Myyn nahkacollieni

***********

Syyt:

Liian herkkä vatsa
äänten pelko
ylisosiaalisuus ja paimentaminen ulkona
Liian pehmeä luonne

tietenkin se, että minulla ei riitä aikaa sille. Rehellisesti sanottuna laiminlyön koiraa liikaa.

Näin muuten collieni on hyvin koulutettu ja todella miellyttämisen haluinen. Mutta se ei vaan sovi minulle (minun luonteeseeni).Olen itse todella temperamenttinen ja tykkään käyttää ääntä ja kolistella yms. En todellakaan osaa kohdella pehmeää koiraa. En osaa antaa sille huomiota tms.. Olen tajunnut, että olen enemmänkin kissaihminen.

Onko vinkkejä koiran myyntiin? Että ei käy niin, että myyn sen jollekin pentutehtailijalle tai muulle eläinrääkkääjälle...

11

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieto kasvattajalle.

      Kasvattajan kautta.

    • kohnon omistaja

      Kuulosti suurelta osin omalta collikaltani... Vaikkei se nyt ihan ehkä noin säikky ole. Olin jo niin kyllästynyt koiran huonoon vatsaan että tosissani harkitsin palauttamista kasvattajalle. Tulin lopulta siihen tulokseen että sille ihmiselle en koiraani takaisin anna. Oli siis näin hyvä ensivaikutelma... Onneksi vatsaongelmat kaikkosivat oikean ruuan löydyttyä. Muuten se on kyllä aika kohelo, mutta onpahan meidän kohelo eikä kenenkään muun :)
      Toivottavasti oman koirasi kasvattaja on eri maata, suosittelen myös lämpimästi yhteydenottoa häneen.

    • Mimmms

      Tuleeko toimeen lasten ja toisten koirien kanssa? Meillä 3v nahkauros ja pieni lapsi. Ollaan harkittu toista nahkaa.

    • soita kasvattajalle

      Ja koirahan koheltaa, jos ei saa tarpeeksi liikuntaa, aivotyötä, jos vatsa kuralla kokoajan ruoan vuoksi, jne.

    • koiraa hankkimassa

      Jos tulee toimeen muiden koirien kanssa niin voisin olla kiinnostunut..

    • laiskojen vihaaja

      Pitäis ensin harkita tarkkaan haluaako todella koiran ja osaako sitä hoitaa,
      tunnen 1000000000 ihmisiä jotka ottavat koiran ja sitten voi voi antavat sen pois kun eivät jaksa hoitaa tai viitsi tai jopa lopettavat olen aivan varma että sulla ei oo lapsia
      antaisit sen varmaan pois jos olis hankala kasvattaa.

      • hyvä kiertämään

        Onneksi olkoon! Olet onnellisessa asemassa, sillä olet reipas ja tarmokas. Olet myös vastuuntuntoinen. Vielä, kun pääset vihantunteistasi itseäsi "laiskempia" tai väsyneempiä ihmisiä kohtaan, olet varmasti oikein mukava ihminen. Muista, että jokainen toimii omasta näkökulmastaan oikein. Me ihmiset olemme myös varustettu jokainen hyvin erilaisella jaksamistasolla, toinen jaksaa enemmän kuin toinen. Eikä jaksavan ihmisen tehtävä suinkaan ole tuomita ja arvostella jaksamatonta, vaan tukea ja rohkaista -antaa toisellekin omasta voimastaan. Sinullakin varmasti on paljon annettavaa, jahka ymmärrät tämän.

        Tämän ketjun aloittajalla oli toinenkin pulma koiransa kanssa, kuin oma jaksaminen. Temperamenttierot omistajan ja koiran välillä eivät ole välttämättä ihan pikkujuttu, kumminpäin tahansa aiheuttaa hankaluuksia. Ehkä joskus on aiheellistakin huomata erehdyksensä ja sitä kautta oppia asioita itsestään. Ehkä hänen koiransa oikeasti on onnellisempi jonkun miedommalla temperamentilla varustetun ihmisen kumppanina. Ehkäpä aloittajalle sopisi paremmin vaikka bokseri tai snautseri, tai joku muu teräshermoinen ja tasapainoinen rotu. Tai kissa, kuten hän itsekin arveli. Toisaalta taas arka koira on voinut ilmaantua äkkipikaisen ihmisen elämään juuri opettamaan kärsivällisyyttä ja lempeyttä. Me emme sitä tiedä, sen tietää ehkä koira itse ja ratkaisun tekee (ellei ole jo tehnyt, juttuhan on jo vanha) aloittaja itse. Meidän vihamme ei häntä auta, vaan hyväksyntämme ja tukemme. On hän sitten päätynyt minkälaiseen ratkaisuun tahansa. Sinäkään et voi tietää, mikä tässä tilanteessa on oikea ja mikä väärä ratkaisu. Ja ratkaisujahan täältä kysyvät hakevat, eivät muiden tuomioita ja arvioita omasta ihmisyydestään.
        Hyvää kesää kaikille!


    • lada

      Edellinen oli niin hyvin kirjoitettu,kiitos.

    • My Collie

      Miksi ihmeessä et tutustunut rotuun enemmän ennen kun otit koiran? Nykyaikana tietoa on helppo saada. Mutta hienoa, että kuitenkin välität koirasta sen verran, että yrität saada sille uuden kodin. Itse tiesin jo Collien ottaessani, että koira on pehmeä ja vatsa on herkkä. Toivottavasti kaikki tätä lukevat ja koiran hankintaa harkitsevat tajuavat kuinka tärkeää on tutustua rotuun ennen koiran hankintaa.

      • et tunne rotua

        Lk collie ei ainakaan ole arka tai sairasteleva. Tunnen 3 mahtavaluonteista, hyvin tervettä lk collieta. Tuo koira on vain luonnevikainen, rotumääritelmältästäkin suuresti poikkeava. Lk collie sopii kenelle tahansa, se on maailman parhaimpia koirarotuja.


      • 12+12
        et tunne rotua kirjoitti:

        Lk collie ei ainakaan ole arka tai sairasteleva. Tunnen 3 mahtavaluonteista, hyvin tervettä lk collieta. Tuo koira on vain luonnevikainen, rotumääritelmältästäkin suuresti poikkeava. Lk collie sopii kenelle tahansa, se on maailman parhaimpia koirarotuja.

        Minulla on lk-collie. Luonne on maailman paras, älykäs ja fiksu ihan eri tavalla kuin muut tuntemani koirat. Rotu ei kuitenkaan ole maailman paras. Nuorena se oli reipas, pelkäämätön ja iloinen mutta mitä vanhemmaksi se tulee, sitä enemmän se keksii pelonaiheita. Kasvatus on haastavaa, sillä lk-collie on omapäinen, ei tottele helposti. Kun ihminen suuttuu tai korottaa ääntään, se on jo maailmanloppu collielle. Elämä sen kanssa on siis jatkuvaa tasapainoilua ja pentuaika oli lähinnä juonien keksimistä: miten saan koiran tekemään asioita haluamallani tavalla, niin että se itse hoksaa alkaa tekemään niin. Kaikenlainen pakko saa sen pois tolaltaan. Lk-colliesta lähtee enemmän karvaa kuin mistään tuntemastani rodusta. Karvat ovat kovia piikkejä, jotka eivät lähde tekstiileistä mitenkänn pois, ei imurilla, ei tarraharjalla, ei millään. Ja karvaa on paljon, ympäri vuoden. Vatsa on ollut herkkä läpi elämän, mutta onneksi nykyään on monenlaisia viljattomia ruokia, joilla ongelmat on aikalailla poistuneet. Välillä se oksentelee sappea jostain syystä. Luonteeltaan colie on mielestäni ihana, maailman paras. Se sopii ihmiselle joka on helläkätinen,, ja ottaa koiran herkkyyden huomioon...ei paapomalla vaan totuttamalla pienestä pitäen kaikkeen uuteen. Tämäkään ei silti poista arkuutta. Koirani on (vatsaa lukuunottamatta) terve,iloinen, sosiaalinen, leikkisä. Harmittaa vain nuo pelkotilat joita on tullut nyt vanhempana: ukkonen, ilotulitus, muut kovat äänet. Lisäksi ärsyynnyn siitä, että se mököttää heti jos olen huonolla tuulella, se vaistooa sen ilman että sanon mitään. Jos se on irti ja olen vihainen, se lähtee omille teilleen. collie on erittäin pikkutarkka ja kuvittelee olevansa ihminen, vaatii samanlaista kohtelua :) Toivoisin että lk-collien jalostuksessa kiinnitettäisiin huomiota karvanlähtöön ja arkuuteen (alle 2-vuotiaana tehty luonnetesti ei mielestäni kerro mitään!!!). Jos nämä asiat saataisiin kuntoon niin rotu olisi TÄYDELLINEN!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe