Urokseni on tarkoitus astua tuttuni narttua mutta herraa ei tunnu kiinnostavan. Ekalla tapaamisella uros kiinnostui ja koitti nousta selkäänkin mutta sitten narttu ärähti ja uros pelästyi. Uros yritti vielä muutaman kerran mutta nyt ei edes innostu vaikka vähän narttua haisteleekin. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Miten voisin auttaa vai onko koko homma vaan unohdettava?
astutusongelma
6
2259
Vastaukset
- zipsapik
No tossa nyt voi olla vialla moni asia.
Yksi yleisimmistä syistä on se, että narttu ei ole vielä tarpeeksi kiimassa astumista varten ja toinen on, että se kiima on jo mennyt ohi.
Uroskoiralla on tarkka nenä, se että se ei ole kiinnostunut, ei siis automaattisesti tarkoita että se olisi haluton. Se vain ei tahdo turhaan arvokasta siementä tuhlata narttuun joka ei ole vielä/enää valmis.- 1+1
Narttuhan ei anna vasta kuin "tärpeillä" jotka on koirasta riippuen noin 10-14 päivän kuluttua kiiman alusta .
- "Kasvatustako" ?
koiria, miettikää miten käyttäydytte tilanteessa.
Ehkä ei paras päivä just vielä kohdalla.
Kaikki urokset eivät vain astu ja se on hyväksyttävä.
Luepas kasvattajakurssin muistiinpanot, niin palautuu asiasta muutakin mieleesi ja soita kasvattajaystävillesi. Vai onko kyseessä "kasvattajat" ?- innostumaton
Kiitos vinkeistä. Tiedän kyllä paljon astutuksesta ja olen kasvattanut itsekkin monia pentueita, se tässä hämmentääkin. Kyseinen uros on kyllä astunut ennenkin ja hyvin on hommansa hoitanutkin. Nartullakin pitäisi olla juuri oikea aika juoksusta menossa joten en keksi itse millään syytä siihen miksi nyt yhtäkkiä innostus katosi. Koirien kemiat ei sitten ilmeisesti vain kohtaa.
- "kasvattanut", niin
innostumaton kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Tiedän kyllä paljon astutuksesta ja olen kasvattanut itsekkin monia pentueita, se tässä hämmentääkin. Kyseinen uros on kyllä astunut ennenkin ja hyvin on hommansa hoitanutkin. Nartullakin pitäisi olla juuri oikea aika juoksusta menossa joten en keksi itse millään syytä siihen miksi nyt yhtäkkiä innostus katosi. Koirien kemiat ei sitten ilmeisesti vain kohtaa.
väitätkö, että tällainen on sinulle uutta ?
Eikö ole yhtäkään kasvattajatuttua, jonka kanssa olisit koskaan jutellut astuttamisesta? Eikö rotusi piirissä keskustella näistä asioita?
Erittäin outoa. - innostumaton
"kasvattanut", niin kirjoitti:
väitätkö, että tällainen on sinulle uutta ?
Eikö ole yhtäkään kasvattajatuttua, jonka kanssa olisit koskaan jutellut astuttamisesta? Eikö rotusi piirissä keskustella näistä asioita?
Erittäin outoa.Vinkkejä asiaan kyllä kyselin enkä syyttäviä kysymyksiä mutta kiitos kuitenkin kommentistasi.
Olen pentueita kasvattanut ja kurssin käynyt ja asioista keskustellaan kyllä. Silti tämän uroksen käytös on täysin uutta ja kummastuttaa yhä. Alkuinnostuksen jälkeen uroksen käytös muuttui aivan yllättäen ilman mitään syytä ja nyt uroksen koko olemus muuttuu kyseisen nartun ollessa läsnä. Ennen jouksuaikaa koirat tuli hyvin toimeen ja lopetin jo astutuksen onnistumisen toivomisen ja toivon vaan että uros voi taas juoksujen jälkeen olla nartun kanssa kuten ennenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1702610- 1612412
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182037Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee552013Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."11695"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591404Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1961311Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2161074Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää781061Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.347996