AIRBUS 330

Pitkäjalkainen

Hei millainen kone on tuo airbus 330? Onko tilava, siis istua ja matkustaa pitkä matka thaimaahan?
lähinnä istuintilavuus siis kiinnostaa.

Otin allaolevat tiedot aurinkomatkojen sivuilta.

Jännittää pitkä lentomatka ja siksi koneiden vertailu on mulla tärkeä juttu matkanvalinnassa.Voin toki soittaa aurinkomatkoille, mutta ajattelin eka kysyä täältä.

lennon numero ............ AY1959/AY1960
konetyyppi ................... Airbus 330
lentoaika ...................... meno n. 10 t 15 min,
paluu n. 11 t 20 min

121

11708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just tulin

      tilaa riittää kyllä perusjampalle ihan hyvin,henkilökohtainen viihdejärjestelmä myös bueno,aika menee kuin iltamissa paras kone millä itse olen koskaan matkustanut...

    • Oksupai

      Jalkatilaa vähän enemmän kuin finskin koneissa ja ehkä istuinkin hieman leveämpi. Viihdekeskus on plussaa, tosin se on niin lähellä että pahaa tekee katsoa:) Penkki ei paljoa kallistu, eikä käsinojaa saa nostettua ylös. Kyllä ainakin itselle sekä meno että tulomatka oli yhtä tuskaa. Menomatkalla sen kestää kun on loma tulossa, mutta paluumatkalla ei paljon naurata. Me ainakin vakavasti harkitaan, että aletaan jatkossa lentään reittilennolla Bangokiin ja sieltä Phuketiin koska noissa koneissa kuuluu olevan mukavammat olot matkustaa. Muutenkin tuntuu finnair kovasti rahastavan ja karsivan palveluita koko ajan. Nyt ei enää saa aamiaista vaan sämpylän ja kahvit. Paluulennolla ollut aina pullakahvit mutta nyt pulla maksaa 2e ja kahvia tarjottiin vain kupillinen. Viihdekeskuksen hinta noussut 2 e ja peite/tyynysettikin kalliimpi kuin ennen. Koneessa oli myös kylmä, etuosassa taas kuulema lämmin.
      Siltikin on taas matka varattuna ensi vuodelle, ja vuodessa taas unohtaa tuon matkustamisen "ihanuuden".

      • kndvaäliva väv k ilf

        Jaaha, ja amatöörit taas matkustaa. Finnairia ei voi suositella muuta vittumaisille ihmisille, samaa laatua kun koko kotimaa. Alanmiehet lentää Etihadin jumbolla, ja siitä palvelusta voi käyttää sanaa luxus. Ei tarvi näytellä olevansa onnesta soikeena jonkun maksullisen sämpylän jälkeen, ja koko paskan saa viä 30% halvemmalla kun jonkun ylihinnotellun ''suosi suomalaista'' vaikka vituttaakin matkan.


      • molemmilla mennyt

        Ovat Finnairin lentoja. Nimimerkki "Oksupai" taisi kirjoittaa TuiFlyn lennoista. Finnairin airbus 330 on tilavampi kuin TuiFlyn airbus 330, johon on lisätty 4 penkkiriviä enemmän kuin Finnairilla , siksi penkkejä ei voi kallistaa TuiFlyn lennolla paljon


      • menossa
        molemmilla mennyt kirjoitti:

        Ovat Finnairin lentoja. Nimimerkki "Oksupai" taisi kirjoittaa TuiFlyn lennoista. Finnairin airbus 330 on tilavampi kuin TuiFlyn airbus 330, johon on lisätty 4 penkkiriviä enemmän kuin Finnairilla , siksi penkkejä ei voi kallistaa TuiFlyn lennolla paljon

        Siis onko tuo Tui Flyn air bus 330 nyt sitten taas eri kone kuin Tui:n boeing 767, jolla itse olen menossa Thaimaahan? Jos nyt vertaa finnairin Airbus 330 (jolla matkustin viime talvena, ei kovin tilava) tuohon TuiFly:n 767, niin sanokaapa kummassa on enemmän tilaa istua?


      • just tulin
        kndvaäliva väv k ilf kirjoitti:

        Jaaha, ja amatöörit taas matkustaa. Finnairia ei voi suositella muuta vittumaisille ihmisille, samaa laatua kun koko kotimaa. Alanmiehet lentää Etihadin jumbolla, ja siitä palvelusta voi käyttää sanaa luxus. Ei tarvi näytellä olevansa onnesta soikeena jonkun maksullisen sämpylän jälkeen, ja koko paskan saa viä 30% halvemmalla kun jonkun ylihinnotellun ''suosi suomalaista'' vaikka vituttaakin matkan.

        vastaa aloittaja kysyi tässä nyt millainen kone on kyseessä,joten hys hys airbus on kyllä ihan toimiva nykyaikainen härveli...jokainen valitkoon reitti tai turisti sekä lentoyhtiönsä ihan itse,totta kyllä ettei finskin palvelu/hinnoittelu ole kilpailukykyinen....


      • näin on
        menossa kirjoitti:

        Siis onko tuo Tui Flyn air bus 330 nyt sitten taas eri kone kuin Tui:n boeing 767, jolla itse olen menossa Thaimaahan? Jos nyt vertaa finnairin Airbus 330 (jolla matkustin viime talvena, ei kovin tilava) tuohon TuiFly:n 767, niin sanokaapa kummassa on enemmän tilaa istua?

        Tuifly noita Airbusseja Phuketin liikenteessä Tuo 767 on ahdetta niin täyteen ettei vessaan pääse kuin ryömimällä. 767 on hiekan suurempi mutta mitä siitä on hyötyä kun yhtä ahdasta kuin Finnain A330:ssa. Vaikka olisi miten suuri niin ei se ongelma siitä häviä....lentivät jumbolla pari vuotta sitten ja homma oli aivan sama....siksi menen nykyään reittikoneella BK ja siitä sitten eteenpäin. Ei lisämaksuja eikä ole ahdasta.


      • menossa
        näin on kirjoitti:

        Tuifly noita Airbusseja Phuketin liikenteessä Tuo 767 on ahdetta niin täyteen ettei vessaan pääse kuin ryömimällä. 767 on hiekan suurempi mutta mitä siitä on hyötyä kun yhtä ahdasta kuin Finnain A330:ssa. Vaikka olisi miten suuri niin ei se ongelma siitä häviä....lentivät jumbolla pari vuotta sitten ja homma oli aivan sama....siksi menen nykyään reittikoneella BK ja siitä sitten eteenpäin. Ei lisämaksuja eikä ole ahdasta.

        No onko tuo Tui:n 767 samankokoiset tilat istua kuin oli esim. jumbon koneessa, joka lenteli pari vuotta sitten Phukettiin? Minä olin kyllä ihan tyytyväinen niihin jumbon lentoihin, ihan karvahattupuolellakin. Jos ne on samaa luokkaa, niin nou hätä. Finnairin A330 tuntui kyllä ahtaammalta ja sitä ei tehnyt mukavammaksi, kun käsinojaa ei saanut nostettua kun nousi penkistä.
        En kyllä tuossa aiemmin tarkoittanut koneen kokoa vaan ihan sitä istuin- ja jalkatilaa. Aion kyllä mennä seuraavaksi Tui:n 767 comfort-luokassa.


      • ni

        paskan kitisijä


      • Hi Fly Portugal

        Ei Hi Fly ole vielä edes aloittanut lentoja suomesta......vai lensitkö heidän lennollansa jostain muualta?

        Taidat nyt sekoittaa portugalilaisen ja espanjalaisen lentoyhtiön keskenänsä.


    • keksikokoinen

      nyt en ymmärrä...6 tuntia Kanaria ja 10 tuntia Thaimaa...Sydney 22 tuntia...se on pitkä matka mutta tuo 10 tuntia on kyllä melkoisen lyhyt.Eikä tuosta nyt Aurinkomatkoja tarvitse hätyyttää sillä kone löytyy Finnair.fi siuvuilta. Lomalennot eivät ole tilavia ja rahalla saa (n. 500 euroa) vähän enemmän jalkatilaa.

      • Ei sentään siivellä

        Suora lento HKK-BKK , samassa koneessa istutaan , olipa kyseessa sitten, reitti- tai lomalento,
        jalkatilaa riittävästi normaalikokoiselle, mutta ongelmallinen tilanne syntyy kun edessä istuva kallistaa
        tuolinsa takana istuvan " syliin"...Jokainen voisi hieman ajatella kanssa matkustajiaan, eikä vain itseään.


      • 1
        Ei sentään siivellä kirjoitti:

        Suora lento HKK-BKK , samassa koneessa istutaan , olipa kyseessa sitten, reitti- tai lomalento,
        jalkatilaa riittävästi normaalikokoiselle, mutta ongelmallinen tilanne syntyy kun edessä istuva kallistaa
        tuolinsa takana istuvan " syliin"...Jokainen voisi hieman ajatella kanssa matkustajiaan, eikä vain itseään.

        Kun on selvät säännöt lennolla.
        Nousujen ja laskeutumisien aikana sekä ruokailun ajaksi nojat pysty asennossa.
        Muina aikoina SAA pitää kallistettuna.
        Mihinkö se jalkatila menee jos kropan kallistaa?.
        Se on tasan varmaa et mun penkin noja kallistuu sallittuna aikana, jos niin haluan.
        Joku istuu paskajäykkänä lennon ajan mut en minä.


      • saa myös ajatella
        1 kirjoitti:

        Kun on selvät säännöt lennolla.
        Nousujen ja laskeutumisien aikana sekä ruokailun ajaksi nojat pysty asennossa.
        Muina aikoina SAA pitää kallistettuna.
        Mihinkö se jalkatila menee jos kropan kallistaa?.
        Se on tasan varmaa et mun penkin noja kallistuu sallittuna aikana, jos niin haluan.
        Joku istuu paskajäykkänä lennon ajan mut en minä.

        jalkatila ei häviä mutta on aika ikävää kun noja tulee melkein syliin, tekee olemisen tukalaksi ja ahdistavaksi etenkin pitkillä lennoilla, valitettavasti kaltaisiasi mulkkuja on joka lennolla, jotka tosiaan ajattelevat vain itseään.toivottavasti eivät istu minun edessäni. Kun takana istuu iso ihminen TOKI se vaikuttaa jos edessä oleva kallistaa nojansa makuuasentoon. Olisi huomaavaista ja hyviin tapoihin kuluvaa hieman miettiä myös kanssamatkustajien mukavuutta! Mutta joillekkin se on ylivoimaisen vaikeaa. Sääli.


      • Selkävaivainen
        saa myös ajatella kirjoitti:

        jalkatila ei häviä mutta on aika ikävää kun noja tulee melkein syliin, tekee olemisen tukalaksi ja ahdistavaksi etenkin pitkillä lennoilla, valitettavasti kaltaisiasi mulkkuja on joka lennolla, jotka tosiaan ajattelevat vain itseään.toivottavasti eivät istu minun edessäni. Kun takana istuu iso ihminen TOKI se vaikuttaa jos edessä oleva kallistaa nojansa makuuasentoon. Olisi huomaavaista ja hyviin tapoihin kuluvaa hieman miettiä myös kanssamatkustajien mukavuutta! Mutta joillekkin se on ylivoimaisen vaikeaa. Sääli.

        Itsekö et sitten kallista selkänojaasi ollenkaan koko matkan aikana?


      • Hoikka tyttö
        Selkävaivainen kirjoitti:

        Itsekö et sitten kallista selkänojaasi ollenkaan koko matkan aikana?

        Kun edessäsi istuva kallistaa, kallista sinäkin vastaavasti omasi. Näin saat isolle ruhollesi enemmän tilaa.


      • käynyt
        Hoikka tyttö kirjoitti:

        Kun edessäsi istuva kallistaa, kallista sinäkin vastaavasti omasi. Näin saat isolle ruhollesi enemmän tilaa.

        Kyllähän se on hyviin tapoihin kuuluvaa, että kysäisee takana isutuvalta, että voinko kallistaa selkänojaa. Ymmärrän, että niitä kallistellaan pitkillä lennoilla. Se on siis ok. Mutta jos yhtäkkkiä rytkäyttää nojan alas, niin takana olevalla saattaa olla esim. juomaa pöydällään ja ne lentävät istujan päälle, minulle on käynyt noin ja se ei ole mukavaa, näin ei olisi käynyt, jos edessä olija olisi kääntynyt ja kysynyt, olisin ehtinyt nostaa pöydän ylös ja juoman pois. Asiat sujuvat aina paremmin, jos muistetaan olla kohteliaita.


      • näin on
        Ei sentään siivellä kirjoitti:

        Suora lento HKK-BKK , samassa koneessa istutaan , olipa kyseessa sitten, reitti- tai lomalento,
        jalkatilaa riittävästi normaalikokoiselle, mutta ongelmallinen tilanne syntyy kun edessä istuva kallistaa
        tuolinsa takana istuvan " syliin"...Jokainen voisi hieman ajatella kanssa matkustajiaan, eikä vain itseään.

        paikaansa sillä HKI-BKK on reittilento vaikka koneessa on esim. Aurinkomatkojen turisteja...lomalennot ovat paljon ahtaampia. Siis koneessa on reittilennolla normaali istuinväli reittilenoon tarjoilut.


      • näin on
        käynyt kirjoitti:

        Kyllähän se on hyviin tapoihin kuuluvaa, että kysäisee takana isutuvalta, että voinko kallistaa selkänojaa. Ymmärrän, että niitä kallistellaan pitkillä lennoilla. Se on siis ok. Mutta jos yhtäkkkiä rytkäyttää nojan alas, niin takana olevalla saattaa olla esim. juomaa pöydällään ja ne lentävät istujan päälle, minulle on käynyt noin ja se ei ole mukavaa, näin ei olisi käynyt, jos edessä olija olisi kääntynyt ja kysynyt, olisin ehtinyt nostaa pöydän ylös ja juoman pois. Asiat sujuvat aina paremmin, jos muistetaan olla kohteliaita.

        sillä insinöörit on keksineet näissä uusissa Airbusseissa että vaikka selkänoja siirtyy taakse niin takana oleva pöytä ei liiku mihinkään kuten ennen. Juomat ei siis tipu syliin.


      • namisk
        näin on kirjoitti:

        paikaansa sillä HKI-BKK on reittilento vaikka koneessa on esim. Aurinkomatkojen turisteja...lomalennot ovat paljon ahtaampia. Siis koneessa on reittilennolla normaali istuinväli reittilenoon tarjoilut.

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...


      • namisk
        namisk kirjoitti:

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...

        eli esim. nuo näytöt - nekin riippuu vähän miten kone tilattu. JOissain on näytöt istuinten selkänojissa, mutta esim. tuo 330 jolla lennämme, siinä on vain katossa näytöt.


      • AY far-east
        namisk kirjoitti:

        eli esim. nuo näytöt - nekin riippuu vähän miten kone tilattu. JOissain on näytöt istuinten selkänojissa, mutta esim. tuo 330 jolla lennämme, siinä on vain katossa näytöt.

        konetta jolla Bangkokiin lennettiin ennen. Tilaa oli... enemmän kuin nykyisessä airbussissa eli leveämmät penkit ja käytävät.

        toki uuden koneen tv monitori penkin selkänojassa on ihan kätsy ja kahestaan matkatessa saa ikkunapaikoilla olla.. kahestaan ilman vierustoveria.

        Mielipiteeni koske FINNAIRin konetta. Muista tiedä mitään....


      • käynyt
        näin on kirjoitti:

        sillä insinöörit on keksineet näissä uusissa Airbusseissa että vaikka selkänoja siirtyy taakse niin takana oleva pöytä ei liiku mihinkään kuten ennen. Juomat ei siis tipu syliin.

        se rytkähtää, kun oikein voimalla rojauttaa penkin taaksepäin. Eihän se pöytä liiku, mutta tärähtää. Edelleen korostan muut huomioivaa käyttäytymistä muita kohtaan.


      • vajaat 230 ihmistä
        namisk kirjoitti:

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...

        puhettaa suorasta reittilennosta Bangkokiin eikä mihinkään Phuketiin...menee vellit ja puurot nyt sekaisin....Phuketin lomalennot ovat niin täynnä kuin vain säännöt sallii...kiitos ei.


      • onneksi ei enää ole
        AY far-east kirjoitti:

        konetta jolla Bangkokiin lennettiin ennen. Tilaa oli... enemmän kuin nykyisessä airbussissa eli leveämmät penkit ja käytävät.

        toki uuden koneen tv monitori penkin selkänojassa on ihan kätsy ja kahestaan matkatessa saa ikkunapaikoilla olla.. kahestaan ilman vierustoveria.

        Mielipiteeni koske FINNAIRin konetta. Muista tiedä mitään....

        maailma muuttuu mutta nämä uudet koneet säästää ilmakehää...eikä MD-11 ollut juurikaan suurempi kuin A330-340...tuntui ehkä mutta ei ole.


      • AF Finn
        vajaat 230 ihmistä kirjoitti:

        puhettaa suorasta reittilennosta Bangkokiin eikä mihinkään Phuketiin...menee vellit ja puurot nyt sekaisin....Phuketin lomalennot ovat niin täynnä kuin vain säännöt sallii...kiitos ei.

        Tulin just Finskin Airbussilla Bangkokista ja jos vertaan sitä vaikka AF:n 777:aan, niin Finskin säädöissä olevassa 330:ssa ei ole mitään parempaa.Paitsi henkilökunta.
        Mistähän ovatkin löytäneet noin paskat nappikuulokkeet ja heikon musiikkitarjonnan.


      • aivan kauheaa
        AF Finn kirjoitti:

        Tulin just Finskin Airbussilla Bangkokista ja jos vertaan sitä vaikka AF:n 777:aan, niin Finskin säädöissä olevassa 330:ssa ei ole mitään parempaa.Paitsi henkilökunta.
        Mistähän ovatkin löytäneet noin paskat nappikuulokkeet ja heikon musiikkitarjonnan.

        napit oli AF:llä? Kai ne ovat ihan samanlaisia ja kuka kieltää käyttämästä ihan omaa soitinta...?


      • takuu juttu
        namisk kirjoitti:

        eli esim. nuo näytöt - nekin riippuu vähän miten kone tilattu. JOissain on näytöt istuinten selkänojissa, mutta esim. tuo 330 jolla lennämme, siinä on vain katossa näytöt.

        koneissa on näyttö selkänojassa. Jos on katossa niin ei ole airbus...ilmeisesti jokin Boieng malli 777 tai 757....


      • Lomailija
        namisk kirjoitti:

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...

        Varasin juuri Phuketin matkan Finnmatkoilta. Lähtö Oulusta helmikuu 2012. Lento on Finnairin operoima ja kone portugalilaisen Hifly´n Airbus 330-300. Henkilökunta portugalilaista ja joku Finnairin väestä mukana. Että näin menee Finnairilla.


      • huoh taas 1 urpo
        Lomailija kirjoitti:

        Varasin juuri Phuketin matkan Finnmatkoilta. Lähtö Oulusta helmikuu 2012. Lento on Finnairin operoima ja kone portugalilaisen Hifly´n Airbus 330-300. Henkilökunta portugalilaista ja joku Finnairin väestä mukana. Että näin menee Finnairilla.

        lennot suorittaa Hilfy EI finnair. Finnmatkat on valinnut lentoyhtiön ..... ei mitään tekemistä finnairilla.


      • Vihainen mummo
        huoh taas 1 urpo kirjoitti:

        lennot suorittaa Hilfy EI finnair. Finnmatkat on valinnut lentoyhtiön ..... ei mitään tekemistä finnairilla.

        Kuulepa, sinä, urpo! Kerroin vain sen, mitä minulle kerrottiin Finnmatkoilta. Kertomatta kuitenkin jäi se, että lento on AY-lento. Eikö se jo kerro, että lennolla on jotain tekemistä Finnairin kanssa, kuten myös se, että lennolla on portugalilaisen henkilökunnan lisäksi Finnairin omaan henkilöstöä?


      • junteille oikein
        Vihainen mummo kirjoitti:

        Kuulepa, sinä, urpo! Kerroin vain sen, mitä minulle kerrottiin Finnmatkoilta. Kertomatta kuitenkin jäi se, että lento on AY-lento. Eikö se jo kerro, että lennolla on jotain tekemistä Finnairin kanssa, kuten myös se, että lennolla on portugalilaisen henkilökunnan lisäksi Finnairin omaan henkilöstöä?

        voikin ja pitääkin kuljettaa tuollaisella karjakuljetuksella.


      • Patong
        junteille oikein kirjoitti:

        voikin ja pitääkin kuljettaa tuollaisella karjakuljetuksella.

        Itselläni selkänoja kallistui itestään ja aiheitti pahaa takana istujalle. Viihdejärjestä ihan hanurista, ruotsalaiset tekstit joten turha edes ostaa koneen omia kuullokkeita "ota omat".


      • ei enää Tuilla
        Patong kirjoitti:

        Itselläni selkänoja kallistui itestään ja aiheitti pahaa takana istujalle. Viihdejärjestä ihan hanurista, ruotsalaiset tekstit joten turha edes ostaa koneen omia kuullokkeita "ota omat".

        on kyllä suomenkielinen tekstitys leffoissa. Tui Flyllä ei koska se ei ole suomalainen lentoyhtiö. Tui Fly on charter lentoyhtiö, missä penkkeja on lisätty ja matkustaminen ahdasta normiluokassa.


      • aivan varmaa
        Patong kirjoitti:

        Itselläni selkänoja kallistui itestään ja aiheitti pahaa takana istujalle. Viihdejärjestä ihan hanurista, ruotsalaiset tekstit joten turha edes ostaa koneen omia kuullokkeita "ota omat".

        neuvo mutta omia ei saa käyttää...ottavat takuulla pois jos tunget omat ko reikään...


      • nyt huvittaa
        Patong kirjoitti:

        Itselläni selkänoja kallistui itestään ja aiheitti pahaa takana istujalle. Viihdejärjestä ihan hanurista, ruotsalaiset tekstit joten turha edes ostaa koneen omia kuullokkeita "ota omat".

        ei voi itsestään kallistua.....hyvä yritys...


      • höpö höpö
        Lomailija kirjoitti:

        Varasin juuri Phuketin matkan Finnmatkoilta. Lähtö Oulusta helmikuu 2012. Lento on Finnairin operoima ja kone portugalilaisen Hifly´n Airbus 330-300. Henkilökunta portugalilaista ja joku Finnairin väestä mukana. Että näin menee Finnairilla.

        olla missään tekemisessä Finnairin kanssa...Finnmatkat ja lentoyhtiöä halpalentoyhtiö Portugalista....mitä tässä Finnair tekee....? Miksi siellä on Finnairin väkeä kun he käyttävät Aurinkoamatkoja ja Finnmatkat ovat heidän suurin kilpailija? EI VOI PITÄÄ PAIKKAANSA.
        Ihan sama kuin cittarissa olisi Prisman kassat...


      • hah hah
        Vihainen mummo kirjoitti:

        Kuulepa, sinä, urpo! Kerroin vain sen, mitä minulle kerrottiin Finnmatkoilta. Kertomatta kuitenkin jäi se, että lento on AY-lento. Eikö se jo kerro, että lennolla on jotain tekemistä Finnairin kanssa, kuten myös se, että lennolla on portugalilaisen henkilökunnan lisäksi Finnairin omaan henkilöstöä?

        AY lento jos lento yhtiö on Portugalista....ei siis missään nimessä...nyt sinua on joko huijattu tai olet vaan tosi tyhmä. AY:ta saa käyttää vain Finnair....se on kansallinen lentotunnus....


      • hyvät insinöörit
        käynyt kirjoitti:

        se rytkähtää, kun oikein voimalla rojauttaa penkin taaksepäin. Eihän se pöytä liiku, mutta tärähtää. Edelleen korostan muut huomioivaa käyttäytymistä muita kohtaan.

        että pöytä ei ole edes kiinni tuolissa vaan sen sivuilla...selkänojan rytkäytys ei liikuta pöytää tässä konetyypissä lainkaan.....kokeilin monesti viime lennolla HKI-BK.....eikä nojan kaltevuus vaikuta pöydän asentoon mitenkään...


      • Phuket2012
        höpö höpö kirjoitti:

        olla missään tekemisessä Finnairin kanssa...Finnmatkat ja lentoyhtiöä halpalentoyhtiö Portugalista....mitä tässä Finnair tekee....? Miksi siellä on Finnairin väkeä kun he käyttävät Aurinkoamatkoja ja Finnmatkat ovat heidän suurin kilpailija? EI VOI PITÄÄ PAIKKAANSA.
        Ihan sama kuin cittarissa olisi Prisman kassat...

        Näin se vaan on, lento on Finnairin tunnuksilla AY.Finnmatkojen sivuilla on maininta, että lento on Finnairin operoima,sisältää kaikki Finnairin lomalennon palvelut mutta kone jolla lennetään on vuokrakone ja yhtiö Hifly.


      • Varmaa tietoa
        höpö höpö kirjoitti:

        olla missään tekemisessä Finnairin kanssa...Finnmatkat ja lentoyhtiöä halpalentoyhtiö Portugalista....mitä tässä Finnair tekee....? Miksi siellä on Finnairin väkeä kun he käyttävät Aurinkoamatkoja ja Finnmatkat ovat heidän suurin kilpailija? EI VOI PITÄÄ PAIKKAANSA.
        Ihan sama kuin cittarissa olisi Prisman kassat...

        Oulusta Phuketiin lentää samalla koneella/lennolla sekä Finnmatkojen, Tjäreborgin että ensi vuonna myös Aurinkomatkojen asiakkaat. Ja tämä lento on nyt suora lento, ilman välilaskua Ahmadabadissa.


      • tästä kyse
        Varmaa tietoa kirjoitti:

        Oulusta Phuketiin lentää samalla koneella/lennolla sekä Finnmatkojen, Tjäreborgin että ensi vuonna myös Aurinkomatkojen asiakkaat. Ja tämä lento on nyt suora lento, ilman välilaskua Ahmadabadissa.

        mutta lento ei takuulla ole AY---lento vaan ijan joku muu. AY tunnusta saa käyttää vain Finnair.


      • Varmaa tietoa
        tästä kyse kirjoitti:

        mutta lento ei takuulla ole AY---lento vaan ijan joku muu. AY tunnusta saa käyttää vain Finnair.

        Tätä keskustelua on tämän jälkeen varmaan ihan turha jatkaa. Kaikille teille epäuskoisille sanon, että varmistakaa asia Finnairilta tai Finnmatkoilta, niin eiköhän sitä uskoa ala löytyä. Lento on siis Finnairin operoima ja on AY-lento. Olen jo varannut ja maksanut ensi vuoden matkan ennakkomaksun.


      • Sama homma
        Varmaa tietoa kirjoitti:

        Tätä keskustelua on tämän jälkeen varmaan ihan turha jatkaa. Kaikille teille epäuskoisille sanon, että varmistakaa asia Finnairilta tai Finnmatkoilta, niin eiköhän sitä uskoa ala löytyä. Lento on siis Finnairin operoima ja on AY-lento. Olen jo varannut ja maksanut ensi vuoden matkan ennakkomaksun.

        Sama homma, juuri eilen sain Finnmatkoilta kirjeen, jossa oli vahvistettu lentoaikataulu ja lento Oulu-Phuket on AY1947. Eli 100 % varma tieto.


      • riukee
        namisk kirjoitti:

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...

        thomas cookilla lennetty ja yhtä vähän tai paljon tilaa ku finskillä. osta exit-paikka niin on jaloille tilaa. Tosin pitää olla selvänä ja hyväkuntoinen, jotta voi auttaa muita hätätilanteessa.


      • riukee
        Lomailija kirjoitti:

        Varasin juuri Phuketin matkan Finnmatkoilta. Lähtö Oulusta helmikuu 2012. Lento on Finnairin operoima ja kone portugalilaisen Hifly´n Airbus 330-300. Henkilökunta portugalilaista ja joku Finnairin väestä mukana. Että näin menee Finnairilla.

        ai täällä on muitaki jotka tilaa matkan jo vuotta etukäteen..;)) sitä jaksaa ku on jotain mitä odottaa. meiltä lähtee kyl aina niin iso sakki ( ja mamma betalar) jotta pakko suunnitella vuotta ennen, on oltava kasassa senverran pitkä rivi euroja


      • ei takuulla
        Sama homma kirjoitti:

        Sama homma, juuri eilen sain Finnmatkoilta kirjeen, jossa oli vahvistettu lentoaikataulu ja lento Oulu-Phuket on AY1947. Eli 100 % varma tieto.

        takuulla ole jos lennon lentää portugilainen halpayhtiö. Lopettakaa jo ja ottakaa asiasta selvää ettei AY tunnusta voi käyttää kuin Finnair oli sitten mitä tekemistä lennon kanssa...mitä tekemistä Finnairilla on tässä???? Tämä on suurten matkatoimistojen yhteislento eikä Finnarilla on mitään tekemistä tämän lennon kanssa.....siis miten se voisi tähän liittyä? Ei Thomas Cook ja Tuifly käytä myöskään AY- tunnusta...jne... tyhmää sakkia Oulussa..täytyy kyllä sanoa...ei ihme jos Nokia lähtee noilta puupäiltä.


      • Ilkka Torttunen
        hyvät insinöörit kirjoitti:

        että pöytä ei ole edes kiinni tuolissa vaan sen sivuilla...selkänojan rytkäytys ei liikuta pöytää tässä konetyypissä lainkaan.....kokeilin monesti viime lennolla HKI-BK.....eikä nojan kaltevuus vaikuta pöydän asentoon mitenkään...

        Riippuu missä istuinpaikka siaitsee. Kyseisessä koneessa on istuinpaikkoja joissa pöytä on kiinnitetty edessäolevan istuimen selkänojaan, ei siis käsinojassa.
        Muuten kone on paikoin erittäin kylmä, jos olet koneen taka-osassa, etenkin lähellä rivejä 50-57 niin ota turkki ja karvahattu mukaan...


      • chang__
        riukee kirjoitti:

        thomas cookilla lennetty ja yhtä vähän tai paljon tilaa ku finskillä. osta exit-paikka niin on jaloille tilaa. Tosin pitää olla selvänä ja hyväkuntoinen, jotta voi auttaa muita hätätilanteessa.

        thomas cookilla ei pelaa mikään


      • maputti
        ei takuulla kirjoitti:

        takuulla ole jos lennon lentää portugilainen halpayhtiö. Lopettakaa jo ja ottakaa asiasta selvää ettei AY tunnusta voi käyttää kuin Finnair oli sitten mitä tekemistä lennon kanssa...mitä tekemistä Finnairilla on tässä???? Tämä on suurten matkatoimistojen yhteislento eikä Finnarilla on mitään tekemistä tämän lennon kanssa.....siis miten se voisi tähän liittyä? Ei Thomas Cook ja Tuifly käytä myöskään AY- tunnusta...jne... tyhmää sakkia Oulussa..täytyy kyllä sanoa...ei ihme jos Nokia lähtee noilta puupäiltä.

        Tärkeää tietoa matkasta
        Lento:
        Lennon operoi Finnair, HiFlyn koneilla (Portugali)

        Lentotiedot
        Oulusta Phuket, Finnair, AY1947 Airbus 330-300

        tietolähteenä www.finnmatkat.fi


      • huh huh
        maputti kirjoitti:

        Tärkeää tietoa matkasta
        Lento:
        Lennon operoi Finnair, HiFlyn koneilla (Portugali)

        Lentotiedot
        Oulusta Phuket, Finnair, AY1947 Airbus 330-300

        tietolähteenä www.finnmatkat.fi

        jonkun portugalilaisen halpalentoyhtiön ahtaan koneen johon on lisätty penkkirivejä. Taitaa tulla ahdas ja tuskainen lento.


      • maputti

      • namisk
        takuu juttu kirjoitti:

        koneissa on näyttö selkänojassa. Jos on katossa niin ei ole airbus...ilmeisesti jokin Boieng malli 777 tai 757....

        juuri tulin, ja kone todellakin oli A330 ja näytöt todellakin oli vain katossa.


      • riukee
        chang__ kirjoitti:

        thomas cookilla ei pelaa mikään

        kyl me päästiin Cookilla lentämään ;)) aivan mallikkaasti


      • kartta4
        maputti kirjoitti:

        http://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/hi-fly-airbus-a330-300.html


        http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/travel/travel-info/during-the-flight/fleet/airbus-330-300/fi_FI#

        Se Hifly:n kone on a330-200 eikä -300. joten istuinkartta on oikeasti tuolla : http://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/hi-fly-airbus-a330-200-330pax.html


        Finnmatkoilla lukee että se olisi a330-300 mutta tjäreborg ja aurinkomatkat sanoo että se on a330-200.

        Sitä paitsi HiFly on jo vuokrannut sen ainoan a330-300 koneen belgian ilmavoimille


      • faktaa finskiltä
        namisk kirjoitti:

        niin sehän ei riipu konetyypistä pelkästään, vaan myös siitä, mikä lentoyhtiö on - miten ovat sen koneen tilanneet.
        Finskin 330:ssä voi olla vähemmän ehkä paikkoja eli tilavampaa kuin jonkun charteryhtiön? Paitsi jos Finskilä omat koneet charterlennoille, sitä en ihan tiedä.
        Ja nuo mainitut lennothan on AY elikäs Finskin lentoja (tosin en tiedä - on kai mahdolliosta? että ulkoistavat niitä myös jollekin yhteistyökumppanille).

        Meillä lento edessä 330:llä Thomas Cookilla, ja koneeseen oli ängetty lähes 400 paikkaa paikkakartan mukaan eli jännityksellä odotan miten mahdumme...

        Ne finnairin A330 (joilla mm. aurinkomatkat lentää phuketiin ja krabille) ovat ihan niitä samoja koneita joilla finnair lentää reittilentojakin. Eli nuo eivät ole turistiluokassakaan aivan umpitäyteen tungettuja pelkkiä charter-versioita.

        Finskin A330:ssä esim on turistiluokassa "vain" 8 istuinta vierekkäin (2 4 2) kun charter-versioissa (esim HiFly) penkkejä on 9 rinnakkain. Myös istuinvälit ovat pari senttiä pidempiä finskillä, finnairin A330-koneessa oli johonkin charter-koneeseen joskus verratessani ainakin 3 penkkiriviä vähemmän eli vastaavasti suhteessa tuon verran enemmän jalkatilaa.

        Kaikissa finnairin väreissä olevissaä A330-koneissa on viihdejärjestelmän näytöt penkeissä (joka istuimelle oma), ei katossa. Kattonäyttöjä on finnairilla vain kapearunkokoneissa (A320/321, B757 jne).

        Eli finnairin A330-koneissa on "lomalennon turistiluokka" ja reittilennon economy -luokka istuimiltaan ja tiloiltaan identtiset (palvelussa toki vähän eroa). Ja vastaavasti sitten finnairn kaukoreittilentojen business-luokka ja aurinkomatkojen comfort-luokka tarkoittavat samoja penkkejä (ihan vain vinkiksi kaikille jos lentokoneessa istuminen ahdistaa...)


      • juuri palannut AY 95
        faktaa finskiltä kirjoitti:

        Ne finnairin A330 (joilla mm. aurinkomatkat lentää phuketiin ja krabille) ovat ihan niitä samoja koneita joilla finnair lentää reittilentojakin. Eli nuo eivät ole turistiluokassakaan aivan umpitäyteen tungettuja pelkkiä charter-versioita.

        Finskin A330:ssä esim on turistiluokassa "vain" 8 istuinta vierekkäin (2 4 2) kun charter-versioissa (esim HiFly) penkkejä on 9 rinnakkain. Myös istuinvälit ovat pari senttiä pidempiä finskillä, finnairin A330-koneessa oli johonkin charter-koneeseen joskus verratessani ainakin 3 penkkiriviä vähemmän eli vastaavasti suhteessa tuon verran enemmän jalkatilaa.

        Kaikissa finnairin väreissä olevissaä A330-koneissa on viihdejärjestelmän näytöt penkeissä (joka istuimelle oma), ei katossa. Kattonäyttöjä on finnairilla vain kapearunkokoneissa (A320/321, B757 jne).

        Eli finnairin A330-koneissa on "lomalennon turistiluokka" ja reittilennon economy -luokka istuimiltaan ja tiloiltaan identtiset (palvelussa toki vähän eroa). Ja vastaavasti sitten finnairn kaukoreittilentojen business-luokka ja aurinkomatkojen comfort-luokka tarkoittavat samoja penkkejä (ihan vain vinkiksi kaikille jos lentokoneessa istuminen ahdistaa...)

        Finnairlilla on kahdella tavalla "sisustettuja" A 340 ja 330 konetta. Ne jotka lentävät lomalentoja niin niissä on noin 30 istuinta enemmän kuin niissä koneissa jotka lentävät reittilintoja esim Bangkokiin,siis penkit ovat ahtaampia pakettimatka lennoilla, tämä selviää kun selailee finnairin lehtiä koneessa.


      • Ei nyt ihan noin...
        juuri palannut AY 95 kirjoitti:

        Finnairlilla on kahdella tavalla "sisustettuja" A 340 ja 330 konetta. Ne jotka lentävät lomalentoja niin niissä on noin 30 istuinta enemmän kuin niissä koneissa jotka lentävät reittilintoja esim Bangkokiin,siis penkit ovat ahtaampia pakettimatka lennoilla, tämä selviää kun selailee finnairin lehtiä koneessa.

        Korjataanpas nyt vielä vähän niin ei jää kellekään epäselväksi:

        Finnairilla on kolmella tavalla sisustettuja A330-koneita (ja A340 -koneiden sisustus on käytännössä vastaava kuin A330-koneiden yksi sisustusmalli, esim. A330 OH-LTM -koneen sisustus on käytännössä sama kuin finnairin A340-koneissa).

        Kaikissa finnairin A330-koneissa on turistiluokassa samat penkit ja istumaväljyys. Näistä ei siis ole olemassa reitti- ja charter-versioita finnairilla.

        Istumapaikkojen lukumääräerot eri koneyksilöiden välillä tulee siinä, että finnairilla on A330-koneissa kahta eri mallista businessluokkaa (istuinmallit ja näiden sijoittelu) ja lisäksi kahta erikokoista businesluokkaa:

        - osassa koneissa (esim. OH-LTS) businessluokkaa on vain koneen etuosassa 7-riviä (ns. uudenmallinen business-luokka). Tällöin koneen keskiosa on pelkkää turistiluokkaa (keskiosaan mahtuu enemmän penkkejä)

        - osassa koneista (esim. OH-LTM) business-luokka jatkuu kahden rivin verran koneen keskiosaan, jolloin keskiosaan mahtuu vähemmän turistiluokan penkkejä. Keskiosan turistiluokan penkeissä kuitenkin sama istumaväli kuin edellisessäkin sisustusversiossa.

        - lisäksi OH-LTR-koneessa, missä on myös uudenmallinen business-luokka, jatkuu business-luokka kolmen rivin verran koneen keskiosaan, jolloin keskiosaan mahtuu taas hieman eri määrä turistiluokan penkkejä.

        Koneen sisustusversiosta riippumatta koneen takaosassa on kaikissa näissä A330-koneissa täsmälleen yhtä monta turistiluokan istuinta täsmälleen samalla tavalla sisustettuna (rivit 41-57). Ja keskiosassa olevat turistiluokan penkit siis myös yhtä tilavia/ahtaita kaikissa eri versiossa. Eroja on siis businesluokan koossa ja busiensluokan penkkimalleissa.


      • muuten hyvä skrivaus
        Ei nyt ihan noin... kirjoitti:

        Korjataanpas nyt vielä vähän niin ei jää kellekään epäselväksi:

        Finnairilla on kolmella tavalla sisustettuja A330-koneita (ja A340 -koneiden sisustus on käytännössä vastaava kuin A330-koneiden yksi sisustusmalli, esim. A330 OH-LTM -koneen sisustus on käytännössä sama kuin finnairin A340-koneissa).

        Kaikissa finnairin A330-koneissa on turistiluokassa samat penkit ja istumaväljyys. Näistä ei siis ole olemassa reitti- ja charter-versioita finnairilla.

        Istumapaikkojen lukumääräerot eri koneyksilöiden välillä tulee siinä, että finnairilla on A330-koneissa kahta eri mallista businessluokkaa (istuinmallit ja näiden sijoittelu) ja lisäksi kahta erikokoista businesluokkaa:

        - osassa koneissa (esim. OH-LTS) businessluokkaa on vain koneen etuosassa 7-riviä (ns. uudenmallinen business-luokka). Tällöin koneen keskiosa on pelkkää turistiluokkaa (keskiosaan mahtuu enemmän penkkejä)

        - osassa koneista (esim. OH-LTM) business-luokka jatkuu kahden rivin verran koneen keskiosaan, jolloin keskiosaan mahtuu vähemmän turistiluokan penkkejä. Keskiosan turistiluokan penkeissä kuitenkin sama istumaväli kuin edellisessäkin sisustusversiossa.

        - lisäksi OH-LTR-koneessa, missä on myös uudenmallinen business-luokka, jatkuu business-luokka kolmen rivin verran koneen keskiosaan, jolloin keskiosaan mahtuu taas hieman eri määrä turistiluokan penkkejä.

        Koneen sisustusversiosta riippumatta koneen takaosassa on kaikissa näissä A330-koneissa täsmälleen yhtä monta turistiluokan istuinta täsmälleen samalla tavalla sisustettuna (rivit 41-57). Ja keskiosassa olevat turistiluokan penkit siis myös yhtä tilavia/ahtaita kaikissa eri versiossa. Eroja on siis businesluokan koossa ja busiensluokan penkkimalleissa.

        entäs rivit 22-40 ......... mitäs luokaa nämä rivit ovat....ovat muuten turistiluokkaa.


      • keskiosaa...
        muuten hyvä skrivaus kirjoitti:

        entäs rivit 22-40 ......... mitäs luokaa nämä rivit ovat....ovat muuten turistiluokkaa.

        Ne ovat juuri niitä rivejä tuossa koneen keskiosassa jotka ovat turistiluokkaa ja mitä yritin tuohon ylös vääntää rautalangasta....

        Eli siihen koneen keskiosaan mahtuu eri määrä niitä turistiluokan penkkirivejä riippuen siitä miten iso tai pieni business-luokka koneessa on. Eli ne turistiluokan penkit on aseteltu yhtä väljästi/ahtaasti koneesta riippumatta niihin kohtiin koneen keskiosaa missä on turistiluokan penkkejä.

        Jos istut vaikka rivillä 29 koneen keskiosassa missä tahansa näistä finnairin A330-koneista, sinulla on täsmälleen samanlainen turistiluokan penkki jossa on yhtä paljon jalkatilaa kuin muissakin finnairin A330-versioissa.

        Eli jos koneessa on käytetty matkustamossa vähemmän tilaa business-luokan penkkeihin, jää lattiatilaa enemmän turistiluokan penkkejä varten ja päinvastoin. Ja tähän turistiluokalle jäävään tilaan sitten asennetaan nämä turistiluokan penkit yhtä ahtaasti/väljästi kaikissa näissä koneissa.

        - Iso businessluokka --> vähemmän turistiluokan penkkejä koneen keskiosassa
        - Pieni businessluokka --> enemmän turistiluokan penkkejä koneen keskiosassa.
        - Turistiluokan penkit ovat sisustusratkaisusta riippumatta asennettu ihan yhtä ahtaasti/väljästi kaikissa näissä versioissa.

        Mitenköhän tätä voisi vielä vääntää selkeämmäksi?


      • Viimeinen TUIn matka
        ei enää Tuilla kirjoitti:

        on kyllä suomenkielinen tekstitys leffoissa. Tui Flyllä ei koska se ei ole suomalainen lentoyhtiö. Tui Fly on charter lentoyhtiö, missä penkkeja on lisätty ja matkustaminen ahdasta normiluokassa.

        Viime talvena kävimme TUIn matkalla (Finnmatkat) Cap Verdellä ja tämä oli viimeinen kerta TUIlla. Kone oli niin ahdas muotoiluine penkkeineen ja kaikkine "Herkkuineen". Ohjelmat oli kaikki joko ruotsin tai tanskankieliset niin lasten puhutut tai aikuisten katseltavat elokuvat. Englantia oli sitten helppo seurata ja maksaa vielä kuulokkeista lisää, että sai kuunneella. Ruutu oli yhteinen kaikille - joskin käytävällä oleilevat kanssamatkustajat pilasivat senkin pienen nautinnon.
        Tyhmää maksaa kaikesta erikseen, aamiaiset, lounaat ja illalliset, jos et ole ostanut niitä etukäteen. Henkilökunta oli enemmänkin ruotsinkielisiä, mutta onneksi mukana oli molempiin suuntiin yksi suomenkielinen 'harjoittelija'. Hänkin kuulutti omat käännöksensä oman tulkinnan mukaan. Kaikki jutut muuttui tässäkin vaiheessa ;-)


      • Heh heh2
        hah hah kirjoitti:

        AY lento jos lento yhtiö on Portugalista....ei siis missään nimessä...nyt sinua on joko huijattu tai olet vaan tosi tyhmä. AY:ta saa käyttää vain Finnair....se on kansallinen lentotunnus....

        Hei Hah Hah,
        Oletko koskaan kuullut, että on olemassa ns code share lentoja, joissa lentoyhtiö oitaa lennon toisen lentöyhtiön lukuun tai myy esim lippuja toisen lentoyhtiön nimissä.
        Se kenen lentotunnuksella lennetään, vastaa koko lennosta ja siihen liittyvistä vastuista. Muut voivat ostaa siitä itselleen osan omalla tunnuksellaan myytäväksi ja liputtaa nämä lennot omiksi jatkolennoiksi toisen yhtiön koneella.
        Ketään ei huijata, sinä itse et vaan ymmärrä, mitä lentoyhtiöt sopivat keskenään.
        Ilmeisesti et ole koskaan kuullut ns. virtuaalilentoyhtiöistä, mitä meillä Suomessakin on nykyisin.


      • riukee
        Ei sentään siivellä kirjoitti:

        Suora lento HKK-BKK , samassa koneessa istutaan , olipa kyseessa sitten, reitti- tai lomalento,
        jalkatilaa riittävästi normaalikokoiselle, mutta ongelmallinen tilanne syntyy kun edessä istuva kallistaa
        tuolinsa takana istuvan " syliin"...Jokainen voisi hieman ajatella kanssa matkustajiaan, eikä vain itseään.

        Sitten voi kallistaa oman tuolinsa taas takana olevan syliin.Jotta kaikki tuolit vaan kumoon ja unta kaaliin, onko se niin vakavaa jos osan 10 tunnin lennosta on tuli kallistettuna? Pitkäjalkaiset voi ostaa exit-paikan, ja tänä vuonna Thoma Cooc lennättää sunclass- luokassa pitkät lennot eli ruhtinaalliset 10cm enemmän tilaa! Nyt tulee vinkki mukavaan oloon lennolla; hankitaan mukaan lasten pieni uimarengas tms. uima-avut, joista voi muotoilla sopivan niskatuen ja varsin edullisesti.... suoraan Niksi-Pirkasta


      • Masa
        chang__ kirjoitti:

        thomas cookilla ei pelaa mikään

        Thomas Cookin Airbus 321:ssä on 25 paikkaa enemmän kuin Finnairin vastaavassa koneessa- Istuinväli on 30 tuumaa ja Finnairissa 31 tuumaa eli 25 mm enemmän. ei paljon mutta kuitenkiin lisää viihtyvyyttä Kanarian lennoilla. ei enää Thomas coocin lennoille! Katso SeatGuru, josta ilmenee kaiien lentoyhtiöiden ja konetyyppien istuinväljyys. Kannattaa katsoa, ennenkuin tilaa lentoliput.


    • olen 100% varma
    • 12390567
      • ei ikinä enää

        ei näytä mutta ahdas on.,..reitilentoon vrt penkkejä 30 enemmän. Kuin sillit purkissa reilut 10 tuntia...huh huh....


      • flylow11

        Tuossa Hifly:n masiinassa on lähtökohtaisesti 9 penkkiä rivissä kun finnairin omissa A330-koneissa penkkejä on 8 rivissä. Eli leveyssuunnassa häviää heti yhden penkin verran.

        Itse tosin suosittelen valitsemaan kohteen mihin lennetään Finnairin (siis nimenomaan Finnairin omalla) lennolla A330-koneella ja sieltä varaa 200 euron lisämaksusta comfort-luokan paikan. Saa istua ihan "oikealla" business-luokan penkillä jossa voi mukavasti esim. menolennolla ottaa kunnon unet vaakasuorassa.

        Esim. TuiFly myy sitä omaa "Premier Class" tms paikkaa samaan hintaan kuin aurinkomatkat/finski noita comfort-penkkejä ja Tuifly:n B767:ssa tuolla ei saa kuin vähän normaalia tilavamman tavallisen paikan vähän paremmalla jalkatilalla.

        Aika karu ero noiden finskin A330-koneiden oikeisiin busines-luokan paikkoihin (samat A330-koneet siis lentävät finnairilla sekä reittilentoja että lomalentoja noihin kaukokohteisiin). Ei taida mistään muualta saada samaan hintaan business-luokan penkkiä yli 10 tunnin lennolle. (ja samat jakkaran saa muuten myös joihinkin Gran Canarian lentoihin).


      • 54tyfdu65e
        flylow11 kirjoitti:

        Tuossa Hifly:n masiinassa on lähtökohtaisesti 9 penkkiä rivissä kun finnairin omissa A330-koneissa penkkejä on 8 rivissä. Eli leveyssuunnassa häviää heti yhden penkin verran.

        Itse tosin suosittelen valitsemaan kohteen mihin lennetään Finnairin (siis nimenomaan Finnairin omalla) lennolla A330-koneella ja sieltä varaa 200 euron lisämaksusta comfort-luokan paikan. Saa istua ihan "oikealla" business-luokan penkillä jossa voi mukavasti esim. menolennolla ottaa kunnon unet vaakasuorassa.

        Esim. TuiFly myy sitä omaa "Premier Class" tms paikkaa samaan hintaan kuin aurinkomatkat/finski noita comfort-penkkejä ja Tuifly:n B767:ssa tuolla ei saa kuin vähän normaalia tilavamman tavallisen paikan vähän paremmalla jalkatilalla.

        Aika karu ero noiden finskin A330-koneiden oikeisiin busines-luokan paikkoihin (samat A330-koneet siis lentävät finnairilla sekä reittilentoja että lomalentoja noihin kaukokohteisiin). Ei taida mistään muualta saada samaan hintaan business-luokan penkkiä yli 10 tunnin lennolle. (ja samat jakkaran saa muuten myös joihinkin Gran Canarian lentoihin).

        Siinä on vähemmän penkkejä rivissä koska finnairilla on a330-300 ja hifly a330-200


      • Tarkennatko vähän?
        54tyfdu65e kirjoitti:

        Siinä on vähemmän penkkejä rivissä koska finnairilla on a330-300 ja hifly a330-200

        Sori, en nyt ihan tainnut kommenttiasi ymmärtää?

        Eli Finnairin isommassa (tai ainakin pidemmässä) A330-koneessa on 8 istuinta rivissä ja Hifly:n koneessa 9 penkkiä per rivi mikä kyllä tarkoittaa sitä että leveyssuunnassa on finskin koneessa väljempää kuin Hiflyn koneessa.

        Ei tuo Hiflyn A330-200 -versio ole rungon halkaisijaltaan ainakaan suurempi kuin finskin A330-300 -versio, muistaakseni ovat itse asiassa identtiset halkaisijaltaan.


      • sillit purkissa

        Hiflyn economy luokassa on paikkoja 288 kpl. Kun Finnairin A330 koneessa niitä on 221 kpl. Eli kyllä ahdasta Hiflyssä tulee sulla olemaan.


      • tiudurdry
        sillit purkissa kirjoitti:

        Hiflyn economy luokassa on paikkoja 288 kpl. Kun Finnairin A330 koneessa niitä on 221 kpl. Eli kyllä ahdasta Hiflyssä tulee sulla olemaan.

        Koko HiFlyn koneessa on paikkoja 288 eikä ainoastaan economy luokassa.


      • 330 paikkaa !!!!!!
        tiudurdry kirjoitti:

        Koko HiFlyn koneessa on paikkoja 288 eikä ainoastaan economy luokassa.

        joista 42 business eli comfort ja 288 economy paikkaa. Ja tuo selviää nimimerkin 12390567 viestistä jos avaat linkin ja klikkaat lentokoneen kuvaa ja LUET Economy luokassa istuin 32 tuumaa VAIN


      • riudurdry
        330 paikkaa !!!!!! kirjoitti:

        joista 42 business eli comfort ja 288 economy paikkaa. Ja tuo selviää nimimerkin 12390567 viestistä jos avaat linkin ja klikkaat lentokoneen kuvaa ja LUET Economy luokassa istuin 32 tuumaa VAIN

        aa joo katoin väärin


    • välivuosi

      Komia on kone! Kyllä sillä sopii nyt , ja vielä Oulusta lähtiä Phukettiin. On se kiva kun nyt täältäkin saa lähteä suoralla lennolla ja vielä iso kone.Kyllä se vaan lentää Finnairin merkin alla, vaikka Finnair on sen vaan vuorannut omille lomalennoilleen.

      • Ihana Thaimaa

        Heh, tää on niin hauskaa, kun jotkut koittaa niin kovasti väittää, ettei sieltä voi sellanen lentää ja ei ainakaan Finnairin tunnuksin ym.. Toiset on välillä tietävinään niin kauheesti kaikesta, oletetaan vaan, ilman että viitsii ottaa selvää.

        Tosi hienoa, että Oulusta pääsee jatkossa lentämään ilman välilaskua. Mukavoittaa kyllä matkustusta Phuketiin paljonkin. Suoralla lennolla on haluttu aiemmin, niin on sitten pitänyt jollain pelillä mennä Helsinkiin. Rasittavaa ja aikaa vievää.
        Meidänki perhe varas Oulun lennot ensi talveksi heti, kun ne tuli myyntiin.
        27.12 lähtö, kiva kun on mitä odottaa :) Onkohan täällä samaan koneeseen varanneita?


      • saman huomannut
        Ihana Thaimaa kirjoitti:

        Heh, tää on niin hauskaa, kun jotkut koittaa niin kovasti väittää, ettei sieltä voi sellanen lentää ja ei ainakaan Finnairin tunnuksin ym.. Toiset on välillä tietävinään niin kauheesti kaikesta, oletetaan vaan, ilman että viitsii ottaa selvää.

        Tosi hienoa, että Oulusta pääsee jatkossa lentämään ilman välilaskua. Mukavoittaa kyllä matkustusta Phuketiin paljonkin. Suoralla lennolla on haluttu aiemmin, niin on sitten pitänyt jollain pelillä mennä Helsinkiin. Rasittavaa ja aikaa vievää.
        Meidänki perhe varas Oulun lennot ensi talveksi heti, kun ne tuli myyntiin.
        27.12 lähtö, kiva kun on mitä odottaa :) Onkohan täällä samaan koneeseen varanneita?

        Joo, näitä "joka asian tietäjiä" kyllä aina löytyy.

        Minkähänlaiset purut näillä muutamilla kavereilla menisi sieraimiin jos ostaisivat "Finnairin AY-lennon" Moskovaan ja huomaisivat että portilta marssitaankin Aeroflotin koneeseen. Herranjumala sentään, tämähän piti olla finnairin lento!

        Uskaltaisikohan heille kertoa sitä, että finnairkaan ei omista läheskään kaikkia edes niistä koneista mitkä on finnairin väreihin maalattu vaan nekin ovat usein leasing-firman omaisuutta, ei finnairin.

        No, pääosa AY-lennoista toki lennetään finnairin kalustolla ja näillä lomalennoillakin näytetään ihan reilusti kerrottavan josko AY-lento lennetäänkin jonkin toisen yhtiön vuokrakalustolla. Hyvä näin.


    • pikku neuuvo

      Ota paikat riviltä 56 ja nimenomaan keskipaikat!!!!
      On nimittäin kaksinkertainen jalkatila verrattuna muihin
      paikkoihin.
      Juuri niillä matkustanut!

      • en ymmärrä

        miten niin...eikö ne ole takimmat paikat koneessa ole ihan normaalit ja ei pysty edes selkänojaa säätää? 4 penkkiä rinnan?


      • joreicxa
        en ymmärrä kirjoitti:

        miten niin...eikö ne ole takimmat paikat koneessa ole ihan normaalit ja ei pysty edes selkänojaa säätää? 4 penkkiä rinnan?

        totta höpiset...tarkoitin riviltä 55!


      • erittäin ahdasta
        joreicxa kirjoitti:

        totta höpiset...tarkoitin riviltä 55!

        tuolla Oulun lennolla penkit loppuu riville 48....55 on jo ulkona eli kone on hurjasti pienempi kuin Finnairin A330-300.


      • en ole ihan varma
        erittäin ahdasta kirjoitti:

        tuolla Oulun lennolla penkit loppuu riville 48....55 on jo ulkona eli kone on hurjasti pienempi kuin Finnairin A330-300.

        en usko että niitä penkkejä on pistetty yhtä lähekkäin kuin finnairilla. ainakin netti väittää että hifly ssa olisi 32 tuumaa penkkien väli


    • missä kohteliaisuus?

      Tulimme toissapäivänä Phuketista Aurinkomatkojen lennolla Ay 1960, ja edessämme istui tosi törppöjä maailman omistajia, pariskunta jo ulkomuodoltaan INHONväreet nostattavia, rasvalettisiä, ällölaseineen, ja annas olla kun pääsivät istumaan, penkit rojautettin alas sellaisella voimalla, että ei ole muita tässä koneessa kun he kaksi. Mikä ihmisistä tekee tällaisa ääliöitä, koko matka hypittin ja rynkytettiin penkkejä, välillä vessaan mennessä (kävivät muuten ainakin kaksikymmentä kertaa) jopa seisomaan nousten penkeille. Istuimia ei nostettu edes ruokailun ajaksi, ennen kuin heille huomautettiin. Ja sitten kun nämä pöyhkeilijät luulevat olevansa jotenkin parempia muita, yäk!!! Täytyy vaan todeta, että kun ei ole kuin lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia! Eikö nämä todellakaan itse tajuu... Tämä kyseinen pariskunta ei ollut enää edes nuori, ei voi panna siihen piikkiin. Mutta toisaalta hehän olivatkin jostain aivan eteläisestä Suomesta, niin sehän kertoo jo paljon..

      • Ei kannata

        Sellasia ne vyölaukkulennot tuppaa olemaan..


      • ihan oikeast

        Varatkaa hyvät ihmiset finnairin A330-koneista comfort-luokan paikat 200 eurolla, ei tarvitse valittaa ahtaudesta...


    • kysyn vaan

      Onko tossa HiFly:n koneessa semmoinen oma tv jokaisessa penkissä. eli henkilökohtainen viihdejärjestelmä

      • Ihana Thaimaa

        Näyttäis ainakin hiflyn sivuilta löytyneissä kuvissa olevan. Joten oletan, että on henk.koht. viihdejärjestelmät.


    • r4267327373
    • Menossa

      Tämän mukaan Hifly airbus a330-200 istuinväli (tai mikälie) on 32"
      http://www.hifly.pt/fleetA330.aspx

      Ja Finnairin airbus a330-300 istuinväli saman 32"
      http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A330-300.php

      Penkkejä on hiflyssä tosiaan yksi enempi rivissä, joten niinpäin on hieman ahtaampaa.

      Finnairin airbussilla on menty, tilaa oli riittävästi. Seuraava kokemus on sitten tämä Hifly, joten vasta sitten voin varmaksi sanoa, mutta uskoisin, että sielläkin voi ihan hyvin matkustaa, eihän kyse ole kuin reippaasta 10 tunnista:)

      Tosi hienoa, että matka-aika lyhenee nyt rutkasti, kun pääsee Oulusta suoralla välilaskuttomalla lennolla. Mahtaako noille olla sitten riittävästi kysyntää? Voivatkohan vielä muuttaa, mikäli ei ole?

      • menossa

        Istuinväli molemmissa koneissa tuo 32" mutta penkin leveydessä on eroa niin että Finnairin A330-300 18,1" ja Hi fly A330-200 16,7" että varmaan tule toimeen tuon noin 3.5 cm kapeamman penkin kanssa.


    • sankari31

      menkää urpot junalla tai bussilla...

    • Mikä oli Phuket-Helsinki lennon numero 23.4-2011? Tarvis pisteitä varten!

      • eipä onnistu

        Lomalentojen pisteitä et Finnairilta jälkikäteen saa jos et ole plussakorttiasi Helsingistä lähtiessäsi checki-inissä näyttänyt.
        Nimimerkillä kokemusta on finnairin asiakas"palvelun" kanssa aiheesta keskutelleena..


    • riukee

      vuonna 2012 kaukomatkat sunclass- luokassa, ainakin tjäreborgilla ja thomas cooc lennättää. 10 cm enemmän jalkatilaa. Sehän on jo ruhtinaallista!

    • kiitos ei

      ruhtinaallista on mennä reittilennolla....unohtakaa nämä karjakuljetukset.

      • Ja taas rautalankaa

        Koittakaa nyt tajuta että Finnair lentää niillä samoilla A330-koneilla sekä reittilentoja että näitä lomalentoja Phuketiin, Krabille ja Las Palmasiin (esim. alkuperäisen kysyjän mainitsemat AY1959/1960 -lennot)

        Pahoittelut huutamisesta jo etukäteen:

        - FINNAIRILLA EI OLE A330-KONEISTA ERILLISIÄ LOMALENTOVERSIOITA KÄYTÖSSÄ!
        - KAIKKI FINNAIRIN A330-KONEET MITÄ KÄYTETÄÄN LOMALENNOILLA, LENTÄVÄT MYÖS REITTILENTOJA ESIM. BANGKOKIIN
        - NÄILLÄ FINNAIRIN A330-LOMALENNOILLA ON TÄSMÄLLEEN SAMA ISTUINMUKAVUUS JA -TILAT KUIN REITTILENNOILLA.

        Ottakaa asiosta selvää ennen kuin tulette keskustelupalstoille jakamaan näitä "totuuksianne"...

        Ja nautitaan lomalennoilla näiden reittikoneiden hyvistä tiloista niin kauan kuin tätä hyvää on tarjolla. Loppuu varmaan viimeistään sitten kun A350-koneet tulevat finnairilla liikenteeseen.


      • Loistavaa...
        Ja taas rautalankaa kirjoitti:

        Koittakaa nyt tajuta että Finnair lentää niillä samoilla A330-koneilla sekä reittilentoja että näitä lomalentoja Phuketiin, Krabille ja Las Palmasiin (esim. alkuperäisen kysyjän mainitsemat AY1959/1960 -lennot)

        Pahoittelut huutamisesta jo etukäteen:

        - FINNAIRILLA EI OLE A330-KONEISTA ERILLISIÄ LOMALENTOVERSIOITA KÄYTÖSSÄ!
        - KAIKKI FINNAIRIN A330-KONEET MITÄ KÄYTETÄÄN LOMALENNOILLA, LENTÄVÄT MYÖS REITTILENTOJA ESIM. BANGKOKIIN
        - NÄILLÄ FINNAIRIN A330-LOMALENNOILLA ON TÄSMÄLLEEN SAMA ISTUINMUKAVUUS JA -TILAT KUIN REITTILENNOILLA.

        Ottakaa asiosta selvää ennen kuin tulette keskustelupalstoille jakamaan näitä "totuuksianne"...

        Ja nautitaan lomalennoilla näiden reittikoneiden hyvistä tiloista niin kauan kuin tätä hyvää on tarjolla. Loppuu varmaan viimeistään sitten kun A350-koneet tulevat finnairilla liikenteeseen.

        Ja lisäyksenä vielä se, että nyt tulevana talvena 2011-2012 lennetään tiettyihin kaukokohteisiin (esim. Langkawi ja oulusta phuketiin) myös ns AY-koodin lennoilla missä lentokoneena on kuitenkin HiFly-yhtiöltä vuokrattu A330 (mikä ei siis ole "finnairin kone" eikä finnairin väreissä)

        Tällä HiFly-koneella ei ole mitään tekemistä finnairin väreissä olevien A330-koneiden kanssa. HiFly:n A330 on ahtaammin sisustettu sekä turistiluokan että business/comfort-luokan osalta. HiFly-yhtiön koneella ei myöskään lennetä finnairin reittilentoja.

        Ainakin Aurinkomatkat kertoo täysin selkokielellä mitkä kohteet lennetään Finnairin A330-koneella (siis reittilentokalustolla) ja mitkä tuolla ahtaammalla HiFlyn A330-vuokrakoneella.


      • ens vuonna thaimaase
        Loistavaa... kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä se, että nyt tulevana talvena 2011-2012 lennetään tiettyihin kaukokohteisiin (esim. Langkawi ja oulusta phuketiin) myös ns AY-koodin lennoilla missä lentokoneena on kuitenkin HiFly-yhtiöltä vuokrattu A330 (mikä ei siis ole "finnairin kone" eikä finnairin väreissä)

        Tällä HiFly-koneella ei ole mitään tekemistä finnairin väreissä olevien A330-koneiden kanssa. HiFly:n A330 on ahtaammin sisustettu sekä turistiluokan että business/comfort-luokan osalta. HiFly-yhtiön koneella ei myöskään lennetä finnairin reittilentoja.

        Ainakin Aurinkomatkat kertoo täysin selkokielellä mitkä kohteet lennetään Finnairin A330-koneella (siis reittilentokalustolla) ja mitkä tuolla ahtaammalla HiFlyn A330-vuokrakoneella.

        Molemmissa Finnairin ja Hiflyn koneissa on penkkienväli 32 tuumaa joten jalkatila ei ole ahtaampaa, mutta finnairissa on 8 penkkiä rivissä ja hiflyssa 9 joten penkit siten päin voi olla vähän ahtaampaa.


    • Kiitos kerrankin aihe joka pysyy suhkot kuosissaan:)

      Tekniikkako sen tekee?

      Itse menossa Phukettiin tammikuussa ja ajattelin varata haluamani istumapaikan etukäteen.
      Onnistuuko pakettimatkalaiselata?

      15 ekee suunta noi karvalakkipaikat näkyis olevan.
      Jostain olin lukevani ettei onnais lomamatkoilla kuis on enempi reissanneet.

      • ps. Tarkoita peruspaikkoja.


      • Onnistuu kyllä..
        semin57 kirjoitti:

        ps. Tarkoita peruspaikkoja.

        Kyllä onnistuu. Aikaisintaan 30 päivää ennen (viimeistään 7 päivää ennen) matkan alkua menet www.finnair.fi ja sivun alareunasta Lomalennot ja sitten vasemmasta reunasta Lomalentojen lisäpalvelut ja sitten kirjaudut sisään ohjeiden mukaisesti.

        Tuolta pääset sitten maksua vastaan varaamaan haluamasi paikat meno- ja paluulennolle erikseen.

        Tämä ohje siis olettaen että olet lentämässä lomakohteeseen Finnairin koneella. Siitä ei taida olla kenelläkään vielä tietoa pystyykö tuohon HiFly:n A330-koneeseen varaamaan myös istumapaikkoja. Ainakaan vielä tuolla sivustolla ei näy tuon HiFly-koneen matkustamokarttaa.


    • Ihana Thaimaa

      Kyllä pystyy pakettimatkalainenkin varaamaan paikan etukäteen. Tai siis Finnairista on kokemusta, muista firmoista en tiedä. Se onnistuu ainakin netissä, olikohan 30 vrk ennen lentoa (en nyt ihan varma tuosta ajasta).

    • ahistaa nyt jo

      Kiitos "Loistava" selventävästä viestistä!

      Vielä takellellen kysäisen;
      Tilasin Langkawin matkan Lomamatkoilta ja lipussa lukee Finnair
      AY1961 ja AY1962. Lomamatkat käyttävät kai lennoilla Primeraa.
      Selailin AM:n tietoja Langkawista ja siellä samalla pvämääräällä, aikataululla ja AY-tunnuksilla lennättää Hifly.
      Tästä päätellen taidammekin istua samassa Hifly:n koneessa??????????

      • Juurikin näin.

        Kyllä juuri näin. Jos Lomamatkoilta tilatun matkan lennot ovat AY1961 ja AY1962 niin istutte tuossa HiFly-yhtiöltä vuokratussa A330-koneessa.

        Eli Lomamatkat on ostanut tuosta koneesta jonkin kiintiön istumapaikkoja Finnairilta/Aurinkomatkoilta omille matkustajilleen.


    • matkustaja X

      Onko jo kokemuksia tuosta HiFlyn A330-200:n Comfort-luokasta, onkohan kovastikin heikompi kuin Finnairin A330-300?

      Ainakin penkkejä on leveyssuunnassa ilmeisesti yksi enemmän, eikä penkki käänny yhtä paljon. Aurinkomatkojen mukaan Finnairin A330-300:n penkki menee "lähes makuuasentoo" ja HiFlyn penkit kääntyvät "lepoasentoon".

      Aurinkomatkat silti ottaa noista saman lisähinnan. Saapa nähdä millainen ero on Finskin omaan A330-30:een nähden.

    • tiedoksi X:lle

      Meksiko foorumilla on jo yhden matkustajan kommentit tuosta HiFlyn koneesta.
      (Matkailu -> Pohjois-Amerikka ->Meksiko)

      • En löytäny

        Missä siellä


    • matkustaja X

      Voin nyt itse kommentoida, kun palasin Malesian-matkalta.

      Se HiFly-Comfort oli suoraan sanoen aivan perseestä, Se ei ollut juuri tilavampi kuin normaali turistiluokka, eikä penkki kääntynyt juuri ollenkaan taaksepäin.

      Lennolla oli ainakin koneen etuosassa vain yksi suomea puhuva työntekijä, ja loput olivat englantia heikosti osaavia HiFlyn työntekijöitä ties mistä maista.

      Meiltä haluttiin rahaa menolennolla jopa vedestä.

      Jopa kuulutukset olivat sekavia, kun suomen kielellä sanottiin nousun jälkeen, että turvavyövalo on nyt sammutettu, ja perään englanniksi lentoemäntä hätisti minut takaisin penkille, koska oli kuulemma yhä nousu menossa.

      En ymmärrä miten Aurinkomatkat kehtaa ottaa tästä saman rahan kuin Finnairin omalla koneella lennetystä Comfort-luokasta. Meno- ja paluulennoista jäi todella pa*ka fiilis.

      Jo matkaoppaassa oli pitänyt selkeästi kertoa, että kyse on selkeästi heikommasta palvelusta. Meille ei sitä kerrottu etukäteen.

      • härskiätouhua

        Jos näin on niin on se härskiä mainostaa että vastaava kuin finnairin koneessa. Näin nimittäin sanottiin aikoinaan mulle kun varasin. Härskeintä on tosiaan ottaa siitä sama 200€ jos kerran on huomattavsti surkeammat paikat.


      • andy68

        Olemme kohtalotovereita. Lennolla oli kyllä huono palvelu eikä oikein mikään pelannut. Mutta nuo penkit olivat kaiken huippu. Kuinka noita voi mainostaa mukaviksi. Kyllä se vaan niin on että ei voi luottaa enää edes kotimaiseen matkanjärjestäjään.


    • Leijona
    • Matkaaja

      Finnair vuokraa Airbus A330-200 -koneen talvikaudeksi 2011-12 Sri Lankan Colomboon, Malesian Langawiin, Meksikon Cancuniin ja Karibian alueelle suuntautuville lomalennoille. Lisäksi sillä lennetään Oulusta suoraan Phuketiin. Finnair on sopinut koneen vuokrauksesta portugalilaisen Hi FLy -lentoyhtiön kanssa.

    • Mika J.

      Tuo HiFly oli aivan surkea. En missään nimessä maksaisi siitä samaa summaa kuin Finnairin A330:lla lennetystä Comfort-luokasta.

      Nyt tappelenkin Aurinkomatkojen kanssa siitä, että haluan osan rahoista takaisin, koska Aurinkomatkat ei esitteessään eikä puhelinmyynnissä myyntihetkellä kertonut, että tuo on heikompi kuin Finnairin Comfort-luokka.

      Comfort-luokkaahan ei ainakaan aiemmin pystynyt varaamaan ainakaan aiemmin suoraan netissä, joten jouduimme varaamaan sen puhelinpalvelussa.

      Voi olla, että lopetan tämän surkean vedätyksen takia Aurinkomatkojen kanssa asioinnin yli 10 vuoden jälkeen kokonaan.

      • Mexiconmatkaaja

        Itse laitoin myös reklamaation vetämään. Mekin tilasimme matkan ennenkuin aurinkomatkan sivuille oli ilmestynyt mitään kuvia ja tietoja kyseisestä koneesta. Sanottiin vain että "vastaava kuin Finnairilla"
        No ei ollut vastaava!
        Myös me käytetty aurinkomatkoja yli 10 vuotta. Saa nähdä jos joudun pettymään Aurinkomatkoihin. Taidan perua jo varaamani uuden matkan jos ei tule mitään hyvitystä!


    • kuolen nauruun

      ei takuulla tule kun ihan selvästi esitteessä luki mikä taso tässä koneessa on ja kyllä tuon tietää jo tilatessa että halppis yhtiön kone ei voi olla viimeistä huutoa eli ei sängyksi menevää istuinta. Uskon myös että Aurinkomatkoille on ihan sama millä sinäkin lennät jatkossa sillä jo tuo että käytit jo halppis yhtiötä kertoo että olet persaukinen valittaja. Mitään ei saa maksaa ja pitää olla Finnairin business luokan taso. Minä en ole muuten käyttänyt matkatoimistoa enää 10 vuoteen...mihin sitä nyt tarvitsee ja lennän Thaimaan finnairin reittilennolla.

      • absoluuttinen fakta

        Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Justiinhan tossa sanottiin että kun ei ollut tietoa myyntihetkellä ja myyty vastaavana kuin Finskillä.
        Muistaakseni pari vuotta sitten halppiskone Air Europa lensi finnairin operoimana Phuketiin ja tuohon koneeseen myytiin Comfortteja ja niin vaan oli jopa parempi kuin Finnairin Comfort/business! Eli ei sitä pysty päättelemään comfortin tasoa pelkästä yhtiöstä. Varsinkaan silloin kun sulle valehdellaan päin naamaa! Eli kannattaa olla hiljaa jos ei asiasta tiedä mitään!
        Tässä linkki Air Europan comfortiin jolla siis lennettiin 08/09 Phuketiin Finnairin operoimana.
        http://www.airliners.net/photo/Air-Europa/Airbus-A330-202/1066448/M/


    • Kkk

      Comfort = joka sentin arvoinen:)

    • elloppi

      Maksakaa vähän enemmän niin saatte vaikka nukkua tuossa a330 ;)
      on hienot paikat ja rahalla saa ;)

      • Ei makseta

        Säästyy enemmän matkakassaan.
        Meneekö sulla työpaikka?


      • Ettei paskalle taivu
        Ei makseta kirjoitti:

        Säästyy enemmän matkakassaan.
        Meneekö sulla työpaikka?

        Mikä vitun matkakassa? Rahaa täytyy olla niin paljon, että mitään matkakassoja tartte laskea:D


    • matkustaja X

      "ei takuulla tule kun ihan selvästi esitteessä luki mikä taso tässä koneessa on ja kyllä tuon tietää jo tilatessa että halppis yhtiön kone ei voi olla viimeistä huutoa eli ei sängyksi menevää istuinta. "

      Olet väärässä. Esitteessä ja Aurinkomatkojen puhelinpalvelussa sanottiin, että HiFly Comfort on samantasoinen kuin Finnairin.

      Saimme muuten neljänneksen Comfort-hinnasta takaisin reklamaatioiden jälkeen, eli yhteensä koko porukan 2000 eurosta takaisin 500 euroa.

      Aika paljon kertoo sekin kaiketi, että HiFlyn käytöstä on myöhemmin luovuttu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      2355
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      128
      1348
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      146
      1306
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1156
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1096
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      959
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      878
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      846
    9. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      146
      823
    10. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      197
      814
    Aihe