Olen melko tuoreen mac pöytäkoneen omistaja. Ongelmani on se että miten koneen kaikki tekstit jotka ruudulla näkyvät, saisi suuremmaksi. Ja suurin ongelmani on se että kun menen nettiin, niin netti sivu ei ole kuin noin puolet koko ruudun koosta ( koko ruuru 21.5") Miten saan venytettyä netti sivun, ym sivut koko ruudun kokoiseksi.
Kiitos vastanneille.
Terveisin : Marko Sutinen
Mac ongelma.?
6
532
Vastaukset
suurentamiseen kerralla ei ole yhtä konstia, kun resoluution harvennus ei littunäytöllä tule kyseeseen. Finderin fontteja suurennetaan Sisältö/Näkymävalinnat, selaimen taas sen asetuksissa tai painamalla cmd .
Safarissa sivu venytetään ruudulle sen oikeasta alakulmasta.
Tietokonekäyttöön tarkoitetut silmälasit ovat ehkä paras ratkaisu jos oletusteksti tuntuu liian pieneltä. Ei ole vaan vielä tullut hommattua...- Mäkkitupalainen
Asetukset: Lisävalinnat: Älä käytä pienempiä kirjasinkokoja kuin [haluamasi]
Kannettavissa toki voi helposti zoomata kahdella sormella ctrl-näppäin alaspainettuna- 1stMacFinn
Ainakin mun kannettavassani se zoomaus onnistuu ihan kahdella sormella eri suuntiin vetämällä, ilman sitä ctrl-näppäintä. Ja sama onnistuu myös Magic Mousella.
- sdfsdff
Millä tahansa hiirellä toimii. CTRL pohjassa rullaillen.
Mistä lie johtuu, että kahden sormen zoomaus onnistuu vain esim. pdf tiedostoissa mutta ei esim. nettisivuilla. Tarkennettuna; mulla onnistui se zoomailu joskus mutta nyt joku asetus on päällä koska nyt kuvien/tekstien zoomaus ei onnistukaan kaikilla sivustoilla? Osaisko joku kertoa mikä asetus on pielessä? Ohjauslevyn ruksit oon kyl katsonu ja lukenu läpi.
- 1stMacFinn
Jos kahden sormen zoomaus ei toimi kaikilla sivuilla, se tarkoittanee, että joillakin toimii. Ja jos näin on, mikään asetus sun koneessa ei auta, sivujen tekijä on jostain käsittämättömästä syystä onnistunut estämään zoomauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974