Haluaisin uskoa, mutta

en pysty 100 %:esti

Tässä viestissä saattaa olla epäselvää, mutta toivoisin teidän ymmärtävän tämän asian.

Olen aina halunnut pitkään aikaan uskoa, että onko olemassa maapallolla tai maailmankaikkeudessa sellaista henkilöä, joka on syntynyt Yksilöllinen Valittuna? Koska me kaikki hengitämme, ajattelemme ja tunnemme oman yksilöllisyytemme. Emme pysty olemaan kenenkään asemassa ns. virallisesti. Voimme tuntea kukkien tuoksuja, auringon lämpö, ruokien maut, kivut yms. Meitä on vain yksi.

Jos katsomme ihmisten ottama videokuvaus jossain julkisissa paikoissa, kuvitellaan että ihminen on videokameran asemassa. Jokainen ihminen kantaisisi oman yksilöllisyytemme. 9 miljardien joukoissa saattaisisi olla yksi todellinen henkilö, joka olisi syntynyt Yksilöllinen Valittuna. Se miksi halusin kirjoittaa tämän aiheen, minulla on ollut lapsesta lähtien ollut merkillinen tunne hokien ajatuksissaan "Kuka minä olen"-lauseella. Jos yksi ihminen kuolee, minne hänen sielunsa sitten menee? Toiseen ulottovuuteen? Koskaan ei sitä tiedä, mitä tapahtuu.

3

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MualimanMies

Pohdiskelu on hyvästä ja kun kysymys saa tietynlaisen syvyyden niin kyllä siihen vastataan tavalla jos toisella. Eikun maaliman ihmeitä vaan pohdiskelemaan ! Kysyvä ei tieltä eksy vai miten se meni :)

• joku muu vastaa

Siihen liittyy kai monia syitä. Jos kyseinen henkilö ei olisi olemassa, todellisuus ja usko eivät vahvistuisi kunnolla, vaikka ihmiskunta olisi olemassa ajat sitten. Tämän vuoksi Jumala loisi kyseisen erään henkilön tähän maailmaan, jotta me varmistaisimme että usko ja todellisuus vahvistuisi entistä enemmän. Muuten henkilö elää koko ajan "pimeässä" paikassa. Se on aika monimutkaista selittää, mutta toivon teidän ymmärtävänne tämän asian.

• Olet oikeassa!

Kyllä me kaikki olemme taivaallisen Isän; Jumalan uniikkeja luomuksia. ketään ei ole samanlaista. Olemme myös tarkoitettu olemaan iankaikkisesti. Raamtussa Saarnaaja 3:11, Vanha testamenntti., sanotaan:" kaikki hän on tehnyt ihmeellisesti ja kauniisti myös iankaikkisuuden hän (Jumala) on pannut heidän (ihmisen sisimpään.

Apostolien teot, muistaakseni luku 17 sanoo että Jumala on luonut ihmisen asumaan maanpiiriä että hän etsisi Jumalaa, jos vaikka hapuillen voisi hänet löytää. kuitenkin Jumala on lähellä meitä jokaista. Ihmisen on vain niin vaikea uskoa, etttä Jumala on hänet luonut ja rakastaa luomaansa iankaikkosesssa rakkaudessaan.

Lue Jumalan sanaa; Raamattuam niin löydät vastausket elämäsi tärkeimpiin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      19
      4925
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      85
      4371
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      266
      3607
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      106
      3084
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      42
      2643
    6. 25
      1978
    7. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      10
      1827
    8. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      101
      1743
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      230
      1705
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      71
      1641
    Aihe