä.
- vm. 1968
Ei ollut mullakaan malarialääkitystä. Soitin paikkakuntani matkailijoiden rokoteneuvontaan ja sieltäkin sanottiin, ettei turisti tarvitse malarialääkitystä sriLankalla ellei jää sinne asumaan ;)
- ninniliiloo
en suosittele malaria lääkitystä. itsellä paraikaa Lariam-kuuri päällä (jatkettava 4vkoa matkan jälk) ja sivuoireita on ihan riittämiin....pelkästään suosituksen takia ei kannata ottaa kuuria.
- Alibaug
Mitä sivuoireita sait Lariamista? Meinaan mulla itselläni ja koko perheellä (yhdellä tosin Malarone lääkitys) on menossa sama kuuri ja ei olla vielä huomattu sivuvaikutuksia.
Sen verran kyllä olisin erimieltä kanssasi, että malaria on aika kelju tauti, jos niikseen tulee.
- kuuri..
afrikassa oltiin ja siellä kuuri pakollinen ml keltakuumerokotus...sri lankalle ei vaadita lääkitystä...oireina väsymystä ja samalla unettomuutta, outoja unia jne, olen 6kk syönyt malaronea,joka paljon parempi lääke
- khasf
Ite olen syönyt nyt pari kuukautta Lariamia enkä jatka kuuria loppuun. Otan siis ennemmin tietoisen riskin malariasta kuin jatkan näiden sivuvaikutuksien kanssa. Osapuilleen kaikki mahdolliset on tullut ja muutamia, joita en listasta edes löytänyt. Raju tauti, mutta niin ovat nämä lääkkeetkin eli itsekään en pelkkien suosituksien takia ottaisi. Paljon vaan hyttysmyrkkyä, tämän lisäksi lääkäri kertoi että malariahyttyset ovat liikkeellä lähinnä öisin ja dengueta levittävät päivisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857