Tämä varmaan kuuluisi tyhmiin kysymyksiin, pahoitteluni.
Minulla itselläni on viime maaliskuussa (2010) otettu Esta, joten se varmaan on voimassa. Mutta onko tosiaankin niin, että Esta on oltava, vaikka Nyki on vain välilaskupaikka. Lennämme Nykin kautta Meksikoon ja sitten samaa reittiä takaisin. Miehelläni ei ole Estaa. Pitää varmaan ottaa? Siinä kysellään osoite yms. tietoja Usassa, mutta miten siihen kerrotaan, että on vain välilaskupaikka?
Esta välilaskujen takia
6
1071
Vastaukset
- hankittava
ESTA on pakollinen, jos matka menee USA:n kautta. Merkataan "in Transit". Mm British Airways ja Lufthansa lentävät Euroopasta Meksikoon.
- ESTA tarvitaan
USA:ssa ei voi vaihtaa ulkomaanlennolta toiselle ulkomaanlennolle ilman että joutuu USA:n maahantulotarkastukseen. Tästä syystä matkaaja siis tarvii ESTA:n.
- LCC
Nämä kaikki tervitaan,vaikka on vain transit matkustajana.
Estaan ja Apiin vain osoitetietoihin IN TRANSIT.- TSA ??
No eikai sentään tarvi liittyä TSA:han tai olla töissä siellä että pääsee USA:han matkustamaan?
TSA = Transportation Security Administration - LCC
TSA ?? kirjoitti:
No eikai sentään tarvi liittyä TSA:han tai olla töissä siellä että pääsee USA:han matkustamaan?
TSA = Transportation Security AdministrationTransporttation Security Administration/secure flight program.
Joillakin yhtiöillä täytetään varaukseen,joillakin pitää lisätä manage my bookings kautta.
Näin ainakin meillä,lähtöön 2 viikoa,kohde on Costa-Rica
- Reishaaja
Meilläkin oli viime kevään Estat, mutta nyt piti ottaa uudet (=maksullisest ) Estat.
Ole tarkkana - niin ovat USA:n maahantuloviranomaisetkin - eikä armoa kuulemma tunneta.
Sitä paitsi matka voi tyssätä jo Suomen lentoasemalla, jos dokumentit eivät ole kohdallaan (mm. lapsilla omat passit jne.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442958Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna222867- 462673
- 552522
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582438Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)462408Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782128On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532121- 692028
- 452022