Kavonius: Valuuttakauppaohjelma toimii!!!

ja hypnoosi kans

Wincapita: Hypnoosia ja ammattitaitoa

Kauppalehti.fi tänään
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/12/28896

Lainaus tekstistä, jonka on kirjoittanut Teppo Koskinen:

”Avustaja Kailajärvestä: Hypnoosi varmistaa kaupat

Tiistai 15.12.2009 klo 18:02 (päivitetty ti 18:57)

WinCapita-vyyhdin pääepäillyn Hannu Kailajärven avustaja Petter Kavonius uskoo Kailajärven pystyvän lunastamaan lupauksensa huikeita tuottoja tahkoavasta valuuttakauppaohjelmasta. Perusteena on muun muassa hypnoosi, jolla Kailajärvi on lisännyt henkisiä kykyjään.

Kailajärvi markkinoi WinCapitan vielä toimiessa sijoitusklubia FXSignal Traders -ohjelmalla, jonka piti kalastaa valuuttamarkkinoilta jopa 400 prosentin tuottoja. Esitutkinnassa Kailajärvi myönsi poliisille, ettei ohjelman perusteella koskaan tehty valuuttakauppoja.

Maanantaina tutkintavankeudesta vapautettu Kailajärvi kuitenkin ilmoitti jatkavansa ohjelman kehittämistä – muun muassa WinCapitassa palaneiden rahojen korvaamiseksi.

Kailajärvea avustanut oikeustieteiden tohtori Petter Kavonius uskoo vakaasti Kailajärven taitoon kehittää luvatunkaltainen valuuttakauppaohjelmisto, vaikkei varsinaisiin tuloksiin voikaan kantaa ottaa.

- Kailajärvellä on nimenomaan tietotekniikkatausta. Koulutus ja työkokemus ovat siltä alueelta, Kavonius sanoo Kauppalehdelle.

Kailajärvi on valmistunut Raision ammatillisen kurssikeskuksen tietotekniikkalinjalta.

- Ja lisäksi hän on superälykäs. Hän on myös käyttänyt hypnoosia lisätäkseen henkisiä kykyjään, kuten Youtubesta löytyvältä videolta käy ilmi, Kavonius sanoo.

Paluu joulun jälkeen

Heuristiikasta eli päätöksentekotutkimuksesta väitelleen Kavoniuksen mukaan ohjelman tarkoituksen voi tiivistää siihen, että tietokoneiden avulla ihmisen päätöksenteon tukena on valtava määrä dataa – mutta päätöksenteko datan perusteella on edelleen solmukohta.

Tämän solmun Kailajärven ohjelma pyrkii avamaan antamalla automaattisesti perusteltuja suosituksia käyttäjilleen, Kavonius kertoo.

- Tässä Kailajärvi tekee lisäinnovaatioita ja on niitä tehnytkin, Kavonius sanoo.

Kavonius kuitenkin korostaa, ettei hän ole tietotekniikan asiantuntija, eikä siten voi ottaa kantaa varsinaiseen ohjelmaan tai sen toimintaan ja tuloksiin. Osa ohjelmasta on lisäksi Kailajärven ”liikesalaisuutta”. Ilmeisesti ohjelman perustana on muun muassa valuuttakurssien pitkän ajanjakson analyysi.

- Mutta joidenkin käyttäjien kokemusten perusteella näyttää siltä, että ohjelma pystyi antamaan aika hyviä suosituksia siitä, miten kauppaa kannattaisi käydä, Kavonius sanoo.

Sata miljoonaa paloi

Aiemmin useat ohjelman käyttäjät ja rahoituksen asiantuntijat, muun muassa Helsingin Kauppakorkeakoulun rahoituksen professori Vesa Puttonen, ovat todenneet ohjelman huuhaaksi tai vähintään siitä annetut lupaukset vahvasti liioitelluiksi. Kavonius on puolestaan vedonnut nimettömään asiantuntijaan, joka on arvioinut ohjelman suositukset kelpaaviksi.

Poliisi puolestaan pitää WinCapitaa pyramidihuijauksena ja siten törkeänä petoksena. Poliisin mukaan Kailajärvi on myöntänyt kuulusteluissa toiminnan olleen epärehellistä.

Tällä hetkellä paljon puhutun ohjelman softa on ”hajaantunut”, Kavonius kertoo. Osa softasta on poliisilla, osa muualla. Kokonaisuus on kuitenkin Kailajärven päässä, Kavonius sanoo.

Nyt vapauteen päässyt Kailajärvi on luvannut kertoa tulevaisuudesta wincapitalaisille joulun jälkeen. Työsarkaa riittää, jos klubilaisille halutaan korvata poliisin ja syyttäjän epäilemässä pyramidihuijauksessa palaneet rahat: klubilaiset antoivat pyramidiin yhteensä liki 100 miljoonaa euroa.

Teppo Koskinen”

0

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mietitikö nainen koskaan

        Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
        Ikävä
        125
        2048
      2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

        Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
        Maailman menoa
        233
        1800
      3. Vernu Vasunta

        On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
        Suomussalmi
        59
        1403
      4. En kelpaa sinulle

        Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
        Ikävä
        113
        1281
      5. Olisi hauska tietää

        Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
        Ikävä
        64
        1238
      6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

        Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
        Ikävä
        102
        1085
      7. Minun on vaan päästettävä irti

        Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
        Ikävä
        37
        940
      8. Taidat vanhempi nainen

        Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
        Ikävä
        65
        907
      9. Kertoisit jo

        Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
        Ikävä
        45
        847
      10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

        Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
        Sinkut
        156
        811
      Aihe