Elintarvikkeet USA

19

Missään ei ole järkevästi listattu mitä jenkkeihin saa viedä. Ruisleipää, hunajaa ja salmiakkia ainakin. Mutta kai sitten kaurahiutaleitakin?

14

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rolled oats

      Miksi kaurahiutaleita? Saahan niitä sieltäkin?

      • 19

        Saako? Olen saanut eri käsityksen. Ettei ole sellaisia kuin täällä?? Sithän asia on ok, jos sielt saa. Oon vaan vähä skeptinen, että saako niistä kunnon puuroa.


      • 19 kirjoitti:

        Saako? Olen saanut eri käsityksen. Ettei ole sellaisia kuin täällä?? Sithän asia on ok, jos sielt saa. Oon vaan vähä skeptinen, että saako niistä kunnon puuroa.

        Suomalaiset tuliaiset ovat luonnollisesti luku erikseen, mutta maahan pysyvästi asettuvan on lähdettävä siitä, että se mikä kelpaa amerikkalaiselle kelpaa myös suomalaiselle. Näin on kaikista helpoin elää. Me täällä Portugalissa voimme ostaa niin amerikkalaisia (Quaker) kuin saksalaisia kuin portugalilaisiakin kaurahiutaleita. Ennen muinoin maataloustuotteet piti Amerikan tulliselvityksessä mainita erikseen.


      • huh huh

        kaurahiutaleet on varmaan jenkkeissä keksittykin ja nykyään saa jopa salmiakkia. Eikä nyt hunajaa...voi pyhä sylvi....ruisleipääkin saa...


      • .ulkosuomi
        19 kirjoitti:

        Saako? Olen saanut eri käsityksen. Ettei ole sellaisia kuin täällä?? Sithän asia on ok, jos sielt saa. Oon vaan vähä skeptinen, että saako niistä kunnon puuroa.

        Saa kauraa hyvinkin ja vielä parempaa kuin Eloveena... Eli kun ostaa "Steel Cut Oat"seja (luomuna tai ilman). Valmistusaika on tosin pidempi, mutta lopputulos on ehdottomasti sen arvoinen.


      • .ulkosuomi
        huh huh kirjoitti:

        kaurahiutaleet on varmaan jenkkeissä keksittykin ja nykyään saa jopa salmiakkia. Eikä nyt hunajaa...voi pyhä sylvi....ruisleipääkin saa...

        Hei, tästä muuten... Ainakin New Yorkin seutuvilla saa ruisleipää Fairwaystä ja Whole Foodsista. "Finnish Ruis Bread" nimellä. Vinkkinä.


    • Kaurapuuro - quaker
    • steel-cut oats

      Ruokatarvikkeita saa tuoda aika laajasti, mutta ei missään nimessä lihaa, lihatuotteita, tuoreita kasviksia ja hedelmiä. En näe kyllä mitään järkeä kauraryynien tuomisessa, varmasti on tuote jota on joka kaupassa. Kauraa saa monessa muodossa, jauhoista monenlaisiin hiutaleisiin ja ryyneihin.

    • reinno

      En nää mitään syytä viedä usaan ruokaa!

    • 2+6

      Hiukan olen viimetipassa, mutta tietääkö joku amerikkalaisista gluteenittomista tuotteista. Kahdella lapsellani on keliakia ja ainakin alkumatkaksi omat "tuontileivät" riittävät. Ja puhtaita kaurahiutaleita otan mukaan. Muu perhe voi syödä sitten paikallisesta kaupasta ostettuja kaurahiutaleita.

      • .ulkosuomi

        Eikö niitä kaurahiutaleita voi paikan päällä putsata? Ilmeisesti tarkoitetaan jotain pölyjen pyyhkimistä tai jotain...

        Muista pakata myös maitoa laukkuun! Kuka hullu nyt kaurapuuroa veteen keittää..


      • Matkamies maan
        .ulkosuomi kirjoitti:

        Eikö niitä kaurahiutaleita voi paikan päällä putsata? Ilmeisesti tarkoitetaan jotain pölyjen pyyhkimistä tai jotain...

        Muista pakata myös maitoa laukkuun! Kuka hullu nyt kaurapuuroa veteen keittää..

        Terve vaan ulkosuomalainen! Olet todellinen ääliö kun viitsit tuollaista edes vastata viestiin. Puhdistettu kaura sopii keliaakikoille. Sinunlaisesi hölmö voi syödä vaikka pieniä kiviä.


      • steel-cut oats

        Nykyään alkaa jo olemaan kaupoissa hieman enemmän gluteenittomia tuotteita, mutta ihan joka kaupassa ei ehkä ole, vain ns. "paremmissa" kaupoissa eli Whole Foods ym.
        Kannattaa varata siis jotakin sellaista gluteenitonta syötävää mukaan joka on välttämätön ja että selviää alkuun lomapaikassa.


    • Hunajaa...??

      Ruisleipää olen kerran tuliaisiksi vienyt, ja kyllähän ne kysyivät mitä ruokatarvikkeita laukussani on, mutta ei sen kummempaa. Glögiäkin on sinne päin maailmaa viety, joten eiköhän nuo ole ihan ok. Mutta hunajan jättäisin kyllä kotiin, varsinkin jos omaan käyttöön tulee... siellä on niitäkin todella monta eri lajia.

      Ja onko se pakko Amerikkaan asti lähteä syömään puuroa, maassa maan tavalla, ihmiset! Sitä pikakauraa saa kyllä sitten taas mikrossa minuutissa kotonakin. Gluttituotteet ehkä vähän eri, jos ei tiedä heti mihin kauppaan kannattaa niitä lähteä etsimään. Mutta kyllä amerikkalaisillakin on ruoka-allergioita siinä missä suomalaisillakin, joten kaikkea löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe