Päihteiden käyttö

Kyllästynyt.....

Olen huono ilmaisemaan itseäni, varsinkin näin kirjoittaen.. Mutta toivotaan että tästä saa jotakin selvää, mitä yritän sanoa.. En edes tiedä onko tämä oikea palsta, mutten keksinyt sopivampaakaan?

Mitä mieltä te (ketkä uskotte jälleensyntymiseen ja siihen että me kehitytään jokaisessa elämässä paremmaksi ja viisaammaksi yms..) olette alkoholista, tupakasta yms. päihteistä? Juotteko te, ja poltatteko?

Itse olen miettinyt tätäkin asiaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että se menisi jotenkin näin:
Kun ihminen tosiaan kehittyy paremmaksi koko ajan aina kun syntyy uudelleen tai jopa sen yhden elämänkin aikana, niin jossakin vaiheessa tällainen "itsensä tuhoaminen" kaikilla aineilla, kuten alkoholilla ja nikotiinilla jää pois. Koska ihminen tajuaa, että siinä ei ole järkeä, eikä se ole hyväksi itselle eikä ympäristölle.
Onko näin?

Itse olen aikoinani käyttänyt alkoholia hyvinkin runsaasti, se jäi pois kun aloin odottaa lastani. Silloin jäi pois myös yli 10 vuotta kestänyt tupakointi.
Silloin tajusin, että elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin ne kaksi, eikä mieleni nykyään enää tee tuhota itseäni (ja vahingoittaa siinä sivussa läheisiäni).
En enää tajua mitä järkeä siinä on, että ihmiset juo jotain lientä, josta menee pää sekaisin ja sitten hillutaan jossain huoneessa (baarissa) muiden samanlaisten kanssa ja tehdään kaikkea mitä kadutaan seuraavana päivänä, ja jota ei ikinä normaalioloissa tehtäisi.

Joskus saatan juoda yhden - kaksi siideriä, ja mieleen muistuu kaikki se häpeä mitä olen aikoinani saanut kärsiä oman alkoholinkäytön seurauksena. Siihen se sitten jääkin, ei tee mieli jatkaa sitä juomista.
Tiedän, että kaikkia ihmisiä pitäisi arvostaa, eikä tuomita yms yms.. Mutta en vaan voi ymmärtää mikä siinä alkoholissa on niin hienoa?? Pidän itseäni jopa viisaampana (vaikka ei saisi) kuin näitä jotka juovat (ja tupakoivat), koska olen ymmärtänyt jättää pois tuollaiset turhuudet.

Itse uskon siis jälleensyntymiseen (en edusta sen tarkemmin mitään uskontoa, koska olen vasta viime vuosina ruvennut ymmärtämään näitä asioita ja löytänyt elämän tarkoituksen, joka siis mielestäni on kehittyä ihmisenä.)
Vaikka viestini oli sekava, ja siitä jäi luultavasti paljon oleellista pois, toivon että viitsisitte kommentoida jotakin, mitä mieltä olette, olenko oikeilla jäljillä ollenkaan?

9

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dewqgqrg

      Totuus löytyy sisältäsi. Sitä ei voi kukaan sinulle tarjota. Vain suuntaa voi antaa, mutta valaistuminen on aina lopulta kiinni itsestäsi.

      Päihteisiin, itse lopetin niiden käytön kokonaan. Kahvikin on minulle päihde.

    • Inkarnoitunut.

      Luulen että olet hyvinkin oikeilla jäljillä. Minullakin ovat jääneet päihteet itsestään pois mitä pidemmälle olen matkannut. Tuntuuhan se turhalta kun kaikki tutut ja sukulaiset ovat ainakin alkoholiin päin kallellaan, mutta se on sellainen asia jonka jättävät itse pois oman kehityksensä mukaisesti. Voimme ehkä vaikuttaa heidän elämäänsä jotenkin muuten positiivisesti kuin yrittää ravistella heitä. Heillä on omat taakkansa kannettavana. Ehkä seuraavassa elämässä. ;)

      • Tapausviisi

        Kun alkaa meditoimaan useimmat jättää tupakoinnin ja alkoholin. Se käy ihan luonnostaan. Olen nähnyt niin monia tapauksia, yleensä vuodessa iso muutos tapahtuu. Oletteko huomanneet joogiapu.vuodatus netissä? Mielenkiintoisia neuvoja.


      • Yoogat syvältä
        Tapausviisi kirjoitti:

        Kun alkaa meditoimaan useimmat jättää tupakoinnin ja alkoholin. Se käy ihan luonnostaan. Olen nähnyt niin monia tapauksia, yleensä vuodessa iso muutos tapahtuu. Oletteko huomanneet joogiapu.vuodatus netissä? Mielenkiintoisia neuvoja.

        muuttaa aivojen kemiaa,pysyvästi.
        Jatkuva runsas alkoholinkäyttö tuhoaa pikkuaivot.
        Entinen narkkari, huumeidenkäyttäjä on aina narkkari.Hän on vain vaihtanut hallusinaationsa kuka mihinkin muuhun,esim.sahaja yoogaan.
        Ihminen ei tule paremmaksi.Korkeintaan kuvittelee entistä enemmän.
        Jokainen uusi sukupolvi on entistä rappeutuneempi.
        Jos lääketiedettä ei olisi kuolisimme ennen 40 vuoden ikää lähes tulkoon 100 prosenttisesti.
        Älkää uskoko huuhaan.


      • Inkarnoitunut.
        Yoogat syvältä kirjoitti:

        muuttaa aivojen kemiaa,pysyvästi.
        Jatkuva runsas alkoholinkäyttö tuhoaa pikkuaivot.
        Entinen narkkari, huumeidenkäyttäjä on aina narkkari.Hän on vain vaihtanut hallusinaationsa kuka mihinkin muuhun,esim.sahaja yoogaan.
        Ihminen ei tule paremmaksi.Korkeintaan kuvittelee entistä enemmän.
        Jokainen uusi sukupolvi on entistä rappeutuneempi.
        Jos lääketiedettä ei olisi kuolisimme ennen 40 vuoden ikää lähes tulkoon 100 prosenttisesti.
        Älkää uskoko huuhaan.

        Oliko tuo kännissä kirjoitettu? Kukaan ei sanonut olevansa entinen narkkari koko ketjussa eikä kukaan puhunut mitään joogasta joten lakkaa halluilemasta.


      • miksi ei
        Yoogat syvältä kirjoitti:

        muuttaa aivojen kemiaa,pysyvästi.
        Jatkuva runsas alkoholinkäyttö tuhoaa pikkuaivot.
        Entinen narkkari, huumeidenkäyttäjä on aina narkkari.Hän on vain vaihtanut hallusinaationsa kuka mihinkin muuhun,esim.sahaja yoogaan.
        Ihminen ei tule paremmaksi.Korkeintaan kuvittelee entistä enemmän.
        Jokainen uusi sukupolvi on entistä rappeutuneempi.
        Jos lääketiedettä ei olisi kuolisimme ennen 40 vuoden ikää lähes tulkoon 100 prosenttisesti.
        Älkää uskoko huuhaan.

        Jos ovatkin aivot muuttuneet päihteiden käytön muötä, niin miksipä ne eivät voisi muuttua toiseen, parempaan suuntaan päihteettömän elämän, meditoinnin ja joogan myöstä?


    • Kyllästynyt....

      Kiitos asiallisista vastauksista, paitsi tuosta "Yoogat syvältä".
      Jokainen ihminen voi muuttua ja muuttaa tapansa, mielestäni.
      Uskallan melkein varmaksi luvata, että en ole enää koskaan elämässäni humalassa tai polta yhtään tupakkaa. Kyllä riippuvuudesta voi päästä eroon oli se sitten mikä tahansa. Kun vaan on tahdonvoimaa.
      Alkoholia en yksinkertaisesti pysty juomaan, yhden alkoholiannoksen jälkeen tulee niin henkinen kuin fyysinenkin stoppi. Ja tupakka jo ajatuksenakin tekee pahaa.

      Tuo ylläoleva siis nimimerkille "Yoogat syvältä".

      Niin.. Meditaatiota en ole harrastanut, kun ei siihen oikein ole mahdollisuutta, ei täällä mistä minä olen kotoisin ole mitään opetusta kyseiseen asiaan, ja omin päin kai sitä ei uskalla harrastaa.
      Kävin lukemassa tuon joogiapu-sivun, siellä oli hyödyllistä tietoa. Kiitos vinkistä!

    • Beargirl vm-82

      Elikkä käytät buddhalaista poimintaa eli tietä nautintoaineiden kieltämisestä. Yritätkö päteä näin? Buddhalaisuus on omaa yksinkertaisuutta myös muiden ihmisten hyväksi esim. Jumalkäsityksen meille yhteisesti luomalla neurologialla, joka tähtää vain omaan sukupuoleen ja sen omiin "määriteltyihin" selviytymismahdollisuuksiin. Ei niissä ei ole mitään sääntöä. Kun tutustut

      Buddhan oppeihin laajemmin, huomaat niissä korostuvan tosiaan oikean hengityksen (kts. kuulo, ääni & sukupuoli) ja että päihteettömyys on elämäntavan omaava tie mm. demokratiaan ja oman äänen käyttöön. Tämä on meille kaikille yhteinen ja hieno juttu. Buddha on rauhaa itsessä ja muissa, kuten uskonto yleensä. Buddhalaisuus voisi poistaa eriarvoisuutta meidän kaikkien yhteisen hyvinvoinnin kautta. Ei, Buddhalaisuuteen ei välttämättä sisälly perhe, mutta sen merkitys olisi hyvä ymmärtää. Buddhalaisuus voisi poistaa eriarvoisuutta muuttamalla erilaiset ihmiskäsitykset omaksi rauhaksi ja yksityisyydeksi:

      Homo Sapiens, Homo Sapiens Sapiens ja Homo Economicus. Vastustan sääntöjä Homo Economicuksen takia. Se ei ole narsismia, vaan vakavan sairauden johdosta tehty juridinen hätähuuto kristinuskon ja yksityisyyden puolesta. Erilaiset ihmiskäsitykset joutavat jo pannaan Jumalkäsityksen tieltä. Eräät näistä ihmiskäsityksistä sisältävät vain pelkkiä vahingollisia ja vaarallisia sääntöjä, jotka eivät luo tietä tulevaisuudelle ja unelmille. Perhe on sen verran turhauttava elementti, ettei sille tule luoda sääntöä, muttei myöskään poikkeusta esim. osoittelemalla. Homo Economicus on täydellinen frustraation välttäjä, mutta onko kristinusko aina ollut keskittynyt pelkkään esteettisesti steriilin luomiseen? Neitys Maria-myytti ei myöskään anna sijaa sellaiselle sääntöjen omaksi eduksi taivuittelulle, kuin esim. frustraatio on.

      • Sanoisin että

        Ei tarvitse olla buddhalainen että jotkut nautinnot alkavat olemaan muuta kuin nautintoja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe