Urokseni on tarkoitus astua tuttuni narttua mutta herraa ei tunnu kiinnostavan. Ekalla tapaamisella uros kiinnostui ja koitti nousta selkäänkin mutta sitten narttu ärähti ja uros pelästyi. Uros yritti vielä muutaman kerran mutta nyt ei edes innostu vaikka vähän narttua haisteleekin. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Miten voisin auttaa vai onko koko homma vaan unohdettava?
astutusongelma
6
2280
Vastaukset
- zipsapik
No tossa nyt voi olla vialla moni asia.
Yksi yleisimmistä syistä on se, että narttu ei ole vielä tarpeeksi kiimassa astumista varten ja toinen on, että se kiima on jo mennyt ohi.
Uroskoiralla on tarkka nenä, se että se ei ole kiinnostunut, ei siis automaattisesti tarkoita että se olisi haluton. Se vain ei tahdo turhaan arvokasta siementä tuhlata narttuun joka ei ole vielä/enää valmis.- 1+1
Narttuhan ei anna vasta kuin "tärpeillä" jotka on koirasta riippuen noin 10-14 päivän kuluttua kiiman alusta .
- "Kasvatustako" ?
koiria, miettikää miten käyttäydytte tilanteessa.
Ehkä ei paras päivä just vielä kohdalla.
Kaikki urokset eivät vain astu ja se on hyväksyttävä.
Luepas kasvattajakurssin muistiinpanot, niin palautuu asiasta muutakin mieleesi ja soita kasvattajaystävillesi. Vai onko kyseessä "kasvattajat" ?- innostumaton
Kiitos vinkeistä. Tiedän kyllä paljon astutuksesta ja olen kasvattanut itsekkin monia pentueita, se tässä hämmentääkin. Kyseinen uros on kyllä astunut ennenkin ja hyvin on hommansa hoitanutkin. Nartullakin pitäisi olla juuri oikea aika juoksusta menossa joten en keksi itse millään syytä siihen miksi nyt yhtäkkiä innostus katosi. Koirien kemiat ei sitten ilmeisesti vain kohtaa.
- "kasvattanut", niin
innostumaton kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Tiedän kyllä paljon astutuksesta ja olen kasvattanut itsekkin monia pentueita, se tässä hämmentääkin. Kyseinen uros on kyllä astunut ennenkin ja hyvin on hommansa hoitanutkin. Nartullakin pitäisi olla juuri oikea aika juoksusta menossa joten en keksi itse millään syytä siihen miksi nyt yhtäkkiä innostus katosi. Koirien kemiat ei sitten ilmeisesti vain kohtaa.
väitätkö, että tällainen on sinulle uutta ?
Eikö ole yhtäkään kasvattajatuttua, jonka kanssa olisit koskaan jutellut astuttamisesta? Eikö rotusi piirissä keskustella näistä asioita?
Erittäin outoa. - innostumaton
"kasvattanut", niin kirjoitti:
väitätkö, että tällainen on sinulle uutta ?
Eikö ole yhtäkään kasvattajatuttua, jonka kanssa olisit koskaan jutellut astuttamisesta? Eikö rotusi piirissä keskustella näistä asioita?
Erittäin outoa.Vinkkejä asiaan kyllä kyselin enkä syyttäviä kysymyksiä mutta kiitos kuitenkin kommentistasi.
Olen pentueita kasvattanut ja kurssin käynyt ja asioista keskustellaan kyllä. Silti tämän uroksen käytös on täysin uutta ja kummastuttaa yhä. Alkuinnostuksen jälkeen uroksen käytös muuttui aivan yllättäen ilman mitään syytä ja nyt uroksen koko olemus muuttuu kyseisen nartun ollessa läsnä. Ennen jouksuaikaa koirat tuli hyvin toimeen ja lopetin jo astutuksen onnistumisen toivomisen ja toivon vaan että uros voi taas juoksujen jälkeen olla nartun kanssa kuten ennenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011175
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40880Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37874- 102868
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697- 34586
Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s56583Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r60563- 52526