syöminen/ruoka moku perheissä

hermot riekaleina

juttuni ei suoranaisesti liity ruokaan vaan kiukuttelevaan arabi mieheen, olen niin ääriäni myöten täynnä miestäni, jolle keitokseni ei tunnu maistuvan!
mies on muuten todella ihana ja hyvin käyttäytvä mutta ruoka asiassa todella herkkä ja lapsellinen!
toissa iltana veti taas herneet nenään kun olin kokkaamassa samaa ruokaa kun viime viikolla, ja julisti taas marttyyrinä kuinka minun ei tarvitse hänelle kokata mitään!
nyt sitten on pahemman luokan mykkäkoulu meneillään.... todella ärsyttävää!!!

mieheni, kuten varmaan lähes kaikki arabi miehet ovat tottuneet siihen kuinka rakas äityli osaa lukea miesten ajatukset ja kokkaavat aina rakkaiden lasten lempi ruokaa! minä en siihen kykene ja siksi kysyn häneltä joka hemmetin päivä mitä hän haluaisi syödä mutta ikinä en vastausta saa!

en ole kovin kummoinen kokki mutta ruuat joita osaan laittaa ovat ihan maittavia, ongelma onkin monipuolisuus...
olisihan se ihana oppia kokkamaan uusia ruokia kun itseänikin kyllästyttää saman toistaminen...
kokkailen kyllä mieheni kotmiaan ruokiakin jonkun verran ja niihin mieheni onkin ollut tyytyväinen, vaikkei varmasti mitään äitylin ruokiin verrattuna...

tulipahan avauduttua kun NIIN ärsyttää aikuisen miehen lapsellinen käytös!!!

11

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksakl

      Minun mies on aivan samanlainen vaikka onkin suomalainen. Äiti on aina paras ja kaikki äitin ruuat on aina parempia. Pitäis kuulemma mennä mammam luo kokkikouluun vaikka ite en sitä paskaa ees söisi. Menköön mies vaikka loppuiäkseen mamman luo.

      • sanottu

        Mistä tällainen kielenkäyttö? ........"vaikka ite en sitä paskaa ees söisi"......


    • mie vaa

      Mieheni on muslimi, ja kotimaassaan tottunut vain naisten keitoksiin... Mutta tänne tullessaan... halusi oppia itsekin ruuanlaittoa. Todella kivaa kun välillä odottaa lämmin ruoka jos pääsen myöhemmin töistä kuin hän. Välillä huomaan hänen ilmeestään ettei keitokseni oikein miellytä tai syö vain todella vähän väittäen ettei ole kovin nälkä, mutta suutaan ei aukaise haukkuakseen.
      Kohteliaisuus opitaan kotona. Näköjään maassa kuin maassa.

      • .....

        Tämä asia riippuu varmasti enemmän ihmisestä itsestään kuin varsinaisesti kansalaisuudesta. Omalle arabi miehelleni maistuu niin suomalainen kuin hänen kotimaansa perinneruoat. Välillä kokkailen ihan huvikseni aasialaista yms. ruokaa ja tykkään hakea uusia reseptejä netistä ja keittokirjoista. Koskaan ei meillä ole ruuasta valitettu. Mies on vaan mielissään, kun ruoka tulee nenän eteen. Hänkin tekee välillä minulle ruokaa, vaikkakin aika harvoin työkiireidensä vuoksi. Luulen, että suomalaiset miehet osaavat valittaa tai olla valittamatta kotiruuasta ihan samassa määrin kuin ulkomaalaiset.

        Sano miehellesi, että jos ruoka ei kelpaa, niin voi hyvin kustantaa sinut vaikka jollekin gourmet kokkkikurssille opettelemaan ;) tai sitten tehdä ruokansa itse, jos hän sen paremmin tuntuu osaaavan valituksista päätellen.


    • Jkköfk

      Tässä nyt taitaa olla kysymys siitä, että sun pitäisi tehdä VAAN niitä hänen kotimaansa ruokia (miehesi varmasti muslimi) jos kerran niihn on tyytyväinen. Mä en tollaista kattelisi ollenkaan. Yrittää kontroloida sua.

      • ap.

        mieheni on muslimi muttei yritä kyllä kontrolloida mitenkään!
        kyse ei ole siitä että haluaisi syödä VAIN kotimaansa ruokia vaan siitä että kun aina tuntuu olevan samaa ruokaa! mutta aina kun kysyn mieheltäni mitä hän haluaisi syödä niin vastaukseski tulee "ihan sama"!
        ja minulle tämä "ihan sama" tuottaa ongelmia, koska kokkaustaidot eivät ole minulla niin laajat ja monipuoliset!

        silloin kun mieheni ei ollut töissä, niin hän hoiti kokkauksen aina ja todella hyvää ruokaa tekikin!
        mutta kaipa häntä "ärsyttää" se kun en kokeile uusia ruokia(suoraansanottuna olen laiska kokkaamaan) kun taas äityli kokeili ja kokkaili aina maittavia uusia ruokia!

        noo, tilanne on kyllä muuttunut tämän mykkäkoulun jälkeen niin, että mies kokkailee itse ruokansa jos jotain erikoista haluaa, muuten tyytyy minun sörsselöihin :D


    • maintenant j'ai faim

      Siis jos ei mun tekemä ruoka maistu, meillä mies tekee sitten ruokansa itse. Ei ole koskaan ääneen valittanut, joskus kyllä vitsailee mun huonoista keittotaidoista. Kyse on meillä lähinnä siitä, että minä vihaan ruoanlaittoa ja ylipäänsä pidän kasviksista, mies punaisesta lihasta. Syödäänkin paljon ulkona (emme asu Suomessa ja täällä ulkona syöminen on suht edullista).

      Mies on ranskalainen, ja vitsailee myös isänsä kanssa äitinsä heikoista ruoanlaittotaidoista. Joten ainakaan mun laittamia ruokia ei vertailla mamman huippu sapuskoihin. ;D

    • --------------------

      Yksinkertaista: Jos herralle ei sinun kokkauksesi kelpaa, niin tehkööt ruuat itse! Tuleepahan silloin ainakin sellaista, joka hänellekin maistuu (edellyttäen että se maistuu sinullekin.

      Miksi edes olet kokannut teillä päivittäin, ihmettelen. Eikö se kuitenkin ole molempien työ?

    • yxmuzi

      Jos ruoka ei maistu, niin ilmanolemista piisaa.
      Eiköhän miehesi kotimaassa ole sellaisiakin, joille ruoka kelpaisi, jos sitä vain olisi.

    • adsdas

      No sano sille et ostaa sulle keittokirjan niin siitä sitten joka päivälle eri resepti :D

    • Ehdotus

      Minun arabi-mieheni kokkaa mielellään ja minä taas kyllästyin siihen, etten itse päässyt laittamaan lempiruokiani. Nyt on tasapaino löytynyt ja kummankin lempiruokia on tasaisin väliajoin.

      Ap, miehesi tosiaan käyttäytyy lapsellisesti. Kannataa ehkä jakaa ruoanlaitto vuorot 50/50 ja sunnuntaisin opettelette yhdessä jonkun uuden reseptin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe