Missään ei ole järkevästi listattu mitä jenkkeihin saa viedä. Ruisleipää, hunajaa ja salmiakkia ainakin. Mutta kai sitten kaurahiutaleitakin?
Elintarvikkeet USA
14
3559
Vastaukset
- rolled oats
Miksi kaurahiutaleita? Saahan niitä sieltäkin?
- 19
Saako? Olen saanut eri käsityksen. Ettei ole sellaisia kuin täällä?? Sithän asia on ok, jos sielt saa. Oon vaan vähä skeptinen, että saako niistä kunnon puuroa.
19 kirjoitti:
Saako? Olen saanut eri käsityksen. Ettei ole sellaisia kuin täällä?? Sithän asia on ok, jos sielt saa. Oon vaan vähä skeptinen, että saako niistä kunnon puuroa.
Suomalaiset tuliaiset ovat luonnollisesti luku erikseen, mutta maahan pysyvästi asettuvan on lähdettävä siitä, että se mikä kelpaa amerikkalaiselle kelpaa myös suomalaiselle. Näin on kaikista helpoin elää. Me täällä Portugalissa voimme ostaa niin amerikkalaisia (Quaker) kuin saksalaisia kuin portugalilaisiakin kaurahiutaleita. Ennen muinoin maataloustuotteet piti Amerikan tulliselvityksessä mainita erikseen.
- huh huh
kaurahiutaleet on varmaan jenkkeissä keksittykin ja nykyään saa jopa salmiakkia. Eikä nyt hunajaa...voi pyhä sylvi....ruisleipääkin saa...
- .ulkosuomi
19 kirjoitti:
Saa kauraa hyvinkin ja vielä parempaa kuin Eloveena... Eli kun ostaa "Steel Cut Oat"seja (luomuna tai ilman). Valmistusaika on tosin pidempi, mutta lopputulos on ehdottomasti sen arvoinen.
- .ulkosuomi
huh huh kirjoitti:
kaurahiutaleet on varmaan jenkkeissä keksittykin ja nykyään saa jopa salmiakkia. Eikä nyt hunajaa...voi pyhä sylvi....ruisleipääkin saa...
Hei, tästä muuten... Ainakin New Yorkin seutuvilla saa ruisleipää Fairwaystä ja Whole Foodsista. "Finnish Ruis Bread" nimellä. Vinkkinä.
- Kaurapuuro - quaker
- steel-cut oats
Ruokatarvikkeita saa tuoda aika laajasti, mutta ei missään nimessä lihaa, lihatuotteita, tuoreita kasviksia ja hedelmiä. En näe kyllä mitään järkeä kauraryynien tuomisessa, varmasti on tuote jota on joka kaupassa. Kauraa saa monessa muodossa, jauhoista monenlaisiin hiutaleisiin ja ryyneihin.
- reinno
En nää mitään syytä viedä usaan ruokaa!
- 2+6
Hiukan olen viimetipassa, mutta tietääkö joku amerikkalaisista gluteenittomista tuotteista. Kahdella lapsellani on keliakia ja ainakin alkumatkaksi omat "tuontileivät" riittävät. Ja puhtaita kaurahiutaleita otan mukaan. Muu perhe voi syödä sitten paikallisesta kaupasta ostettuja kaurahiutaleita.
- .ulkosuomi
Eikö niitä kaurahiutaleita voi paikan päällä putsata? Ilmeisesti tarkoitetaan jotain pölyjen pyyhkimistä tai jotain...
Muista pakata myös maitoa laukkuun! Kuka hullu nyt kaurapuuroa veteen keittää.. - Matkamies maan
.ulkosuomi kirjoitti:
Eikö niitä kaurahiutaleita voi paikan päällä putsata? Ilmeisesti tarkoitetaan jotain pölyjen pyyhkimistä tai jotain...
Muista pakata myös maitoa laukkuun! Kuka hullu nyt kaurapuuroa veteen keittää..Terve vaan ulkosuomalainen! Olet todellinen ääliö kun viitsit tuollaista edes vastata viestiin. Puhdistettu kaura sopii keliaakikoille. Sinunlaisesi hölmö voi syödä vaikka pieniä kiviä.
- steel-cut oats
Nykyään alkaa jo olemaan kaupoissa hieman enemmän gluteenittomia tuotteita, mutta ihan joka kaupassa ei ehkä ole, vain ns. "paremmissa" kaupoissa eli Whole Foods ym.
Kannattaa varata siis jotakin sellaista gluteenitonta syötävää mukaan joka on välttämätön ja että selviää alkuun lomapaikassa.
- Hunajaa...??
Ruisleipää olen kerran tuliaisiksi vienyt, ja kyllähän ne kysyivät mitä ruokatarvikkeita laukussani on, mutta ei sen kummempaa. Glögiäkin on sinne päin maailmaa viety, joten eiköhän nuo ole ihan ok. Mutta hunajan jättäisin kyllä kotiin, varsinkin jos omaan käyttöön tulee... siellä on niitäkin todella monta eri lajia.
Ja onko se pakko Amerikkaan asti lähteä syömään puuroa, maassa maan tavalla, ihmiset! Sitä pikakauraa saa kyllä sitten taas mikrossa minuutissa kotonakin. Gluttituotteet ehkä vähän eri, jos ei tiedä heti mihin kauppaan kannattaa niitä lähteä etsimään. Mutta kyllä amerikkalaisillakin on ruoka-allergioita siinä missä suomalaisillakin, joten kaikkea löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.746439- 1455957
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4963793Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1222240- 401455
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4081399- 741235
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471064Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja119994Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56980