Kiitos kuuluu Kokkolan latuverkosto vastaaville, työntekijöille ja urheiluseuroille.
On mahtava talvi lumen puolesta taas hiihtää, hyvin hoidettuja latuja.Käyn Santahaassa ja rastimajan latuja hiihtämässä.
Ilokseni huomasin että Ykspihlajan valaistu hiihlolatukin on kunnossa ja Palmaan on saatu yhdyslatu mannerta pitkin ,kiitos paikallisen seuran, jää latu olikin aina tukossa.
Palmassahan on tunnetusti maisemallisesti hyvä hiihtää ja ainakin tänään se oli lanattu auki.
Vielä kun saataisiin Koivuhaasta nuolipuron kohdalta yhdyslatu Ykspihlajan ladulle niin olisi latuverkostoa Palmaan asti.
Kokkolassa hyvä latuverkosto
11
386
Vastaukset
- vanha pihlajalainen
Kyllä minäkin muistan että Palmaan pääsi mannerta pitkin ennen, mutta sitten tuli teollisuusalue ja latu siirrettiin jäälle.Nyt kun on ollut huonoja talvia, vettä ollut lumen ja jään välissä niin jäällä on ollut huono hiihtää ja tehdä latua.
Mstähän se latu Palmaan kulkee kun alue on tukittu teollisuudella?- Latua hiihtänyt
Latu lähtee Ykspihlajan valaistulta ladulta, latu poikkeaa ennen teollisuusaluetta aidan viertä pitkin rantatien varrella olevaa pyörätien reunaan ja menee meren rantaan päin(Fin Marin) teollisuusalueen jälkeen, ja meren rantoja myötäillen Palmaan.
Käytiin lasten kanssa hiihtämässä oli hyvä reitti.Oli sellainen vanhan ajan latu , jota ei oltu moottorikelkalla tehty. - hullunhommaa
Kyllä on niin tyhmän hommaa tuo hiihto ja aatelkaas paljoko se tulee maksamaan kaupunkilaisille kun santahakaanki tehtiin lumitykillä lunta monta vuorokautta sitten se ajettiin muonen koneen voimalla radalle ja sitten viellä latukone ajaa päivittäin teille latuja monen miehen voimilla jos haluaa hiihtää niin tehkää itse latunne eikä kaupungin rahoilla onhan se kiva tulla syömään kun pöytä on katettu ja joku vilellä maksaa ruan ja kaiken muun. pitäisi olla latu maksu niille jotka käyttää latuja ja samallainen kohtelu pitäisi olla kokkolalaisille jotka haluaisivat harrastaa esimerkiksi jäärata ajoa tai laskettelua roskarukalla kaupunki vois hommata sinne hissin tai valmiit pilkkireijät kaupunginlahdelle jotka avattaisiin joka aamu joten nämkin rahat katujen auraukseen joten aatelkaas vähän
- OLEN MINÄ
hullunhommaa kirjoitti:
Kyllä on niin tyhmän hommaa tuo hiihto ja aatelkaas paljoko se tulee maksamaan kaupunkilaisille kun santahakaanki tehtiin lumitykillä lunta monta vuorokautta sitten se ajettiin muonen koneen voimalla radalle ja sitten viellä latukone ajaa päivittäin teille latuja monen miehen voimilla jos haluaa hiihtää niin tehkää itse latunne eikä kaupungin rahoilla onhan se kiva tulla syömään kun pöytä on katettu ja joku vilellä maksaa ruan ja kaiken muun. pitäisi olla latu maksu niille jotka käyttää latuja ja samallainen kohtelu pitäisi olla kokkolalaisille jotka haluaisivat harrastaa esimerkiksi jäärata ajoa tai laskettelua roskarukalla kaupunki vois hommata sinne hissin tai valmiit pilkkireijät kaupunginlahdelle jotka avattaisiin joka aamu joten nämkin rahat katujen auraukseen joten aatelkaas vähän
Halpa investointi jos ajattelee Kokkolan lämmitettyjä halleja, ja nythän suunnitelmissa on aivan uusi jalkapallohalli.
Hiihtoladut on mielestäni halvempia investointeja ,ajatellen kuinka paljon niitä eri ikäiset käyttävät.
Hiihto/liikuntamuotona on mitä parhain liikuntamuoto, suosittelen sinullekkin (PERSE)
Latuverkosto/polut ovat myös kesäisin ahkerasti käytössä, joten käyttö on ympärivuotista.
Hyöty hiihdosta/liikunnasta on investointi ihmisen terveyteen, ja tuo aikaa myöten takaisin hyvänä fyysisenä/henkisenä pääomana mikä ei rahakaan korvaa. - Tämä maksaa
hullunhommaa kirjoitti:
Että istut mieluummin bubissa kaljatuopin ääressä.
Kyllä se sinun kaljamahasi tuo sitten kustannuksia terveyden ja sosiaalipuolelle, aikaa myöten.
Asiassa monta puolta. - Kanssa myös
OLEN MINÄ kirjoitti:
Halpa investointi jos ajattelee Kokkolan lämmitettyjä halleja, ja nythän suunnitelmissa on aivan uusi jalkapallohalli.
Hiihtoladut on mielestäni halvempia investointeja ,ajatellen kuinka paljon niitä eri ikäiset käyttävät.
Hiihto/liikuntamuotona on mitä parhain liikuntamuoto, suosittelen sinullekkin (PERSE)
Latuverkosto/polut ovat myös kesäisin ahkerasti käytössä, joten käyttö on ympärivuotista.
Hyöty hiihdosta/liikunnasta on investointi ihmisen terveyteen, ja tuo aikaa myöten takaisin hyvänä fyysisenä/henkisenä pääomana mikä ei rahakaan korvaa.Hiihto liikuntana on taas noussut suosioon, hieno homma että nuoretkin on innostunut.
Olen myös aloittajan kanssa samaa mieltä että meillä on hyvä latuverkosto Kokkolassa.
Ladut on pieni investointi käyttäjämäärään laskettuna, liikuntahallit ym. maksaa monin kerroin paljon enempi. - terva sukset
hullunhommaa kirjoitti:
Onhan hiihto tietenkin muuten mukavaa, mutta siinä on vaan yks huono puoli.
Tulee nälkä, kun hiihtäminen kuluttaa energiaa.
Aatelkaapa nyt ihan tosissaan. Ensin ostatte kallista ruokaa kaupasta ja syötte sen kun on nälkä.
Sitten kun mahassa on ruokaa, niin sittenpä päätätte lähteä hiihtämään.
Hiihtäminen kuluttaa ruokaa ja taas tulee nälkä. Sehän tulee kalliiksi, kun pitää syödä toisen kerran.
Jos olisi jättänyt hiihtämättä, niin sillä ruualla olisi pärjänyt sen illan, mutta nyt joutuu syömään toisen kerran, kun ruoka kului hiihtämiseen.
Jos hiihtää, niin kannattaa hiihtää oikeen hitaasti ja vain lyhyen lenkin, ettei ruokaa kulu hukkaan. - Papparainen <<<
terva sukset kirjoitti:
Onhan hiihto tietenkin muuten mukavaa, mutta siinä on vaan yks huono puoli.
Tulee nälkä, kun hiihtäminen kuluttaa energiaa.
Aatelkaapa nyt ihan tosissaan. Ensin ostatte kallista ruokaa kaupasta ja syötte sen kun on nälkä.
Sitten kun mahassa on ruokaa, niin sittenpä päätätte lähteä hiihtämään.
Hiihtäminen kuluttaa ruokaa ja taas tulee nälkä. Sehän tulee kalliiksi, kun pitää syödä toisen kerran.
Jos olisi jättänyt hiihtämättä, niin sillä ruualla olisi pärjänyt sen illan, mutta nyt joutuu syömään toisen kerran, kun ruoka kului hiihtämiseen.
Jos hiihtää, niin kannattaa hiihtää oikeen hitaasti ja vain lyhyen lenkin, ettei ruokaa kulu hukkaan.Kun jättää tupakan ja viinan/kaljoittelun niin kyllä sitä ruokaakin on sitten varaa ostaa sen verran mitä
hiihtäminen kuluttaa.
Ja kylla hiihtämisen nautinto luonnossa on mitä parasta mielen hoitoa.Itse olen harrastanut hiihtoa ikäni
eikä ole lääkkeitä ja lääkäreitä tarvinnut. Ikääkin on vaikka muille jakaa. - Lapsiperhe Äiti
Kanssa myös kirjoitti:
Hiihto liikuntana on taas noussut suosioon, hieno homma että nuoretkin on innostunut.
Olen myös aloittajan kanssa samaa mieltä että meillä on hyvä latuverkosto Kokkolassa.
Ladut on pieni investointi käyttäjämäärään laskettuna, liikuntahallit ym. maksaa monin kerroin paljon enempi.Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Olisi tosi hienoa saada täältä nuolipuron asutusalueelta yhdyslatu Ykspihlajan valaistulle ladulle.
Meitä on täällä paljon lapsiperheitä , ja olisihan se hyvä ettei tarvis aina Santahakaan auton kanssa lähtiä.
Varpusparventieltä sillan kohdalta lähtee polku kesäisin, siitä jos moottorikelkalla joku viitsisi
tehdä latupohjan Ykspihlajan hiihtoladulle.
- ei suksia
hyvä perse näi kaupunki kohtelle tietty porukka saa ja toiset ei
- Lumitalvi 2011
Kyllä hiihtää pystyy jokainen joka haluaa ilman suuria kustannuksia.Vai pitääkö sossu ostaa sulle sukset?
Jätä vähemmälle kaljottelulle, ja ajattelisit elämää vähän vakavammin.
JEEEEEEEEEEEEE...................:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861610
- 761251
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1751160Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!54925Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47888
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38878Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9813- 46812
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789