Varo Stellaa

Ei enää ikinä Stella

Tässä kokemuksia Stella 10 mg nukahtamislääkkeestä.

Lääkäri määräsi ko. nappeja nukahtamisvaikeuksiin. Muuten olen suht terve 41 vee mies, mutta viimeaikainen stressi vaikeuttaa nukahtamista.

Noniin, ekana iltana otin napin vähän ennnen nukkumaanmenoa. Ehdin ihmetellä että tasapaino heittää, sitten sänkyyn ja samantien unessa. Aamulla ei mitään ihmeellistä.

Toisena iltana otin napin koska herätys oli tosi aikaisin seuraavana aamuna. Söin vielä iltapalaa ja katselin telkkaa. Siinä istuessa huomasin sohvalla oudot silmälasit. Tutkin niitä, vähän samanlaiset olivat kuin omani mutta ihan erilaiset. Sanoin tästä vaimolle joka ihmetteli että sinunhan ne ovat!! Siinä jotain selittelin että nämähän on ihan erilaiset mihin vaimo sanoi että sinähän olet ihan kamoissa!! Hän on vapaaehtoistoiminnan kautta ollut tekemisissä huumeriippuvaisten kanssa ja tunnistaa nämä.

Olin että tä? Puhe oli vaikeaa, ja hetken päästä heitti ihan v....sti. Kaikki humppasi edes takaisin. Sohva keinui. Siitä nukkumaan ja uni tuli ennenkuin sain kunnolla asennon viritettyä. Yöllä olin kuulemma kouristellut pahasti koko kropalla. Heräsin jonkun neljän tunnin nukkumisen jälkeen siihen että lakana oli ihan märkä sekä raajojen lihakset oudosti väsyneet. Onneksi aamulla oli ihan normaali olo.

Siihen loppui minun kokeiluni Stellalla. Uni tuli kyllä hyvin mutta kun en huumeista oikein perusta..

Ja lääkärille aion kertoa kokemuksistani.

78

32158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anest.h.

      pitäisikin ottaa sängyssä se lääke, ei jäädä kukkumaan enää ylös.............kattelemaan telkkaa jne.

      Ihan normaalia Stilnoctin sivuvaikutusta. Joka selviää lukemalla pakkauksen ohjeen.

      Kyseessä ei ole huume kuten itsekin tiedät.



      " STILNOCT 10 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100 fol
      STILNOCT 10 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100 fol

      * Lue pakkausseloste

      KolmiolääkeSTILNOCT 10 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100 fol

      Normaalihinta 13,63 € (0,14 €/kpl)

      Reseptilääke
      Korvattavuus

      Lääke on peruskorvattava.
      Viitehinta

      13,65 €
      Myyntiluvan haltija/markkinoija

      Sanofi-Aventis
      Lääkeopas
      Lääkemuoto

      Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 10 milligrammaa.
      Vaikuttava aine

      Tsolpideemi.
      Käyttötarkoitus

      Stilnoct on tarkoitettu tilapäisen tai lyhytaikaisen, toimintakykyä haittaavan unettomuuden hoitoon ensisijaisesti silloin, kun unihäiriö ilmenee nukahtamisvaikeutena. Lääkettä ei suositella alle 15-vuotiaille lapsille.
      Vaikutustapa

      Tsolpideemi on nopeasti vaikuttava unilääke. Se nopeuttaa nukahtamista ja vähentää taipumusta heräillä yöllä.
      Annostus

      Lääkäri määrää annostuksen. Tavallisesti puolikas tai kokonainen tabletti on sopiva annos, eikä kerralla saa ottaa enempää kuin yhden tabletin. Hoito saisi kestää yhtäjaksoisena 2 - 4 viikkoa.
      Lääkkeen ottaminen

      Lääke otetaan nestetilkan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa.
      Haittavaikutukset

      Lääke ei useinkaan aiheuta haittavaikutuksia. Joillakin käyttäjillä on ilmennyt päänsärkyä, huimausta tai huonovointisuutta. Myös ripulia, sekavuutta ja muistihäiriöitä on tavattu. Lääkettä ei saa käyttää samanaikaisesti alkoholin kanssa. Sama koskee muiden keskushermostoa lamaavien aineiden käyttöä. Lääke voi heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Pitkään jatkuvaan käyttöön liittyy riippuvuuden vaara, ja lääkityksen keskeytyessä uniongelmat voivat palata aikaisempaa vaikeampina.
      Raskaus ja imetys

      Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
      Säilytys

      Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
      Päivitetty

      3.6.2004

      Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus"


      Mm. sekavuus mainitaan. Kuin myöskin se, että se otetaan _juuri_ ennen nukkumaan menoa!

      • Ei enää ikinä Stella

        Vai ei ole huume? Minusta nuo oireet- aistiharhat, puheen (ja ajatusten) sekavuus, tasapainohäiriöt ja kouristukset ovat sellaisia sivuvaikutuksia että en näe mitään eroa huumeisiin. Enkä halua olla tripillä edes unessa. Kiitos lääketekstin kopioijalle, mutta osaan kyllä lukea.

        Mutta kukin työntää suuhun juuri sellaisia nappeja kuin haluaa! Minulle riitti kertakokeilu sillä saralla.

        Kirjoitin tänne siksi kokemuksistani että jos joku toinen on aloittamassa ko. lääkkeen käyttöä niin kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä on tekemässä.


      • jmakig
        Ei enää ikinä Stella kirjoitti:

        Vai ei ole huume? Minusta nuo oireet- aistiharhat, puheen (ja ajatusten) sekavuus, tasapainohäiriöt ja kouristukset ovat sellaisia sivuvaikutuksia että en näe mitään eroa huumeisiin. Enkä halua olla tripillä edes unessa. Kiitos lääketekstin kopioijalle, mutta osaan kyllä lukea.

        Mutta kukin työntää suuhun juuri sellaisia nappeja kuin haluaa! Minulle riitti kertakokeilu sillä saralla.

        Kirjoitin tänne siksi kokemuksistani että jos joku toinen on aloittamassa ko. lääkkeen käyttöä niin kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä on tekemässä.

        kyllä nuo napit menee katukaupassakin... lääkkeitähän ne ovat mutta kyllä niitä käytetään ihan huumausaineenakin...


      • minä4
        Ei enää ikinä Stella kirjoitti:

        Vai ei ole huume? Minusta nuo oireet- aistiharhat, puheen (ja ajatusten) sekavuus, tasapainohäiriöt ja kouristukset ovat sellaisia sivuvaikutuksia että en näe mitään eroa huumeisiin. Enkä halua olla tripillä edes unessa. Kiitos lääketekstin kopioijalle, mutta osaan kyllä lukea.

        Mutta kukin työntää suuhun juuri sellaisia nappeja kuin haluaa! Minulle riitti kertakokeilu sillä saralla.

        Kirjoitin tänne siksi kokemuksistani että jos joku toinen on aloittamassa ko. lääkkeen käyttöä niin kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä on tekemässä.

        Taitaa noi vaikutukset olla ihan yksilökohtaisia. Minä joskus vetelin Stilnoctia, eikä mulle tullut kuin hallusinaatioita (sänky keinuu ja muodostaa peiton kanssa semmosen suppilon mikä imee mua koko ajan kohti jotain pimeää tjsp. yhtä järkevää xD). Muuten olin ihan järjissäni koko ajan, ja nukuinkin ihan normaalisti. Aamuisin saattoi olla kyllä vähän hönö olo (johtuu ihan siitä että se lääkkeillä aikaan saatu uni ei ole samantehoista kuin ns. "oikea" uni).


      • koettu on

        Tuossa on STILNOCTIN tarkemmat selvitykset, jättäkää nyt ihmeessä ne "pakkaussselosteet" omaan arvoonsa, niissä EI kerota kaikkea ja asioita "pyöristellään" niissä. http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/259568.pdf

        Sitten jos vielä verrataa mitä sanotaan jossainulkomailla mm samalle lääkkeelle sallitusta käyttöajasta, niin TÄSTÄ esimerkiksi: http://www.airmailchemist.com/product_info.php?products_id=1770 VOI lukea, että samalle lääkkeelle sallitaan ulkomailla käyttöajaksi MAX 1-2 VIIKKOA, kun suomessa potilaita saa myrkyttää samalla lääkkeellä kertaheitolla 2-4 viikkoa ja käytännössä kauemminkin, koska lääkärithän suomessa eivät joudu vastuuseen määräämänsä lääkkeen aiheuttamista haittavaikutuksista. Joten vaikka varoitetaan mm "unissakävely"-ominaisuuksista: autolla ajaminen, ruuanlaitto, puhelimessa puhuminen yhdistettynä muistamattomuuteen niistä, joudut parhaassa tapauksessa itse rikosoikeudelliseen vastuuseen ja lääkäri ei joudu mihinkään vastuuseen.


      • Anonyymi

        Minulla ollut Stilnot käytössäni 17v ja ikinä ei ole ollut tokkuraisuutta eikä hallusinaatioita, eikä muitahaan harhoja tms. Käyttö on ollut koko ajan lääkärin ohjeella 1-2tbl iltaisin. Enkä 2tbl ole tarvinnut koskaan, yhdellä pärjännyt. Unettomuuteni on vaikea ja minulla on 5 erilaista unihäiriötä, en pysy unessa ja rem-uneni puuttuu lähes kokonaan (yössä muutama minuutti). Kaikki kokeiltu, unettomuuteni hyväksi ja se on elimellinen eli jos en unilääkettä ota saatan valvoa itseni kuolemaan sanoi lääkäri. Pahimmillaan sairaalassa todettu 5vrk unettomuusputki. Stilnotilla nukun kuitenkin 4-6h, vaikken syvää unta, niin nukun kuitenkin. Ainut haitta on että aikaikkuna milloin on mentävä nukkuun on pieni, jos sen missaa lääkkeen teho ei enään toimi, sen valvoo helposti yli.
        Eli otan unilääkkeen vasta sängyssä ja 15min kukuttua alan nukkumaan (tv kiinni). Minulla stilnot on ollut pelastus, olen pystynyt elämään kohtuullisen normaalia elämää unettomuudesta huolimatta. Kun otan pillerin niin väsymys tulee hetkessä, en nää painajaisia, nukun tuon 4-6h hyvin. Aamulla en ole tokkurainen (mitä monet unilääkkeet tekee, koska en pysy unessa riittävän pitkään, että lääke haihtuisi kropasta.
        Alkoholia en käytä yhtään, olen absolutisti täysin, sillä tiedän ne stilnotin ja alkoholin vaarat, enkä halua niitä kokea.
        Jos lääke toimii, se on todella hyvä lääke oikeinkäytettynä ja tuo teho 1tbl on säilynyt pitkästä köytöstä huolimatta hyvin.
        Lääke voi olla toisille jopa painajaismainen, mutta ei kannata yleistää sitä, sillä toiselle se voi sopia todella hyvin.
        Minun unettomuudella on syy, sitä ei voida parantaa millään, se on synnynnäinen sairaus (en halua sitä sen kummemmin eritellä) mutta Stilnot on minulla toiminut paremmin kun esim.15-30mg Dormicumia, millä nukun 2h ja väsymys tulee sen jälkeen lamaavana.


      • Anonyymi

        kaapista löytyy en ota kuin tarvittaessa puolikkaan...njaa huumeita paljon ne niistä maksaa siis narkit. ? ? en kyllä hämmästyisi minulle määräsi perkeleen itsekeskeinen psykiatrian lääkäri paskiainen oisiko ollut narsisti.


      • Anonyymi
        koettu on kirjoitti:

        Tuossa on STILNOCTIN tarkemmat selvitykset, jättäkää nyt ihmeessä ne "pakkaussselosteet" omaan arvoonsa, niissä EI kerota kaikkea ja asioita "pyöristellään" niissä. http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/259568.pdf

        Sitten jos vielä verrataa mitä sanotaan jossainulkomailla mm samalle lääkkeelle sallitusta käyttöajasta, niin TÄSTÄ esimerkiksi: http://www.airmailchemist.com/product_info.php?products_id=1770 VOI lukea, että samalle lääkkeelle sallitaan ulkomailla käyttöajaksi MAX 1-2 VIIKKOA, kun suomessa potilaita saa myrkyttää samalla lääkkeellä kertaheitolla 2-4 viikkoa ja käytännössä kauemminkin, koska lääkärithän suomessa eivät joudu vastuuseen määräämänsä lääkkeen aiheuttamista haittavaikutuksista. Joten vaikka varoitetaan mm "unissakävely"-ominaisuuksista: autolla ajaminen, ruuanlaitto, puhelimessa puhuminen yhdistettynä muistamattomuuteen niistä, joudut parhaassa tapauksessa itse rikosoikeudelliseen vastuuseen ja lääkäri ei joudu mihinkään vastuuseen.

        Vanha ketju mutta ei estä vastaamasta. Ite sain työterveydestä tuota kuuriluontoisesti. Oisko ollu pari viikkoa. Ja lisäksi melatoniinia millä jatkaa, kun unirytmi saavutettu.
        Mulle jäi yli noita nukahtamislääkkeitä ja käytin sitten seuraavalla kerralla loput. Niitä jäi aika paljonkin. En uskaltanut pitkään kerralla käyttää ja työterveyslääkäri nimenomaa varoitti että ne voivat koukuttaa todella vahvasti. Suuren riskin lääke. 💊VAIN TILAPÄISEEN käyttöön. Tampereen Mehiläinen :)


      • Anonyymi
        Ei enää ikinä Stella kirjoitti:

        Vai ei ole huume? Minusta nuo oireet- aistiharhat, puheen (ja ajatusten) sekavuus, tasapainohäiriöt ja kouristukset ovat sellaisia sivuvaikutuksia että en näe mitään eroa huumeisiin. Enkä halua olla tripillä edes unessa. Kiitos lääketekstin kopioijalle, mutta osaan kyllä lukea.

        Mutta kukin työntää suuhun juuri sellaisia nappeja kuin haluaa! Minulle riitti kertakokeilu sillä saralla.

        Kirjoitin tänne siksi kokemuksistani että jos joku toinen on aloittamassa ko. lääkkeen käyttöä niin kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä on tekemässä.

        Päi


      • Anonyymi
        minä4 kirjoitti:

        Taitaa noi vaikutukset olla ihan yksilökohtaisia. Minä joskus vetelin Stilnoctia, eikä mulle tullut kuin hallusinaatioita (sänky keinuu ja muodostaa peiton kanssa semmosen suppilon mikä imee mua koko ajan kohti jotain pimeää tjsp. yhtä järkevää xD). Muuten olin ihan järjissäni koko ajan, ja nukuinkin ihan normaalisti. Aamuisin saattoi olla kyllä vähän hönö olo (johtuu ihan siitä että se lääkkeillä aikaan saatu uni ei ole samantehoista kuin ns. "oikea" uni).

        Moikka ! itellä stella 10mg respalla ja kun huomasin että vaikka menen sänkyyn lääkkeen ottamisen jälkeen niin aamulla kyllä huomannu että tapahtunu jotain kummia yöllä :D ei niistä sen enempää mutta nykysin kun syön stellan niin pistän puhelimen kiinni kokonaan sekä oven turvalukkoon ja jemmaan avaimet johonki


      • Anonyymi
        Ei enää ikinä Stella kirjoitti:

        Vai ei ole huume? Minusta nuo oireet- aistiharhat, puheen (ja ajatusten) sekavuus, tasapainohäiriöt ja kouristukset ovat sellaisia sivuvaikutuksia että en näe mitään eroa huumeisiin. Enkä halua olla tripillä edes unessa. Kiitos lääketekstin kopioijalle, mutta osaan kyllä lukea.

        Mutta kukin työntää suuhun juuri sellaisia nappeja kuin haluaa! Minulle riitti kertakokeilu sillä saralla.

        Kirjoitin tänne siksi kokemuksistani että jos joku toinen on aloittamassa ko. lääkkeen käyttöä niin kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä on tekemässä.

        Joku toinen ei ehkä reagoi lääkkeeseen siten kun sinä .siis älä pelottelee toisia käyttämällä itseäsi esimerkkinä .


    • naureskeleva

      Mullakin ollut outoja kokemuksia tästä Stellasta.Puhuin lääkärille ja sanoi että ne kuuluu haittavaikutuksiin. Ja koska on nopeasti vaikuttava lääke,niin periatteessa pitäisi olla jo unessa kun nämä vaikutuksen tulevat.Mulla ei tainnut sit niin hyvin auttaa nukahtamiseen,koska saatoin olla hereillä 2 tuntiakin tämän ottamisesta.
      Mulla oli kaksoisnäköä,eli näin sormeni ja varpaat kahtia.Lisäksi puolisoni kasvot näyttivät hassuilta ja rupesin aina nauramaan näitä asioita.Vähän kuin olisi ollu jossain aineissa=). Itse en tätä niinkään pelästynyt,vaan käytin lääkkeet loppuun ja seuraavalla kerralla pyysin lääkäriltä toista lääkettä.

      • NappiSuuhun

        Eihän noi nyt kuulosta vielä yhtään pahalta. Sitten kun huomaa että kongnitiiviset kyvyt häipyy käytännössä kokonaan, todellisuus on täysin vääristynyttä, koti on ihan vieras paikka, eksyy kylppäriin, ei tiedä missä oli minuutti sitten, ei tiedä kuka on ja mihin on menossa. Motoriikka on niin hukassa ettei saa vaikka vetoketjua auki tai lukkoa avattua niin sit rupee oleen kohallaan fiilikset. Niin, sekä mahdollisesti massiivisia visuaali ja audio hallusinaatioita, niin että todellisuus katoaa kokonaan.

        Muistan joskus kun opiaattipohjaisen lääkityksen jälkeen lääkäri sanoi että pitäs olla saattaja. Hetken siinä kuulostelin tilannetta ja hymyilin, totesin että on sitä kuulkaas paljon pahemmastakin selvitty. Lähdin piiitkälle kävelylle, koska elämä vaan oli niin mukavaa, rauhallista ja kaunista.


    • Samaa kokenut

      Itse olen kokenut Stellalla sekä Imovanella samanlaisia kokemuksia.
      Sängyssä ollessani katselen tapetin kuviota, joka alkaa liikkua, samoin nalleni alkaa puhua, siis suu liikkuu ja suusta tulee ääntä.
      Kerran en saanutkaan unta, vaan aloin puuhailla kaikenlaista, eli siivoilin kämppää "ihan kamoissa". Nukahdin jossain vaiheessa, enkä aamulla muistanut mitään siivousurakasta.

    • kokeillut

      Minulla oli Stilnoctista vastaavanlaisia kokemuksia. Otin Stilnotin, menin sänkyyn odottamaan unta. Nukahdinkin joksikin aikaa, noin tunniksi. Sitten heräsin johonkin maniankaltaiseen tilaan.

      Aloin yöllä siivota ja järjestellä asuntoa. Erään kerran aloin rassata vanhaa joulukoristetta, sain jonkin valtavan vision "taiteellisista kyvyistäni" ja aloin muokata sitä joulukoristettta. Aamulla näin sen karmean tekeleen, minkä olin saanut aikaan.

      Toisinaan soittelin yövuorossa olevalle ystävälle joistain suuruudenhulluista hankkeista, sain. mm. idean kirjan kirjoittamiseen, olin varma, että siitä tulisi valtava menestys. Sitten soitin bisnesideasta, suunnittelin, että voitaisiin ostaa semmoinen pieni laskettelurinne ja tehdä siitä menestyvä bisnes.

      Erään kerran aloin leikkaamaan jalkapohjasta syylää saksilla. Aamulla huomasin olohuoneessa isohkon veriläjän, en ollut Stilnoteissa huomannut, että leikkausoperaationi seuraksena oli alkanut veri vuotaa.

      Joskus tullessani kotiin, pelästyin että on käynyt varkaita, kun cd-soitin oli "hävinnyt". Jossain vaiheessa huomasin, että olin taas yöllä Stilnocteissa järjestellyt asuntoa ja siirtänyt sen eri paikkaan.

      Kerroin näistä lääkärille, käski lopettaa käytön heti. Sanoi, että joillekin tulee niistä (kuulemma harvinaista) manian kaltaista tilaa.

      • kokeillut

        Ei nuo muut niin pahoja olleet (paitsi naapureille, jotka mm. häiriintyivät erään kerran yöllisestä naulan hakkaamisesta seinään), mutta tuo syylän leikkaaminen oli varmaan se, mikä "pelästytti" lääkärinkin.


    • myös kokeillut stell

      Olen huomannut että Stella on todella vahva unilääke ainakin otettuna ihan kokonaisena. Stellan sivuvaikutuksia on ollut minulla
      -Ahdistuneisuu
      -Agressiivisuus
      -motoriikan huononeminen
      -spontaaniuden katoamine
      -seksuaalinen haluttomuus
      -aiheuttaa riippuvuutta
      -Lukihäiriö
      Tästä syystä olen alkanut ottamaan Stellaa vain yhden 4:s osan vain harvakseen, koska se on niin voimakasta....

      • Anonyymi

        Samoin,otan neljäsosan stellaa joka ilta jo parin vuoden ajan eikä mitään haittavaikutuksia.Nukun hyvin.Otan lääkkeen kielen alle ,kun olen jo sängyssä. Nukun tosi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin,otan neljäsosan stellaa joka ilta jo parin vuoden ajan eikä mitään haittavaikutuksia.Nukun hyvin.Otan lääkkeen kielen alle ,kun olen jo sängyssä. Nukun tosi hyvin.

        Ei auta mulla mitään, vaikka otin kaksi.Imovane paljon parempi mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta mulla mitään, vaikka otin kaksi.Imovane paljon parempi mulle.

        Kyllä te jaksatte ksikenlaista hölyn pölyä kirjoitella. Ei taida nuppi oikein pelittää ilman unilääkkeitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te jaksatte ksikenlaista hölyn pölyä kirjoitella. Ei taida nuppi oikein pelittää ilman unilääkkeitäkään.

        Olen +50 ja ekaa kertaa elämässä käytössä unilääke, Stella. En ole osannut yhdistää oireitani tähän läkkeeseen ja olen ollut todella huolissani sekavuudesta, mitä tunnen aamuisin. En muista lapsieni tai omaa nimeä enkä tiedä onko kesä vai talvi tai missä olen. Sekavuus voi kestää puolikin tuntia. Näitä luettuani taidan testata pärjäisinkö ilman unilääkettä.


    • Sinde vm-82

      Joo, kaksoisveljentänikin on kadonnut spontaanius. Hänen lääkitystään, tai sen kavalkadia, en voi kuin arvailla. Hänelle on nukahtamisvaikeuksien takia, jotka ovat kuin se ikävä unesta, kun herään aikaisimmin aamulla stressin siivittämänä, kun vasta juuri nukahdit. Ilmeisesti tila jättää ainoastaan jäljelle jotakuinkin vain impulssiivisuuden, jotenki motorisen impulssiivisuuden.
      Sellaiseen pitkäkestoiseen tilaan on sillä tavalla vapaasti saatavilla. ts. kriisiosastolla rauhoittavia ja/sekä tasaava.
      Haluatko pitkänkin työsuhteen?
      - Mun pitääkin mennä sairaalaan, mä olen härskiintynyt, totesi kriisiytynein isä-hahmo maailmasta.
      - Mullapa on vanhempia sisaria, sä voit lainata niitä perhettäsi vastaan, jos haluat, kertoi kaksoisveljeni.
      - Ai, jos sä saat sitä ja sitä markkinointi yhteiskunnasta? Jos tarpeesi markkinointi yhteiskunnasta täyttyvät, kysyin heittomerkillä, että onko muulla väliä, kuin: millaista tulevaisuutta luon?
      - Ei, ei me oikeasti sellaista tarkoiteta.
      Kaksoisveljeni: Sä voit olla sitä toista perhettä, ei katsota sitä sun kriisitraumaa, please. Please!
      - Jaa, mä en saa esiintyä kriisitraumatisoiden, kiristeli isäni vammaista ja väljää mieltään, joissa ei ollut aivoja tavattu, ehkä vielä koskaan.

      • Sinde vm-82

        "Ei tosiaan saa olla spontaaniudessa."
        Niin, mä pentti en saa olla spontaaniudessa.
        Niin, mää pentti, haluan taas keskustella prostituoinnista ja ympäristöstäni prostituutiossa.
        Niin, mää pentti, vain istun perseelläni, enkä tee mitään, kun keskustelen.
        MInä: Ihminen ei ole enää sellainen.
        Pentti: Joo mun mieli on kone, totesi hän innostuneena, euforiassakin liioin.

        Miksi et totellut siniä taas?
        Miksi järjestit yhteiskunnallisen vaaratilanteen?


    • 35466

      minulle stellan käyttö lisää ahdistuneisuuden tunnetta erityisesti jos käytän sitä parina päivänä peränjälkeen.
      Ei mitään ongelmaa jos käytän esim 1krt/viikko

      • Kamala

        Käytin vuosia, mutta teho alkoi lähteä lääkkeestä. Nyt en syö mitään unilääkkeitä ja nukun hyvin. Syy unihäiriöihin oli vuorotyössä, joka oli viedä hengen.


    • Mummeli

      Olen syönyt Sellaa mone vuodet ei mitään haittavaikutuksia.

      • kajsalotte

        hyvä on!!! ei haittavaikutuksia!


      • Anonyymi

        Samoin. On monen vuoden kokemus ja hyvin auttaa edelleen. T. Isoäidin äiti.


    • Boostaaja

      Boostasin olutta Stellalla, eikä pahoja sivuvaikutuksia tullut.
      Ei koskaan mitään halluja, mutta sekaisin olin, jos alkomäärä oli tavallista isompi.
      Boostausmäärä oli 1-2 Stelaa 12 kolmos bisseä.

      • Anonyymi

        Taidat vitsailla


    • Kaikkeasitä...

      Näitähän minullekin akuuttiosastolla määrättiin, vaikkei edes ollut univaikeuksia. Kuka voi tietää koskaan ovatko osastolla vietettyjen päivien hallut, kuulo tai näköharhat, lähtöisin lääkkeistä? Itse en ainakaan nähnyt enkä kuullut ennen osastolle joutumista mitään, ainoa oli yksi iso mielikuvitusjuttu jota pidin totena.

      Eli saavatko lääkärit noin vain määräillä lääkkeitä, jotka sitten voivat pahentaa oloa ja aiheuttaa lisää oireita? Sillähän saadaan potilas pysymään osastolla pidempään ja sopivasti sekaisin, että ehkä tulee pian uudestaan. No itse en kyllä aio koskaan enää mennä psykiatrisen hoitoon!!! Sen verran jäi traumoja heidän hoidostaan. HE saivat entiset traumat aktivoitua ja aiheuttivat niitä lisää! Kiitos Suomen mielenterveyshoito!

    • 1523232

      Jep. Kyllä ne nistit näitä popsii. Alkoholi ja unilääkkeet = ehkäpä suurin kuoleman riski

    • hra.tattitonttu

      ei noi stellan hallusinaatiot mitään ihmeellisiä kyllä ole, snadeja visuaaleja vain :) ihan kivat olot omalla tapaan mutta kyllä kunnon tripit on eri asia :)

      • Anonyymi

        Juurikin näin 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin 👍

        Monta täytyy ottaa?


    • nyt on hyvin

      Sain monta vuotta sitten Stellaa työuupumuksen aiheuttamaan unettomuuteen. Varsinaista nukahtamisvaikeutta minulla ei ollut, vaan heräilin yöllä ja sitten ammuyöstä valvoin pitkään. Sain siis Stellaa, vaikka sitä pitäisi antaa nukahtamisvaikeuksiin.

      Otin neljäsosan tabletista, menin nukkumaan ja heräsin parin tunnin kuluttua hirveään päänsärkyyn. Siihen jäi unilääkkeitten käyttö minun osaltani.

      Vuosien huonounisuuden jälkeen olen vihdoin alkanut nukkua kunnolla. Hyvä työ ja hyvä ihmissuhde sen tekevät!

    • eqrqer

      Itselläni nukkumiseen 25 mg Levozin, ei juuri sivuvaikutuksia paitsi suun kuivuminen. Nukun 9-10 tuntia hyvin .

      • Stellisti

        Stella 10 mg kokonaisena otettuna on aloittajalle aika iso annos, mutta se kuuluukin ottaa juuri nukkumaan ruvetessa. Pilleri suuhun ja heti pitkäkseen sänkyyn. Itse otan joka ilta n.2,5 mg eli neljänneksen. Nukun yön heräämättä.


      • Tellisti
        Stellisti kirjoitti:

        Stella 10 mg kokonaisena otettuna on aloittajalle aika iso annos, mutta se kuuluukin ottaa juuri nukkumaan ruvetessa. Pilleri suuhun ja heti pitkäkseen sänkyyn. Itse otan joka ilta n.2,5 mg eli neljänneksen. Nukun yön heräämättä.

        Muistathan, että unilääkkeet ovat ainoastaan lyhytaikaiseen käyttöön. Varmista asia potilasohjeesta.


    • DrugCop

      Kummallista että Stilnoctin aloitteleva käyttäjä käyttää sen katukaupassa käytettyä huumenimitystä Stellaa!

      Haiskahtaa pahalta!

      • Urpå

        Tää kyttä on nyt asioista vähän ulkona. Kyllähän tsolpideemia myydään apteekissa Stella-nimellä.


      • Jon3s88

        Stella lukee paketin kyljessä, melko salapoliisi :)


    • levari rules

      Minäpä syönkin 25 mg Levozinia unilääkkeeksi. Lääkkeen ottamisesta 3-4 tuntia, niin alkaa tuntumaan,että voisi sinne sänkyynkin mennä. Mukavia unia riittää 9-10 tunniksi.

    • xpeet.

      Kokeilin tuota Stilnoctia itsekin, 10 mg tabletti ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään, olin useita tunteja hereillä lääkkeen ottamisen jälkeen. Toisella kerralla tuli muutaman tunnin kuluttua ottamisesta lieviä koordinaatiovaikeuksia käsien kanssa, mutta en niitäkään olisi tiennyt lääkkeen aiheuttamiksi, ellen tietäisi ottaneeni lääkeen. Mitään varsinaisia halluja ei tullut, vaikka valvoin useita tunteja lääkkeen ottamisen jälkeen. Enkä huomannut mitään apuja unettomuuteen.

    • haisuli

      olen käyttänyt stilnoctia silloin tällöin unettomuuteen aivan upea lääke nukahdan melkein heti ja nukun 5-7 tuntia putkeen heräämättä kertaakaan muuten yöunet rajittuvat n. kahteen-kolmeen tuntiin ja silläkin välillä herään. ei ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia eikä aamutokkuraisuutta todella hyvä lääke harmi vaan että se on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön

    • ezmu1

      Stellasta ei mitään pahaa sanottavaa. Ei halluja ei päänsärkyjä ei mitään . Otin 1 pillerin aina ennen nukkamaan menoa valmiiksi sängyssä. n. 5-10 min ja uni tuli ongelmitta. Ja aamulla pirteä kuin peipponen. Ainut kerta millon stellasta on ollut harmia oli kun olin pitkästä aikaa viihteellä ja tulin suht hyvässä kuosissa kotiin ja ilmeisesti vanhasta tottumuksesta heitin sen unilääkkeen naamariin.(siihen asti muistan kaikki itsekkin ja en ollut kuitenkaan missään kaatokännissä) noh tyttöystävän sanojen mukaan olin nähnyt meidän parvekkeelta kolme tummaa hahmoa jotka olivat pelottaneet minua niin paljon että olin päättänyt mennä sohvalle tupakalle. muuten puheestani ei ollut saanut mitään selvää ja olin ollut muutenkin aivan sekava yms. olen kiitollinen että olen ylipäätän edes hengissä! Muuten aivan loistava lääke mielestäni, ehkä tämän hetkisistä paras mitä olen kokeillut. Nyt olen ollut hirveän tarkkana tuon alkoholin ja lääkkeiden suhteen. Katsos niitä ei ole todellakaan tarkoitettu yhteen ei stellaa eikä mitään muitakaan.

      • ezmu1

        Vaan enpä näitä syönyt kuukautta enempää, työpaikkalääkäri määräri ns. pilkotun masennuslääkkeen nukahtamiseen joka itseassi toimikin ihan hyvin. Viime viikolla vaihdettiin taas lääke kun uni ei tullutkaan ilman. ihmetteli vain mutta ei kyllä kiinnostanut tutkia asiaa sen enempää..

        ps. ens kerralla yksityiselle.


    • Samanlaiset vaikutukset kuin Stilnoct nukahtamislääkkeellä.Itellä meni Stilnocista muisti.Ei mitään hajuea edellisestä päivästä.Tuli kouristeluja ja ihan kun kasvot ois halvaantumassa.Törkee lääke.Nii ja aiheuttaa vaellusta,tuli tuolla lääkepäissään seikkailtua kaupungilla ja kaaduttua vielä pyörällä.Veti kyl nii sekasii et huh.Kerroin lääkärille,et kiva lääke kun ei muista edellistä päivää.Ois kiva tietää mitä kaikkee on tullut hommailtuu.Sekavuus oli omalla kohdalla kaikkein pahin.

      • Irti bentsoista

        Perheenjäsen putosi juuri äsken sängystään lyöden päänsä pahasti. Nukkuu nyt veritahra takaraivossa. Käyttänyt Stilnoctia yli kymmenen vuotta ja muisti sekä henkinen muukin toimintakyky romahtanut jo kauan aikaa. Lukekaa Järvenpään sosiaalisairaalan artikkeli benzojen vaikutuksista. Kuinkahan monta dementoituvaa lääkeriipuvaista maassamme on ?


    • terapeutti

      Stella lääke on erittäin vaarallinen se on kaikista pahin lääke mikä on markkinoilla!

    • kasimak

      No ei varmasti ole vaarallinen, mieto 10mg . Vai iha terapeutti.... Mielipiteitä ON monia niin kuin lääkäreitäkin!!

    • joppopajoooo

      Jos ette halua lääkkeitä jotka todellakin nukuttavat niin ostakaa reseptivapaata melatoniinia unta tukemaan. Ketipinor tietysti on vaihtoehto, mutta siitä vasta hirveät oireet tuleekin. Kukaan tuskin stelloja tai stilnocteja pakottaa syömään ? Toisinkuin ketipinoria pakotetaan monelle joten olette kyllä melko hyvässä asemassa, ei pahalla. Ja ihan vinkkinä, unilääkkeen jälkeen kannattaa mennä NUKKUMAAN, ei esimerkiksi KAUPUNGILLE.

      • eimagnesiumikaan

        Melatoniini ei kyllä uneta jos on vakavia uniongelmia, ei vaikka söis niitä vähän enemmänkin mitä purkin kyjessä sanotaan.


      • Anonyymi

        Melatoniini 🤣🤣 Se nyt ei todellakaan auta edes karkinhimoon, saatika nukkumiseen..


    • enwaro

      Stellaa ei tarvi varoa jos sen ottaa sängyssä, tai juuri ennen sinne menoa,
      En ymmärrä ehkä joku coctail sai aikaan muistiinmenetyksen, hallusinaatioita, jopa niin että läheinen pelästyi, puheesta ei saanut selvää, en osannut mitään. Olinkuin huumeissa. Mulla oli asiaa henkilölle jota ei ole olemassa. .En siis muista mitään ja sänkyyn vietäessä nukuin omasta mielestä ok vaan toinen sanoi että huidoin, hän tarkasti tilani ennen lähtöä. Ja sano yhä että melkeen kutsui ambulanssin-Hänellä oli hätä.

      Stellaa käytän, nukun hyvin, jos en käytä, uni on pinnallista ja katkeilevaa,

    • Unta.palloon

      Kuulostaa erikoisilta nuo oireet joita kuvailette että tulee väistämättä mieleen kysymys minkä annoksen otatte ja käytättekö muitakin lääkkeitä saman aikaisesti.
      Ei nukahtamislääke voi aiheuttaa pieninä annoksina noin suuria sivuvaikutuksia. Puolikaskin riittää kerta annoksena. Lääke alkaa vaikuttaa nopeasti ja sen tarkoitus on juurikin nukahtamisen helpottaminen, joten sänkyyn heti kun olette lääkkeen ottaneet ettei noita "humalakokemuksia" tule.

    • eitarvivaroo

      höpöhöpö , todella hyvä ! uni tulee , ei tokkuraa aamulla kuten mirtazapiini tms masennuslääkkeet. Eikä tule mitää riippuvuuksia ,keksitty juttu.

      • Unetonseattlessavieläkin

        Kuinka kujalle yön nukkuminen menee otin Stellaa 2/20mg tuntuu vaa että ei väsytä ja kaikki on ihanan pevmwetä


      • Lalalu
        Unetonseattlessavieläkin kirjoitti:

        Kuinka kujalle yön nukkuminen menee otin Stellaa 2/20mg tuntuu vaa että ei väsytä ja kaikki on ihanan pevmwetä

        Anna mulle niitä


      • Anonyymi
        Unetonseattlessavieläkin kirjoitti:

        Kuinka kujalle yön nukkuminen menee otin Stellaa 2/20mg tuntuu vaa että ei väsytä ja kaikki on ihanan pevmwetä

        hhhahaha kuinka kujalle yön nukkuminen menee ? :DD salee aika kujalle sen ei tiedä kun sinä itse. ohhoh kai mä lähen aboteekkiin päin hakemaan stellat ja himaa nukkumaan, nähdään kujalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hhhahaha kuinka kujalle yön nukkuminen menee ? :DD salee aika kujalle sen ei tiedä kun sinä itse. ohhoh kai mä lähen aboteekkiin päin hakemaan stellat ja himaa nukkumaan, nähdään kujalla

        Joskus kun yön nukkuu hyvin, on aamulla kuin uudestisynyt! En oo ite vetäny övereitä Stellaa koskaan ja vaikuttaa mulla noin 5h, siinäkin saatan välillä herätä, valitettavasti, mutta en kuitenkaan myöskään halua olla tajuton, niin että en tiedä mikä mahtais auttaa , siis en todellakaan aio mitään mitään Ketipinoreja syödä.


    • Päälääkäri

      Kyllä on herkkää porukkaa!😂

      • Kaikillaei

        No kyllä näin on. Itellä ei tuntunut missään, ei edes väsytttänyt. Odotin lääkkeeltä enemmän. Imovane myös samaa shittiä. En ole siis mikään lääkkeiden suurkuluttaja tai narkkari, kun sanoin että ei toiminut missään.


    • Matso57

      Stella täytyy ottaa vuoteessa. Minulla on yli kymmenen vuoden kokemus niistä. Jos lääkkeen ottaa ja jää hortoilemaan, niin voi hyvinkin käydä kuten keskustelun aloittajalle. Itse pärjään nykyisin puolikkaalla tabletilla ja sen vsikutus tuntuu nukuttavana n. 15 minuutin kuluttua lääkkeen ottamisesta. Jos nukahtamislääkkeen ottaa, niin pitää mennä nukkumaan, eikä hortoilla ympäriinsä. Alkoholia ei lääkkeen yhteydessä.

    • Anonyymi

      Minun ilta annos vaikeaan unihäiriöön: olanzapine 10mg, melatonin 5mg x2 reseptillä. Plus stella 10mg ja ei ole mitään ongelmia ollut kolmeen vuoteen.

      • Anonyymi

        Oletko paljon lihonnut kolmessa vuodessa?


    • Anonyymi

      Todelliseen tarpeeseen ja o i k e i n käytettynä zolpideemilääkkeet voivat olla erittäin hyviä. Minulle kyseinen valmiste sopii eli tuo unen, eikä mitään haittoja ole ilmennyt.

      Buranakaan ei sovi kaikille, vaikka on toisille paras mahdollinen säryn poistaja.

    • Anonyymi

      Ekan kerran kun lääkäri tätä mulle kirjoitti niin olin ihmeissäni että onpa hyvä ja tehokas lääke. Söin lääkettä kuukausia ja kunnes lääkäri päätti olla kirjoittamatta niin tuli armottomat vieroitusoireet. Pahimmat vieroitusoireet mitä ikinä voit saada on stilnoct. Aiheuttaa syvää masennusta ja tuntuu kuin verisuonet puristuisi kasaan. Sydän lyö lujaa viekkareissa. Tämä voi ehkä olla jonku pelastus mutta myrkkyä zolpideemi on. Keripinor pienellä annoksella on paljon turvallisempi lääke ja nukkuu pidempään. Esim 25 mg ketis ja siitä voi ottaa vaikka neljäsosan niin se riittää mulle.

    • Anonyymi

      Olen itse käyttänyt Stellaa pitkään, eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut.
      Ainoa huono puoli siinä on, että sen teho on lakannut, enkä saa sillä enää
      nukuttua. Myöskin Tenoxin vaikutus on lakannut. Muita lääkkeitä en ole
      kysellyt, vaan heräilen yhden-kahden tunnin välein ja valvon siinä välissä.
      Kuulemma Ketopinor olisi hyvä nukkumiseen, mutten ole viitsinyt ainakaan vielä
      kokeilla, kun on niin paljon muitakin lääkkeitä.

      Kipupotilas

    • Anonyymi

      mä löpetin kun seinään monta vuotta syönut järlkujä olja mut kyl mä tästä jo hitto ku eo muista ees milloin on alottanu..🙄

    • Anonyymi

      Voiko pelkästä sellasta mennä matkoille ja keskustella huonekalujen ja kukkia ym luulla viholliseksi..- kaverin puolesta kysyn-

      • Anonyymi

        Kai jos koko lätkän nykäsee. Otan puolikkaan juuri ennen nukkumaanmenoa ja saan siten nukutuksi noin neljä tuntia.


    • Anonyymi

      Menkää nukkumaan siihen itsellenne oikeaan aikaan. Minulla se on 20-21. Olen iltauninen ja aamuvirkki, herään 5-6 vaikka yö olisi lyhyt.

      jouduin muuttamaan rytmiä 30-50 v iän ja sain kaikki verenkierto ja sydänvaivat. Taitavat lääkärit antaa hyviä lääkkeitä, munuaiset ja muuut sisäelimet vaan ei enää 75 v jaksa.

      Jos ei nukuta, miettikää koska ekan kerran nukuttaa /väsyttää ja menkää 1 tunnin aikana nukkumaan 5 päivänä viikossa, siis siihen teilel oikeaan aikaan.

      Älkää juoko kahvia lainkaan kolmeen päivään.
      Tai juokaa kahvia kupillinen 5 - 6kertaa päivässä.
      Molemmat tavat voivbat auttaa.

      Kyllä Stella yms. on kovia lääkkeitä, jos munuaiset ovat heikot tai on liian rauhallisia päiviä , on siis päivät passiivinen ja kotona.
      Mun vaimo lähti unilääkkeen jälkeen aamulla ajamaan autoa, nukahteli 1-2 sek. pätkiä. Onneksi juomattiin. HUOMATTIIN KUN EI MUISTANUT Esim . muusta liikenteestä mitään. Hyvin ajoi, mutta seuraavana päivänä ja kotiin tullessa ei muistanut muuta kuin hatarasti mistä oli tullut. Onneksi kyselin.

      Välillä luultiin että oli epilepsia (poissa-olo kohtauksia), kunnes todettiin että unilääke vaikuttaa 2 päivää.

    • Anonyymi

      Kun ottaa stilnoctia niin kannattaa olla menemättä nettiin ja pistää puhelin kiinni, muuten voi seuraavana päivänä yllättyä saadusta palautteesta - eikä itse muista enää mitään!

      Stella ei jostain syystä itsellä toimi lainkaan yhtä hyvin kuin stilnoct, teho on tyyliin neljäsosa stilnoctin vastaavasta.

      Onko muilla samoja kokemuksia?

    • Anonyymi

      Kerro äkkiä lääkärille mikä huume on helvetin vasikka. Täälä joutuu toiset syömään sitä lääkettä ilman humaltumista.

    • Anonyymi

      Sinulle se lääke ei sopinut, samalla kun se sopii jollekin toiselle , siitä pitää ilmoittaa lääkärille niin hän kirjoittaa jotain muuta lääkettä univaivoihin. Ei niinkun voi sanoa toisille että pitää varoa jotain lääkettä vain siksi että lääke ei satu sopimaan juuri sinulle. Tätä lääkettä käyttää sadat muut ihmiset eivätkä saa samanlaisia kokemuksia.
      Itselle kävi samoin kuin sinulle morfiinin kanssa kun sain selkäsärkyihin sänky märkänä aamulla hiestä , joten se lääke ei sopinut minulle, mutta monelle muulle kyllä , siksi en varoittele ketään , kun me reagoidaan samaan lääkkeeseen eri tavalla

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Stella yli 20 vuotta 1/2 tablettia tarvittaessa, kipujen aiheuttamaan unettomuuteen. Lääke on toiminut erittäinkin hyvin nukun 7-8 h . Olen herätessäni erittäin pirteä ja toiminta nykyinen.

    • Anonyymi

      Tenox ei aiheuta sekavuutta, toisin kuin tsolpideemi/Stella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe