Photoshop ohjeita aloittelijalle???

photoshop ohjeita

Minulla on photoshop cs5.
Miltä sivuilta löytyisi helppoja/selkeitä ohjeita photoshop aloittelijalle?
Onko olemassa suomenkielisiä oppaita netissä?

Olen katsonut jo , että youtubessa on paljon ohjeita ja Adobe TV:ssä on myös.
Jos googleen laittaa photoshop tutorials löytyy miljoonia sivuja....mitkä olisi siis parhaimpia aloittelijalle?

Tarkoituksena olisi esim. opetella yhditämään ihmisen ja koiran kasvot, värittämään skannattuja piirroksia, tasojenkin käyttö on kyllä vielä hieman epäselvää ilman ohjeita...

-kiitos vastauksista

18

2887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02o

      kirjaa kirjastosta?
      esim.
      Katrin Eisman: Valokuvien korjailu & viimeistely
      Scott Kelby: PHOTOSHOP: PARHAAT KÄYTÄNNÖT

    • Koskienpohot

      Www.photoshoppari.net on suomalainen photoshop sivusto ja sielt löytyy ohjeita, mutta sivustoa ei nykyään edes päivitetä. Kannattaa mennä kattoo!

    • kuvankäsittelijä 195

      Meneppä kirjastoon.
      Scott Kelby niminen mieshenkilö on tehnyt parhaat oppaat.
      Itsellä on CS versio ja siihen olen ostanut Kuvankäsittelijän niksikirja. sekä Edistynyt käyttö teokset
      Ovat suomenkielisiä, vaihe vaiheelta kuvien kera jokaisen jutun.
      Kirjat käy niin suomenkieliseen kuin enkunkieliseenkin versioon

      Tuo on tehnyt aiemmista versioista myös kirjat.

    • niinkuin joku sanoi.
      tosin nykyään you tubesta löytyy neuvot melkein joka lähtöön. itselläni on kansio johon kerään you tubesta neuvontavideot sitä mukaa kun tarvitsen johonkin asiaan neuvoja. sieltä löytyy sitten helposti koska yllättävän äkkiä unohtuu jotkin toiminnot jos niitä käyttää harvakseltaan.

    • ne ovat englannin kielellä mutta vaikkei osaisi sanaakaan niin kuvallisesta ilmaisusta ymmärtää.

    • Onneton photoshopper

      Mulla on kans photari cs5 ja en millään saa leikattua pois tekstiä esim. jonkin bändin logo vaikkapa ja haluaisin sen bändin nimen tilalle oman nimeni, niin miten saisin sen nimen siitä pois siten että voin sitten kirjoittaa oman nimeni siihen. kiitos :)

      • skarppaaja

        ”… sen nimen siitä pois siten että voin sitten kirjoittaa oman nimeni siihen. kiitos :)”

        —no vaikka siten, että:
        > bändin nimeä ei tarvitse poistaa vaan
        > teet toisen kuvan joka on sen bändin nimen kokoinen ja jossa on oma nimesi
        > sitten vaan kopioit tuon toisen kuvan tasoksi sen bändin nimen päälle (esim ctrl A, ctrl C ja cyrl V -käskyillä).

        Se on siinä


    • ????????????????

      Sellaista se on. Ihmettelen kovasti, miten aloittelijoilla on aina varaa photoshoppeihin, kun ei ole kunnon kameroihin.

      • Tieto on valtaa

        Onhan sitä varaa kun on Tietoa...


      • aloittelijoilla on

        Minä taas ihmettelen kovasti miten sinulla on aina varaa valiittaa muiden tekemisistä?
        Eikö tuollainen katkeruus syö miestä sisältä?

        Sinulla on mielenterveyttä vaarantavia ongelmia jos uskot, että kaikki PhS:n hankkineet on aloittelijoita.


      • TPB

        In the Internet, we have these things called torrents.


    • Ei enää amatööri

      Jos ihan pihalla aiheesta eikä kaveritkaan osaa niin työväenopistot järjestää kusseja. Ja jossain alan lehdissä on kanssa ollu jostain kursseista jotain. Kattele kirjastosta pari kirjaa ja osta sitten mieleinen omaksi.

    • gemilis

      mistä olet ladannut photoshopisi ja paljon maksoi? Voiko sen ladata ilmaiseksi jostain?

    • Photari

      Kannattaa lukea vaikka suomalainen Photoshop Velhon käsikirja. On CS5:lle ja sopii hyvin aloittelijoillekin. Komennot sekä suomeksi että englanniksi.

      http://readme.fi/product.php?&isbn=9789522203243

      Ja Photoshopin voi ladata ilmaiseksi 30-päivän koeversiona.

      • no voi voi

        Ja kyllä täysversionkin voi ladata jostain.


    • Kimmo

      Käy tsekkaamassa www.tutorialit.com. Sieltä löytyy suomeksi ohjeita koko Adobe-tuoteperheestä

    • AnusHaukka

      Ei pysty! Pakko vaihtaa joka vuosi uusi MB, ei voi jäädä enää raha mihinkään ohjekirjaan. Jos ostaa oppaan, niin ei voi ajaa MB vaan joutuu nöyrtymään homo BMW homomalliin. Vain homot ja hintit ajaa BMW ja HD.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe