Kaipaan Madeiralle niin...

tätä kaipaan niin

Kävin tosiaan Madeiralla 9pv reissun 2007 keväällä ja sinne se sydän osittain jäi. Olen edelleen lumoutunut Madeiran monipuolisista mahdollisuuksista lomailla ja kaipaan kovasti sinne. Valitettavasti elämäntilanteeni on muuttunut (sinkusta lapsiperheelliseksi nopeassa ajassa) ja mahdollisuudet matkustaa sinne ovat rajoitetut aika tavalla. Ehkä, EHKÄ parin vuoden päästä. Katsotaan ja toivotaan parasta. Eniten jäin kaipaamaan hyvää ruokaa, Coral olutta ja mahtavia maisemia. Jäi kokematta rannalla löhöily sillä lähisaarella johon lennetään (en muista nimeä) ja levadoilla (sp?) kävely. Ensikerralla sitten! PS Joo ja onhan madeira viinikin hyvää.

12

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja rannat
      • obrigado1

        Jouluviikolla olin poikani kanssa Madeiran huostassa.Pieni yksityis kohta jäi mieleeni.Oltiin vanhassa kaupungissa syömässä minulle tutussa paikassa.Maksettiin lasku ja poikani sanoi lähtevänsä hakemaan taxia,koska vettä tihutti pikkuisen taivaalta.Ravintolan henkilö komensi poikaani,että sieso sinä siinä minä haen teille taxin.Tonttulakki päässä tämä ystävä paineli kohti keltaisia taxikylttejä n.100m tonttulakki vilahdellen.Taxi tuli meille ravintolan eteen,mutta isäntä tuli takaisin myös kävellen,vaikka olisi voinut tulla samassa kyydissä meille tilaamansa taxin mukana.Tämä on sitä palvelua mitä pitäisi enemmän arvostaa meidän ihmisten kesken.Pyyteentöntä kohteliaisuutta toista ihmistä kohtaan.Eikä halunnut tippiä niin kuin monessa turistirysissä vaaditaan.Jos et tippiä anna sylkäistään perään ja haukutaan Paskaksi.Tässä vähän elämän filosofiaa.Maassa maan tavalla ja antakaa arvoa sille kun teitä palvellaan vilpittömästi hyvällä sydämmellä.


      • Uimahullu

        Jos rannalle haluat niin on olemassa monia, monia parempia paikkoja kuin madeira.


      • Uimahullu kirjoitti:

        Jos rannalle haluat niin on olemassa monia, monia parempia paikkoja kuin madeira.

        Madeira on ensisijaisesti luontokohde, vaikka sieltä kulttuuriakin löytyy sellaiselle matkailijalle, joka on asiaan vihkiytynyt. Porto Santon saarella on 9 km pitkä hieno hiekkaranta. Saarella on lisäksi mm. golf-kenttä ja talo (Museu do Porto Santo, Casa Colombo), jossa Kolumbus vietti osan elämästään.

        Ihan ilman rantoja ei Madeiran pääsaarikaan ole, vaikka monesti näin annetaan ymmärtää. Funchalista lyhyen matkaa itään on mm. kaunis Calhetan hiekkaranta. Matkailijan nautinnon kannalta ei liene merkitystä sillä, että hiekka on tuotu muualta.


      • Funchalista
        masseur kirjoitti:

        Madeira on ensisijaisesti luontokohde, vaikka sieltä kulttuuriakin löytyy sellaiselle matkailijalle, joka on asiaan vihkiytynyt. Porto Santon saarella on 9 km pitkä hieno hiekkaranta. Saarella on lisäksi mm. golf-kenttä ja talo (Museu do Porto Santo, Casa Colombo), jossa Kolumbus vietti osan elämästään.

        Ihan ilman rantoja ei Madeiran pääsaarikaan ole, vaikka monesti näin annetaan ymmärtää. Funchalista lyhyen matkaa itään on mm. kaunis Calhetan hiekkaranta. Matkailijan nautinnon kannalta ei liene merkitystä sillä, että hiekka on tuotu muualta.

        Calheta ei ole itään päin vaan länteen.


      • Uimahullu
        Funchalista kirjoitti:

        Calheta ei ole itään päin vaan länteen.

        Madeira on ensisijaisesti luontokohde. Masseur jaksaa toistaa tätä !


      • juuri on
        Uimahullu kirjoitti:

        Madeira on ensisijaisesti luontokohde. Masseur jaksaa toistaa tätä !

        Juuri sitä ja minulle kelpaa parina päivänä hotellin allas... tai no jos hotellissa on sisäallas, niin joka päivä.


    • Lentomatkustelija

      Viikko riitti vajaat 10 v. sitten. Eli ei enää toista kertaa, saari tuli nähtyä myös autolla kiertäen. Muun muassa Teneriffalla on paljon enemmän nähtävää, tekemistä ja elämää.

      • minä vaan

        Teneriffalla on enemmän?


      • Eemeli10

        .. kun viikossa kiersit. Mitähän ihmettä siellä näit ja koit? En ole käynyt Teneriffalla, mutta kertomuksista voisin sen olevan paikkana turistimaisempi paikka kuin Madeira. Yksi tykkää yhdestä ja toinen ... Mitä siellä Teneriffalla on enemmän?


      • Jalanmatkustelija

        minua alkoi todella kiinnostaa - mitä ihmettä Teneriffalla voi olla enemmän? Nähtävää? Tekemistä? Elämää? On totta, että Madeiralla ei ole kovin paljon näkyvää "iloista" elämää/elämöintiä ja siksikin siellä on hyvä olla. Nähtävää on niin, että kerta kerran jälkeen tuntuu, että paljon jäi näkemättä ja haluaa sinne uudelleen. Tekemistä on yllin kyllin, aika ei todellakaan käy pitkäksi. Viikossa autolla kiertäen näkee kyllä kovin pintapuolisesti saaren.
        Minusta Madeiralla on kaikki kohdallaan ja tuntuu ihanalta kohta taas sinne päästä - näkemään, tekemään ja elämään.


      • Carmen-Sofia M.
        Jalanmatkustelija kirjoitti:

        minua alkoi todella kiinnostaa - mitä ihmettä Teneriffalla voi olla enemmän? Nähtävää? Tekemistä? Elämää? On totta, että Madeiralla ei ole kovin paljon näkyvää "iloista" elämää/elämöintiä ja siksikin siellä on hyvä olla. Nähtävää on niin, että kerta kerran jälkeen tuntuu, että paljon jäi näkemättä ja haluaa sinne uudelleen. Tekemistä on yllin kyllin, aika ei todellakaan käy pitkäksi. Viikossa autolla kiertäen näkee kyllä kovin pintapuolisesti saaren.
        Minusta Madeiralla on kaikki kohdallaan ja tuntuu ihanalta kohta taas sinne päästä - näkemään, tekemään ja elämään.

        Madeiralla on ihanaa ja kaunista ihan kaikki. Olen kateellinen ihmisille, jotka saavat asua siellä aina. Saarella on kaikki jotenkin niin täydellistä : ihmiset hyvännäköisiä , ilmasto kuin pumpulia , ruoka hyvää, ilmapiiri niin harmooninen. Haluasin muuttaa sinne, mutta olosuhteiden vuoksi se ei ole mahdollista .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe