Moikka.
Olen reippaasti yli 16 vuotias tyttö ja syön e-pillereitä. Aloitin niiden syömisen kauan sitten, mutta pidin taukoa ja aloitin uudestaan ja vähän aikaa sitten loppui 2 levy (yaz-pillerit). Olen viimeksi syönyt pillerin sunnuntaina ja nyt maanantaina alkoi ensimmäinen päivä neljästä välipäivästä. En siis ole kolmeen päivään syönyt pillereitä ja menkkojeni olisi pitänyt alkaa jo. Onko mahdollista että olen raskaana? En muista pidinkö viime menkat, taisin pitää mutta en ole varma.. Olen _todella_ stressaantunut, mutta tähän myös tasapainotusta, olen pari viikkoa sitten unohdellut jonakin päivänä pillerin syönnin mutta syönyt 2 seuraavana päivänä (ei luultavasti vaikuta normaalia enempää, mutta kuitenkin) ja silloin olen myös muistaakseni ollut yhdynnässä ilman kondomia siis. Eli puolin toisin menkkojen poisjäämisen syytä en nyt tiedä. Valkovuotoa on ollut, mutta niukasti (ei kuitenkaan normaalia vähemmän). En ole nukkunut kunnon yöuniakaan, mutta olen syönyt hyvin ja terveellisesti.
Toissapäivänä kärsin mahavaivoista, en toki tiedä söinkö jotakin sopimatonta, mutta mainitsin nyt tämänkin. Ja tänään koko päivän on ollut vähän outo olo. Pientä oksetuksen tunnetta ja alavatsassa tuntuu kiertävän.. ei kuitenkaan vatsataudin oireita, tunnistan kyllä eron. Myös vessassa käynti on ollut tiheämpää ja tuntuu, että vähänväliä olisi hätä. Ramppaan jatkuvasti myös jääkaapilla ja napostelen kaikkea mahdollista. Onko nyt sitten mahdollista ainakin tämän tiedon perusteella että olisin jo EHKÄPÄ pidemmälläkin raskaudella? E-pillerit tiedettävästi suojaavat raskaudelta vain 99%.. sekin vielä.
Asun sen verran pienessä kylässä, että jos apteekkiin marssin ostamaan sen raskaustestin, niin siitä sitten tietää koko kylä. Toki minä sinne sen lähen ostamaan jos nyt on sitte mahdollisuus siihen raskauteen, mutta ajattelin täältä kysyä kokemuksista ym. sillä huomenna on viimeinen välipäivä ja perjantaina alkaa taas pillereiden syönti ja sitten jää menkat väliin, jos niitä ei nyt kuulu..
Kertokaas mielipiteenne, en kaipaa kritiikkiä.. JA lisään vielä, olen käynyt 2 kertaa jo testeissä ja voin olla varma, että en tautia ole saanut (jos jotkin oireista viittaisivat johonkin tautiin) tiedän edellisen petikumppanini puhtaaksi.
Kiitos jo valmiiksi vastauksista!
menkat myöhässä + e-pillerit
33
21786
Vastaukset
- s.
raskaana jos olet ollut yhdynnässä. Ehkäisy pienentää raskauden mahdollisuutta, mutta mikään e-keino ei ole 100%:n varma. Lisäksi olet unohtanut pillereitä/pillerin ja sehän heikentää e-tehoa.
Sinulla ei muuten ole menkkoja kun syöt pillereitä, kellään yhd.syövällä ei ole, eli odottelet taukoviikon vuotoa, et menkkoja.
Tilaa netitse testi tai osta se jostain marketista, ei se apteekki ole ainut ostopaikka.
Kerroit käyneesi testeissä, tarkoitatko sp-tautitestejä? Mitä kaikkea sinulta testatiin? Yleensä testataan vain klamydia ja tippuri, onko sinulta kenties testattu muita ja jos on niin mitä?
Voit, voit olla raskaana joten teehän se testi. Älä tee liian aikaisin, mahd.hedelmöittymisestä pitää olla kulunut n. 2 viikkoa ennen kuin testi näyttää oikein, eli se ei näytä sitä jos olet raskautunut esim. viikko sitten....- aloittajjjja
alitajuisesti sanaa menkat, tyhjennysvuoto ei nyt ole sellanen sana minkä sanoisin jollekkin, että joo en voi tehdä sitä mulla on tyhjennysvuoto käynnissä..
Papa oli puhdas, ei ulkoista kondyloomaa eikä sisäistä (kohdun kaulassa). Klamydia ja tippuri testattu ja olivat puhtaita. Muutenkaan ei sellatteita tapauksia ole, että joku harvinaisempi tauti olis tarttunnu. - myyy...
aloittajjjja kirjoitti:
alitajuisesti sanaa menkat, tyhjennysvuoto ei nyt ole sellanen sana minkä sanoisin jollekkin, että joo en voi tehdä sitä mulla on tyhjennysvuoto käynnissä..
Papa oli puhdas, ei ulkoista kondyloomaa eikä sisäistä (kohdun kaulassa). Klamydia ja tippuri testattu ja olivat puhtaita. Muutenkaan ei sellatteita tapauksia ole, että joku harvinaisempi tauti olis tarttunnu.herpes ei ole mikään harvinainen, hyvinkin yleinen. Se voi olla vuosikausia, vuosikymmeniä oireeton, silti on sen kantaja ja tartuttaja.
Ja koska se tarttuu oireettomanakin niin sen vuoksi se onkin niin kenkku tauti, sitä tartuttaa tietämättään.
Ihan vain tuli tuosta mieleen herpes (onhan niitä nyt muitakin tauteja), kun se on yleinen, ei mikään harvinainen. Sitä ei kaiketi testattu? Se testataan verikokeella jos ei ole näkyviä rakkuloita.
Minäkin suosittelen raskaustestin tekoa.
- tasapeli
Vuoto voi vielä alkaa. Sehän alkaa tyhjennysviikon aikana.
Olet syönyt pillereitä vähän sinne päin. Sen perusteella voit olla raskaana.
Jos vuoto ei ala, niin tee raskaustesti mieluiten ennen seuraavan liuskan aloittamista. Jos et ehdi hankkia testiä, niin aloita kumminkin uusi e-pilleriliuska. - help95
Oon 16v tyttö ja syön e-pillereitä. Mulle kävi niin jonkin aikaa sitten että otin väärän päivän pillerin (ke- torstain pilleri, to-perjantain pilleri ja sit perjantaina huomasin ja otin sen keskiviikon pillerin) kuitenkin joka päivänä pillerin otin, ettei ollut pilleritöntä päivää. Harrastin tuona aikana seksiä, joten päätin varmuuden vuoksi jättää seuraavat lumepillerit väliin ja aloittaa uuden liuskan. Nyt olen syönyt uuden liuskan siihen asti että enään 1 (neljästä) lumepilleristä on jäljellä, eikä kuukautiseni ole alkanut. Kodomi ei ole ollut käytössä. Joten onko mahdollista että olisin raskaana? ja voivatko kuukautiset alkaa vaikka ne neljä lumepilleriä olisi syöty?
-vastatkaa pian!! - en usko
ei kyllä pitäs olla mahdollista että olet raskaana koska olet syönyt pillereitä joka päivä. ja menkkojen myöhästyminen luultavasti johtuu siitä että söit putkeen kaksi liuskaa. ja joo jonkunlaista tiputteluvuotoa voi olla nyt seuraavan liuskan aikana.
- avun tarpeessa
Itsekin syön yaz-pillereitä ja minulle kävi niin, että ensimmäisen liuskan aikana tuli koko ajan tiputteluvuotoa ja se loppui kaksi tai kolme päivää ennen lumepillereiden ottamista. Otin eilen ensimmäisen lumepillerin, mutta menkat eivät alkaneet tänä aamunakaan.. Olen ollut yhdynnässä ilman kondomia, joten onko raskaus mahdollinen? En ole unohtanut ottaa ainuttakaan pilleriä, mutta liuskan alussa otin ihan ensimmäisen pillerini puolituntia myöhemmin kuin seuraavana päivänä ja sen jälkeen kaikki muut tasaisesti siltä väliltä, olisiko se voinut vaikuttaa? Uskon, että puolen tunnin erot ovat melko mitättömiä, mutta olen vasta 16 ja asun kotona, eikä äitini muutenkaan hyväksy minun ja poikaystäväni suhdetta. Mitä pitäisi tehdä? Ostaa raskaustesti vai jatkaa pillereitä normaalisti?
- hoiyfviu
Puoli tuntia ei todellakaan vaikuta mihinkään.
Olet vasta eilen aloittanut lumepillerijakson, joten ei ole mitenkään ihmeellistä, ettei tyhjennysvuoto ole vielä alkanut. Sen pitäisi alkaa lumepillerijaksolla, ei välttämättä heti, eikä sekään ole kiveen kirjoitettu, että vuoto aina alkaa silloin kun pitäisi.
Raskaus on aina mahdollinen, kun terve heteropari on yhdynnässä. Ehkäisyn käyttö pienentää riskiä. Jos sinusta tuntuu, että haluat tehdä raskaustestin, niin tee. Turhaa se mitä todennäköisimmin on.
Jatka pillereitä ihan normaalisti. Jos vuoto jää kaksi kertaa peräkkäin tulematta, pitää tehdä raskaustesti ja soitella lääkäriin.
ps. Kannattaisi lukea se pakkausseloste. Siellä on täysin kattavasti kerrottu ohjeet eri tilanteisiin. Sieltä löytyy tieto siitä, koska tyhjennysvuodon pitäisi alkaa, mitä pitää tehdä jos vuoto jää tulematta ja minkälainen unohtaminen voi vaikuttaa pillereiden tehoon eli kaikki, mitä tässäkin kysyit.
- rauhoitu vain
Avun tarpeessa nimimerkille.
Olet vasta aloittanut pillerit ja ensimmäisen liuskan aikana sinulla oli vuotoa hyvin pitkään. Siksi voi olla, että ensimmäisellä lumepillerijaksolla ei tule vuotoa ollenkaan.
Pidän raskaustestiä turhana, mutta voit tehdä sen rauhoittaaksesi itseäsi.
Kannattaa lukea se e-pillereiden pakkauksessa oleva ohje huolellisesti. Tiedät sitten myöhemmin, mihin kaikkeen sieltä löytyy vastaus. - höntsä
Heipsan hei! Olen käyttänyt Yaz-pillereitä puolisen vuotta, mutta lopetin viimeiseen liuskaan, koska erosimme poikaystäväni kanssa, viimeisen pillerin olen siis ottanut 12.6. Juhannuksena palasimme kuitenkin poikaystäväni kanssa yhteen ja päädyimme yhdyntään ilman minkäänlaista ehkäisyä, lopetimme vain ennen ns. laukeamista (käytimme tuota ehkäisykeinona vajaan vuoden, ennen kuin hankin pillerit) Ongelmani on, että kuukautiseni eivät meinaa alkaa, vaikka viimeisistä on noin. 28päivää. Haluaisin aloittaa uuden pilleriliuskan, mutta teen sen vasta kun kuukautiset alkavat. Voiko olla mahdollista, että olen tullut raskaaksi? Kaiken lisäksi viimeiset kuukautiseni jotka alkoivat joskus 13.6 kestivät noin kaksi viikkoa, koska en aloittanut uutta liuskaa enää sen jälkeen vaan jatkoin ilman pillereitä.
Vastailkaa pian!- ygyuk
Hä? Olet ollut täysin ilman ehkäisyä yhdynnässä ja vielä mietit voiko olla mahdollista, että olisit raskaana. Kai nyt itsekin tajuat jotain?
- hohhoijakkaaaaaa
Toki voit olla raskaana, olet ollut sopivasti vielä suunnilleen oviksen aikaan yhdynnässäkin, tee nyt ihmeessä raskaustesti!
- jännittynyt
Itselläni on sama homma. Olen syönyt jo kaikki lumetabletit (menkat aloittavat tabletit), mutta menkkoja ei näy. Kannattaa lukea yazien käyttöohjeet, itse sain mielenrauhan sieltä:D eli hätää ei ole, paitsi jos on oksentanut, on ollut ripulia tai on käyttäny muita lääkkeitä, silloin voi olla mahdollisuus olla raskaana. Itse nyt odottelen, jos seuraavien lumetablettien aikana ei menkkoja tule, silloin täytyy varmistaa ettei ole raskaana.
- apina3
Aloitin e-pillerit ennen kuin menkat alkoi koska oli todella vahvat alavatsa kivut ja ajattelin että menkat alkavat sinä päivänä ny olen syönyt yhdestä levystä viikon tapletit ja menkat ei ole alkanut
- hfaw
Pillereitä ei aloiteta silloin, kun kuvitellaan, että kuukautiset saattaisivat alkaa, vaan silloin kun ne oikeasti alkavat. Toivottavasti et ole mennyt luottamaan ehkäisytehoon.
- apina3
hfaw kirjoitti:
Pillereitä ei aloiteta silloin, kun kuvitellaan, että kuukautiset saattaisivat alkaa, vaan silloin kun ne oikeasti alkavat. Toivottavasti et ole mennyt luottamaan ehkäisytehoon.
olen ollut yhdynnässä silloin ja tässä epäilen ei ole toki tullut mitään oireita raskaudesta mutta menkat ei oo alkanu...
- Säikähtänyt
no mul melkeen sama ongelma kun keskustelun aloittajalla..syön yaz pillereitä ja unohdin ensimmäisen viikon riviltä ottaa lauantaina pillerin ja ohjeessa oli jos 24 tunnin sisällä otan sen pillerin niin vaikutus teho ei ole hävinnyt. Mutta sitten siinä oli jottai että 1-7 viikon aikana unohtunut pilleri pitäs olla viikko kondomin kanssa mutta päätimme että ostetaa varuilta jälkiehkäsy pilleri nyt on kulunut se kolme viikkoo ja pitäs olla menkkojen aika torstaina piti menkat alkaa mut mitään ei ole kuulunut en sitten tiiä voiko johtua siitä että viime liuskassa oli vähä väliä tiputtelua koko liuskan ajan. Sanookapa mielipide pitäskö varuilta tehhä raskaustesti ja jos kyllä niin teenkö nyt saman tien vai joskus viikon päästä? MInkään laisia raskauden oireita en itse ole huomannut mutta poikaystäväni tuumasi että rintani on kasvanu ja itse huomasin että käyn useesti vessassa pissillä.. Kiitos etu käteen vastauksista
- 85642
Tietysti pitää tehdä raskaustesti.
- Säikähtänyt
paljonkoha nuo suunnillee maksaa ja onko niitä kyläkaupoissa ollenkaa? vai pitääkö lähtee keskustaa ostaa
- Apuakiitoss
Moikka olen 17-vuotias tyttö ja söin kolmannen liuskan juuri zoely pillereitä. Olen ottanut joka päivä pillerin ja nyt on ollut väliviikko eli neljä päivää ja ei ole menkoista jälkeäkään. En tiedä johtuuko se siitä että jo ennen pillereitäkin oli epäsäännölliset menkat niin se on vaikea saada aisoihin mutta olen silti paniikissa ja avun tarpeessa!
- 865458
Luepas se Zoelyn pakkausseloste.
- todellahuolestunut
Hei, syön gestinyl merkkisiä pillereitä, otin viimeisen pillerin viikko sitten sunnuntaina ja menkkojen olisi pitänyt alkaa viimeistään ti-ke ja minulla on aina ollut runsaat menkat. Menkat alkoi perjantaina hyvin niukkoina ja loppuivat parin tunnin (n. 4h) päästä. Sama homma lauantaina ja sunnuntaina ei tullut minkäänlaista vuotoa. Tein tänään tiistaina raskaustestin ja näytti negaa. Unohdin ensimmäisellä viikolla yhden päivän pillerin ja söin sen noin 24h myöhässä, voisiko se johtaa menkkojen lykkäytymiseen? Voinko olla raskaana vaikka testi näyttää muuta?
- dfsr
Viikon päästä teet uuden testin. Negatiivinen testi voi olla virheellinen, jos istukkahormonia ei ole vielä tarpeeksi virtsassa. Koska olet unohtanut ensimmäisellä viikolla pillerin, etkä ole ottanut sitä ajoissa unohduksen jälkeenkään, voit olla raskaana.
Ei se kuitenkaan ole mitenkään ihmeellistä, jos joskus pillereitä syödessä on erilaisia tyhjennysvuotoja.
- todellahuolestunut
Olen syönyt pillereitä melkein 4 vuotta ja aina kuukautiset on olleet runsaat mutta nyt niukat ja pelkkää verta. Voiko tuo pillerin unohdus vaikuttaa siihen vai onko syy jokin muu?
- dfsr
Edelleenkin voi syynä olla raskaus tai ihan normaali "poikkeus". Ei asia muutu jankuttamalla.
- Pohtiva
Käytän yasminelle pillereitä. Söin ensimmäisen liuskan perään toisesta liuskasta viikon verran jonka jälkeen tyhjennysvuoto tuli normaalisti. Nyt olen syönyt loput kyseisestä liuskasta ja pidän tyhjennys viikkoa kahden viikon pillereiden syönnin jälkeen, mutta vuotoa ei kuulu ja olen aloittanut tauon niin että viimeisen pillerin söin tiistaina. Onko mahdollista, että ehkäisyteho on heikentynyt niin, että olen raskaana vai kannattaako vielä levollisin mielin odotella josko vuoto alkaisi? Nyt kuitenkin vasta perjantai ja taukoviikkoa jäljellä 4 päivää.. HELP!
- afsgfd
Ei tuo ehkäisytehoon vaikuta, mutta tottahan siinä kroppa voi mennä ihan sekaisin, kun syöntirytmi vaihtelee noinkin paljon. Kannattaa jatkossa vähän miettiä, miten kehoaan kohtelee.
- todellahuolestunut
Nyt minulle tuli seuraava tyhjennysvuoto ja sekin paripäivää myöhässä ja niukkana. Raskaustesti näytti viikko sitten negatiivista. Nyt en ole unohtanut yhtään pilleriä ja kaikki syönyt 2h sisällä päivittäisestä ajasta. Lääkärille vai gynekologille?
- åii88
Gynekologi on lääkäri.
Miksi sinun pitäisi mielestäsi mennä lääkäriin? Tee uusi raskaustesti, jos epäilet olevasi raskaana. - todellahuolestunut
Nyt jo toinen ihmeellinen tyhjennysvuoto peräkkäin, myöhässä parilla päivällä ja todella niukkoina sekä erilaisia kipuja ja paljon kovempina kuin koskaan ennen. Joku selitys tälle pitäisi löytää
- åii88
Niin oletko tämä sama ihminen, joka tuossa kirjoitti nimimerkillä "Pohtiva"?
- åii88
todellahuolestunut kirjoitti:
Nyt jo toinen ihmeellinen tyhjennysvuoto peräkkäin, myöhässä parilla päivällä ja todella niukkoina sekä erilaisia kipuja ja paljon kovempina kuin koskaan ennen. Joku selitys tälle pitäisi löytää
Ei kun joo, oletkin jo tuossa ylempänä tätä samaa asiaa ihmetellyt ja saanut siinä jo vastauksen.
Teitkö sinä niitä testejä kaksi vai vasta yhden? Jos olet vailla ammattilaisen mielipidettä, ota yhteys siihen tahoon, joka sinulle pillerireseptin on kirjoittanut. - todellahuolestunut
Olen tehnyt useamman testin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847