Navin teline

Kestävää

Tekisin navigaattorille telineen raudasta. Eihän ko. materiaali haittaa satelliittisignaalien vastaanottoa?
Mistä kohtaa navia se signaalien otto tapahtuu? (etten peitä liikoja) :-)

7

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahvigator

      onhan se vempele autossakin metallihäkissä ja toimii.

      • Kestävää

        ja olen sitä miettinyt. Joskus vain siitäkin lukenut, että jos se (navigaattori) on autossa tavallaan liian sisällä, niin yhteys loppuu. Saa autossakin satelliittikontaktin siitä lasin läpi. Sen olisi autossakin oltava lähellä tuulilasia, jotta siitä olisi suora yhteys johonkin satelliittiin. Ehkä joissain malleissa käytetään jotain erillisantenniakin, tiedä häntä. Mutta mulla ei ole, eikä ole liitäntääkään.


      • viistöistä
        Kestävää kirjoitti:

        ja olen sitä miettinyt. Joskus vain siitäkin lukenut, että jos se (navigaattori) on autossa tavallaan liian sisällä, niin yhteys loppuu. Saa autossakin satelliittikontaktin siitä lasin läpi. Sen olisi autossakin oltava lähellä tuulilasia, jotta siitä olisi suora yhteys johonkin satelliittiin. Ehkä joissain malleissa käytetään jotain erillisantenniakin, tiedä häntä. Mutta mulla ei ole, eikä ole liitäntääkään.

        Pyörätyyppi ei ilmene aloituksesta. Nykyinen Sirff-tekniikka on hyvin herkkää ja tuskin se
        teline tekee navia toimimattomaksi, oli se teline millainen tahansa. Kiinitysruuvien kohta lienee
        varmin. Hyvin näkökenttään tietenkin (ei alas) mutta ei tietysti peittämään. Saisit sen väliaikaisesti
        kiinni kokeilua varten niin ei tulisi turhia reikiä. Äläkä yritäkkään käyttää namiskuukkeleita ajon aikana.


    • onkosullapyöräkin

      hölmössä kohtaa !?

      • Kestävää

        Ehkä tuohon ei olisi edes tarvetta vastata, mutta laitanpa huvikseni :-)
        Eikös jo tullut selväksi, ettei ole säästöstä kysymys - vaan kestävyydestä.
        Onhan tuossa jo tuollainen muovikiinnike. On myös tiedossa kokemuksia, ettei navi siinä kaikissa töyssyissä pysy. Kaikki kun eivät tyydy köröttelemään silkosen sileitä pää- ja asfalttiteitä.
        Teen kunnon kiinnikkeen, kunhan tästä joudan, ei sille mitään esteitä ole, että silleen ja hyviä tulevia ajoja ja niiden suunnitteluja kaikille muillekin.


      • 1250
        Kestävää kirjoitti:

        Ehkä tuohon ei olisi edes tarvetta vastata, mutta laitanpa huvikseni :-)
        Eikös jo tullut selväksi, ettei ole säästöstä kysymys - vaan kestävyydestä.
        Onhan tuossa jo tuollainen muovikiinnike. On myös tiedossa kokemuksia, ettei navi siinä kaikissa töyssyissä pysy. Kaikki kun eivät tyydy köröttelemään silkosen sileitä pää- ja asfalttiteitä.
        Teen kunnon kiinnikkeen, kunhan tästä joudan, ei sille mitään esteitä ole, että silleen ja hyviä tulevia ajoja ja niiden suunnitteluja kaikille muillekin.

        prätkällä,stongassa Garmin zumo. Pyörä hajosi ympäriltä lunastukseen,mutta Zumo pysyi muovisessa telineessään kiinni ja ehjänä. Ei todellakaan tarvi alkaa askartelemaan raudasta telineitä että kestää. Saahan sitä tehdä jos tykkää nikkaroida ja luontokin kiittää.


    • mtoristi59

      osta naville teline tankoon,joka pysyy 1100 kuutioisessa hyvin ja maksoi 22€
      niin pysyy se silloin mopossakin,teline on yksi parhaista ja prismat myy,mp-liikkeissä sama,niin satkun kalliimpi ja se sopii kaikenmallisille naveille ja on kovaa muovia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe