Sopeutumattomat elämän taistossa

______

Ihminen on monitahoinen eläin. Turha närkästys on syytä jättää sivuun. Täälläkin, kun tahtomattaan jou
tuu ottamaan kantaa muutamien tapaan reagoida vaikeuksissaan, näkee keskenkasvuisuutta.

Lajillemme näyttää olevan helpointa löytää syntipukki vaikeuksillemme. Helpointa itsellemme. Siinä saavat purkautua turhautumiset ja vihan tunteet, kun kaikki ei mennytkään niinkuin toivoimme.

Ja kuitenkin, missään ei tarvitse olla niin rehellinen kuin itsetutkiskelussa. Vaikein ja antoisin tehtävämme, kasvaaksemme ihmisinä, siihen mittaan mikä on elämämme tarkoitus.

Lukiessa tämän päivän antia, herää kiitollisuus niitä ihmisiä kohtaan, joiden elämä on ollut laadukasta ja antoisaa. Ilman heidän omaa panostaan se ei olisi sitä ollut. Toki hyvä kasvupohja on luonut hyvät edellytykset siihen.
Heillä on varaa antaa onnestaan ja sisäisestä rikkaudestaan toisillekin elämän murjomille, jotka usein käpertyvät ja lukkiutuvat traumansa ympärille. Se, jos mikä pitää tuon katkeruuden ja epäonnistumisen tunteen yllä!
Kukin ratkaisee itse, mitä elämästään haluaa. Mitkään ulkoiset seikat ei voi säädellä sitä, minkä tien valitsemme kulkea, jos järkemme toimii normaalisti. Itse kannamme myös vastuun. Syyttää ei voi ketään, ei vanhempiaan, Jumalaa, papistoa eikä edes ymmärtämättömiä ihmisiä. Niin kovaa voi
elämän vaatimukset joskus olla, mutta avautuessamme tajuamaan, on palkinnot sitäkin runsaammat.

Toki mahtuu ihmisjoukkoon sopeutumattomiakin, elää saavat omilla ehdoillaan, purnata syyttää, ja löytää ilonaiheensa mistä kukin sen voi saada.

Elämän kirjosta poimittua.

42

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuin puut ja kasvit sademetsässä, me yritämme saada Auringon valoa ja vettä osaksemme. Kuuluu Luonnonlakien alaisuuteen, että toisten on vaan jäätävä kitumaan ja menehtymään.

      • sinisirkku-

        Aivan, se vaatii vaan ymmärrystä ja hyväksymistä! Jo meidän ikäpolvemme saa sen oppia, emme ole niin tärkeitä kuin moni haluaa uskotella, koska *me teimme ja meille kuuluu*, taito on tajuta elämääkin.

        Vähitellen väistyviä olemme, ja oikeastaan, miten mielelläni annan sijaa uusille!


      • X amateus
        sinisirkku- kirjoitti:

        Aivan, se vaatii vaan ymmärrystä ja hyväksymistä! Jo meidän ikäpolvemme saa sen oppia, emme ole niin tärkeitä kuin moni haluaa uskotella, koska *me teimme ja meille kuuluu*, taito on tajuta elämääkin.

        Vähitellen väistyviä olemme, ja oikeastaan, miten mielelläni annan sijaa uusille!

        Joskus tullee iäisyyskaipuu jotta joutashan täältä jo lähtemään.
        Kun avaan aamulla koneen ja yksikin positiivinen kannanotto antaa otteen elämästä.
        Olen kuin kuuluisin tähän ihanaan yhteisöön,jota keskustelupalstaksi kutsutaan.
        On se vain niin,että ei täältä joutais edes kuolemaan Ama


    • X amateus

      tuon jalanjäljen olen valmis jättämään jopa tuleville sukupolville.Ajatella meitä on ihan täyspäisiäkin,omilla aivoillaan ajattelevia.Jos sallitte änkeän seuraanne Ama

      • jospa saisi

        näitä sinunkaan jalanjälkiäsi tahtoisi astella. Tuskinpa kukaan, joka seurannut pidemmän aikaa kerrontaasi mm lapsuudestasi. En ainakaan minä toivoisi kenelllekkään sinun kohtaloasi, vaikka sitten kuinka täällä kerrot olevasi täyspäinen ja omilla aivoillaan ajatteleva. Kas kun niitä aivojakin on niin monen kokoisia ja ja niiden kapasitettikin on on erillainen. Ei kaikki ole tiedemiehiä eikä tiede naisiakaan. Niinpä joidenkin aivojen tuotokset saattavat olla pelkää sontaa ja kirjoitetut viestitkin yhtä tyhjän kanssa.


      • sinisirkku-ek

        Moikka Ama:D Ilokseni huomasin sinun tarttuneen just niinkuin hyväksi on positiivisuuteen. Se onkin piirre josta olen aina tykännyt sinussa.
        Eihän elämää ilman huumoria ja iloa jaksa kukaan. Mukana on meillä tässäkin Capitain, joka oman positiivisen luonteensa lupsakkuudella ja kuvannollisella ilmaisuilla, on saanut varauksettoman suosioni.

        Iloinnut olen teidän molempien tuttavuudesta:D-- Ja taas mennään eteenpäin!


    • laadukas elämä ?

      mikä sinä olet määrittelemään kenenkään elämän laadukkuutta ? Tyhjää viivaa on aloittajan nikin paikalla, mutta heti kuin tilauksesta ilmestyy kaksi viisastelemaan. Läpinäkyvää ja säälittävää !

      • *Kukkahame*

        Aikuistuttua jokainen on vastuussa elämästään ja myöhemmin yhdessä puolison kanssa lastensa ohjauksesta ja opastuksesta maailmaan.
        Syyttelyt ja tuomitseminen koskien toisia ei kuulu asiallisuuteen, eikä ihminen ole eläin elävä olento kyllä.

        Eipä sitten muuta.


      • eläin ei täällä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Aikuistuttua jokainen on vastuussa elämästään ja myöhemmin yhdessä puolison kanssa lastensa ohjauksesta ja opastuksesta maailmaan.
        Syyttelyt ja tuomitseminen koskien toisia ei kuulu asiallisuuteen, eikä ihminen ole eläin elävä olento kyllä.

        Eipä sitten muuta.

        toisia arvostele eikä toisia nuoleskele, se on siinä mielessä rehti.


      • __________*
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Aikuistuttua jokainen on vastuussa elämästään ja myöhemmin yhdessä puolison kanssa lastensa ohjauksesta ja opastuksesta maailmaan.
        Syyttelyt ja tuomitseminen koskien toisia ei kuulu asiallisuuteen, eikä ihminen ole eläin elävä olento kyllä.

        Eipä sitten muuta.

        Eikö eläimet ole eläviä olentoja? Hieman ironialla totean olevan parasta *kukkahameelle* pysytellä omalla herttaisella alallaan.


      • ...huomattu...MMXI
        __________* kirjoitti:

        Eikö eläimet ole eläviä olentoja? Hieman ironialla totean olevan parasta *kukkahameelle* pysytellä omalla herttaisella alallaan.

        Omistaja on tullut kehiin


      • suolitukos
        ...huomattu...MMXI kirjoitti:

        Omistaja on tullut kehiin

        ei ole omistaja nimikin pelkkää _________ viivaa.

        omistajalla on nimi


      • kaikki tuon
        ...huomattu...MMXI kirjoitti:

        Omistaja on tullut kehiin

        pelin älyää DDDD.


    • Ihmiselo on aivan totaalisesti poikkeava siitä mistä kirjoitat. Tuollaista tietoa ei ainakaan saada kuin jostain yhdestä, sinun kirjastasi.

      Kaikki tietävät, että ihmiset syntyvät tähän maailamaam geeneitä saamine perintötekijöineen, olosuhteisiin, jota ei voi itse valita.

      Itse voi vain haaveille tulevaisuudestaan ja sellaiseen pyrkiä, saavuttaminen vaatii, päämäärästä riippuen, sekä henkisiä, että taloudellisia voimavaroja, hikeä ja kyyneleitä.

      Sinulta täytyy puuttua kaikki ne kokemukset joista kirjoitat.

      Tekstisi pyrkii varmaan olemaan esimerkki niistä erinomaisiksi sanotuista nikittömien viesteistä Parannettavaa on - paljon.

      • Sinisirkku-ek

        siinä, että nuo kokemukset joihin ilmeisesti viittaat, lapsuuden traumat, kova kamppailu, kyyneleineen päämäärään pyrkiessä eivät kuuluneet elämääni Jos ei siihen ei lasketa liian varhain perhe-elämää aloittaneena ja kaikki kodin askareet väkisin hartioille laskettuna.Vaati kyyneleitä sekin, eniten ehkä se, ettei miehellä joka otti minut, ollut niitä ominaisuuksia, joita olisin tarvinnut.

        Se ei tietenkään traumoja aiheuttanut, elämä- lapset, oma työ täyttivät kyllä päiväni, ja ystävät, rakkauskin. Mutta heti saatuani lapset jaloilleen halusin omaan elämääni. Katkeruutta en ole tuntenut, en pysyvää vihaakaan. Rakkaus on sitävastoin ollut kantavana voimana koko elämäni, silti en ole antanut alistaa itseäni.

        Silloin en olisi enää minä. Pyrkimykseni ei ollut kirjoittaa esimerkittävää millään lailla, vaan sisäinen pakko kirjoittaa lukemaani, ja kokemaani palstalla. Se riittäköön.


      • ristiriitaista
        Sinisirkku-ek kirjoitti:

        siinä, että nuo kokemukset joihin ilmeisesti viittaat, lapsuuden traumat, kova kamppailu, kyyneleineen päämäärään pyrkiessä eivät kuuluneet elämääni Jos ei siihen ei lasketa liian varhain perhe-elämää aloittaneena ja kaikki kodin askareet väkisin hartioille laskettuna.Vaati kyyneleitä sekin, eniten ehkä se, ettei miehellä joka otti minut, ollut niitä ominaisuuksia, joita olisin tarvinnut.

        Se ei tietenkään traumoja aiheuttanut, elämä- lapset, oma työ täyttivät kyllä päiväni, ja ystävät, rakkauskin. Mutta heti saatuani lapset jaloilleen halusin omaan elämääni. Katkeruutta en ole tuntenut, en pysyvää vihaakaan. Rakkaus on sitävastoin ollut kantavana voimana koko elämäni, silti en ole antanut alistaa itseäni.

        Silloin en olisi enää minä. Pyrkimykseni ei ollut kirjoittaa esimerkittävää millään lailla, vaan sisäinen pakko kirjoittaa lukemaani, ja kokemaani palstalla. Se riittäköön.

        sanot että joku mies OTTI sinut nuorena, eikö se ole alistamista. Olt paljon käyttänyt myös sanoja, että olet PALVELLUT montaa avioliittoa. Olet vihjannut myös äärimmäisen ikäviin avioliiton kokemuksiin. Eikö se TIETENKÄÄN traumoja aiheuttanut, eikö todellakaan.
        kovin huolettomasti heittelet muille kateudesta ja muista negatiivisista tunteista ja leikit psygologia. Onko kanttia ???


      • sinisirkku-ek
        ristiriitaista kirjoitti:

        sanot että joku mies OTTI sinut nuorena, eikö se ole alistamista. Olt paljon käyttänyt myös sanoja, että olet PALVELLUT montaa avioliittoa. Olet vihjannut myös äärimmäisen ikäviin avioliiton kokemuksiin. Eikö se TIETENKÄÄN traumoja aiheuttanut, eikö todellakaan.
        kovin huolettomasti heittelet muille kateudesta ja muista negatiivisista tunteista ja leikit psygologia. Onko kanttia ???

        Ei, eihän sen tarvitse jättää traumoja mikäli ymmärrän ja joutunut asioita paljonkin käymään läpi:)

        Syytönhän mies siihen on, jos ei hänen ominaisuutensa riitä vaimolle:D Samoin mies ei ajattele nuoruuden kiihkossaan seurauksia, mihin kokemattoman (vilustumiskuumeessa) olevan tytön saattaa. Ei, ei se traumoja aiheuttanut,- pikemminkin kaipuuta jostakin mikä puuttui...mutta se on toisarvoinen asia nyt!

        Palvellut avioliittoa mainitset, kyllä me palvelemme toinen toisiamme monin tavoin. Huuolehtimalla kodista
        kaikista perheenjäsenistä lemmikkejä myöten! Myös henkilökohtaisesti toisilleen puolisot, jos siihen riittää molemminpuolin ymmärrystä.
        Negatiiviset kommentit mainitsit.

        Niin, valitettavasti ei sitä kevyesti tee, monelle olen huomanut nimettöminä laukaisut olevan pelkkiä kielteisiä sanoja, Mihin ne pohjautuvat sen joutuu jokainen itse arvioimaan sen tehdessään.

        Tämän paremmin en osaa kysymyksiisi vastata. Hyvää viikonloppua !


      • ristiriitaista kirjoitti:

        sanot että joku mies OTTI sinut nuorena, eikö se ole alistamista. Olt paljon käyttänyt myös sanoja, että olet PALVELLUT montaa avioliittoa. Olet vihjannut myös äärimmäisen ikäviin avioliiton kokemuksiin. Eikö se TIETENKÄÄN traumoja aiheuttanut, eikö todellakaan.
        kovin huolettomasti heittelet muille kateudesta ja muista negatiivisista tunteista ja leikit psygologia. Onko kanttia ???

        Mielestäni tällä kertaa kohdalleen. En aina ole samaa mieltä Runen kanssa, mutta se ei anna silloinkaan valtuuksia minulle aiheettomaan sättimiseen. Siinäkin on vastuu.

        "Lajistamme" kyllä löytyy myös syntipukkeja ja ihan asiasta - ilman katkeruuden täyttämää arvolatausta. Heitä voi olla ja on myös näennäistä "rikasta ja onnelista elämää" elävien joukossa. Jos ei edes sitä näe, voi jo sanoa "tietosokeaksi."

        Kirjoittelu, että "mitkään ulkoiset seikat evät voi vaikuttaa..." Tämä väite kyllä jo menee reippaasti huumorin puolelle, vaikka aloittaja tosissansa filosofoi.

        "Ihmisjoukoon mahtuu sopeutumattomia..." No...tietysti voi hyvin vähän olla sellaisiakin, mutta se ei kaipaa yleistystä. Ei sellaiseksi mielestäni voi määritellä kaikkea purnaamista ja "sopeutumattomuutta." Sopeutumattomuuteen, purnaamiseen ja joukkoliikkeisiin liittyy useimmiten asioiden hoitoa, saada tehdyksi muutos tai muutoksia vallitsevaan epätyydyttävään tilanteeseen. Siihen voi liittyä todellista lähimmäisen rakkauttakin ihan aitona. Kaikkeen ei pelkkä rukous riitä.

        En väitä, etteikö rikkaissa ja sitä myötä "laadukasta elää viettävissä" ole hyviä ja ymmärtäviä ihmisiä. Tottakai on, ja on vieläpä "purnaamassakin" asioiden parantamiseksi. Sitä en ymmärrä, että turhan usein lyödään heti "katkeruuden puumerkki", jos jostain valittaa tai vaatii muutosta. Ja vieläpä tehdään "tautianalyysiä" ihan lääketieteellisin termein ja tarjotaan rohtoja. Eiköhän se homma lie paras jättää ammatilaisille.)))


      • sinisirkku-
        ristiriitaista kirjoitti:

        sanot että joku mies OTTI sinut nuorena, eikö se ole alistamista. Olt paljon käyttänyt myös sanoja, että olet PALVELLUT montaa avioliittoa. Olet vihjannut myös äärimmäisen ikäviin avioliiton kokemuksiin. Eikö se TIETENKÄÄN traumoja aiheuttanut, eikö todellakaan.
        kovin huolettomasti heittelet muille kateudesta ja muista negatiivisista tunteista ja leikit psygologia. Onko kanttia ???

        En minä leiki mitään psykologia, kirjoitin vain ne ajatukset jotka eilen tajusin. Kirjoitin jo täydentävän vastauksen kysymyksiisi, mutta taisi joku enkeli ottaa sen tallelle:) Kaikki hyvin, toivottavasti myös siellä !

        Rakkaus on siitä ihmeellinen, että se parantaa haavat ja vaikeat kokemuksetkin ja antaa anteeksi myös, mikä on kaikkein ihaninta. Silloinkin kun sitä itse on tarvinnut on anteeksiannon saanut. heippa taas...ja Hyvää viikonloppua!


      • sinisirkku- kirjoitti:

        En minä leiki mitään psykologia, kirjoitin vain ne ajatukset jotka eilen tajusin. Kirjoitin jo täydentävän vastauksen kysymyksiisi, mutta taisi joku enkeli ottaa sen tallelle:) Kaikki hyvin, toivottavasti myös siellä !

        Rakkaus on siitä ihmeellinen, että se parantaa haavat ja vaikeat kokemuksetkin ja antaa anteeksi myös, mikä on kaikkein ihaninta. Silloinkin kun sitä itse on tarvinnut on anteeksiannon saanut. heippa taas...ja Hyvää viikonloppua!

        Kirjoittaessani "lääketieteellistä" termeistä, mielesäni oli yksi "jokamiesjantunen", joka on työntänyt sitä yhtä oppimaansa termiä "traumaattinen" ja härskiä lääkitystä joka paikkaan, tietysti eri "nimmareilla." Luen enemmän kukin kirjoitan näille palstoille.


      • mikset kirjoittais
        ynnämuu kirjoitti:

        Kirjoittaessani "lääketieteellistä" termeistä, mielesäni oli yksi "jokamiesjantunen", joka on työntänyt sitä yhtä oppimaansa termiä "traumaattinen" ja härskiä lääkitystä joka paikkaan, tietysti eri "nimmareilla." Luen enemmän kukin kirjoitan näille palstoille.

        enemmän tänne "karvalakki puolelle", ei nuo kuppilan jutut kovin älykkäiltä vaikuta, kykysi menee hukkaan siellä.


      • _______________*
        mikset kirjoittais kirjoitti:

        enemmän tänne "karvalakki puolelle", ei nuo kuppilan jutut kovin älykkäiltä vaikuta, kykysi menee hukkaan siellä.

        Kukapa se kissan hännän nostaa jollei kissa itse !


      • sinisirkku-
        _______________* kirjoitti:

        Kukapa se kissan hännän nostaa jollei kissa itse !

        Aloituksessani käytin tuollaista viivaa. Ilmoitan etten ole tuota nyt käyttänyt! Aika kieroa tuollainen!


      • yM-Mällä
        sinisirkku- kirjoitti:

        Aloituksessani käytin tuollaista viivaa. Ilmoitan etten ole tuota nyt käyttänyt! Aika kieroa tuollainen!

        ____?????????????????????????????


      • ´´´´
        sinisirkku- kirjoitti:

        Aloituksessani käytin tuollaista viivaa. Ilmoitan etten ole tuota nyt käyttänyt! Aika kieroa tuollainen!

        Jopa Ruuneperi on pistänyt aloituksesi aivan ruttuun. Mollannut koko asiasi. Oisit välillä käynyt nuolaisemassa niin olisit saanut suopeamman vastaan oton aloituksellesi _________


      • sinisirkku-ek
        ´´´´ kirjoitti:

        Jopa Ruuneperi on pistänyt aloituksesi aivan ruttuun. Mollannut koko asiasi. Oisit välillä käynyt nuolaisemassa niin olisit saanut suopeamman vastaan oton aloituksellesi _________

        Munä kun en ole riippuvainen onko niin suopea vastaanotto aloituksilleni:D Kunhan perille menisivät. Kyllähän sitä Ruune itsetuntoa on nyt pönkitetty tarpeeksi! Tavallaan muuttuu tuokaltaiset ihmiset itsevaltiaiksi, ja se ei ole muille mukavaa olla heidän ehdoillaan.

        En sano, etteikö minulla olisi sydäntä Ruunelle, ihan lämpimästi, mutta hänen olisi opittava rakastamaan itseään, sitä poikaa sisällään, joka on ihan hyvä. Olosuhteet on tehneet elämän vaikeaksi, mutta eheytyminen tapahtuu ainoastaan alkamalla pitämmään itsestään:) Palstapahaksi kutsuu itseään, höpsis!

        Niin, että tykkää tai ei, on minun pakko seurata sismpäni ääntä :D Ja luulen sen olevan hyvä.


    • syyttelyn makua

      jos ei elämä kulje niin kuin toivoisi, onko se vain omaa laiskuutta. Ei sairauskaan lupaa kysy, voi iskeä niihinkin jotka hullun lailla itseään treenaa. Auto voi ajaa päälle, olitkos niin itse päättänyt ? Narsistinen aloitus kertakaikkiaan !

      • lu.-.smu

        Mitähän tällä tahdotaan tuoda julki, höpötystä ja huomauttelua....
        Ihminen muka eläin???

        Minä ainakaan en ole mikään orava, enkä käärme


      • (:
        lu.-.smu kirjoitti:

        Mitähän tällä tahdotaan tuoda julki, höpötystä ja huomauttelua....
        Ihminen muka eläin???

        Minä ainakaan en ole mikään orava, enkä käärme

        ne lapsuuden olosuhteet ovat aika ratkaisevia,
        minkälaiseen tilanteeseen sattuu syntymään! Jos on jo hyvin paljon lapsia
        ja sitten ehkä kymmenentenä siihen perheeseen vielä vauva tulee,mitä luulette,onko hyvät edellytykset?

        Varsinkin sota-aikana,kun kaikki oli kortilla,puutetta kaikesta.
        Ei siinä oikein voi ainakaan sitä lasta syyttää!


      • Lopen uupunut*
        (: kirjoitti:

        ne lapsuuden olosuhteet ovat aika ratkaisevia,
        minkälaiseen tilanteeseen sattuu syntymään! Jos on jo hyvin paljon lapsia
        ja sitten ehkä kymmenentenä siihen perheeseen vielä vauva tulee,mitä luulette,onko hyvät edellytykset?

        Varsinkin sota-aikana,kun kaikki oli kortilla,puutetta kaikesta.
        Ei siinä oikein voi ainakaan sitä lasta syyttää!

        Miksi ihmeessä meidän suomenkielisten joukossa sitten aamusta iltaan olet? Niin lopen kyllästyneitä ovat monet tuohon ylhäisen ylimieliseen asenteeseesi, vaikka pelkkää kohteliaisuuttamme olemme sitä loppumattoman pitkän aikaa yrittäneet sietää! Ja kun viimeks kuolleen miehesi venäläisyyttä niin ihailet niin siinehän voi matkustaa! Jos olet täällä älä loukkaa meitä jatkuvast mieliala menee niin matalaksi. Älä kuvittele olevas parempi sillä olet huonompi, Jos jotain.


      • sil viisii !
        Lopen uupunut* kirjoitti:

        Miksi ihmeessä meidän suomenkielisten joukossa sitten aamusta iltaan olet? Niin lopen kyllästyneitä ovat monet tuohon ylhäisen ylimieliseen asenteeseesi, vaikka pelkkää kohteliaisuuttamme olemme sitä loppumattoman pitkän aikaa yrittäneet sietää! Ja kun viimeks kuolleen miehesi venäläisyyttä niin ihailet niin siinehän voi matkustaa! Jos olet täällä älä loukkaa meitä jatkuvast mieliala menee niin matalaksi. Älä kuvittele olevas parempi sillä olet huonompi, Jos jotain.

        Kasvotusten Pääministeri Mari Kiviniemen kanssa. Hän painotti venäjän kielen tarpeellisuutta. Näillä näkymin se saataneen opetusohjelmaan itä Suomen kouluissa. Hän oli sitä mieltä, että venäjänkielen opiskelu on pikimiten aloitettava ensin kokeilu luontoisena aluksi itä Suomen kouluissa.


      • nikitön mummeli
        Lopen uupunut* kirjoitti:

        Miksi ihmeessä meidän suomenkielisten joukossa sitten aamusta iltaan olet? Niin lopen kyllästyneitä ovat monet tuohon ylhäisen ylimieliseen asenteeseesi, vaikka pelkkää kohteliaisuuttamme olemme sitä loppumattoman pitkän aikaa yrittäneet sietää! Ja kun viimeks kuolleen miehesi venäläisyyttä niin ihailet niin siinehän voi matkustaa! Jos olet täällä älä loukkaa meitä jatkuvast mieliala menee niin matalaksi. Älä kuvittele olevas parempi sillä olet huonompi, Jos jotain.

        mielikuvituksessa, ihan kuin lapsella uninallea? Jotain lohduttavaa tai tyynnyttävää silloin kun sitä tarttee.
        Kävin koprolalia-palstalla ja siellä hyvää tietoa pakko-oireista ja ts-geenistä, jota hyvin monet kantaa elimistössään tietämättään. Jollekin on tärkeää hokea katkeruus-sanaa puolustaakseen omaa huonoa käytöstään, joku hokee rivouksia ja kirouksia jatkuvasti toisille, joku taas potee samaa sairautta elimistössään kokemalla neurologisia nykimis- ja pakkoliikkeitä jne..
        Vuoden suolinkainen-nimitys lienee tuttu useimmille tällä Suomi-palstalla kirjoittajalle, ehkä jonkun on pakko purkaa halveksinta-tunteita.
        Kampylo-bakteerin aiheuttama neurologinen sairaus, jolle ei ihminen mahda mitään, maailmanlaajuinen.
        Jos ymmärrämme oikein tämän, otamme sen sairautena ja piruilulta tuntuvat huomautukset voi ohittaa riitauttamatta koko palstan väkeä ala-arvoisilta tuntuvilta teksteiltä, jotka pitäisi ottaa henkilökohtaisina loukkauksina.
        Tämä minun tänpäiväinen osanottoni kirjoitteluun ja yks näkökulma asioihin ja maailmanmelskeeseen.
        Kirjoituksianne mukava lukea, jatketaan. :)


      • sinisirkku-ek
        Lopen uupunut* kirjoitti:

        Miksi ihmeessä meidän suomenkielisten joukossa sitten aamusta iltaan olet? Niin lopen kyllästyneitä ovat monet tuohon ylhäisen ylimieliseen asenteeseesi, vaikka pelkkää kohteliaisuuttamme olemme sitä loppumattoman pitkän aikaa yrittäneet sietää! Ja kun viimeks kuolleen miehesi venäläisyyttä niin ihailet niin siinehän voi matkustaa! Jos olet täällä älä loukkaa meitä jatkuvast mieliala menee niin matalaksi. Älä kuvittele olevas parempi sillä olet huonompi, Jos jotain.

        No mutta jos olet onnellisempi kun koet minut huonona, niin siitä vaan. Eihän se ole niin tärkeää minulle kuin ehkä sinulle:) Ihan hassu olet!
        Mutta en minä koskaan voi laillasi mollata niin venäläisiä kuin ruotsalaisiakaan. Ethän sinä minua siihen saa, vaikka olen suomalainen. Koitaha piristyöä, äläkä kamppaile turhanpäiväisten asioiden tähden.

        Siitä on vaan tullut keppihevonen sinulle. Ihan turhaan:) Nauti elämästäsi en minä ylenkatso mitään kansallisuuksia, vähiten suomalaisuutta, silloin kun se on rehtiyttä ja oikeudenmukaisuutta! Terveisin sinisirkku-


      • Kaupan alallla
        sil viisii ! kirjoitti:

        Kasvotusten Pääministeri Mari Kiviniemen kanssa. Hän painotti venäjän kielen tarpeellisuutta. Näillä näkymin se saataneen opetusohjelmaan itä Suomen kouluissa. Hän oli sitä mieltä, että venäjänkielen opiskelu on pikimiten aloitettava ensin kokeilu luontoisena aluksi itä Suomen kouluissa.

        Ei ainakaan p a k k o ruotsia.


      • 19+23
        sinisirkku-ek kirjoitti:

        No mutta jos olet onnellisempi kun koet minut huonona, niin siitä vaan. Eihän se ole niin tärkeää minulle kuin ehkä sinulle:) Ihan hassu olet!
        Mutta en minä koskaan voi laillasi mollata niin venäläisiä kuin ruotsalaisiakaan. Ethän sinä minua siihen saa, vaikka olen suomalainen. Koitaha piristyöä, äläkä kamppaile turhanpäiväisten asioiden tähden.

        Siitä on vaan tullut keppihevonen sinulle. Ihan turhaan:) Nauti elämästäsi en minä ylenkatso mitään kansallisuuksia, vähiten suomalaisuutta, silloin kun se on rehtiyttä ja oikeudenmukaisuutta! Terveisin sinisirkku-

        meidän palstalla kirjoittelevien lisäksi pakkoruotsin poiston kannalla. Älä sinuttele.


      • capt. cöpenick
        nikitön mummeli kirjoitti:

        mielikuvituksessa, ihan kuin lapsella uninallea? Jotain lohduttavaa tai tyynnyttävää silloin kun sitä tarttee.
        Kävin koprolalia-palstalla ja siellä hyvää tietoa pakko-oireista ja ts-geenistä, jota hyvin monet kantaa elimistössään tietämättään. Jollekin on tärkeää hokea katkeruus-sanaa puolustaakseen omaa huonoa käytöstään, joku hokee rivouksia ja kirouksia jatkuvasti toisille, joku taas potee samaa sairautta elimistössään kokemalla neurologisia nykimis- ja pakkoliikkeitä jne..
        Vuoden suolinkainen-nimitys lienee tuttu useimmille tällä Suomi-palstalla kirjoittajalle, ehkä jonkun on pakko purkaa halveksinta-tunteita.
        Kampylo-bakteerin aiheuttama neurologinen sairaus, jolle ei ihminen mahda mitään, maailmanlaajuinen.
        Jos ymmärrämme oikein tämän, otamme sen sairautena ja piruilulta tuntuvat huomautukset voi ohittaa riitauttamatta koko palstan väkeä ala-arvoisilta tuntuvilta teksteiltä, jotka pitäisi ottaa henkilökohtaisina loukkauksina.
        Tämä minun tänpäiväinen osanottoni kirjoitteluun ja yks näkökulma asioihin ja maailmanmelskeeseen.
        Kirjoituksianne mukava lukea, jatketaan. :)

        Lapsella voi olla uninallensa, jota ilman hän ei saisi ehkä nukuttua. Esi-isillemme voimaeläinsymbolit olivat tuiki tärkeitä. Niitä löytyy muinaisesinelöytöinä.
        Eikö nämä kaulariipukset ja amuletit tai tatueeraukset olekin onnea tuovia voimaeläimiä?


    • Minä rakastan keskenkasvuisuutta. Kuka voisi sanoa olevansa viisas ja täysin valmis. Epätäydellisyys on täydellisyyttä.
      Outona pidän kirjoitustasi...miksi esimerkiksi olisin kiitollinen joillekin ihmisille, joiden elämä on ollut laadukasta ja "antoisaa." Kaikessa rosoisuudessaan on elämä juuri ollut antoisaa.
      Enpä usko monenkaan syyttelevän toisia ihmisiä oman elämänsä kulusta...siis MINÄ en usko, kyllä jokainen tekee oman elämänsä itse, no fado mukana, ja on itse vastuussa, miten on elämänsä kulkenut.
      Jokainen varmasti tietää elämästä, tässä vaiheessa elämää, sen itselleen tarvittavan määrän.
      Tässäpä sopeutumattomana koko elämänsä elänyt sus, ja tähän aikaan yöstä...heh....on elänyt aika täydellisen elämän...terveisiä vaan, täällä ollaan...omilla ehdoillanihan minä.

      • Minä uskon

        Aikaansaannokset edellyttävät harkintaa ...
        On tiedettävä mitä tekee, ja siinä piilee todellinen voima.


      • mitä tarkoitat

        jokainen on itse vastuussa elämänä kulusta ,miten on elämänsä kulkenut, tekee elämänsä itse,

        Näin kirjoitat. Entäs se lapsen lapsesi, jonka hirvittävistä vaikeuksista olet paljon kertonut, onko hänkin elämän "rosoistaan" ja kuopistaan vastuussa ??


      • susmorsian ek.
        mitä tarkoitat kirjoitti:

        jokainen on itse vastuussa elämänä kulusta ,miten on elämänsä kulkenut, tekee elämänsä itse,

        Näin kirjoitat. Entäs se lapsen lapsesi, jonka hirvittävistä vaikeuksista olet paljon kertonut, onko hänkin elämän "rosoistaan" ja kuopistaan vastuussa ??

        Äärettömän erilaisesti voimme suhtautua elämään, joten vaikea on ymmärtää toisen ajatuksenjuoksua.
        Mitäs olisin saanut aikaan, kun katselen taaksepäin, enpä juuri mitään mainittavaa. Ehkäpä kuitenkin olen voinut antaa toisillekin omasta voimastani ja....ehdotonta rakkautta.
        Ja toiseen kysymykseen...elämänsä alussako oleva olisi vastuussa, opettelee vastuuta...ei valittelua ja toisten syyttelyä ainakaan. Kyllä hänkin alkaa muodostaa elämäänsä itse, riippuen monesta seikasta, miten selviää.
        Olen kyllä tarkoittanut meidän ikäistemme elämän kulkua, elettyä elämää aikuisiällä.'Voi, voi, siihenhän vaikuttavat, ovat vaikuttaneet niin monet asiat, joita en toki ala luettelemaan, saivarrelen pohtimaan. Toisten syyttelystähän tuolla edellä mm. oli puhetta, jos elämä nykyisellään ei tyydytä.

        No, taas pitää sanoa...ken ymmärtää sanomiseni, ymmärtää, ja ken ei ymmärrä...hälläkö väliä.


      • sinisirkku-
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Äärettömän erilaisesti voimme suhtautua elämään, joten vaikea on ymmärtää toisen ajatuksenjuoksua.
        Mitäs olisin saanut aikaan, kun katselen taaksepäin, enpä juuri mitään mainittavaa. Ehkäpä kuitenkin olen voinut antaa toisillekin omasta voimastani ja....ehdotonta rakkautta.
        Ja toiseen kysymykseen...elämänsä alussako oleva olisi vastuussa, opettelee vastuuta...ei valittelua ja toisten syyttelyä ainakaan. Kyllä hänkin alkaa muodostaa elämäänsä itse, riippuen monesta seikasta, miten selviää.
        Olen kyllä tarkoittanut meidän ikäistemme elämän kulkua, elettyä elämää aikuisiällä.'Voi, voi, siihenhän vaikuttavat, ovat vaikuttaneet niin monet asiat, joita en toki ala luettelemaan, saivarrelen pohtimaan. Toisten syyttelystähän tuolla edellä mm. oli puhetta, jos elämä nykyisellään ei tyydytä.

        No, taas pitää sanoa...ken ymmärtää sanomiseni, ymmärtää, ja ken ei ymmärrä...hälläkö väliä.

        Moikka!

        Minäkin pääsin koneelle nyt illansuussa, ja naputtelenkin nyt uutta Mac'ia. Apple, josta on haukattu palanen:D Poikani sen varmaan haukkasi,... kyllä oli hankalaa selvitä jälkipolven kanssa tästä urakasta.

        Tuo kun koko automatkan selitti tietokoneiden eroa ja minä kun sanoin, etten ymmärrä miten tarkoitat, niin jo suuttui:D

        Sanoin olevani ihan rehellinen, ettei suotta opeta jo ennenkuin olen nähnyt koneen edes.

        Taitaa olla työkiireitä, enkä edes pyytänyt häntä apuun!
        Itse on vaan ehdottanut jo pitkään tätä mallia.

        No tänään tilasin sitten tutun asentajani Espoosta, ja nyt on tiedostot siirretty uuteen. Huvittaa, kun jälkipolvi, joka muuten on mukava heppu, täytyy esiintyä niin äidilleenD

        Oppi kait isältään lapsena:DDDDDD

        Ymmärrän toisaalta, kahta työpaikkaa vetää ja on kai kireä, mutten kukkoilua minäkään kauaa.

        Provosoi ihan tahallaan, miniäkin on samaa mieltä, mikä lie tarve päteä poikakullalla.

        Ihanaa kun on iltarauha, toivottavasti eivät ammuskele Susmorsianta siellä Tampereella.D terv, sinisirkku-


      • palikat uusiksi
        sinisirkku- kirjoitti:

        Moikka!

        Minäkin pääsin koneelle nyt illansuussa, ja naputtelenkin nyt uutta Mac'ia. Apple, josta on haukattu palanen:D Poikani sen varmaan haukkasi,... kyllä oli hankalaa selvitä jälkipolven kanssa tästä urakasta.

        Tuo kun koko automatkan selitti tietokoneiden eroa ja minä kun sanoin, etten ymmärrä miten tarkoitat, niin jo suuttui:D

        Sanoin olevani ihan rehellinen, ettei suotta opeta jo ennenkuin olen nähnyt koneen edes.

        Taitaa olla työkiireitä, enkä edes pyytänyt häntä apuun!
        Itse on vaan ehdottanut jo pitkään tätä mallia.

        No tänään tilasin sitten tutun asentajani Espoosta, ja nyt on tiedostot siirretty uuteen. Huvittaa, kun jälkipolvi, joka muuten on mukava heppu, täytyy esiintyä niin äidilleenD

        Oppi kait isältään lapsena:DDDDDD

        Ymmärrän toisaalta, kahta työpaikkaa vetää ja on kai kireä, mutten kukkoilua minäkään kauaa.

        Provosoi ihan tahallaan, miniäkin on samaa mieltä, mikä lie tarve päteä poikakullalla.

        Ihanaa kun on iltarauha, toivottavasti eivät ammuskele Susmorsianta siellä Tampereella.D terv, sinisirkku-

        Minkä nuorena kokee sen vanhana potee. :)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe