Eli meillä haasteita matkalla kyllä riitti. Mellakat eivät suinkaan olleet se pahin osio ihanasta loma-matkastamme.
5 tähden hotelli Hurghadassa tarjosi minulle kalan osittain raakana. Maistettuani kalaa tiesin kyllä oitis mitä tulee tapahtumaan. 3 tunnin päästä alkoi taistelu ilmeisesti ihan elämästäni.
Ensin mahani turposi kovaksi palleroksi. Sitten tuli äkkiä oksettava olo. Oksensin muutaman kerran. Tauko. Sitten tuli uusi, pahempi aalto. Silloin alkoi tulla molemmista päistä kaikki mahdollinen ulos kuin painepesurilla konsanaan. Käytin tyttäreni leikkiämpäriä hävyttömästi oksennusastiana siinä pöntöllä kouristellessani. Aikaa kului. Lapsi nukkui onnellisena sängyssään, minä olin vessassa täydessä hätätilassa:/ Oksensin sappeakin ties kuinka kauan ja takakontista tuli sakeaa vettä. Sitten alkoi taju hämärtyä, tai se oli jo hämärtynyt pikku hiljaa ja ihoni muuttui kylmäksi, koko kehoni oli hikinen ja tärisin kauttaaltani. Taju lähti. Pyörtyilin siinä ihan loputtomiin. En kyennyt edes kurkottamaan vessassa olevaan puhelimeen soittaakseni apua!!!
Jonkin ajan kuluttua sain päähäni mennä lämmittelemään kylpyammeeseen! Suihku oli _onneksi_ vääntynyt suihkuttamaan hieman ohi ammeesta, ja minun onnekseni, koska pyörtyilin siellä ammeessakin kaiken veden, oksennuksen ja paskan keskellä. Olisin voinut hukkua sinne ns. "veteen". Lisäksi ammeen tulppa oli juuri meidän huoneessamme sellainen, ettei se pitänyt vettä ellei sen päällä istunut... Se taisi pelastaa henkeni.
Siinä pöntöllä istuessani muistan rukoilleeni, koska jollain tasolla tajusin tilanteen vakavuuden. Pahin vaihe oli siinä, kun olin kampeamassa itseäni itseäni pöntöltä ja raajat olivat aivan jäykät ja kylmät, jonkin verran tunnottomat myös.
Aamulla kuitenkin heräsin yllättävän hyväkuntoisena (!!) ja pystyin ottamaan Imodiumia.
Ei ollut muuten ihan turhaan hotellin huoneiden vessoissa puhelinta. Vielä parempi olisi ollut jos olisi jossain lukenut vastaanoton numero. Joku hälytysnappi pitäisi olla vessanpöntön vieressä tällaisia tilanteita varten..
Pahin ripuli-oksennustauti
20
2790
Vastaukset
- vaikka
mennä nyt terveyskeskukseen ja otattaa mahd.kokeet ulosteesta tartuntojen ja virusten varalta.Tuttavani sai Thaimaan reissulta ripulitaudin ja myöhemmin todettin campylobakteerin aiheuttamaksi.Myös salmonella ja yersinia bakt.ovat mahd.Nimittäin nivelreuma voi olla syynä campylobakteerin aiheuttamana
- 2+2
Puhelu respaan ja lääkäri paikalle. Tai sitten kipittää sinne respaan livenä, jos ei sitä numeroa huomaa mistään...
- matkailija34343
kiitti vinkistä, en ajatellut että voi olla noinkin pahoja pöpjä asialla. Varaan heti ajan terveyskeskuksesta:)
- 28 x....
omat vatsakokemukseni Kairosta:
eka x v- 69, punatauti, lääkäri hotelliin ja sairaalaan
Kyprokselle missä palvelin rauhanturvaajana. Alkuoireet
punataudissa ovat fantastiset jos se on oikea sana.
Tarkoitan varmaankin ennenkokemattomat.
Toisella matkallani kyseiseen paskakylään tapahtui joskus
- 90 luvun alussa entisen vaimoni kanssa.
Oireet molemmilla suunnilleen samat kuin kuvaamasi.
Nukuin wc:n lattialla pytyn ympärille käpertyneenä josta
vaimoni minut aina pois ajoi siksi aikaa kun hänellä tärähti.
Aivan hirveitä sekä järkyttäviä vatsatauteja sieltä saa....
Egyptifanit kieltävät asian. Kehoittavat käsidesien käyttöön
ym. paskaa. Itsekin istuvat pytyllä suurimman osaa päivästä
mutta eivät sitä kyllä myönnä.
Minulla on käynyt mielessä etä josko islamistit paskovat ja
räkivät turistien ruokiin? Kuka voi vannoa ettei?
Räjäyttelevät huvikseen ihmisiäkin. Pyhä sota ei lakeja tunne.
Huomautan jälleen kerran että tämä ei ole kiihoitusta
kansanryhmää kohtaan vaan täyttä totta.
Pahoittelen saamaasi tautia sekä kehoitan myös näytteiden ottoon
pahempia seurauksia välttääksesi.
Ystävällisin terveisin.....- 11+8
Itse säästyin mokomalta taudilta, mutta ei se minun egyptin lomaa pelastanut. Kyllä ainakin se hurghada oli täysin surkea paikka muutenkin.
- Anny1
Tuli mieleeni yksi entisen opiskelukaverini kommentti. Hän työskenteli ravintolassa, ja kertoi, että jos joku oli tyytymätön ruokaansa, ja lähetti sen takaisin, kokki vain sylkäisi siihen, sekoitti hieman ja palautti saman annoksen asiakkaalle. Tämä siis Suomessa.
Kun olet nämä tautisi saanut, oletko syönyt raakoja kasviksia tai muiden kuorimia hedelmiä? Nämä ovat ne yleisimmät mahatautien lähteet Egyptissä. Näin ainakin matkaopas kirjat sanovat. Ja tähän uskonkin, koska noita välttämällä en ole saanut ikinä mahatauti Egyptissä. - lentomälli
11+8 kirjoitti:
Itse säästyin mokomalta taudilta, mutta ei se minun egyptin lomaa pelastanut. Kyllä ainakin se hurghada oli täysin surkea paikka muutenkin.
irtopaska lensi sielläkin, tosin Sharmissa ripuli oli sellaista vellimäisempää kurapaskaa
- koukkaaja
Aiwan täysin... asiaa.
- EgyptFun
sairastuin 42ast kuumeiseen vatsatautiin Bangkok'in 4* hotellin ruuista.
Kesti viikon, enkä voinut syödä mitään toiseenkaan viikkoon. Kivasti vatsa pyöri kuin pesukone 1 kuukauden ja vaatekoko pieneni 38sta 34:ään (-10kg) ja jo alkoi mahtumaan thai-kokoiset vaatteet päälle ja sain uuden vaatevaraston ostettua, joka oli sitten tosikivaa!- 18+4
että hygienia Egyptissä on huippua.Suomalaisesta ruuastahan ne ripuli ja oksennustaudit johtuvat,kun näitä Egypti-fanaatikkojen puolustuksia lukee.
On se vaan kumma kun paikallisetkin valikoivat keittiön perusteella mihin kannattaa mennä syömään.
Usein he sanovat joistain ruokapaikoista,että älä mene sinne syömään,siellä on likaista.
Varmaan kuvittelen omiani silloinkin kun hiekka tai kananluut narskuvat hampaissa kosharia syödessä.Että näin. - Matkakertomukset
18+4 kirjoitti:
että hygienia Egyptissä on huippua.Suomalaisesta ruuastahan ne ripuli ja oksennustaudit johtuvat,kun näitä Egypti-fanaatikkojen puolustuksia lukee.
On se vaan kumma kun paikallisetkin valikoivat keittiön perusteella mihin kannattaa mennä syömään.
Usein he sanovat joistain ruokapaikoista,että älä mene sinne syömään,siellä on likaista.
Varmaan kuvittelen omiani silloinkin kun hiekka tai kananluut narskuvat hampaissa kosharia syödessä.Että näin.Lentopaska kuuluu paikallisiin traditioihin. Joskus aikoinaan Sharmin matkalla perseeni räjähti ravintola-illan jälkeen ja ripulivelliä räiskyi ympäri kylää. Onneksi respalla oli valmiina perinteinen ripuliämpäri (5 tähden hotelli) ja sellainen laitettiin heti vessan seinään roikkumaan. Eipä tosin paljon auttanut kun yläkerran vieraat oksentelivat ympäri huonettansa ja laattaa pursui katon välistä samalla kun itse istuin ämpäri-ripulilla.
Serkkuni pääsi vähemmällä, tosin tietyissä ulkoilmaravintoloissa piti sillon tälloin väistellä lenteleviä irtopäita. Paikalliset eivät tosin olleet moksikaan, joten no hätä.
Huonenaapurini valitti kun joskus iltaisin seinän ja lattian läpi ryntäili Hamas-terroristeja kaivamiensa tunneleiden kautta...olivat kuulemma erehtyneet kohteesta. Tarkoituksena oli kuulemma salakuljettaa aseita ja irtopäitä rajan yli Gazasta Egyptiin.
Muuten ihan kiva paikka.
- Egyptifani
Eihän nyt kukaan täysijärkinen päästä omaa kuntoaan noin huonoksi asti, olisihan sitä voinut ajoissa vaikka kontata ovelle ja joku olisi hälyttänyt apua paikalle. Kyllä tuon tason hotelleissa myös puhelinnumeroita löytyy mihin voi soittaa. Pitäisi siis ajoissa hakea apua ja lääkärit tulee tunnissa huoneeseen asti. Itse palasin juuri Hurghadasta 2 viikon matkalta ja hieno reissu oli, olin jo kolmannen kerran maassa ja ei ikinä mitään vatsatautia ole ollut, koska jos pöpöjä oikein alkaa pelätä ja liikaa varoa niin silloin se iskee. Ainoa poikkeava asia oli etten tietenkään juonut kraanavettä, mutta hampaat kyllä pesin sillä. Luulen että olen välttynyt aina kaikilta pöpöiltä, koska heti aamusta olen ottanut tyhjään vatsaan snapsin jekkua. Veikkaan ettei matkavakuutus tainnut olla kunnossa, koska ilman sitä lääkärit on tosi kallista puuhaa. Väh. 150 e maksaa lääkäri hotellissa.
- 17+18
Sinne vaan egyptiin lomailemaan kaikki. Takuuvarma paskatauti.
- Tosi on!
vatsataudin saatte lähempääkin. Menkää Kotkaan tai Raumalle ja juokaa kraanavettä. Takuulla jäävät Egyptit, Turkit ja muut maat kakkoseksi.
- Näin on
Jos alkoi jo kolmen tunnin jälkeen ensihaukkaisusta, niin syytä kannattaa etsiä muualta. Ja jos Immodium auttoi, ei kyse ole sikäläisestä mahataudista, johon Immodiumilla ei ole mitään vaikutusta.
- Nipnoi
Ålä koskaan syö mereneläviä paikassa jossa ei paikalliset syö. Mene syömään paikallisten ravintolaan. Herää kysymys miksi ei. Hotellien ruoka on kallista paikallisille >>ruoka seisoo kauan aikaan. Esim rannalla ruoka tehdään pääsääntöisesti tuoreista aineista. Ja sitten se paikallinen ajattelu maailma
"Se on täällä vain 2 vkoa sille voi syöttää mitä vaan, se tulee kylmästä maasta jossa se ei ole nänyt kamelia.
T: 40 maata 1 ruokamykytys ( Thaimaan viidakossa)
((Voi taivas et olin kipeä )) - Näin on jämpti
Jos se tauti alkoi kolme tuntia ruokailusta eikä syödessä tuntunut outoa makua, niin ei se tauti siitä sapuskasta johtunut. Kannattaisi pestä käsiä pikkasen useammin ja muutoin kuin nuolemalla.
- idiootit
Mitäs syötte hotelleissa.
- Näinhän se käy
Olisitte ottaneet Suomesta hernekeittopurkkeja, lihapullia kastikkeessa -purkkeja ja reissumiestä.
Tosin yhtä lailla olisitte saaneet käsistänne sen mahataudin. - AnonyymiUUSI
Näinhän se käy kirjoitti:
Olisitte ottaneet Suomesta hernekeittopurkkeja, lihapullia kastikkeessa -purkkeja ja reissumiestä.
Tosin yhtä lailla olisitte saaneet käsistänne sen mahataudin.MITÄS KALLU TÄÄLLÄ SEKOILEE, MENE EGYPTIIN!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768