En kestä enää ollenkaan tätä mun kannettavaa..
Ostettu siis viime kesänä ja käytössä ollut päivittäin, kannettava on HP Compaq 615
Nyt se on alkanut lagailemaan hirveästi.. Ensin se oli vain pientä, että välillä meni jumiiin jostain mutta NYT MENEE JOKA PIKKUJUTUSTAKIN ! Esim: välillä pelkkä youtuben videoiden katselu jumittaa koko koneen ja se täytyy käynnistää uudelleen ennenkuin voin taas katsoa youtube videoita.. Usein myös melkein mistä tahansa sivusta, menee videosta tai ihan muuten vaan jumiin.. Kyllä myös itse netin ulkopuolella koneen ohjelmissakin jumittaa aina, esim: windows media player tai usein menee koko ÄÄNI jumiin ja sitten se tarkoittaa ettei voi kuunnella mitään musikkia mistään ennen kuin käynnistää uudelleen...
Noniin, tämä ongelma ärsyttää minua TODELLA paljon! kannettavan käyttö ei enää juuri huvita kun tietää että se jumittaa aina.. Ennen jumitus (jumitus = Ei Vastaa) oli vielä kohtuullista ja ei paljoa häirinnyt, mutta nyt se on ottanut yliotteen; Joudun päivittäin MONTA KERTAA käynnistämään tietokoneen uudelleen tuon jumituksen vuoksi !
Mistähän voisi johtua? Olen puhdistellut koneen ilman ulostulo aukkoja ihan tuollaisella ''harjalla'', sitten olen nyt poistellut turhat tiedostot eikä koneella vielä ole edes kovin paljoa tietoa..
Koneessa on Norton virusturva mutta minua epäilyttää voisiko koneeseen olla iskenyt virus?
Auttakaa pliis koska en kohta enään kestä tätä...
Kannettavan lagaaminen !
10
472
Vastaukset
- 17+11
no ooks vilaissut tehtävienhallintaan ja resurssienhallintaan mitä siellä tapahtuu kun kone jumii? tai tapahtumienvalvonnan logeihin?
ooks kokeillu vaihtaa nortonia toiseen torjuntaan, esim microsoft security essentialsiin? niitä Windows-käyttäjien iloja...
Jos ei tehtävienhallinnasta selviä mitään erityistä jumiutumisen aiheuttajaa, edessä on käyttiksen uudelleenasennus. Joko entisen tai sitten jonkun muun.- eee.com
Katso ohjekirjasta kuinka kone palautetaan tehdasasetuksille, ja tee se. Ensin siirrä omat kansiot D: tai E: asemalle ja formatoit vain C. aseman. Onko siinä Win7 ? Tuliko DVD levyjä koneen mukana ?
- jackkron
No Norton on hidastava jättiläinen, mutta ei varmaankaan pääsyyllinen.
Suosittelen uudelleenasennuksen jälkeen kevyempää virusturvaa, esim. Avast.
Onko haitta-ohjelman suojaus kunnossa? (Malwarebytes, SpyBot, tms.)
Kuten yllä jo mainittiin, tarkista okno prossan kuormitus lähellä 100%:a ja jos on, mikä sitä kuormittaa.
Luultavasti joudut kuitenkin käyttiksen uudelleenasennuspuuhiin.
-J-- Kone_lagaa
En ole todellakaan mikään tietokoneitten ammattilainen joten en varmaan osaisi asentaa käyttistä uudelleen ilman neuvoja...
Niin ja mistä tuolta tehtävien hallinnasta näkee paljonko se prossa on? onko se tuo alhaalla lukeva Prosessit-kohta? siinä lukee 80 tällä hetkellä :o
ja siis on Win7 käyttis tässä.. - Lataa netistä
Kone_lagaa kirjoitti:
En ole todellakaan mikään tietokoneitten ammattilainen joten en varmaan osaisi asentaa käyttistä uudelleen ilman neuvoja...
Niin ja mistä tuolta tehtävien hallinnasta näkee paljonko se prossa on? onko se tuo alhaalla lukeva Prosessit-kohta? siinä lukee 80 tällä hetkellä :o
ja siis on Win7 käyttis tässä..Ilmainen putsausohjelma CCLEANER.
Saat huomata että giga hidastavaa roskaa lähtee bittiavaruuteen.
Sen jälkeen otat valikosta apuohjelmat>järjestelmohjelmat>kovalevyn eheytys ja annat myllyttää.
Saattaa kestää puolikin tuntia.
Ja koen pelaa taas.
Suosittelen myös Nortonin vaihtamista joko Avastiin tai PCtoolsin Spyware Doctoriin.
Ovat paljon kevyempiä koneelle kuin Norton tai FSecure.
Aja CCleaner ainakin kerran viikossa. - jackkron
Kone_lagaa kirjoitti:
ja siis on Win7 käyttis tässä..Mulla on koneessa (Win7) lepotila prosessit luokkaa 8-12%, joten jotain häikkää on.
Minkä niminen prosessi otti tuon 80%?
Jos menet Suorituskyky välilehteen, näet kokonaiskuormituksen.
-J- - fnhhfhh
jackkron kirjoitti:
Mulla on koneessa (Win7) lepotila prosessit luokkaa 8-12%, joten jotain häikkää on.
Minkä niminen prosessi otti tuon 80%?
Jos menet Suorituskyky välilehteen, näet kokonaiskuormituksen.
-J-tuo 80 oli vain prosessien määrä, ei prosessoritehon käyttöaste
- Kone_lagaa
fnhhfhh kirjoitti:
tuo 80 oli vain prosessien määrä, ei prosessoritehon käyttöaste
olen nyt tuolla Nortonilla tehnyt sen levyn eheytyksen ja sitten siinä oli muitakin ongelmia kun luki että ''Riskialtis''-tila ja sain ne nyt korjattua ja nyt ihme kyllä lagaaminen on alkanut vähenemään..
mutta siis *koputan puuta*..
Katson nyt tilannetta vähän aikaa ja jos ei enään lagaa hirveästi niin silloin en tee varmaan mitään mutta palaan tilanteeseen jos alkaa taas jumittamaan hirveästi..
Suoritinkäyttö tällä hetkellä 17 % ja Fyysinen muisti 53 % - TooClean
Lataa netistä kirjoitti:
Ilmainen putsausohjelma CCLEANER.
Saat huomata että giga hidastavaa roskaa lähtee bittiavaruuteen.
Sen jälkeen otat valikosta apuohjelmat>järjestelmohjelmat>kovalevyn eheytys ja annat myllyttää.
Saattaa kestää puolikin tuntia.
Ja koen pelaa taas.
Suosittelen myös Nortonin vaihtamista joko Avastiin tai PCtoolsin Spyware Doctoriin.
Ovat paljon kevyempiä koneelle kuin Norton tai FSecure.
Aja CCleaner ainakin kerran viikossa.>> Ilmainen putsausohjelma CCLEANER. Saat huomata että giga hidastavaa roskaa lähtee bittiavaruuteen.
Tuota ohjelmaa suositellaan hyvin aktiivisesti ja ilmeisesti se on tehtävänsä hyvin toimittava.
Mutta, mutta. Miten filuista juurikaan ihmeitä tietämätön voi suorittaa puhdistuksen riskeeraamatta poistaa elintärkeitä filuja ja mahdollisesti saattaa käyttiksensä siksi jopa uudelleenasennusasteeseen tai vähintäänkin hanki vain lisää murheita? Eli koviksesta riskeeraa tulla "TooClean"...
Ps. Suostuuko ko. ohjelman asentumaan mulle kuin C: osiolle ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3171737Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831257- 1331136
- 68853
- 48823
- 80813
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117777- 48770
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716