tappajakoiraisännät

vertti37

Minusta "tappajakoirat juttua ei ole mutta tappajakoiraisäntiä on koirapuistossa jossa käyn on tälläinen isäntä; sen koira on käynyt kiinni monesti. Olen itsekin vieraan koiran siitä erottanut kun sen omistaja meni lukkoon. Itse olisin reagoinut koiran käytökseen kun se alkaa ilmentämään provoilua/hyökkäävyyttä mutta isäntä ei. Sen mielestä on upeeta kun hänen koiransa on kingi ja kääntää vain selkänsä. Koira olisi normaali jos olisi muiden käsissä. Koskaan isäntä ei ole edes pahoitellut tapahtumaa.
Omani tuli toimeen tuon koiran kanssa mutta en itsekään enään luottanut isäntään(koira on juuri sellainen kuin isäntä sen sallii olevan ainakin näissä monesti hyökkäämistapauksissa)ja en enään mennyt sinne.

Siksi olen alkanut luottamaan myös muihin kovien koirien omistajiin varauksella. Jotkut kun ottaa machoilun takia näitä oli sitten naisia tai miehiä.

Lähellä asuvan amerikanbuldoggi omistaja naureskelee pehmoille kultsuille ja mäykyille rehvastellen oman koiran kovuudella ettei mene kuin hetki kun ne on kanttuvainaat, filan omistaja rehvastelee ettei kukaan pääse heidän kotiin, kaukkarien omistajat samoin, sakemannien omistaja naureskellut/ivaillut pikkukoiraani..luota nyt siihen sitten että heillä on koirat hallinnassa ja he myös piittaavat muista koirapuistoissa kävijöistä. Omani on tosiaan pieni ja hyvin muiden kanssa toimeentuleva
mutta riskiä en ota.

Toki vien silloin kun siellä on tasapainoista porukkaa siis isännät. ;)

6

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bokseri_poika

      tappajakoiraisäntiä näitä on täälläkin päin ikäviä tapauksia ja tyyppejä ovat :( ,mutta itse ainaskin pidän kovasti pikkukoirista ja muistakin koirista ,bokseri on minun must koirani ollut jo yli 30v :) tai ykös koira ,mut silti tykkään muistakin koirista..''amerikanbuldoggi omistaja naureskelee pehmoille kultsuille ja mäykyille''on muuten jotekin tuttun tapainen kaveri tää?! itse asun vantaalla !

      • vertti37

        Juu ei ole sama tapaus. Näköjään sama meininki on tuon rodun kohdalla muuallakin Suomessa. :(
        Inhottaa että koirapuistoista on tullut joillekin kilpakenttä kenen koira on kovin ja se pilaa kokonaan tuon hyvää tarkoittavan idean.


      • vuoksi juuri
        vertti37 kirjoitti:

        Juu ei ole sama tapaus. Näköjään sama meininki on tuon rodun kohdalla muuallakin Suomessa. :(
        Inhottaa että koirapuistoista on tullut joillekin kilpakenttä kenen koira on kovin ja se pilaa kokonaan tuon hyvää tarkoittavan idean.

        olenkin sitä mieltä, että näille ns. "koville roduille" pitäisi saada oma puisto jossa koirat voisivat ottaa mittaa toisistaan ihan rauhassa ja me normaalit seurakoirien omistajat saisimme olla rauhassa koirapuistossa. En ymmärrä miten voi olla mahdollista kun puistojen säännöissä lukee, ettei puistoon saa viedä vihaista koiraa, niin kuitenkin sinne tuodaan ns. tappelukoirarotujen edustajia, eikä mene kauaa ennenkuin koira on jonkin toisen koiran kurkussa kiinni.


      • fffbjfdf
        vuoksi juuri kirjoitti:

        olenkin sitä mieltä, että näille ns. "koville roduille" pitäisi saada oma puisto jossa koirat voisivat ottaa mittaa toisistaan ihan rauhassa ja me normaalit seurakoirien omistajat saisimme olla rauhassa koirapuistossa. En ymmärrä miten voi olla mahdollista kun puistojen säännöissä lukee, ettei puistoon saa viedä vihaista koiraa, niin kuitenkin sinne tuodaan ns. tappelukoirarotujen edustajia, eikä mene kauaa ennenkuin koira on jonkin toisen koiran kurkussa kiinni.

        Kova on mielipide sulla ”seurakoirille omat puistot kun muut ns. "kovia rotuja" ” kuten esim. afgaaninvinttikoira, basset hound, saluki, whippet, punainen irlanninsetteri, novascotiannoutaja, kultainennoutaja, labradorinnoutaja, weimarinseisoja, walesinterrieri, partacollie, berninpaimenkoira, bordercollie, briard, suomenlapinkoira, ja bernhardinkoira tossa nyt vaan muutamia kovia verikoiria listattuna. Yritetään nyt vaan kaikki sopia sinne puistoon ja noudatetaan vaan niitä sääntöjä siellä karvoihin katsomatta.


      • vertti37
        fffbjfdf kirjoitti:

        Kova on mielipide sulla ”seurakoirille omat puistot kun muut ns. "kovia rotuja" ” kuten esim. afgaaninvinttikoira, basset hound, saluki, whippet, punainen irlanninsetteri, novascotiannoutaja, kultainennoutaja, labradorinnoutaja, weimarinseisoja, walesinterrieri, partacollie, berninpaimenkoira, bordercollie, briard, suomenlapinkoira, ja bernhardinkoira tossa nyt vaan muutamia kovia verikoiria listattuna. Yritetään nyt vaan kaikki sopia sinne puistoon ja noudatetaan vaan niitä sääntöjä siellä karvoihin katsomatta.

        Niin en minäkään jaottelisi puistoja ns.koville koirille..myös "kovissa roduissa on yksilöitä jotka ei tappelua hae ja on hallinnassa. Yksikin dobberia oli saanut monesti selkäänsä vaikkei riitaa hakenut..säälitti oikein tuo koira. Sen eleet oli jäykät ja joutui alistuvan luonteensa vuoksi monesti purruksi jopa niin että oli purtu takapäähän eli mennyt vain eteenpäin..ja mieluummin tuo viihtyi pikkukoirien seurassa ja oli tosi varovainen niiden kanssa oikeasti oikein hellyttävä koira vaikka oli ns kova koira ja ärsyttää että noinkin mukavaa koiraa oli purtu. :(

        Ja jos olisi kovien koirien kenttä niin minua säälittäisi edelleen ne koirat jotka tappeluun joutuu.. inhottavien isäntien takia. Koiratappelut on kielletty

        Ja sitten on luokittelu ...myös ei ns.kovissa on hallitsemattomia myös. Tiedän labbiksenkin joka käynyt toisen koiran kimppuun.

        Nämä inhottavat isännät saisi pysyä minun puolesta poissa..koirista ei niinkään ole kyse vaan omistajien asenteesta.


    • koirakouluttaja_____

      Täällä ei nyt näköjään oikein ole hallussa kirjoittajilla mitä tarkoittaa "kova koira" Koiran kovuus-pehmeys on luonnetestissä selville käyvä ominaisuus koirassa, eli mikä tahansa, vaikka kultainen noutaja saattaa olla "kova" koira. Se on yksilöllinen, ei rodullinen ominaisuus.

      Eri asia on sitten se, että joissain roduissa on suhteellisesti enemmän kovia ja joissain pehmeitä yksilöitä.

      Tuo "tappajakoira" -käsite taas on niin naurettava, että siihen en vaivaudu edes ottamaan mitään kantaa, koko juttu on niin typerä. Että viitsittekin tuollaisia edes kirjoitella....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe