Elikkäs mun datsunin N16 Almerassa olen huomannut yhden ominaisuuden ajovaloissa. Valot toimii niinkuin pitääkin mut pitkissä valoissa tuntuu olevan suuntausongelma. Ajovalojen suuntaussäätimen ollessa 0-asennossa pitkät ajovalot valaisevet valtatien varressa olevien kuusten ym. puiden latvuksia. Lyhyet valot näyttävät nyt johonkin samalla asetuksella, sitten jos rupeaa säätämään valoja alemmas (1-2-3), niin lyhyet ajovalot alkavat näyttää ihan nenän eteen ja pitkät ajovalot tippuvat suunnilleen mihin pitääkin. Jos lyhyet ajovalot näyttää ihan eteen, maantiellä saattaa pimeydestä ilmestyä yllättäviä juttuja...
Nyt on alkanut tuntua, että datsunin umpioissa on jonkunlainen suunnittelu- tai valuvika, lähivalojen ja kaukovalojen kulma on liian suuri eli pitkät valot näyttävät liian kauas/ylös korkeussäädön 0-asetuksella. Menopelissäni on siis lähilamput ja kaukolamput erikseen. Autoni on mennyt moitteetta läpi vuositarkastuksesta (eli valot on oikein suunnattu) kun tarkastaja ei ole tästä maininnut mitään. Eikä mikään poltinkaan ole varmaan irti tai huonosti kiinnitetty.
Onko muilla datsun-autoilijoilla samoja havaintoja valolaitteiden ja erityisesti pitkien ajovaljen suuntauksen osalta?
Datsunin valot
2
384
Vastaukset
- frangröbbä
jospa säätäisit ne pitkät valot oikeaan korkeuteen
- vasta hokasin että
mää voisin ajaa autolla jonnekin tien varteen ja nostaa sitten konepellin pystyyn, soittaa Laa-keskukseen että tuli tekninen vika mun autoon paikassa X. Laa-neiti ilmoittaisi Apille ja Jarskille, että siellä paikassa X on auto pulassa ja Api ja Jarski tulisivat sinne paikalle. Kertoisin että autoni valot näyttävät vähän turhan ylös ja pojat säätäisivät valot kohdilleen, hyvin pitkälti. Myös pitkät valot, että ne näyttäisivät hyvin pitkälti oikein eli mitä pisimmälti maan pintaa myöten eikä kuusikon yläoksille.
Turvallista matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882