Openoffice writer on ongelmitta tallentanut tektit myös halutussa Word muodossa. Nyt tilanne on muuttunut. Vaikka tallennan tekstin edelleen halutussa Word muodossa teksti tallentuu Tiedosto-muodossa.Tallennetun tekstin kuvake on erilainen kuin aiemmin tallentamissani ja word ohjelma ei tunnista tuota tietosto-tallennusmuotoa.
Mikä on aiheuttanut muutoksen ja miten saan tiedoston tallennettua word- yhteensopivana?
Toivoisin pikaista vastausta.
Tallennus word muodossa ei toimi
3
1091
Vastaukset
Työkalut->Asetukset->Lataus ja tallennus
Tarkista, että tallennusmuoto on ODF 1.0/1.1 kaikissa paitsi taulukkolaskennassa. Taulukkolaskennassa käytä sellaista muotoa kuin .xls.
Tuo ODF on sellainen virallinen standardi jota käyttää kaikki officepaketit Word mukaanlukien, että siihen vaan niin ei tule ongelmia. Applen joku oma kummallinen ohjelma ei sitä osaa mutta sillä ei ole väliä kun sata muuta ohjelmaa osaa.- tallentaja
En haluaisi tallentaa ODF-muodossa vaan Word (XP) muodossa -doc päätteisenä. Tämä onnistui tähän asti mutta nyt tallennusmuoto on vaihtunut. Resurssinhallinta näyttää tiedostomuodoksi Tiedosto. Avattaessa resurssinhallinta kysyy millä sovellutuksella haluat avata, eli ei tunnista tiedostotyyppiä.
Viimeinen keino on vaihtaa rtf-muotoon mutta jos kerran word-tallennus aiemmin onnistui, niin miksi ei enää?? tallentaja kirjoitti:
En haluaisi tallentaa ODF-muodossa vaan Word (XP) muodossa -doc päätteisenä. Tämä onnistui tähän asti mutta nyt tallennusmuoto on vaihtunut. Resurssinhallinta näyttää tiedostomuodoksi Tiedosto. Avattaessa resurssinhallinta kysyy millä sovellutuksella haluat avata, eli ei tunnista tiedostotyyppiä.
Viimeinen keino on vaihtaa rtf-muotoon mutta jos kerran word-tallennus aiemmin onnistui, niin miksi ei enää??MS Office XP:n pakolliset tietoturvapäivitykset loppuu kesällä ja se on ominaisuuksiltaan ollut vanhentunut kohta kolme vuotta, joten älä nyt siihen ainakaan takerru tai mihinkään kummallisiin .doc tiedostoihin jotka toimivat miten sattuu.
Tallenna ennemmin RTF muodossa jos pitää lähettää jollekkin kuka ei ole päivittänyt ohjelmiaan mutta pidä omat tiedostot standardissa ODF:ssä niin ei tule ongelmia. MS Office XP sitten joutaa pois kun on jo nykyaikainen office ja kohtahan se on vanhennettu lopullisesti.
Syy miksi ei onnistu enää on varmaankin se, että olet päivittänyt OpenOfficen uudemmaksi ja .doc muoto kun ei ole standardoitu niin on voinut asetus vaihtua uudemman MS Officen .doc muotoon. Sekin on mahdollista, että MS Office XP:n muinaisia tiedostoja ei enää tueta. On ihan normaalia tietotekniikkaa, että standardoimattomat kummalliset tiedostot lakkaavat toimimasta kun ohjelmistot uusiutuvat ja ohjelmat vanhenevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876