Prisman Pregcheck

mami06

Eli antaako ko testi (liuska) vääriä positiivisia? Tein perjantaina testin päivää ennen kun menkkojen piti alkaa ja tuli haalea, kuitenkin selvästi erottuva, värillinen viiva (samanlevyinen kun kontrolli). Uusinta testin teen varmuudeks maanantaina, mutta ajattelin kysyä täältä kokemuksia ko testistä, onko ollut luotettava. Viivan paikka ei ollu kyseessä kuitenkaan kun oli sitä vaal.pun. väriä siinä.. Mutta innostunko jo kun ei oo ne menkatkaan sit alkanu vaikka siltä kokoajan tuntuukin, valkovuotoo vaan tulee:) Ja lämmöt koholla ja nännit arat.... Kokemuksia kiitos:) En oo sillä testillä kuitenkaan koskaan saanu mitään häivähdystä, enkä oo ollu raskaanakaan.. Olis siis eka kerta kun tulee tollanen tulos.. Vähän jännittää,yritystä takana 4kk vasta, että jokohan näinkin pian olis tärpänny. Toki tiedän et mitä vaan voi tapahtua.. Esikko täyttää kesällä jo 5v, että edellisestä raskaudesta on aikaa eikä muista enää..:)

13

11646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+

      Meillä tärppäsi neljännestä kierrosta ja juuri tuolla testillä sain niin selvän plussan kuin vaan plussa voi olla muutaman päivän kuukautisten oletetusta alkamispäivästä (ja mulla vielä lyhyt kierto! :) Nyt kahdeksas vikko meneillään ja toistaiseksi kaikki hyvin! :)

      Toivottavasti sun plussa vahvistuis siitä vielä!! Onnea! :)

      • mami06

        Kiitos:) Huomisaamuun on niin kovin pitkä aika jännäillä viä.. Isosti toivon et vahvistuu ja saa sit tulevalla viikkoo soitella neuvola-aikaa ja varata varhaisultraan aikaa ku on ollu ihan ihme kivuttomia tuhruvuotoja tässä (ruskeeta ja vähän punertavaa) ja viikko ennen plussaa(?) oli oikein raju kivuton vuoto joka kesti sen pöntöllä istumisen ajan ja sit ei mitään..?.. Vähän tosiaan epävarma olo mut huomen selviää et vahvistuuko se viiva vai ei..... Mut jos lisää kokemuksia ni kuulisin mieluusti:)


      • mami06
        mami06 kirjoitti:

        Kiitos:) Huomisaamuun on niin kovin pitkä aika jännäillä viä.. Isosti toivon et vahvistuu ja saa sit tulevalla viikkoo soitella neuvola-aikaa ja varata varhaisultraan aikaa ku on ollu ihan ihme kivuttomia tuhruvuotoja tässä (ruskeeta ja vähän punertavaa) ja viikko ennen plussaa(?) oli oikein raju kivuton vuoto joka kesti sen pöntöllä istumisen ajan ja sit ei mitään..?.. Vähän tosiaan epävarma olo mut huomen selviää et vahvistuuko se viiva vai ei..... Mut jos lisää kokemuksia ni kuulisin mieluusti:)

        Ei vahvistunu viä ei..... Näkyy samanlailla kun perjantainakin... Nyt menkat sit pari päivää myöhässä jos oon oikein osannu laskee... Harmittaa vaan, ku ei edelleenkään tiä missä mennään, enkä kyl uskalla luottaa vielä noin hailuun tulokseen.. Mut voiko se johtua vielä liian matalasta hormonitasosta? (Elättelee toiveita......) Vai onko vaan kiinnittymisyritys tai tuulimuna tai kohdunulkonen kun ei vahvistu... Oon ehkä vähän joo malttamaton... Hitto ku pitää odotella loppuviikolle ja kattoo sit uudestaan mitä näyttää. Edelleen, kokemuksia?... Hyviä tai huonoja....:)


      • ++:)
        mami06 kirjoitti:

        Ei vahvistunu viä ei..... Näkyy samanlailla kun perjantainakin... Nyt menkat sit pari päivää myöhässä jos oon oikein osannu laskee... Harmittaa vaan, ku ei edelleenkään tiä missä mennään, enkä kyl uskalla luottaa vielä noin hailuun tulokseen.. Mut voiko se johtua vielä liian matalasta hormonitasosta? (Elättelee toiveita......) Vai onko vaan kiinnittymisyritys tai tuulimuna tai kohdunulkonen kun ei vahvistu... Oon ehkä vähän joo malttamaton... Hitto ku pitää odotella loppuviikolle ja kattoo sit uudestaan mitä näyttää. Edelleen, kokemuksia?... Hyviä tai huonoja....:)

        No mullahan ei oo kamalasti kokemusta näistä testailuista karttunut, kun aloin vasta esikoista odottamaan ja kaikki on todella uutta ja outoa. Mulla oli käytössä noita samoja Prisman halpistestejä, joilla testailin ja mulla ne toimi näin.

        Eli eka testin tein illalla siinävaiheessa, kun menkat oli kolmisen päivää myöhässä. Valkovuotoa oli mullakin tullut tosi reippaasti, vaikkei mitään muuta raskauteen viittaavaa vielä ollutkaan.
        Omasta mielestäni se eka testi näytti negaa, vaikka mies oli näkevinään siinä viivanpaikalla jotain haamun tapaista, kun sitä valoa vasten käänteli.
        Toisen testin tein sitte aamupissasta ja ihan samanlainen tulos, että kun oikein tarkasti katsoi ja pyöritteli sitä, niin saatoihan siitä jostain kulmasta hyvin heikkoa haamua hahmottaa.
        Kolmannen kerran testailin reilu viikko sitte sunnuntai aamuna. Siinä vaiheessa menkat oli jo viikon myöhässä ja valkovuoto vaan jatkui, vaikkei mitään muita vauvaoireita ollut vieläkään. Nyt kuitenkin testiin pärä haaleaa plussaa, joka sitte muuttui vahvemmaksi seuraavassa testissä:)

        Neuvolassa kyllä sanoivat, että ei kannatta alkaa testailemaan ennenkuin siinä vaiheessa, kun menkat on suunilleen viikon myöhässä. Kaiken lisäksi mulle jäi ainakin kyseisistä testeistä sellainen mielikuva, ettei ne oo kovinkaan herkkiä reagoimaan ihan varhaisessa vaiheessa.
        Onnea testailuun!


      • mami06
        ++:) kirjoitti:

        No mullahan ei oo kamalasti kokemusta näistä testailuista karttunut, kun aloin vasta esikoista odottamaan ja kaikki on todella uutta ja outoa. Mulla oli käytössä noita samoja Prisman halpistestejä, joilla testailin ja mulla ne toimi näin.

        Eli eka testin tein illalla siinävaiheessa, kun menkat oli kolmisen päivää myöhässä. Valkovuotoa oli mullakin tullut tosi reippaasti, vaikkei mitään muuta raskauteen viittaavaa vielä ollutkaan.
        Omasta mielestäni se eka testi näytti negaa, vaikka mies oli näkevinään siinä viivanpaikalla jotain haamun tapaista, kun sitä valoa vasten käänteli.
        Toisen testin tein sitte aamupissasta ja ihan samanlainen tulos, että kun oikein tarkasti katsoi ja pyöritteli sitä, niin saatoihan siitä jostain kulmasta hyvin heikkoa haamua hahmottaa.
        Kolmannen kerran testailin reilu viikko sitte sunnuntai aamuna. Siinä vaiheessa menkat oli jo viikon myöhässä ja valkovuoto vaan jatkui, vaikkei mitään muita vauvaoireita ollut vieläkään. Nyt kuitenkin testiin pärä haaleaa plussaa, joka sitte muuttui vahvemmaksi seuraavassa testissä:)

        Neuvolassa kyllä sanoivat, että ei kannatta alkaa testailemaan ennenkuin siinä vaiheessa, kun menkat on suunilleen viikon myöhässä. Kaiken lisäksi mulle jäi ainakin kyseisistä testeistä sellainen mielikuva, ettei ne oo kovinkaan herkkiä reagoimaan ihan varhaisessa vaiheessa.
        Onnea testailuun!

        Kiitos sullekkin vastauksesta :) ! Ajattelin käydä ostaan sen paljon kehutun apteekin oman perjantaille, sekä ton Pregcheck-paketin, on sit mitä verrata keskenään. Eli kuin paljon viivojen värissä on eroa jos noita kahta merkkiä vertailis sitten.. :) Ja toivottavasti ees toinen näyttää selvää plussaa, ettei tarvii enää arpoo. Sain lähetteen labraan verikokeisiin mistä näkee sit sen hCG arvon tarkkaan... Mut kyllä on vielä pitkä aika odotella, käyn verikokeissa sit vasta kun plussa vähän vahvistuu, turhaa siinä vaiheessa teidän:) Mutta en halua sitä tilannetta et joku vieras sit vaan tokasee että et sä mitään raskaana oo, turhia kuvittelet.

        Mutta oireet jatkuu edelleen, lämmöt ylhäällä, nännit kipeet, vattaa turvottaa illalla ja valkkaria tulee.. Ei oo tänää tullu sitä rusehtavaa ollenkaan, vattaa vähän nipistelee mut se kait kuuluu asiaan... Ja mikä parasta menkat loistaa edelleen poissaolollaan :D *koputtaa puuta*


      • mammma113
        mami06 kirjoitti:

        Kiitos sullekkin vastauksesta :) ! Ajattelin käydä ostaan sen paljon kehutun apteekin oman perjantaille, sekä ton Pregcheck-paketin, on sit mitä verrata keskenään. Eli kuin paljon viivojen värissä on eroa jos noita kahta merkkiä vertailis sitten.. :) Ja toivottavasti ees toinen näyttää selvää plussaa, ettei tarvii enää arpoo. Sain lähetteen labraan verikokeisiin mistä näkee sit sen hCG arvon tarkkaan... Mut kyllä on vielä pitkä aika odotella, käyn verikokeissa sit vasta kun plussa vähän vahvistuu, turhaa siinä vaiheessa teidän:) Mutta en halua sitä tilannetta et joku vieras sit vaan tokasee että et sä mitään raskaana oo, turhia kuvittelet.

        Mutta oireet jatkuu edelleen, lämmöt ylhäällä, nännit kipeet, vattaa turvottaa illalla ja valkkaria tulee.. Ei oo tänää tullu sitä rusehtavaa ollenkaan, vattaa vähän nipistelee mut se kait kuuluu asiaan... Ja mikä parasta menkat loistaa edelleen poissaolollaan :D *koputtaa puuta*

        Hei! Viime raskaudessa tein itse apteekin oman ja ton prisman testin kun kuukautiset olivat jo 2-3 päivää myöhässä, apteekilla tuli vahva plussa, prisman omalla paljon haaleampi, mutta kuitenkin selvä värillinen viiva.. :) Että käy vaan ostaa se apteekin, suosittelen!!! :) (Ja siis olin raskaana, ja pikkuisella oli kaikki hyvin)


      • _raskaana_
        mammma113 kirjoitti:

        Hei! Viime raskaudessa tein itse apteekin oman ja ton prisman testin kun kuukautiset olivat jo 2-3 päivää myöhässä, apteekilla tuli vahva plussa, prisman omalla paljon haaleampi, mutta kuitenkin selvä värillinen viiva.. :) Että käy vaan ostaa se apteekin, suosittelen!!! :) (Ja siis olin raskaana, ja pikkuisella oli kaikki hyvin)

        Kumma homma mulla oli just toisinpäin! Apteekin testejä tein pari sillon kun menkkojen olisi pitäny alkaa --> ei mitään ja sitten tuolla pregchekillä plussasin kun menkat olivat 3-5 päivää myöhässä ja testi viiva oli aivan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, eikä tarvinnut odottaa kuin puolisen minuuttia! :D


      • mami06
        _raskaana_ kirjoitti:

        Kumma homma mulla oli just toisinpäin! Apteekin testejä tein pari sillon kun menkkojen olisi pitäny alkaa --> ei mitään ja sitten tuolla pregchekillä plussasin kun menkat olivat 3-5 päivää myöhässä ja testi viiva oli aivan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, eikä tarvinnut odottaa kuin puolisen minuuttia! :D

        Kesken tais mennä.... Rv4 4... Verta tulee ja alamahaan sattuu jonkun verran.... Eilen rupes seksin aikaan valuun ja aattelin et ei mitään hätää, se on vaan se ektopia mikä siä vuotaa (niin neuvolasta sanottiin kun soitin, et uskaltaako harrastaa seksiä, et meneekö kesken, kun on sitä ektopiaa). Laitoin pikkuhousunsuojan yöks niin aamulla se oli kokonaan veressä, ei kipuja. Laitoin uuden ja puolessa tunnissa puolillaan. Hetki sit rupes menkkakivut tuleen, ja verta tulee edelleen..... :( Huomenna vielä sit varmistus verikokeella hCG-arvo et lähtikö laskuun.... Mutta kiitos vastanneille ja hyvää jatkoa.. Surullinen olo on, ei voi muuta sanoa..........

        Paskan marjat neuvolasta saaduille ohjeille.... Prkl..... Ku ei mua sattunu yhtään seksin aikana, eikä muutenkaan eilen... Mut enhän mä tietenkään voi tietää oliko se km jo alkanu, et seksi sit vaan sai aikaan sen tyhjentämisen, mut silti v*tuttaa........

        Eilen oli kyllä vielä hyvinkin raskaana olo, vähän jo pahoinvointia ilmassa.. Itkettää....


      • ---
        mami06 kirjoitti:

        Kesken tais mennä.... Rv4 4... Verta tulee ja alamahaan sattuu jonkun verran.... Eilen rupes seksin aikaan valuun ja aattelin et ei mitään hätää, se on vaan se ektopia mikä siä vuotaa (niin neuvolasta sanottiin kun soitin, et uskaltaako harrastaa seksiä, et meneekö kesken, kun on sitä ektopiaa). Laitoin pikkuhousunsuojan yöks niin aamulla se oli kokonaan veressä, ei kipuja. Laitoin uuden ja puolessa tunnissa puolillaan. Hetki sit rupes menkkakivut tuleen, ja verta tulee edelleen..... :( Huomenna vielä sit varmistus verikokeella hCG-arvo et lähtikö laskuun.... Mutta kiitos vastanneille ja hyvää jatkoa.. Surullinen olo on, ei voi muuta sanoa..........

        Paskan marjat neuvolasta saaduille ohjeille.... Prkl..... Ku ei mua sattunu yhtään seksin aikana, eikä muutenkaan eilen... Mut enhän mä tietenkään voi tietää oliko se km jo alkanu, et seksi sit vaan sai aikaan sen tyhjentämisen, mut silti v*tuttaa........

        Eilen oli kyllä vielä hyvinkin raskaana olo, vähän jo pahoinvointia ilmassa.. Itkettää....

        osanottoni! ikävä todeta että luonnolla oli omat suunnitelmat tämän varalle, terve alkio olisi jaksanut kehittyä. onnea uudelle yritykselle!


      • mama12341
        mami06 kirjoitti:

        Kesken tais mennä.... Rv4 4... Verta tulee ja alamahaan sattuu jonkun verran.... Eilen rupes seksin aikaan valuun ja aattelin et ei mitään hätää, se on vaan se ektopia mikä siä vuotaa (niin neuvolasta sanottiin kun soitin, et uskaltaako harrastaa seksiä, et meneekö kesken, kun on sitä ektopiaa). Laitoin pikkuhousunsuojan yöks niin aamulla se oli kokonaan veressä, ei kipuja. Laitoin uuden ja puolessa tunnissa puolillaan. Hetki sit rupes menkkakivut tuleen, ja verta tulee edelleen..... :( Huomenna vielä sit varmistus verikokeella hCG-arvo et lähtikö laskuun.... Mutta kiitos vastanneille ja hyvää jatkoa.. Surullinen olo on, ei voi muuta sanoa..........

        Paskan marjat neuvolasta saaduille ohjeille.... Prkl..... Ku ei mua sattunu yhtään seksin aikana, eikä muutenkaan eilen... Mut enhän mä tietenkään voi tietää oliko se km jo alkanu, et seksi sit vaan sai aikaan sen tyhjentämisen, mut silti v*tuttaa........

        Eilen oli kyllä vielä hyvinkin raskaana olo, vähän jo pahoinvointia ilmassa.. Itkettää....

        mikä ihmeen keskenmeno? Jos sulla on menkat myöhässä ja joitan haamuviivoja niin eihän tuo välttämättä ole mikään keskenmeno ja raskausoireet on samat kuin pms -oireet.


    • ..............

      Miksi ihmeessä te testailette monta kertaa kuukaudessa? Käytättekö alkoholia päivittäin vai onko jokin muu syy, miksi raskaus pitäisi havaita mahdollisimman varhain? Tarkoittaako "menkat myöhässä" sitä, että kierto on 30 päivää, kun viime kuussa, pillereitä syödessä, se oli vielä 28 päivää?

    • puolipotkari

      Vanha keskustelu, tiedän. Itse olen saanut ko. testillä kahtena kuukautena selkeän viivan, jossa väri on kuitenkin "levinnyt" vähän testiviivassa. Raskaana en kuitenkaan ole kun tuo apteekin testi näyttää täysin negatiivista... Itse en ko. testiin enää luota.

    • Anonyymi

      Ittellä on nyt menkat sen 6 päivää myöhässä, äsken tein tommosen pregcheckin ja näytti negaa. Niitä tulee 2 niin teen huomenna aamupissasta toisen ja jos ei ala menkat niin viikon päästä seuraavan. Olis kyl kiva tietää mikä testi on luotettava, ku oon ihan liian nuori lasta saamaan😬 Tiiän tää ketju on ikivanha mut täytyy saada jotenki mielenrauhaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe