Koivuhaka

uus kokkolalainen

Minkälainen alue Kouvuhaka on noin niinku asumis mielessä? Sinne pitäs muuttaa nyt kuun vaihteessa ja lapsiki ois, uskaltaako tonne muuttaa?

40

11189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bvbv

koivuhaka on nykyään somalien ja muiden maahanmuuttajien asuttama. vuokrathan siellä on halvat, mutta jos koivuhakaan menet, niin vältä vuokra-asunto aluetta. omakotialue on hieman rauhallisempi. muuta ennemmin vaikka rytimäelle.

• Muualta

Ihmisiä nekin on vaikkakin eri värisiä?

• kokemusta on

Kantakaupunkilaiset valistavat ettei Koivuhakaan kannata muuttaa, itse olen asunut n 30 vuotta ensin vuokrakerrostalossa ja sitten omakotitalossa eikä minulla ole Koivuhaasta huonoja kokemuksia. Kaikki huonot kokemukset liittyvät keskikaupunkiin ja yöaikaan. Kantakaupunkilaisilla vain on sellainen vamma jota sanotaan ennakkoasenteeksi, se perustunee siihen että Koivuhaassa alkuvaiheessa oli häiriöitä enemmän.
      Koivuhaka ei ole sen kummempi alue kuin muutkaan, ne jotka varoittelevat tänne muuttamista eivät ole täällä käyneetkään. Tietystihän Halkokarilla ja Rytimäellä asuu (ainakin omasta mielestään) vähän parempaa porukkaa ja jos sellainen asenne miellyttää niin ei kun sinne vaan.

• Manalainen

Ei tarvitse olla "kantakaupunkilainen" eikä omata mitään vammaa todetakseen, että Koivuhaka ei välttämättä ole Kokkolan viihtyisintä aluetta. Itse olen asunut sekä Koivuhaassa että muualla Kokkolassa, enkä missään nimessä muuttaisi Koivuhakaan jos Kokkolaan pitäisi takaisin mennä.

Eihän se mitään kamalaa seutua silti ole, varsinkin omakotitaloalue on ihan OK. Viihtyisämpiäkin alueita kuitenkin Kokkolasta löytyy, ainaki omasta mielestäni.

• koivuhakalainen

Siellä mitään somaleja & häiriköitä ole! Ne on kaikki keskustassa.

Koivuhaka on lapsiystävällinen eli periaatteessa lapsiperheiden kaupunginosa! Lähistöltä löytyy mm golfkenttä, uimarannat (Laajalahti & Lahdenperä, muutama km), ratsastustalli, tenniskentät, urheilukentät ja paljon leikkikenttiä ja kerhoja.
        Kaikki palvelut ovat lähellä.

Minä olen varttunut Koivuhaassa ja asunut siellä 25 vuotta. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä itsensä tai omaisuutensa puolesta.

• Väinö

Koivuhaka on peruslähiö siinä missä muiden kaupunkien vastaavat. Hyvät palvelut mutta toki lieveilmiöitäkin on

• kokkolainen

...ja meren läheisyys. Hyvät palvelut, pienois kaupunki kaupungin sisällä. harrastus mahdollisuuksia; hyvät lenkkeilymaastot, ratsastus, urheilu alueita, peli kenttiä. Koivuhakaan on satsattu Kokkolassa paljon, sillä se todellakin on ongelmallinen alue: sosiaalinen ongelma. rikollisuutta, köyhyyttä, irrallisuutta, huumeita. On toki normaaleja ihmisiäkin. Omakotialue ja rivitalot ok. siinä ne ongelmallisemmat paikat löytyy räkälöiden välittömästä läheisyydestä. Lasten kanssa en muuttaisi sinne. Yksin kai pärjää missä vain?todettakoon, että olen entinen Koivuhakalainen, muutin sinne kun sieltä sai asunnon enkä tuntenut Kokkolaa. Nyt asun Halkokarilla ja täytyy sanoa ettei voi samana päivänä mainita. Mutta jokainen kokee tavallaan! Tunnen hienoja ihmisä, jotka asuvat Koivuhaassa mutta kyllä sinne on kasaantuneet työttömät, alkoholistit, narkkarit jne. yhteiskunnan ulkopuolella olevat enemmän kuin muualle.

• Tosirealisti Kokkola

Vai meren läheisyys. Läheisyyttä ovat vain tehtaat ja niiden saasteet...

• haka

on hyvä paikka asua, asinakin omakoti/rivitaloalue.muusta en tiedä kun en oo tornitaloissa asunut. olen asunut myös halkokarilla ennemmin enkä ole huomannu mitään eroa paitsi kaupunkiin on ehkä kilsan pitempi matka.....

• sinne

sinne vaan, ei mitäänn eroa muihinkaan paikkoihin kokkolassa!

• muuta!!

Koivuhaassa asuu juopot,vammaiset,maahanmuuttajat ja vankilakundit.sinne vaan lasten kanssa.

ps.älä anna olla lasten ulkona yksin,edes päivällä

• qwerty

..pienoiskoossa itä-helsinki.Ongelma tapaukset yleensä sijoitetaan vuokratalo alueelle.

• uus kla:lainen

Eli siis koivuhaka kuulostaa aika karmeelta paikalta, mutta olosuhteisiin nähden meijän on "pakko" muuttaa sinne. Asuntokin jo on, mutta eiköhän me pärjätä.
      Ulkomaalaisia tai työttömiä en pelkää, mutta jos siellä pyörii juopot(tosin, missäpä juoppoja ei olis?) ja narkkarit ni sitte en taija ainakaan iltasella uskaltaa ulos.

• jo pitkään

Koivuhaassa on kaupungin vuokrataloja joihin asutetaan sitä epämääräistä porukkaa jota on joka puolella. Esimerkiksi Halkokarilla ei ole tällaista asutusta joten halkokarilaiset ovat parempia ihmisiä kuin me koivuhakalaiset.
        Olen asunut vuosikausia kerrostaloalueella ja siellä näkee laitapuolen kulkijoita. Niistä ei ole koskaan ollut mitään harmia, korkeintaan ovat pummanneet rahaa. Tietystihän tällainen rahan pummaus on äärimmäistä kauheutta ja jos sitä ei kestä niin ei muuta kuin muualle asumaan.
        En ole kuullut että nämä epäsosiaaliset olisivat aiheuttaneet lapsille koskaan ongelmia jotka johtuisivat siitä että lapset asuvat Koivuhaassa, kyllä ne ongelmat tulevat eteen paljon useammin keskikaupungilla. Samoin yöllä liikkuminen, Koivuhaassa uskallan mennä minne vain yöllä mutta keskikaupungilla en. Siellä voi saada turpaansa milloin vain yöaikaan. Päivällä taas keskikaupungilla saattaa törmätä ruotsinkielisiin jolloin tuntee itsensä koiraläjäksi, Koivuhaassa tällaista vaaraa ei ole.

• Koivuhaka

Ei se Koivuhaka niin kamala paikka ole, mitä täällä annetaan ymmärtää.
        Toki sielläkin (kuten myös varmasti hienostoalueilla) asuu "epämääräisiä" tyyppejä (joita asuu myös näissä "hienostoalueissa", ei kaikkea päälle päin näe).
        Juoppoja saattaa olla siinä palvelukeskuksen lähellä, kun siellä on kapakka, mutta asuu siellä ihan normaalejakin ihmisiä vuokrataloissakin. Ei omakotialue poikkea muista aluista mitenkään.

Koivuhaan dissaaminen on aivan turhaa, siitä on turhan negatiivinen mielikuva monilla. Se perustuu vain ennakkoluuloihin.
        Tästä on valitellut moni tuntemani koivuhakalainen, jotka ovat ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, eivät juopottele tai ole narkkareita.

Tämä on tyypillistä ennakkoluuloa, että kun jossain asuu juoppoja, työttömiä ja mitä vielä, niin heti kaikki muut samalla alueella ovat samanlaisia.

• like

samanlainen ku halkokari, hakalahti ja kirkonmäki..juoppoja löytyy joka kaupungin osasta ja niin myös huumeiden käyttäjiä ja "normaaleja ihmisiä". se ero on koivuhaalla tai siis palkkarin viereisellä alueella et siellä on kolme baaria.olen itse asunut kaikissa paikoissa ja ero on minimaalinen! puhukoot muut mitä puhuu.niitten on turha puhua kyseisestä paikasta koska eivät ole asunut täällä!

• Tyytyväinen

Asun nyt muualla maailmalla. Koivuhaassa olen lapsesta asti asunut, käynyt ala-asteen koivuhaan erinomaisessa koulussa ja saanut sieltä ystävät, jotka elämässä mukana vieläkin. Lapsuutta ja nuoruuttani en koivuhaassa pois vaihtaisi. Toki tie vei sieltä töiden perässä muualle, mutta takaisin tulen, kun maailma on nähty. Tavallisia ihmisiä viihtyisässä ympäristössä.
      Mutta hyvät hyssykät: älkäähän nyt toki menkö pulloon asumaan. Strutsikin toki laittaa pään kuoppaan kun ulkomaailma ahdistaa, mutta onko sen todellinen turvallisuus turvattu jos pää on kuopassa.
      Mielestäni suurin syy Koivuhaan rauhattomaksi julistamisessa löytyy lehdistön puolelta. Vertaa: Kolari Koivuhaassa, kolari isollakadulla, läntisellä kirkkokadulla... Tarkoittaen siis sitä, että kun muualla tapahtuu, puhutaan osoitteella, jos Koivuhaassa joskus tapahtuu, puhutaan Koivuhaasta. Olkaas tarkkoja.

• koivuhaan nähnyt

Muuta ohikulkutien toiselle puolelle ykspihlajaan. Vaikuttais rauhallisemmalta paikalta sillä lyhyellä kokemuksella mitä mulla on kokkolasta.

• N23

Tottakai uskallatte muuttaa! Koivuhaka on hyvä paikka asua. Olen asunut siellä jonkin aikaa. Koivuhakaa mollaavat ainoastaan ne, jotka eivät siitä tiedä mitään. Mainio paikka lapsiperheelle: terveysasema, neuvola, kaupat, apteekki, koulu, päiväkodit ym. ovat kaikki lähellä! Uskon teidän viihtyvän hyvin Koivuhaassa.

• Omegaman

Joskus kun koulutielläni olin toisella luokalla, niin asuimme silloin leppoisasti outojen naapurien keskellä Isojärvellä, samassa punamaalin peittämässä talossa, jonka toisessa päässä ovat nuorisotilat. Erään päivän iltana sitten huoneeni seinän toisellä puolella olevassa asunnossa tehtiin aikoinaan Kokkolaa hätkähdyttänyt "sorkkarautamurha", jossa piestiin äijän takaraivo muusiksi sorkkaraudalla. Sen jälkeen on tullut välttelevä asenne Koivuhakaa kohtaan. Kirjastossa siellä on tullut käytyä, muuten ei ollenkaan.

No, ei tämä nykyinenkään asuinpaikka kovin häävi ole, mustalaisia alakerta täynnä, s****na.

• 15 vuotta

koivuhaka on paras asua lapsiperheen.
      koulu ja terveyden hoito on todella hyvää.
      koivuhaassa ei asu yhtään sen enempää maahan muuttajia kuin muuallakaan ja sen levottomampaa kuin jossai muualla.

• kannatan

Kerronpa jos joku samaa miettivä törmää tähän vestiketjuun vielä tällä vuosikymmenellä..
      Itse muutin koivuhaan tornitaloon puolisen vuotta sitten, ja kyllä on ollut rauhallista!! Monessa paikkaa asuneena ehdottomasti rauhallisimpia paikkoja missä olen asunut.. Alueena vähän kolkko, mutta muuten toimiva kun uusi tiekin kaupunkiin. Vähän istutuksia ja puistomaisuutta alueelle niin kyllä on muuten hieno paikka hyvällåä sijainnilla, kun rantaankin on vain päälle kilometri, kaikki palvelut vieressä ja koira ihmisille löytyy mahtavat metsä polut joka nurkalta.
      Se maine, on joku vetänyt jostain 80-luvulta, joka kiertää vaan suusta toiseen ilman sen kummempaa testaamista tai tietoa No hyvä niin koska se MAINE säästi minulta sellaiset 70 000 euroa mitä asunnot ovat halvempia verrattuna keskustan/muiden lähiöiden vastaiseen asuntoon.
      Kerran muutin Jyväskylässä ns. paremmalle alueelle missä asuntojen hinnat olivatkin sitä luokkaa, ja kyllä oli rauhatonta aluetta, kauppa reissuakaan saanut tehdä rauhassa kun aina joku sekopää hyppimässä naaman edessä. Sitten muutin pupuhuhtaan mikä on ns. pahamaineista aluetta ja voi sitä rauhaa!! Tästä tajusin heti muuttaa koivuhakaan ja mahtava alue on. Maine on maine... tyhmä uskoo muita ennen kuin itse sen toteaa...
      Turpiin sitä saa tilaamalla missä vaan enemmän itse isännästä kiinni kuin alueesta!

• Nurse woman

Koivuhaassa ei ole enää paljoakaan vuokrataloja ,useammat neliöt ovat kokonaan omistus asuntoja. Mäyränk. 6 ja oravankadulla ja Lumikonkadulta löytyy ja Mäntynäd.oikealla puolelta Ykspihlasta tultaessa on enää vuokra-asuntoja. Koivuhaassa on juuri avattu uusikoulu ,uusi päiväkoti ja ei todellakaan Koivuhaka ole mikään pummien asuinaluetta. meidän KPKS vierestäkin löytyy psyk,sairaita asumassa ja näitä erinlaiisa toimipaikkoja ympäri Kokkolaa.
      Miten me voimme määritellä n. 5000 asukkaan asuinalueen ,että se on huono.
      Jokaisessa Kokkolan asuntoalueessa asuu juoppoja korjaan pulloon kallistuneita ,eronneita,hakkajia( ei vaan kerrota asuinpaikkaa jos se on muu kuin K-haka) ,vankilakundeja voi olla ihan sinun joka luet kotona. Eikä Koivuhaassa ole mitään pelättävää sen pahemmin kuin keskustassa, Yleensä kaikki tappelut käydään kauppatorin ja keskustan kaduilla.
      Monenkohan ihmisen työpaikka menis jos pyyhitään koko Koivuhka pois Kokkolan kartalta .

• Julkistapuoltako?

"Monenkohan ihmisen työpaikka menis jos pyyhitään koko Koivuhka pois Kokkolan kartalta ."
        Ovatko Koivuhakalaiset jotenkin kovia työllistämään?
        Minkäalan työpaikkoja he luovat eniten?

• Herba böönä
        Julkistapuoltako? kirjoitti:

"Monenkohan ihmisen työpaikka menis jos pyyhitään koko Koivuhka pois Kokkolan kartalta ."
        Ovatko Koivuhakalaiset jotenkin kovia työllistämään?
        Minkäalan työpaikkoja he luovat eniten?

En tiedä mutta sinä ainakin luot verbaalista paskaa!

• Kesari

Itse olen kesätöissä Koivuhaassa. Hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ei täällä juopoilla ole juuri varaa asua täällä. Suosittelen, koska asunnon saa täältä niin halvalla "Maineen" vuoksi. Pulloja ei ole missään. Yksi murha täällä oli vähän aikaa sitten (mäntynäädänkadulla?), mutta se oli kännisten porukka, jossa riidat kärjisty. Muuten täällä lapsien annetaan olla ulkona, eikä ole sattunut mitään.

• Hyvä paikka

Koivuhaassa on tosiaan erittäin rauhallista, enkä ole törmännyt häiriköihin koskaan. Palvelut ja luonto on lähellä golfkenttä. Ei oo mitään valittamista. Lapsiperheille hyvä paikka.

• pollorosso

Joo, aina oon saanu olla rauhassa tuolla, ainoita miinuksia ovat muutamat idiootit jotka pitävät pyöräteitä omina autokaistoinaan ja parkkipaikkoinaan, sekä tageillään kaikki paikat sotkevat ganstat.
      Ketä muuten nämä Tcrw ja Trac(vai mitä vittuja ne nyt oli) ovat? Olisi vähän asiaa tosta töhertelystä.
      Nähinkin asioihin saataisiinjoku roti kun ihmiset vaan alkaisivat huolehtimaan asuinpaikkansa viihtyisyydestä.

• onnelinen koivuhakal

ihmisten ennakkoluulot koivuhakaa kohtaa johtuvat luultavasti siitä etteivät ole koskaan käyneetkään siellä vaan tekevät mielipiteensä kuultujen juorujen perusteella olen asunut koivuhaassa jo pitkälti yli 30 v ja ei koskaan ole ollut ongelmia muistetaanhan nyt siellä halkokarillakin missä ne "paremmat ihmiset " asuvat että halkokari taitaa olla vieläkin kokkolan poliisin mustalla sijalla numero 1.

• faktatietoa

mitä sanoo poliisin rikostilasto

• vastaua epipsykolle

Vastaan nimimerkille ei psyko .

Onko koivuhaassa enemmän psyykkisesti sairaita mitä muissa kokkolan
        asuinaleilla . Mistä luulisit tällaisen ilmiön johtuvan ?

Oletko koskaan miettinyt asiaa tarkemmin .Vai veitkö ajatuksesi hatusta
        ilman fakta tietoa mutu tuntumalla ?

• eipsygolle
        vastaua epipsykolle kirjoitti:

Vastaan nimimerkille ei psyko .

Onko koivuhaassa enemmän psyykkisesti sairaita mitä muissa kokkolan
        asuinaleilla . Mistä luulisit tällaisen ilmiön johtuvan ?

Oletko koskaan miettinyt asiaa tarkemmin .Vai veitkö ajatuksesi hatusta
        ilman fakta tietoa mutu tuntumalla ?

Vanha sanalasku .Hullu saa olla ,muttei tyhmä .

Koivuhaka on hullujen asuinaluetta .Entä tyhmien asuinalue ?

Missä päin kokkolaa asustaa tyhmimmät kokkolalaiset ?

• eipsyko

asuuhan siellä paljon psyykkisesti häiriintyneitä

• hudsontoms

Kerrostaloalueelle en muuttaisi mut omkt alue on rauhallinen ja ok aluetta, palvelut lähellä. 30v asunu ja ei valittamista. Mukava ja rauhallinen alue, onneksi kerrostalot ja omkt on täällä laitettu ns omille alueille eikä kuten uudella messualueella.. Hinta/laatu kohtaa ainaki omkt alueella. Ja onneksi kaupunki haja-asutti hullut tuossa 2005v tietämillä ympäri kokkolaa ja osista kerrostaloista tuli omistusasuntoja..

Ennen tuota paikkoja hajotettiin nykypäivään verrattuna kymmeniä kertoja enemmän ja pahimman maineen koivuhaka sai vissiin jostain 80-90luvulta tjsp.

Tapahtuuhan sitä paljon muuallakin kokkolaa mutta vain koivuhaassa tapahtuvista asioista mainitaan asuinalue ensimmäisenä.

• Ahaa !!

Ajatteletko olevasi turvassa hulluudelta omakotitalossasi .

• Mainio Manu
        Ahaa !! kirjoitti:

Ajatteletko olevasi turvassa hulluudelta omakotitalossasi .

Omakotitalossa ei voi asua hulluja .Tyhmiä sitäkin enemmän vai miten
        tuon nyt ottaisi ? Hauska kommentti !!!

• toms

Kirjoitimpa näimmä huonosti kun idiootit eivät ymmärtämeet pointtia, ymmärrän että pilkun jyystäminen on metkaa puuhaa. Mutta näin kerrostaloilla..

• 2000-luku

"Ja onneksi kaupunki haja-asutti hullut tuossa 2005v tietämillä ympäri kokkolaa ja osista kerrostaloista tuli omistusasuntoja.."

Tosin hulluja on yhä saman verran mitä aiemminkin .

Nämä hullut on vain piiloitettu eri asuinaluille .Etteivät herätä liiaksi huomiota.
        Näin saatiin siistittyä hulluus nurkkaan .
        Toista se on piirillä .Siellä hullut saavat liikkua vapaasti omalla osastolla .
        Tuskin hulluja halutaan muille osatoille sairastamaan .

Saarikoski kirjoitti :
        Minä ostin hullulta mieheltä hevosen
        Se oli piirtänyt sen itse
        Se oli ihan tavallinen hevonen ,mutta silmät olivat sieraimissa
        Se oli tehnyt sen tahallaan ,että ihmiset näkisivät kuinka hullu se on .
        Ostaisivat paremmin
        Lainattu teksti Pentti Saarikoski

• Reteriikki

Joo. uskaltaa muuttaa!

Asuttiin ihan siinä Måntynåådånkadulla 8 vuotta, ja eka beibikin kastettiin sielllä!
      Lenkkipolut Laajalahden suuntaan aivan mahtavat! Ja elämää ympärillä.

Jo mun lapsuudessa leikittiin. kuka pelekää mustaa miestä,? Ihan opettajan johdolla.
      Ei kai kukaan voi vaikuttaa siihen. mihin sukuun sattuu syntymään?

Terve tuloa maailmaan? Pohjoisella pallonpuoliskolla riittää vielä tilaa!

• Hyvä vaan...

että

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4373
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1703
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe